Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2009

Καβγάδες στα δημοτικά για τις παρελάσεις

Πηγή : Εφημερίδα ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ

ΑΧΡΕΙΑΣΤΕΣ αντιπαραθέσεις και μικροσυγκρούσεις δημιουργήθηκαν σε ορισμένα δημοτικά σχολεία λίγο πριν την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου. Αντικείμενο της «διαμάχης» η επιλογή των μαθητών που θα λάμβαναν μέρος στις τοπικές παρελάσεις. Μάλιστα, το όλο θέμα απασχόλησε και την ΠΟΕΔ, η οποία με επιστολή προς τα μέλη της επισημαίνει μεταξύ άλλων πως η επίδοση των παιδιών στα μαθήματα δεν πρέπει να αποτελεί κριτήριο για συμμετοχή τους στις παρελάσεις.


Ειδικότερα, η Οργάνωση των δασκάλων κάνει λόγο για «διάφορα προβλήματα που προκύπτουν λόγω της ιδιαιτερότητας του θέματος της εθελοντικής συμμετοχής των σχολείων σε τοπικές παρελάσεις - το οποίο σε πολλές κοινότητες έχει καταστεί παράδοση για τη συνέχιση της οποίας η Οργάνωση δεν μπορεί να έχει αντιρρήσεις - αλλά και εξαιτίας του γεγονότος ότι αυτό δεν ρυθμίζεται με οποιονδήποτε τρόπο μέσα από εγκύκλιοοδηγία του τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης».

Ως εκ τούτου η ΠΟΕΔ, ύστερα και από σχετική διαβούλευση με το Υπουργείο, τονίζει προς τους δασκάλους τα εξής: Πρώτον, η συμμετοχή των σχολείων είναι εθελοντική και επαφίεται στον οικείο διδασκαλικό σύλλογο να αποφασίσει αν το σχολείο θα πάρει μέρος στην τοπική παρέλαση. Δεύτερον, ο διδασκαλικός σύλλογος αποφασίζει για τη σύνθεση και τη διαμόρφωση της παρέλασης, ενώ παράλληλα καθορίζει τα κριτήρια για επιλογή των σημαιοφόρων. Σημειώνεται ότι, ελλείψει του στοιχείου του βαθμού και στη βάση της σχετικής παραίνεσης του Υπουργείου, η επίδοση δεν μπορεί να αποτελεί κριτήριο για την επιλογή τους - σε σχετική εγκύκλιο για τις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές το Υπουργείο αναφέρει ότι για αποφυγή προβλημάτων και παρεξηγήσεων με τους γονείς και τους μαθητές, η επίδοση στα μαθήματα δεν πρέπει να τίθεται ως κριτήριο για επιβράβευση ή για εκπροσώπηση του σχολείου σε διάφορες εκδηλώσεις.

Η ΠΟΕΔ επισημαίνει, τέλος, ότι «οι προσπάθειές της θα συνεχιστούν με στόχο να υιοθετηθεί σωστή και επίσημη ρύθμιση του θέματος το ταχύτερο δυνατό».

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΟΡΙΟΥ ΑΦΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ

Η Προοδευτική Κίνηση Φοιτητών εκφράζει την μεγάλη της ανησυχία για τις δηλώσεις που είδαν το φώς της δημοσιότητας αυτές τις μέρες με τις οποίες επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι μας για επαναφορά του ζητήματος επέκτασης των ορίων αφυπηρέτησης στο τομέα της εκπαίδευσης.Το θέμα της επέκτασης των ορίων αφυπηρέτησης επανέρχεται κατά καιρούς από την ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ η οποία προσπαθεί ετσιθελικά να το επιβάλει στους εκπαιδευτικούς αγνοόντας πλήρως την απόρριψη του και χωρίς να συνιπολογίζει τις αρνητικές-καταστροφικές επιπτώσεις που θα επέλθουν στις τάξεις της νεολαίας και των εργαζομένων.

Πρόκειται για ένα μέτρο για το οποίο ολόκληρο το Φοιτητικό Κίνημα αλλά και πολλές άλλες οργανώσεις έχει πλείστες τόσες φορές στο παρελθόν εκφράσει την κάθετη διαφωνία του με μαζικές και δυναμικές παραστάσεις διαμαρτυρίας, κινητοποιήσεις, αποφάσεις και ψηφίσματα. Η κάθετη διαφωνία μας έγκειται στο γεγονός ότι τυχών επέκταση των ορίων αφυπηρέτησης θα οδηγήσει σε επέκταση της ανεργίας στους νέους, ιδιαίτερα μέσα στις συνθήκες της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Πέραν αυτού πρόκειται για ένα ξεκάθαρα αντιλαϊκό μέτρο που πλήττει τόσο τους εργαζόμενους όσο και τους νέους ευρύτερα στην δύσκολη περίοδο της αρχής της οικογενειακής ζωής.

Ως Προοδευτική Κ.Φ. καλούμε όλους όσους προσπαθούν να επιβάλουν στους φοιτητές αύτο το αντινεανικό μέτρο να αναθεωρήσουν την πρόθεση τους αλλιώς δηλώνουμε πανέτοιμοι να υπερασπιστούμε δυναμικά αυτά που μας ανήκουν.



Γραφείου Τύπου

29 Οκτωβρίου 2009

Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2009

«Δεν προσφέρουν τίποτα» -Κατάργηση των μαθητικών παρελάσεων προτείνουν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

Την κατάργηση των μαθητικών παρελάσεων εισηγούνται με ερώτησή τους προς την υπουργό Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου δύο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ο Γρηγόρης Ψαριανός και ο Τάσος Κουράκης.

Όπως τονίζουν, το έθιμο των μαθητικών παρελάσεων «καθιερώθηκε στη χώρα επί Μεταξά, αναζωογονήθηκε επί Χούντας και συνεχίζεται μέχρι σήμερα ως κατάλοιπο μιας άλλης εποχής χωρίς να προσφέρει τίποτα το ουσιαστικό στη σημερινή, σύγχρονη εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία».

Προσθέτουν μάλιστα ότι οι μαθητικές παρελάσεις «έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις που αντίκεινται στην 'στρατικοποίηση' των μαθητών».

Όπως τονίζουν οι δύο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ υπάρχουν πιο αποτελεσματικοί τρόποι για να καλλιεργηθεί η ιστορική μνήμη και για να εμβαθύνουν οι μαθητές στο νόημα των ιστορικών γεγονότων

«Ολόκληρη η μαθητική κοινότητα μπορεί να πραγματοποιεί εκδηλώσεις πολιτιστικού περιεχομένου μέσα στον χώρο του σχολείου και έτσι οι μαθητές με ποικίλες δράσεις βιωματικού χαρακτήρα να έρθουν σε άμεση επαφή με το ιστορικό παρελθόν, ώστε να καλλιεργηθεί η ιστορική τους μνήμη».

Ερωτούν την υπουργό Παιδείας ποιος είναι ο παιδαγωγικός ρόλος των παρελάσεων και εάν προτίθεται να εξετάσει το ενδεχόμενο κατάργησής τους και αντικατάστασής τους με πολιτιστικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες στα σχολεία.

Πηγή : Εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ

Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2009

Παιδεία: Αυξάνονται μόνο οι μισθοί

Η πίεση της οικονομικής κρίσης φρενάρει τις δαπάνες για την παιδεία, με μόνους κερδισμένους του νέου προϋπολογισμού τους δασκάλους και τους καθηγητές, των οποίων το μισθολόγιο θα αυξηθεί με ταχύτερους ρυθμούς από ότι οι αναπτυξιακές και ερευνητικές δαπάνες που θα διοτετευθούν στο συγκεκριμένο τομέα. Οι περικοπές ερευνητικών κονδυλίων και η σχεδόν μηδενική αύξηση του αναπτυξιακού προϋπολογισμού του υπουργείου, προκάλεσαν τις αντιδράσεις των βουλευτών της Επιτροπής Οικονομικών που εξέτασε σήμερα το σχετικό προϋπολογισμό.


Οι συνολικές δαπάνες του προϋπολογισμού του υπουργείου Παιδείας για το 2010 ανέρχονται στο €1,1 δισ. και παρουσιάζουν αύξηση κατά 3,5% ή €37 εκ. σε σχέση με το 2009. Το μεγαλύτερο κομμάτι αφορά τακτικές δαπάνες, δηλαδή έχει σχέση με το μισθολόγιο δασκάλων, καθητητών, κτλ. Οι τακτικές δαπάνες ανέρχονται στα €812,2 εκ. σε σχέση με €777,9 εκ. το 2009.

Οι δαπάνες του προϋπολογισμού για την ανάπτυξη ανέρχονται στα €296 εκ. έναντι €293,2 εκ. το 2009, μια αύξηση δηλαδή της τάξης του 1% ή €2,8 εκ.

Η οριακή αύξηση των αναπτυξιακών δαπανών, που αφορά και δεσμεύσεις για έργα που ενδεχομένως να μπουν – όπως και φέτος – στο ψυγείο - καυτηρίασαν οι βουλευτές μέλη της Επιτροπής Οικονομικών και Παιδείας κατά τη διάρκεια συζήτησης στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών του προϋπολογισμού του υπουργείου Παιδείας.

Υπεραμυνόμενος της κυβερνητικής πολιτικής, ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Δημητρίου είπε κατά τη διάρκεια της συζήτησης ότι το υπουργείο του προχωρεί με γρήγορους ρυθμούς στη δημιουργία της Ενιαίας Αρχής Πολιτισμού με την προετοιμασία του σχετικού προϋπολογισμού ο οποίος θα προωθηθεί στη βουλή για έγκριση.

Πρόθεση, σημείωσε ο κ. Δημητρίου, είναι η Ενιαία Αρχή Πολιτισμού το 2010 να έχει θεσμοθετηθεί ενώ η ολοκλήρωση της διαδικασίας θα διαρκέσει τρία χρόνια. Σκοπός του φορέα, είπε, θα είναι η αυτονόμηση του πολιτισμού από τις άλλες λειτουργίες του υπουργείου Παιδείας.

Παράλληλα, ο υπουργός επεσήμανε ότι παρά την οικονομική κρίση το Μέγαρο Πολιτισμού θα περιληφθεί στον προϋπολογισμό του 2010 καθώς και μια σειρά άλλων αναπτυξιακών έργων όπως είναι:

-Δημιουργία Ενιαίας Αρχής Πολιτισμού
-Αναβάθμιση κτιρίου ΣΠΕΛ
-Πολιτιστικό Χωριό στη Λέμπα
-Σχολή - Μουσείο Χαρακτικής στα Πλατανίσκια
-Αναβάθμιση του Μουσείου Κώστα Αργυρού στο Μαζωτό
-Μουσείο Νεότερης και Σύγχρονης Τέχνης
-Σχολή Καλών Τεχνών σε δημόσιο Πανεπιστήμιο
-Στέγες Χορού
-Γειτονιά των Καλλιτεχνών στη Λεμεσό
-Πρόγραμμα Μουσικής Ανάπτυξης Νέων Ταλέντων.

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Γιάννος Λαμάρης, ανέφερε ότι η φετινή σχολική χρονιά ξεκίνησε με πολύ καλούς οιωνούς τόσο από πλευράς τοποθέτησης εκπαιδευτικών όσο και από πλευράς έναρξης των σχολικών προγραμμάτων.

Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ και πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας, Νίκος Τορναρίτης, καυτηρίασε τη μείωση των δαπανών του Ιδρύματος Προώθησης Έρευνας και Ερευνητικό Κέντρο κατά 60%. Επεσήμανε ακόμη ότι η Κύπρος σήμερα κατατάσσεται τελευταία μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών στις επενδύσεις για την έρευνα και την καινοτομία επενδύοντας μόλις το 0,45% του ΑΕΠ σε σχέση με το 1,85% του μέσου όρους της ΕΕ.

Ο κ. Τορναρίτης δεν παρέλειψε επίσης να καυτηριάσει και την αύξηση κατά 1% του προϋπολογισμού του 2010 σε σχέση με το 2009, υποδεικνύοντας ότι το 1% ισοδύναμη με μηδενική αύξηση.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών, Νικόλας Παπαδόπουλος, έψεξε με τη σειρά του το μειωμένο ποσοστό των δαπανών της κυβέρνησης για την Παιδεία, κυρίως της μείωσης των κονδυλίων για τον πολιτισμό. Ο κ. Παπαδόπουλος εξέφρασε επίσης επιφυλάξεις κατά πόσο θα προωθηθεί η εκτέλεση του Μεγάρου Πολιτισμού υπό τις σημερινές οικονομικές συνθήκες.

Ο βουλευτής της ΕΔΕΚ, Μαρίνος Σιζόπουλος, χαιρέτισε τη δήλωση του υπουργού Παιδείας ότι κατέρρευσε ο θεσμός του ενιαίου λυκείου, κάτι για το οποίο η ΕΔΕΚ είχε προειδοποίηση πριν δέκα χρόνια κατά την εισαγωγή του θεσμού. Ο κ. Σιζόπουλος ζήτησε την επέκταση του ολοήμερου σχολείου και την καθιέρωση των ενιαίων εξετάσεων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Φτωχό προϋπολογισμό σε όραμα χαρακτήρισε τον προϋπολογισμό του υπουργείου Παιδείας ο βουλευτής του ΕΥΡΩΚΟ, Νίκος Κουτσού, τονίζοντας ότι ο μισός προϋπολογισμός του 2010 είναι μεταφερόμενος από το 2009 ενώ ο βουλευτής των Οικολόγων, Γιώργος Περδίκης, διερωτήθηκε εάν παραμένει ο στόχος της κυβέρνησης να καταστεί η Κύπρος εκπαιδευτικό κέντρο.

Πηγή : http://www.stockwatch.com.cy/

Σημαντικές Ανακοινώσεις ΠΟΕΔ

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2009

"Το κόκκινο που δεν ξεθώριασε"

Το βιβλίο του Κώστα Γεωργιάδη "Το κόκκινο που δεν ξεθώριασε" θα παρουσιαστεί στις 4 Νοεμβρίου 2009 και ώρα 19:30 στο Πολιτιστικό Κέντρο Συνεργατικού Ταμιευτηριου Λεμεσού. Την ανάλυση του βιβλίου θα κάνουν οι Γιώργος Φράγκου και Άριστος Τσιάρτας




Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου 2009

Περικοπές και στις ειδικές ανάγκες

Η αυστηρή δημοσιονομική πολιτική που εξήγγειλε πριν από μερικούς μήνες το Yπουργείο Οικονομίας έχει αντίκτυπο και στις Υπηρεσίες Ειδικής Εκπαίδευσης. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του «Π», από τον περασμένο Μάιο το Υπουργείο, ελλείψει κονδυλίων, δεν ανταποκρίνεται στο αίτημα των Υπηρεσιών Ειδικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας για πρόσληψη αριθμού συνοδών, που θα προσφέρουν συνεχή αρωγή σε παιδιά με ειδικές ανάγκες που φοιτούν στα σχολεία της Κύπρου.


Η Υπηρεσία έχει ήδη στελεχώσει τις 411 θέσεις που είχαν εγκριθεί, ωστόσο, φέτος για πρώτη φορά το Υπουργείο Οικονομικών καθυστερεί εδώ και μήνες να δώσει την έγκριση για ακόμη 50 θέσεις. Μάλιστα, από τον περασμένο Μάιο που τέθηκε αρχικά το αίτημα της πρόσθετης στελέχωσης με συνοδούς, οι Υπηρεσίες Ειδικής Εκπαίδευσης επανήλθαν με υπενθύμιση προς το Υπουργείο Οικονομικών, ενώ το ζήτημα έχει τεθεί και σε επίπεδο υπουργών, δίχως ακόμα να δοθεί η έγκριση.


Επιστρατεύονται καθαρίστριες

Ως αποτέλεσμα, ενάμιση μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, περίπου δέκα παιδιά με ειδικές ανάγκες που φοιτούν σε δημοτικά σχολεία βρίσκονται χωρίς συνοδό, κάτι που δυσχεραίνει πολύ την καθημερινότητά τους στο σχολικό περιβάλλον. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση αυτιστικού παιδιού που φοιτά σε νηπιαγωγείο της επαρχίας Λευκωσίας και αδυνατεί να αυτοεξυπηρετηθεί, το οποίο, ελλείψει συνοδού, καλείται κάθε τόσο να βοηθήσει η καθαρίστρια του σχολείου, κατά παράβαση των καθηκόντων της.

Εξάλλου, η ανάγκη παρουσίας συνοδών, οι οποίοι καλούνται να βοηθούν στις εντός τάξης δραστηριότητες των παιδιών, να αναλαμβάνουν την καθαριότητά τους και να τα μεταφέρουν, όποτε αυτό απαιτείται, υπογραμμίζεται και από τους γονείς. Όπως ανέφερε στον «Π» η πρόεδρος του Συνδέσμου για Αυτιστικά 'Ατομα, Τασούλα Γεωργιάδου, στα κυπριακά σχολεία υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις συνοδών, καθώς υπολογίζεται ότι απαιτείται ένας δάσκαλος για κάθε ένα παιδί με ειδικές ανάγκες που φοιτά στα σχολεία, ώστε να βοηθούν στην υλοποίηση του ατομικού προγράμματος των μαθητών.

Εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ



Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου 2009

Μεγάλη συναυλία – αφιέρωμα στο Νίκο Καββαδία

Μεγάλη συναυλία – αφιέρωμα στο Νίκο Καββαδία
“Σταυρός του Νότου”
σε μουσική Θάνου Μικρούτσικου.
Ερμηνεύει ο Γιάννης Κούτρας


Ο «Σταυρός του Νότου» του Νίκου Καββαδία σε μουσική Θ. Μικρούτσικου σφράγισε την ελληνική μουσική ιστορία. Η σπάνια φωνή του Γιάννη Κούτρα, αναλλοίωτη στο χρόνο, της μετάγγισε μια άλλη πνοή και διάσταση.

Η Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών συνδιοργανώνει και προσφέρει στους εκπαιδευτικούς εισιτήρια στην τιμή υποστηρικτή.

Τιμή Εισιτηρίου: Μόνο €12
(αντί €18 κανονικής τιμής)

Κυριακή,
1 Νοεμβρίου 2009, στις 20:30

ΘΕΑΤΡΟ ΡΙΑΛΤΟ στη Λεμεσό

Πληροφορίες:
1. Μάριος Ρήγας 99423223

2. Ρίκκος Αγαθοκλέους 99625691
3. Γιώργος Αγαθοκλέους 99891920
4. Λάμπρος Στεφάνου 99310517
5. Ανδρέας Ξενοφώντος 99699682
6. Τούλα Αναστασίου 99542120
7. Θέατρο ΡΙΑΛΤΟ 77777745

Αφίσσα Συναυλίας

Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών
Πρώτη και στον Πολιτισμό

Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2009

Δικοινοτικοί Εκπαιδευτικοί Περίπατοι στην παλιά Λευκωσία - Με τα βήματά μας ενώνουμε την πρωτεύουσα και τη χώρα μας .



Εκδήλωση Πλατφόρμα Ε/κ και Τ/κ Εκπαιδευτικών «Ενωμένη Κύπρος»

Χριστουγεννιάτικη γιορτή και Γρίππη

Ο Δ.Δ.Ε. σε απαντητική επιστολή προς την ΠΟΕΔ με τίτλο « Σχολικοί εορτασμοί ή και άλλες εκδηλώσεις στα σχολεία ενόψει της πανδημίας Γρίπης», αναφέρει ότι με βάση τα σημερινά δεδομένα δεν συντρέχει λόγος για απαγόρευση των Χριστουγεννιάτικων εορτασμών ή άλλων εκδηλώσεων στα σχολεία.

Δευτέρα, 19 Οκτωβρίου 2009

Η Κυπριακή Ομοσπονδία Καλαθόσφαιρας στα Δημοτικά Σχολεία

Η ΚΟΚ λαμβάνει μέρος στις Αθλητικές Ημερίδες των Ομοσπονδιών που διοργανώνει το Υπουργείο Παιδείας.

Στόχος της προσπάθειας είναι να έρθουν τα παιδιά των Δημοτικών Σχολείων σε Παγκύπρια Βάση σε επαφή με όλο το φάσμα των Αθλημάτων

Διαβάστε ολόκληρο το δημοσίευμα της εφημερίδας ΧΑΡΑΥΓΗΣ

€5 εκατ. για απουσίες εκπαιδευτικών

Πηγή : Εφημερίδα ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ

Ενα αξιοσέβαστο ποσό της τάξεως των πέντε εκατομμυρίων ευρώ περιλαμβάνεται στον προϋπολογισμό 2010 του υπουργείου Παιδείας, για να καλύψει τους μισθούς των εκπαιδευτικών που θα διοριστούν προσωρινά στα σχολεία - από μερικές μέρες μέχρι μερικούς μήνες - προκειμένου να καλύψουν τα κενά των συναδέλφων τους οι οποίοι θα απουσιάζουν. Ειδικότερα, €2.500.000 προορίζονται για τις αμοιβές δασκάλων και νηπιαγωγών οι οποίοι θα διορίζονται σε θέση αντικαταστάτη και άλλα €2.500.000 για τους μισθούς των καθηγητών που θα κληθούν στα σχολεία για τον ίδιο λόγο.


Σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία, οι διορισμοί σε θέση αντικαταστάτη γίνονται για αναπλήρωση εκπαιδευτικών οι οποίοι απουσιάζουν για σύντομο χρονικό διάστημα (αλλά όχι μικρότερο των τριών ημερών) με άδεια λοχείας, ασθενείας κτλ. Οι αντικαταστάσεις γίνονται από κατάλογο αδιόριστων διδασκόντων οι οποίοι υποβάλλουν αίτηση για διορισμό σε θέση αντικαταστάτη και οι οποίοι τοποθετούνται σε σειρά. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι πρόπερσι, είχαν γίνει 4.000 περίπου τέτοιοι διορισμο.
 

Στροφή στο απογευματινό σχολείο

Πηγή : Εφημερίδα ΦΙΛΕΛΥΘΕΡΟΣ

ΚΕΡΔΙΖΕΙ έδαφος ο θεσμός του προαιρετικού Ολοήμερου Σχολείου, καθώς χρόνο με το χρόνο αυξάνονται οι συμμετοχές των μαθητών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις λειτουργών του υπουργείου Παιδείας, η αυξητική τάση που παρατηρείται συνδέεται άμεσα με το γεγονός ότι πολλοί εργαζόμενοι -κυρίως- γονείς εμπιστεύονται τον θεσμό και θεωρούν το Ολοήμερο ως μια καλή λύση για την ασφαλή απασχόληση των παιδιών τους κατά τις απογευματινές ώρες.


Κατά τη φετινή σχολική χρονιά, 4.427 μαθητές φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο σε σύγκριση με 4.014 που ήταν πέρσι. Με βάση τα στατιστικά του υπουργείου, λειτουργούν συνολικά 120 Ολοήμερα Δημοτικά με ισάριθμα τμήματα και 37 Ολοήμερα Νηπιαγωγεία με 41 τμήματα. Από τους 4.427 μαθητές, οι 1.536 φοιτούν στον α’ κύκλο του Δημοτικού (Α’, Β’, Γ’ τάξη), οι 2.147 στον β’ κύκλο (Δ’, Ε’, Στ’ τάξη) ενώ τα υπόλοιπα 744 είναι παιδάκια της Προδημοτικής Εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα, εφέτος λειτουργούν και 15 ενιαία Ολοήμερα Σχολεία.

Διαβάστε Ολόκληρο το άρθο της εφημερίδας "ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ"

Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2009

Μαθητικές Παρελάσεις

Κάθε φορά που πλησιάζει εθνική επέτειος επανέρχεται στην επιφάνεια και το θέμα αυτό. Ιδιαίτερα για τα σχολεία της Ελεύθερης Αμμοχώστου, όπου οι παρελάσεις αποτελούν «μόνιμη έγνοια» αλλά – και αυτό είναι το χειρότερο – ανάγεται σε μείζον πρόβλημα για τους δασκάλους στην περιοχή αυτή.



Σε καμιά περίπτωση δεν είμαστε υποχρεωμένοι να συμμετέχουμε σε εξωσχολικές δραστηριότητες γενικά και οι παρελάσεις εμπίπτουν σ’ αυτό το πλαίσιο. Το Υπουργείο δεν έχει καμιά ένσταση επ’ αυτού και ούτε μπορεί να έχει. Η ΠΟΕΔ αυτό το διασφαλίζει πλήρως. Αντίθετα, για τα Γυμνάσια-Λύκεια και για τους Γυμναστές είναι καθήκον τους που απορρέει από τη Νομοθεσία. (Αυτό ας προβληματίσει γενικότερα για το αν πρέπει τα Δημοτικά να συμμετέχουν, αφού η Πολιτεία εδώ και χρόνια έχει θεσπίσει τη Νομοθεσία αυτή). Κάποιοι λένε, μα υπάρχουν κάποιες «τοπικές συνθήκες» που πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη. Το σεβόμαστε. Αυτό όμως δεν μπορεί να καταστρατηγεί το προηγούμενο.

Το δεύτερο σημείο τριβής που δημιουργεί εντάσεις είναι το θέμα του ποιοι μαθητές αποτελούν το άγημα των σημαιοφόρων. Αυτό και αν θεωρώ κωμικοτραγικό ! Σε κάποια σχολεία της περιοχής φαίνεται ότι εδώ και κάποια χρόνια επικρατεί να επιλέγονται «οι άριστοι» και φαίνεται ότι σ’ αυτό επιμένουν οι Σύνδεσμοι Γονέων, γιατί, μάλλον πιστεύουν ότι τα δικά τους παιδιά είναι «οι άριστοι» !

Γνωρίζουμε όμως ότι διακηρυγμένη θέση του Υπουργείου είναι ότι στα Δημοτικά σχολεία δεν υπάρχουν βαθμολογίες. (Εγκύκλιος ΔΔΕ ημ. 1 / 9 / 2009 σελ. 20 παρ. 34) Πώς λοιπόν επιλέγονται «οι άριστοι» ; Και γιατί πρέπει οι δάσκαλοι να υποχρεούνται να καταφεύγουν σ’ αυτή τη διαδικασία και να παρακούουν και τις οδηγίες του Υπουργείου;

Η λύση είναι απλή και την εισηγήθηκε (προφορικά τουλάχιστον) και η ΠΟΕΔ. Εμείς, ως ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ θα ζητήσουμε να γίνει και γραπτώς, αφού κάποιοι δεν εννοούν να πειστούν. Στις παρελάσεις, αλλά και η εκπροσώπηση του σχολείου σε διάφορες εκδηλώσεις, η επίδοση στα μαθήματα δεν πρέπει να τίθεται ως κριτήριο, όπως ξεκάθαρα αναφέρει η εγκύκλιος. Η λύση λοιπόν που πρέπει, κατά τη γνώμη μας, να δίνουν οι διδασκαλικοί σύλλογοι, εφόσον πρώτα αποφασίσουν για το αν το σχολείο θα συμμετάσχει ή όχι στην παρέλαση, είναι η εκπροσώπηση του σχολείου να γίνεται από τους εκλελεγμένους μαθητές του Μαθητικού Συμβουλίου που, άλλωστε, είναι και η δημοκρατικότερη επιλογή, η οποία και καλύπτει απόλυτα τους δασκάλους μας απέναντι στους γονείς.

Αυτά προτείνουμε για αποφυγή των όποιων εντάσεων προσωρινά. Θα θέσουμε όμως επίσημα για ακόμη μια φορά το θέμα και στο Δ.Σ. της ΠΟΕΔ για να δοθούν οριστικές λύσεις και καλούμε και τις ηγεσίες των υπόλοιπων κινήσεων να δουν το θέμα πέρα από στεγανά και αντιλήψεις του παρελθόντος και όχι επιλεκτικά να δίνουν, με τη μεγαλύτερη ευκολία, «εντολές» στους δασκάλους και γι’ αυτό το θέμα να μασούν τα λόγια τους.

Σημειώνουμε  ότι η Προοδευτική έθεσε και την περσινή χρονιά θέμα "Παρελάσεων" στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΕΔ, χωρίς κανένα αποτέλεσμα.

Ιός της γρίππης και χριστουγεννιάτικες γιορτές

Ένα από τα κύρια ζητήματα που εγέρθηκαν φέτος από την έναρξη της σχολικής χρονιάς ήταν τα μέτρα που έπρεπε να ληφθούν στα σχολεία μας για τη νέα γρίππη. Είναι γεγονός και χαιρετίστηκε από όλους, ότι έγκαιρα, από το καλοκαίρι, τα Υπουργεία Παιδείας και Υγείας ανακοίνωσαν και υλοποίησαν μέτρα, όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς συνεργάστηκαν, αποφεύχθηκε ο όποιος πανικός και είναι όλοι άξιοι συγχαρητηρίων.


Στις γραπτές οδηγίες που δόθηκαν στα σχολεία από το Υ.Π.Π. υπάρχει παράγραφος που συστήνει την αποφυγή συνωστισμών, κατά το δυνατό, ως προληπτικό μέτρο αποφυγής διάδοσης της ασθένειας. Ακριβώς γι’ αυτό το σημείο η ΠΟΕΔ ζήτησε από το Τμήμα διευκρινίσεις και συζήτηση αν θα έπρεπε να γίνουν σκέψεις για τις χριστουγεννιάτικες γιορτές, γιατί, πολύ λογικά, η συγκεκριμένη παράγραφος θα μπορούσε να ερμηνευθεί από τους διδασκαλικούς συλλόγους ότι αφορά και τη χριστουγεννιάτικη γιορτή, η οποία γίνεται στην καρδιά του χειμώνα και υπάρχει πολύ μεγάλος συνωστισμός παιδιών και γονιών.

Σε καμιά περίπτωση δεν υπάρχει απόφαση των αρμόδιων σωμάτων της Οργάνωσης για ακύρωση των γιορτών, όπως, δυστυχώς, μεταφέρθηκε στα ΜΜΕ και έγινε μείζον θέμα και βρέθηκε ο κλάδος στο στόχαστρο και άρχισε μια εντελώς αχρείαστη αντιπαράθεση.

Η  εισήγηση  της ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ  είναι  το Υ.Π.Π. να καλέσει την ΠΟΕΔ σε μια συζήτηση στην οποία και είναι αναγκαίο να λάβει μέρος και εκπρόσωπος του Υπ. Υγείας, για να προληφθεί οποιαδήποτε ανεπιθύμητη κατάσταση. Παράλληλα, καλούμε και τους διδασκαλικούς μας συλλόγους να μη βιαστούν να πάρουν οποιεσδήποτε αποφάσεις ή να αρχίσουν από τώρα προγραμματισμούς για τη γιορτή. Εξάλλου, είναι καιρός να εφαρμόσουμε και τις οδηγίες τόσο της ΠΟΕΔ όσο και του Υπουργείου για σύντομες και λιτές γιορτές που δεν απαιτούν, ούτε προγραμματισμό από δυο μήνες πριν, ούτε πολλές πρόβες και χάσιμο διδαχτικού χρόνου. Ιδιαίτερα φέτος, με το δεδομένο της νέας γρίππης, από την εξέλιξη της οποίας, θα εξαρτηθούν πολλές καταστάσεις .

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

Κυριακή, 11 Οκτωβρίου 2009

Ο ΥΠΠ στην ¨καυτή καρέκλα" της εφημερίδα ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ

Διαβάστε τη συνέντευξη που παραχώρησε ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού στην εφημερίδα ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ την Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2009 :

Συνέντευξη του ΥΠΠ στην Εφημερίδα ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ

Σε "εθνική επέτειο" έχει μετατραπεί στα σχολεία η 1η Οκτωβρίου

Οι αναφορές στα ΜΜΕ, τα επετειακά αφιερώματα, αλλά ιδιαίτερα οι εορτασμοί στα ελληνοκυπριακά σχολεία για την ημέρα της Κυπριακής Ανεξαρτησίας, υπήρξαν φέτος το αποκορύφωμα της σύγχυσης που επικρατεί, τόσο για το παρελθόν, όσο και για το επιδιωκόμενο μέλλον της Κύπρου.




Με θλίψη παρατηρούμε ότι η 1η Οκτωβρίου, μια επέτειος που θα μπορούσε να αποτελεί ευκαιρία προβληματισμού για τις δυνατότητες συμβίωσης και συνεργασίας Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων, μετατρέπεται από χρόνο σε χρόνο σε ευκαιρία διακήρυξης της επιθυμίας μερίδας των Ελληνοκυπρίων για μια "καθαρή" και "ανόθευτη" Ελληνοκυπριακή Δημοκρατία. Ο σκόπιμος υπερτονισμός των "υπερπρονομίων που δόθηκαν στους Τουρκοκύπριους", η παρουσίαση της περιόδου 1964-74 ως μιας περιόδου ειρήνης και ευνομίας και η πνευματική χειραγώγηση των μαθητών στην κατεύθυνση ενός γενικευμένου αντιτουρκικού αγώνα, αποτελούν μερικά μόνο στοιχεία της σύγχυσης που καλλιεργείται στα σχολεία στους αντίστοιχους εορτασμούς. Στα περισσότερα μάλιστα σχολεία, γίνεται καταμέτρηση των σημαιών, ώστε εκείνες της Ελλάδας και της Κυπριακής Δημοκρατίας να είναι ισάριθμες, όπως γίνεται δηλαδή και στις εθνικές επετείους. Οι δε αναφορές στις ομιλίες και στα κείμενα στην ΕΟΚΑ, είναι πολύ περισσότερες από τις αναφορές σε Τουρκοκύπριους - αν "από λάθος" γίνουν αναφορές σε αυτούς.

Οι Ελληνοκύπριοι μπορούν να εκφράζονται εθνικά μέσω των εθνικών τους επετείων (παρόλο που και εδώ αυτό δεν πρέπει να γίνεται με τους συνηθισμένους υψηλούς εθνικιστικούς τόνους, καθαρά ρατσιστικού χαρακτήρα). Δεν είναι ανάγκη να χρησιμοποιούν μια κρατική επέτειο, μια επέτειο ενός κράτους που ανήκε σε όλες τις εθνότητες κατά την ίδρυσή του, για να "τονώσουν το εθνικό φρόνημα των μαθητών" και να τους καλέσουν να "σηκώσουν τα λάβαρα του εθνικού αγώνα".

Η Πλατφόρμα "Ενωμένη Κύπρος" θεωρεί ότι ενόσω οι διακηρύξεις για καλλιέργεια κουλτούρας ειρηνικής συμβίωσης παραμένουν στο επίπεδο της εξαγγελίας εξαιτίας του φόβου των εθνικιστικών αντιδράσεων, η εκπαίδευση θα κινείται στην ακριβώς αντίθετη φορά - τόσο μέσω του επίσημου αναλυτικού προγράμματος, όσο και μέσω του κρυφού.

Πηγή : Εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ

Πέμπτη, 8 Οκτωβρίου 2009

ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΑ ΜΕΤΡΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΦΟΙΤΗΤΙΚΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ

Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού ανακοινώνει ότι, στο πλαίσιο των αποφάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου, έχουν τεθεί σε εφαρμογή τα μέτρα φοιτητικής μέριμνας για την κάλυψη φοιτητικών αναγκών με απώτερο στόχο την ενίσχυση της φοιτητικής πρόνοιας, στη βάση κοινωνικοοικονομικών κριτηρίων.

Οι ομάδες φοιτητών που έχουν δικαίωμα υποβολής αιτήσεων, εφόσον πληρούν τα κοινωνικοοικονομικά κριτήρια, έχουν ως ακολούθως:
α) Kύπριοι και άλλοι ευρωπαίοι, προπτυχιακοί φοιτητές που σπουδάζουν στα Δημόσια και Ιδιωτικά Πανεπιστήμια και στις Δημόσιες Σχολές Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Κύπρο
β) Κύπριοι, προπτυχιακοί φοιτητές που σπουδάζουν σε χώρες του εξωτερικού.

Για περισσότερες πληροφορίες όσον αφορά στα κοινωνοικονομικά κριτήρια και τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων, οι κύπριοι, προπτυχιακοί φοιτητές που σπουδάζουν σε χώρες του εξωτερικού, παρακαλούνται όπως απευθύνονται στο Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Κύπρου (ΙΚΥΚ) στο τηλ. 22 456433 ή στην ιστοσελίδα του ΙΚΥΚ http://www.cyscholarships.gov.cy/
(Ανακοίνωση Αρ: 304).
Οι κύπριοι και άλλοι ευρωπαίοι, προπτυχιακοί φοιτητές που σπουδάζουν στα Δημόσια και Ιδιωτικά Πανεπιστήμια και στις Δημόσιες Σχολές Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Κύπρο, παρακαλούνται όπως απευθύνονται στα γραφεία φοιτητικής μέριμνας των Πανεπιστημίων τους.

Πανεπιστήμιο Κύπρου: 22 894021
Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου: 25 002628
Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου: 22 713181
Πανεπιστήμιο Frederick: 22 431355/ 25 730975
Πανεπιστήμιο Λευκωσίας: 22 841673/527
Ανώτερο Ξενοδοχειακό Ινστιτούτο Κύπρου: 22 404810
Δασικό Κολέγιο: 25 813606
Η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων λήγει στις 30 Οκτωβρίου 2009 (με εξαíρεση το ΤΠΚ).

Θεόφιλος- Κάσιαλος



Το ντοκιμαντέρ για τους δύο λαϊκούς ζωγράφους αναδεικνύει την προσωπικότητα τους και τα κοινωνικά - ιστορικά στοιχεία που διαμόρφωσαν αυτή και τις συνθήκες που έζησαν και δημιούργησαν.


Το ντοκιμαντέρ αποτελεί συμπαραγωγή του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου με την Εκπαιδευτική τηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας της Ελλάδας.

Σκηνοθεσία: Γιώργος Κούμουρος - Φώτης Γαρυφαλλάκης

Είσοδος Ελεύθερη

Παρασκευή 16/10/2009  (20:30)


Πληροφορίες : 77 77 77 45

ΘΕΑΤΡΟ ΡΙΑΛΤΟ Λεμεσός

Δευτέρα, 5 Οκτωβρίου 2009

Θα ‘θελα να ‘χα δυο φτερά

Θα ‘θελα να ‘χα δυο φτερά κι ένα λευκό μαντήλι
Στον ουρανό να πέταγα, ειρήνη ν΄ ανατείλει

Θα ‘θελα να ‘χα δυο καρδιές, τη μια να ξεριζώσω
Του ήλιου θα τη χάριζα, τη θέρμη της να νιώσω

Ήλιε μου τις ακτίνες σου, στείλε να ζεσταθούμε
Ήλιε μου την αγάπη σου, στείλε να λυτρωθούμε

Μύρια τ΄ άστρα του ουρανού, στης νύχτας το φουστάνι
Τα άστρα δε μαλώνουνε και μια γωνιά τα φτάνει

Μύριες οι στάλες της βροχής, στου νέφους την αγκάλη
Σαν σμίξουν ποτάμια γίνονται, σκορπίζουν την αγάπη

Όσο κι αν εμποδίσετε το κύμα να αφρίζει
Όσο κι αν εμποδίσετε το αγέρι να δροσίζει

Όσο οι καρδιές δε σιωπούν, όσο η γη γυρίζει
Πάντα το κύμα θα έρχεται, το αγέρι θα σφυρίζει

Η μόνη γλώσσα της καρδιάς, το μόνο πρόσταγμά της
Τούτη πατρίδα να ενωθεί, να σμίξουν τα παιδιά της

Θα ‘θελα να ‘χα δυο φτερά κι ένα λευκό μαντήλι
Στον ουρανό να πέταγα, ειρήνη ν΄ ανατείλει



Λάμπρος Στεφάνου

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ : 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2009

Μήνυμα των εκπαιδευτικών οργανώσεων της Κύπρου ΠΟΕΔ, ΚΤΟΣ, ΟΕΛΜΕΚ, ΚΤΟΕΟΣ, ΟΛΤΕΚ : «Εκπαιδευτικός, πρόσωπο ποιότητας και δημιουργίας»

Από το 1993 η Διεθνής Εκπαιδευτική Κοινότητα έχει ορίσει την 5η Οκτωβρίου ως την Παγκόσμια Μέρα του Εκπαιδευτικού.

Η συγκεκριμένη ημέρα αφιερώνεται στον Εκπαιδευτικό, την πολύτιμη προσφορά του στην Παιδεία και τον Πολιτισμό, καθώς και στη στήριξη της κοινωνίας.

Τις δύο τελευταίες δεκαετίες έχει καταγραφεί σημαντική πρόοδος σε παγκόσμιο επίπεδο σ΄ό,τι αφορά τη δυνατότητα εκπαίδευσης και πρόσβασης σε σχολείο.

Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα και με στοιχεία της Ουνέσκο, χρειάζονται επιπρόσθετα 18 εκατομμύρια εκπαιδευτικοί για να επιτευχθεί η λειτουργία σχολείων στοιχειώδους εκπαίδευσης σε παγκόσμια κλίμακα.

Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα του Εκπαιδευτικού έχει σύνθημα :

«ΚΤΙΣΤΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ, ΕΠΕΝΔΥΣΤΕ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΩΡΑ» !

Το σύνολο των εκπαιδευτικών οργανώσεων, παντού στον κόσμο, αξιώνουν :

- Ανάπτυξη ποιοτικών προγραμμάτων επιμόρφωσης
- Ουσιαστικά μέτρα στήριξης των σχολείων
- Όχι περικοπές στην Παιδεία. Η οικονομική στήριξη στην Εκπαίδευση αποτελεί επένδυση στο μέλλον.

Η Παγκόσμια Συνομοσπονδία Εκπαιδευτικών Οργανώσεων (ΕDUCATION INTERNATIONAL – E. I. ), με την ευκαιρία της 5ης Οκτωβρίου, αποστέλλει σε όλους τους εκπαιδευτικούς, εγκάρδιους χαιρετισμούς και μηνύματα αναγνώρισης του σημαντικού ρόλου που αυτοί διαδραματίζουν στην αγωγή και στην κατάρτιση παιδιών και ενηλίκων στα πλαίσια της αντίληψης για τη δια βίου μάθηση.

Οι εκπαιδευτικές οργανώσεις ΠΟΕΔ, ΚΤΟΣ, ΟΕΛΜΕΚ, ΚΤΟΕΟΣ και ΟΛΤΕΚ, τιμώντας την Παγκόσμια Ημέρα του Εκπαιδευτικού, εύχονται σε όλους τους συναδέλφους και συναδέλφισσες κάθε προσωπική χαρά και επαγγελματική επιτυχία στη σημαντική τους αποστολή στον κόσμο και την κοινωνία.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ


ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

Κυριακή, 4 Οκτωβρίου 2009

ΠΟΕΔ : Απλά Ερωτήματα σε Βαρυσήμαντες Αποφάσεις


Η Παγκύπρια Οργάνωση Ελλήνων Δασκάλων (ΠΟΕΔ) αποφάσισε πως στο παρόν στάδιο δεν μπορούν να γίνονται επισκέψεις Τ/Κ εκπαιδευτικών και μαθητών στα σχολεία της. Αυτό συνάγεται ως συμπέρασμα από το διευκρινιστικό κείμενο που έδωσε στην Επίτροπο Διοικήσεως μετά από τις καταγγελίες του δρα Νίκου Τριμικλινιώτη, Επιστημονικού διευθυντή του Παρατηρητηρίου για το Ρατσισμό και τη Ξενοφοβία στην Κύπρο (RAXEN) και της k. Κωνσταντίνας Ζάνου στην ΑΚΡ 24/2009 και ΑΚΠ 28/2009. Στο εν λόγω κείμενο, η ΠΟΕΔ υποστηρίζει ότι ανησυχεί για το ενδεχόμενο διατάραξης της ομαλότητας στα σχολεία με τις επισκέψεις Τ/Κ λόγω της δυνητικής πρόκλησης των αισθημάτων, ευαισθησιών και προβληματισμών των δασκάλων ή γονιών.

Η ΠΟΕΔ διαφώνησε λοιπόν, όπως αναφέρεται στην εγκύκλιό της, με τις επισκέψεις Τ/Κ εκπαιδευτικών και μαθητών στα "σχολεία μας". Στα σχολεία ποιου; Της Κυπριακής Δημοκρατίας; Στα σχολεία των Ελληνοκυπρίων μαθητών; Στα σχολεία των παιδιών των μεταναστών; Στα σχολεία της Οργάνωσης;

Ε και καλά, τον Τουρκοκύπριο μαθητή που έχω στο σχολείο μου τι να τον κάνω; Να του πω να μην έρχεται και να τον στείλω σπίτι του στην έποικο μαμά του; Να τον αφήσω στο σχολείο και να τον σκεπάσω με σεντόνι να μην φαίνεται; Ή να του ζητήσω να απολογηθεί μπροστά σε όλους για τα κακά που προκάλεσε η χώρα του στη  χώρα της ΠΟΕΔ για να συνεχίσει η Οργάνωση να το δέχεται στα σχολεία της; Αλήθεια η Οργάνωση δεν ξέρει ότι στα σχολεία  της φοιτούν Τ/Κ μαθητές; Δεν άκουσε πποτέ για τους Τουρκοκύπριους Εκπαιδευτικούς που δουλέυουν σήμερα στα Ελληνοκυπριακά σχολεία; Προκλήθηκαν στα εν λόγω σχολεία τα αισθήματα και οι ευαισθησίες των Ε/Κ γονιών και Εκπαιδευτικών; Διαταράχθηκε η ομαλότητα από την παρουσία Τ/Κ ή παιδιών τουρκικής καταγωγής και αν ναι, τότε γιατί η Οργάνωση δεν ζήτησε τη δημιουργία ξεχωριστού Τουρκικού σχολείου; Και αφού δεν έγιναν όλα αυτά ή αν έγιναν και σταμάτησαν να γίνονται μήπως η Οργάνωση θεωρεί αναίσθητους και χωρίς "ευαισθησίες" (προφανώς "εθνικές ευαισθησίες") τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα εν λόγω σχολεία και τους γονείς που συνεχίζουν να στέλνουν εκεί τα παιδιά τους;
.......