Τρίτη, 22 Δεκεμβρίου 2009

Καλές Γιορτές



Καλές Γιορτές !

Βαδίζουμε ενάντια στον ρατσισμό

Οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν στην αντιφασιστική πορεία.


Η Πλατφόρμα των εκπαιδευτικών Ενωμένη Κύπρος παρατηρεί με ανησυχία τα φαινόμενα έξαρσης φασιστικών και ρατσιστικών δραστηριοτήτων. Συχνά παρατηρείται κακομεταχείρηση μεταναστών και άσκηση βίας ενάντια εναντίον τους. Τελευταία παρατηρήθηκαν και επιθέσεις εναντίον νεαρών Κυπρίων που συχνάζουν στην παλιά Λευκωσία. Οι φασιστικές και ρατσιστικές εκδηλώσεις επηρεάζουν αρνητικά και τις δικοινοτικές σχέσεις στον ευαίσθητο χώρο της παλιάς πόλης όπου συναντιόνται Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι. Αυτό δεν πρέπει να παραβλέπεται ιδιαίτερα αυτή τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή κατά την οποία καταβάλλονται έντονες προσπάθειες για επίλυση του κυπριακού και την επανένωση της χώρας. Ως εκπαιδευτικοί θεωρούμε ότι είναι χρήσιμο να συμμετάσχουμε στην πορεία που θα γίνει στις 27 Δεκεμβρίου, ώρα 16.00 με χώρο συγκέντρωσης την Πλατεία Ελευθερίας. Η δημιουργία κλίματος ξενοφοβίας και η καλλιέργεια ρατσιστικών νοοτροπιών δεν αρμόζουν σε μια σύγχρονη δημοκρατική κοινωνία.

Δεν θα περάσει ο Φασισμός! Δεν θα περάσει ο ρατσισμός!

Αντιφασιστική πορεία 27/12 -15.30 Πλατεία Ελευθερίας

Στις 27 του Δεκέμβρη συγκεκριμένη νεοφασιστική ομάδα, το ΕΛΑΜ, διοργανώνει πορεία με σύνθημα “ένας ξένος εργάτης = ένας άνεργος”, το οποίο παραπέμπει άμεσα στο ναζιστικό σύνθημα “4 000 000 Εβραίοι ίσον 4 000 000 άνεργοι”, που άνοιξε το δρόμο στο Ολοκαύτωμα.

Η σύνδεσή τους με νεοναζιστικές ομάδες του εξωτερικού, όπως την ελληνική “Χρυσή Αυγή”, την ιταλική Forza Nuova και το γερμανικό, ακροδεξιό κόμμα NPD καθώς και με τις ξεκάθαρες αναφορές στην ΕΟΚΑ Β και στο δικτάτορα Μεταξά, με πορείες στρατιωτικού τύπου σε κεντρικούς δρόμους της Λευκωσίας κατά τη διάρκεια των οποίων επιτίθενται σε μετανάστες, δείχνουν το πραγματικό τους πρόσωπο.

Θέλουν να δημιουργήσουν κοινωνική ένταση και να μας οδηγήσουν σε σκοτεινές εποχές του παρελθόντος, των οποίων οι μνήμες είναι ακόμα νωπές και οι συνέπειες τραγικές.

Καλούμε όλους τους ευαισθητοποιημένους και δημοκρατικούς πολίτες και φορείς, τις οργανώσεις νεολαίας, τα κόμματα και τις συντεχνίες, να αντισταθούν δυναμικά και έμπρακτα σ' αυτή την απειλή.

Όλοι μαζί στην αντιφασιστική – αντιρατσιστική πορεία την Κυριακή, 27 Δεκεμβρίου 2009 και ώρα 15.30 στην Πλατεία Ελευθερίας.



Επίδομα Ανεργίας

Για να δικαιούται επίδομα ανεργίας ο αιτητής πρέπει να είναι άνεργος, ικανός να εργαστεί και πρόθυμος να αναλάβει κατάλληλη εργασία. Πρέπει επίσης να πληροί τις πιο κάτω προϋποθέσεις: α) να έχουν περάσει 26 τουλάχιστον εβδομάδες από την ημέρα ασφάλισης του μέχρι την ημέρα που παραμένει άνεργος και στην περίοδο αυτή να έχει πληρώσει εισφορές πάνω σε αποδοχές που στο σύνολο τους να μην είναι λιγότερες από 26 φορές το εβδομαδιαίο ποσό των βασικών ασφαλιστέων αποδοχών και β) να έχει πληρωμένες ή πιστωμένες ασφαλιστέες αποδοχές μέσα στο προηγούμενο έτος εισφορών που στο σύνολο τους να μην είναι λιγότερες από 20 φορές το εβδομαδιαίο ποσό των βασικών ασφαλιστέων αποδοχών.

Το επίδομα ανεργίας περιλαμβάνει το βασικό επίδομα και το συμπληρωματικό επίδομα. Το εβδομαδιαίο ποσό του βασικού επιδόματος είναι ίσο με το 60% του εβδομαδιαίου μέσου όρου των βασικών ασφαλιστέων αποδοχών του δικαιούχου μέσα στον προηγούμενο χρόνο και αυξάνεται κατά 1/3 για τον/την εξαρτώμενο/η σύζυγο και κατά 1/6 για κάθε ένα από τα παιδιά. Το εβδομαδιαίο ποσό του συμπληρωματικού επιδόματος είναι ίσο με το 50% του εβδομαδιαίου μέσου όρου ασφαλιστέων αποδοχών του δικαιούχου πάνω από τις βασικές ασφαλιστέες αποδοχές. Το επίδομα ανεργίας πληρώνεται για 156 εργάσιμες ημέρες σε κάθε περίοδο διακοπής της απασχόλησης (Δευτέρα-Σάββατο).



Ο άνεργος θα πρέπει να εγγραφεί πρώτα στο Γραφείο Εργασίας για εξεύρεση εργασίας και ακολούθως στο Επαρχιακό Γραφείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων για επίδομα ανεργίας. Όταν άνεργος, εργοδοτηθεί θα πρέπει να ειδοποιεί έγκαιρα το Επαρχιακό Γραφείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων με προσωπική παράδοση του δελτίου 283.

Η εξέταση της αίτησης γίνεται σε περίπου τέσσερις εβδομάδες. Αν μια αίτηση έχει απορριφθεί τότε ο αιτητής ενημερώνεται με επιστολή από τον εξεταστή απαιτήσεων μέσα σε ένα περίπου μήνα από την ημερομηνία εγγραφής στο Μητρώο ανέργων και σε αυτήν αναφέρονται οι λόγοι της απόρριψης της.



Κλάδος Επιδόματος Ανεργίας......................22401602/601/853


Αίτηση για Επίδομα Ανεργίας

Δευτέρα, 21 Δεκεμβρίου 2009

«Διαδραστικός Πίνακας: Παράθυρο στο Εκπαιδευτικό Μέλλον»

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το Εκπαιδευτικό Συνέδριο που διοργάνωσε η Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών το Σάββατο , 27 Νοεμβρίου, στο ΙΕ΄ Δημοτικό Σχολείο στη Λεμεσό με θέμα «Διαδραστικός Πίνακας: Παράθυρο στο Εκπαιδευτικό Μέλλον»


Στο συνέδριο που πραγματοποιήθηκε υπό εργαστηριακή μορφή συμμετείχαν πέραν των 120 συναδέλφων που είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν αλλά και να πειραματιστούν με το διαδραστικό πίνακα. Παρουσιάστηκαν οι δυνατότητες και τα πλεονεκτήματα του διαδραστικού πίνακα στην ολομέλεια, ενώ στα εργαστήρια οι σύνεδροι είχαν την ευκαιρία να δουν ενδεικτικές δραστηριότητες και να εξασκηθούν οι ίδιοι με μερικές από τις απεριόριστες δυνατότητες και εφαρμογές του πίνακα.

Ευχαριστούμε θερμά για ακόμα μια φορά τους φίλους συναδέλφους που είχαν την ευθύνη της ετοιμασίας και παρουσίασης των εργαστηρίων: Αντρέα Ξενοφώντος (Σύμβουλο Πληροφορικής), Κυριάκο Ορφανού, Νικόλα Νικολάου και Αστέρω Ματθαίου.

Πληροφορούμε τους συναδέλφους που δεν είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το συνέδριο ότι θα ακολουθήσει μια σειρά συνεδρίων με το ίδιο θέμα και μορφή στις υπόλοιπες επαρχίες με την αρχή του νέου έτους 2010.

Μάριος Ρήγας
Πρόεδρος Προοδευτικής Κίνησης Δασκάλων και Νηπιαγωγών Λεμεσού





Ο Τ/Κ δάσκαλος που μας εκπροσωπεί

Πηγή : Εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ
Σενέρ Ελτσίλ: Εκπρόσωπος της Κύπρου στην εκπαιδευτική διεθνή

Ο Τ/Κ δάσκαλος που μας εκπροσωπεί
του Χασάν Καχφετζίογλου

Για πρώτη φορά ένας Τουρκοκύπριος δάσκαλος εξελέγη ως εκπρόσωπος ολόκληρης της Κύπρου στην Εκπαιδευτική Διεθνή που πραγματοποιήθηκε στη Βαρσοβία πριν μερικές μέρες. Πρόκειται για τον Σενέρ Ελτσίλ, γενικό γραμματέα της Συντεχνίας Τουρκοκυπρίων Δασκάλων, ο οποίος κατά τη Γενική Συνέλευση της «Εκπαιδευτικής Διεθνούς» με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών από 42 χώρες της ευρωπαϊκής ηπείρου εξελέγη ως μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής. Η εκλογή-έκπληξη ενός Τουρκοκύπριου στην «Εκτελεστική Επιτροπή» για πρώτη φορά στην ιστορία δεν ικανοποίησε τις ελληνοκυπριακές οργανώσεις των εκπαιδευτικών, που κάθονταν εδώ και χρόνια στην «καρέκλα της χώρας μέλους». Πυρά δέκτηκε ο Ελτσίλ και στο βορρά γιατί η οργάνωση που εκπροσωπεί είναι επίσημα εγγεγραμμένη στην Κυπριακή Δημοκρατία.

Ο Σενέρ Ελτσίλ δήλωσε ότι πρότειναν πολλές φορές την «εκ περιτροπής» εκπροσώπηση της Κύπρου στον οργανισμό αυτό που εκπροσωπούνται 36 εκατομμύρια εκπαιδευτικοί και στην Κύπρο έχει ως μέλη τρεις συντεχνίες εκπαιδευτικών από την ελληνοκυπριακή πλευρά και τρεις από την τουρκοκυπριακή πλευρά. Ο Ελτσίλ ανέφερε ότι αυτή η πρόταση απορριπτόταν συνεχώς και γι΄ αυτό το λόγο κατήλθε ως υποψήφιος.

Αναβλήθηκε το γεύμα

Ο ίδιος ο Σενέρ προσπάθησε να εκτονώσει τις αντιδράσεις, κυρίως των ε/κ εκπαιδευτικών οργανώσεων, προσκαλώντας όλες τις οργανώσεις των εκπαιδευτικών σε γεύμα κάπου στη νεκρή ζώνη. Στις 15 Δεκεμβρίου. Η συνάντηση όμως δεν κατέστη δυνατή.

Στο πλαίσιο συνέντευξης που παραχώρησε στην εφημερίδα μας, ο κ. Ελτσίλ εξήγησε ιστορικά το αίτημα των Τ/Κ για εκπροσώπηση της Κύπρου:

«Η Συντεχνία Τούρκων Εκπαιδευτικών Κύπρου (KTOS) ιδρύθηκε το 1968. Η συντεχνία αυτή είναι οργάνωση εγγεγραμμένη στην Κυπριακή Δημοκρατία. Το 90% των μελών της συντεχνίας είναι πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας. Η οργάνωση αυτή τυγχάνει διεθνούς αναγνώρισης. Η συντεχνία μας είναι μέλος τριών ξεχωριστών διεθνών οργανισμών εδώ και πολλά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι η οργάνωση της ΅Εκπαιδευτικής Διεθνούς΄ της Ευρώπης που διαθέτει 36 εκατομμύρια μέλη και ιδρύθηκε το 1992. Επιπλέον είμαστε μέλος και της οργάνωσης European Trade Union, Committee for Education (ETUCE). Η KTOS είναι μέλος και της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Συντεχνιών, η οποία διαθέτει 68 εκατομμύρια μέλη, εργάτες, εργαζόμενους, εκπαιδευτικούς. Η ETUCE και η Pan-European Structure διοργανώνουν μαζί τις γενικές τους συνελεύσεις. Γίνονται γενικές συνελεύσεις κάθε χρόνο. Τα μέλη της ETUCE είναι και μέλη της Pan-European Structure. Κάθε χρόνο συζητούνται σε αυτή τη γενική συνέλευση διάφορα εκπαιδευτικά θέματα. Κάθε τρία χρόνια διεξάγονται και εκλογές στις οποίες εκλέγονται ο Πρόεδρος της Περιφέρειας Ευρώπης και τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής. Στην Εκτελεστική Επιτροπή κάθε χώρα διαθέτει μια θέση. Στη Γενική Συνέλευση οι συντεχνίες εκπροσωπούνται με έναν αντιπρόσωπο για κάθε χίλια μέλη τους. Επειδή η KTOS διαθέτει 2.000 μέλη, έχει δύο ψήφους. Τρεις συντεχνίες από την τουρκική πλευρά της Κύπρου είναι μέλη της οργάνωσης αυτής: Η KTOS, η συντεχνία καθηγητών μέσης εκπαίδευσης (KTOEOS) και από πέρσι η συντεχνία των ακαδημαϊκών του Πανεπιστημίου Ανατολικής Μεσογείου (DAU-SEN). Από το νότιο μέρος της Κύπρου είναι μέλη τρεις οργανώσεις: οι συντεχνίες των δασκάλων δημοτικής, μέσης και τεχνικής εκπαίδευσης ΠΟΕΔ, ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ...».

Οι Τουρκοκύπριοι κομμάτι της ΚΔ

Ο Ελτσίλ, αναφέροντας ότι συζητούν εδώ και χρόνια το θέμα της «εκπροσώπησης της Κύπρου» με τις ελληνοκυπριακές συντεχνίες, σημείωσε τα εξής:

«Στην Εκτελεστική Επιτροπή κάθε μία από τις 42 χώρες διαθέτει μία και μοναδική έδρα. Στην οργάνωση κάθε χώρα διαθέτει μία και μοναδική ψήφο, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των συντεχνιών-μελών ή ο αριθμός των μελών. Πριν πέντε χρόνια άρχισε μια συζήτηση ανάμεσα σε εμάς και τις ελληνοκυπριακές συντεχνίες για το ποιος θα καθίσει στην έδρα της χώρας. Η συζήτηση αυτή άρχισε την περίοδο πριν από το Σχέδιο Ανάν. Στην εισήγηση που υποβάλαμε στις ελληνικές οργανώσεις αναφέραμε ότι η Κύπρος είναι ένα ενιαίο σύνολο και ότι και οι Τουρκοκύπριοι αποτελούν κομμάτι της Κυπριακής Δημοκρατίας. Δεν αντιπροσωπευόμαστε στην Κυπριακή Δημοκρατία από το 1963. Όμως, τα δικαιώματά μας εκεί υπάρχουν. Αναφέραμε στους Ελληνοκύπριους συνδικαλιστές ότι δεν είναι δυνατόν να εμποδιστούν τα δικαιώματά μας αυτά. Τα δέχτηκαν αυτά. Όμως, είπαν ότι ΅οι Τουρκοκύπριοι δεν μπορούν να καθίσουν σε αυτή την έδρα΄. Μετά το άνοιγμα των πυλών συναντηθήκαμε και συζητήσαμε το πρόβλημα που υπήρχε για την εκπροσώπηση της Κύπρου ως ενιαίο σύνολο στο θέμα της έδρας. Μας πρότειναν το καθεστώς του ΅παρατηρητή΄ στην Εκτελεστική Επιτροπή. Το απορρίψαμε. Τους είπαμε ότι θα κατέλθουμε και εμείς ως υποψήφιοι επειδή δεν δέχτηκαν την πρότασή μας για εκ περιτροπής. Μας είπαν το εξής: ΅Εσείς ζείτε στο βόρειο τμήμα του νησιού. Εκπροσωπείτε το πολιτικό καθεστώς που υπάρχει εκεί. Αν εκλεγείτε εσείς εκεί, θα αναγνωριστεί η ΤΔΒΚ΄. Με μια τέτοια αναχρονιστική και ρατσιστική λογική προσέγγισαν το θέμα. Εμείς είχαμε πει πριν πέντε χρόνια ότι θα κατερχόμασταν ως υποψήφιοι. Δεν είναι τώρα που το είπαμε. Ο Πρόεδρος και ο Γενικός Γραμματέας της ETUCE ήρθαν δύο φορές στην Κύπρο για να μας οδηγήσουν σε συμφωνία, αλλά δεν τα καταφέραμε. Οι ελληνικές συντεχνίες καθόρισαν μεταξύ τους το άτομο που θα καθόταν στην έδρα της χώρας μέλους εκ περιτροπής. Το μέλος που έστειλαν εκεί τελευταίως, ο Κώστας Χατζησάββας, γενικός γραμματέας της ΟΕΛΜΕΚ, ακύρωσε το δικαίωμα λόγου που είχαμε σε μια σύνοδο της Εκτελεστικής Επιτροπής στην οποία δεν συμμετείχαμε τον περασμένο Μάη».

Δεν μπορέσαμε

Ο Ελτσίλ ανέφερε τα εξής για την τελευταία συνάντηση κατά την οποία κατήλθε ως υποψήφιος:

«Μια βδομάδα πριν τη μετάβαση στην τελευταία Γενική Συνέλευση στη Βαρσοβία είχαμε μια συνάντηση με τις ε/κ συντεχνίες. Η ΟΕΛΜΕΚ δεν περνάει στο βόρειο μέρος της Κύπρου. Οι άλλες δύο συντεχνίες περνούν. Πήγαμε και συναντηθήκαμε ως εκπαιδευτικές οργανώσεις των δύο πλευρών. Όμως, δεν κατέστη δυνατή η επίτευξη συμφωνίας. Κατόπιν τούτου αποφάσισα να κατέλθω ως υποψήφιος στη Γενική Συνέλευση. 'Αρχισε η Γενική Συνέλευση. Την ίδια μέρα η συντεχνία μου στην Κύπρο διοργάνωνε μια διαμαρτυρία. Έθεσα στην ημερήσια διάταξη εκεί τη συμπεριφορά της αστυνομίας. Έκανα μια ομιλία. Επιπλέον εγκρίθηκε μια απόφαση, η οποία έγινε δεχτή ομόφωνα. Αργότερα άρχισε η εκλογική διαδικασία. Διεξήχθη ψηφοφορία για πέντε χώρες: την Κύπρο, την Πολωνία, την Κροατία, τη Γερμανία και την Ουγγαρία. Στις εκλογές εξασφάλισα 2.232 ψήφους. Ο Κώστας Χατζησάββας από την ΟΕΛΜΕΚ πήρε 808 ψήφους».

Τρίτη, 15 Δεκεμβρίου 2009

Η εκλογή του συνάδελφου εκπαιδευτικού Σενέρ Ελτζίλ στον Οργανισμό Συντεχνιών Ευρωπαίων Εκπαιδευτικών (ETUCE)

Πλατφόρμα Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων Εκπαιδευτικών

«Ενωμένη Κύπρος» (ε/κ τμήμα)
Λευκωσία, 10 Δεκεμβρίου 2009

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Θεωρούμε πολύ θετικό γεγονός την εκλογή του συναγωνιστή δάσκαλου Σενέρ Ελτζίλ στον Οργανισμό Συντεχνιών Ευρωπαίων Εκπαιδευτικών (ETUCE) ως εκπροσώπου όλων των συντεχνιών εκπαιδευτικών της Κύπρου. Ο Σενέρ είναι καταξιωμένος και πανευρωπαϊκά γνωστός συνδικαλιστής, εκπαιδευτικός και αγωνιστής της δημοκρατίας, της ειρήνης και της λύσης του Κυπριακού. Είναι ένας από τους πρωτεργάτες του κινήματος «Αυτή η χώρα είναι δική μας» που συγκλόνισε όλη την Κύπρο με τις κινητοποιήσεις της. Ο Σενέρ έχει ταχθεί ανοικτά κατά της διχοτόμησης κι έχει δηλώσει επανειλημμένα ότι η ΤΔΒΚ είναι μαριονέτα και υποτελής στην Τουρκία. Εξάλλου πρέπει να τονιστεί ότι οι τουρκοκυπριακές εκπαιδευτικές συντεχνίες είναι νόμιμα εγγεγραμμένες στην Κυπριακή Δημοκρατία. Πρέπει, λοιπόν, να γίνει αντιληπτό απ’ όλους ότι οι Τουρκοκύπριοι είναι κομμάτι του κυπριακού λαού, γεγονός που κατανόησαν επαρκώς οι Ευρωπαίοι συνδικαλιστές εκπαιδευτικοί .

Η Πλατφόρμα Εκπαιδευτικών “Ενωμένη Κύπρος” θεωρεί ότι ο Σενέρ Ελτζιλ θα εργαστεί με όλες του τις δυνάμεις για την πληρέστερη εκπροσώπηση όλων των Κυπρίων εκπαιδευτικών στην ETUCE. Καλούμε τις ελληνοκυπριακές εκπαιδευτικές οργανώσεις να παραμερίσουν τις εθνικιστικές αγκυλώσεις και να συνεργαστούν με τις αντίστοιχες τουρκοκυπριακές μέσα σε ένα κλίμα εγκαρδιότητας και ειλικρίνειας για να οικοδομήσουμε όλοι μαζί την παιδεία της ειρήνης και να αγωνιστούμε από κοινού για τη λύση του Κυπριακού προβλήματος

Γ. Τσιάκαλος : "Αν μοιράζονταν δίκαια τα υλικά αγαθά, δεν θα υπήρχαν φτωχοί"

Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία το εκπαιδευτικό σεμινάριο του Γραφείου Παιδείας του ΑΚΕΛ με θέμα "«Ίσες Ευκαιρίες στην Εκπαίδευση: Μύθοι και Πραγματικότητες. Η επίτευξη του στόχου για ισότητα των μαθητών στα αποτελέσματα μέσα από την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση και την αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων».

Διαβάστε το σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδα ΧΑΡΑΥΓΗ

Μη χαστουκίζετε τους μαθητές

Ακόμη και αν προκαλούν προβλήματα

ΕΠΙΤΡΟΠΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Κενά στη νομοθεσία

Η Επίτροπος Διοικήσεως συμβούλευσε τους δασκάλους να αποφεύγουν να χαστουκίζουν μαθητές τους στις περιπτώσεις που προκαλούν ανησυχία στο χώρο του σχολείου. Μητέρα κατήγγειλε στην Επίτροπο Διοικήσεως ότι o εννιάχρονος γιος της, μαθητής του δημοτικού σχολείου, υπέστη σωματική τιμωρία από τη δασκάλα του.

Η Επίτροπος στην έκθεσή της επισημαίνει ότι ο χειρισμός του επίμαχου περιστατικού από τη διεύθυνση του σχολείου, τον αρμόδιο επιθεωρητή και το Υπουργείο Παιδείας ανέδειξε πολλά κενά της νομοθεσίας για τη σωματική τιμωρία μαθητών στα εκπαιδευτικούς, υποστηρίζοντας ότι χρήζει άμεσης προσοχής και μέριμνας.

Ειδικότερα για το περιστατικό, η Επίτροπος Διοικήσεως καταγγέλλει τις προσπάθειες που καταβλήθηκαν για παρασιώπησή του, με μετακίνηση της δασκάλας σε άλλο τμήμα και με απαλλακτικό πόρισμα από τον ανακριτή του Υπουργείου Παιδείας.

Στην έκθεσή της η Επίτροπος υποστηρίζει ότι από την έρευνά της διαπίστωσε ότι, ο χειρισμός της υπόθεσης από τις αρμόδιες Αρχές, περιορίστηκε σε μια τυπική αξιολόγηση των στοιχείων που προέκυψαν, χωρίς την παράθεση εμπεριστατωμένης αιτιολογίας που να περιέχει τα κριτήρια και τη συλλογική εκτίμηση και απαλλακτική κρίση.

Τέρμα στην τιμωρία

Η Επίτροπος επικρότησε την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας σύμφωνα με την οποία η επιβολή πειθαρχίας από το διδασκαλικό προσωπικό, θα πρέπει να στηρίζεται στην παιδαγωγική πειθώ με στόχο την ενσυνείδητη αυτοπειθαρχία του μαθητή και εισηγήθηκε τη ρητή απαγόρευση της σωματικής τιμωρίας των μαθητών στα σχολεία.

Η Επίτροπος δεν παραλείπει να επισημάνει ότι παρόμοια περιστατικά θα πρέπει να διερευνώνται πλήρως και αποτελεσματικά από τις αρμόδιες υπηρεσίες και σύμφωνα με τη νομιμότητα των δικαιωμάτων του παιδιού.

Επιστολή Υπ. Παιδείας

Το Υπουργείο Παιδείας, αναφέρει η Επίτροπος, με επιστολή του στους δικηγόρους των γονιών του μαθητή, υποστήριξε ότι από την έρευνα που διενήργησε το ίδιο δεν προέκυψαν στοιχεία ότι η εκπαιδευτικός τιμώρησε ή μεταχειρίστηκε με ταπεινωτικό και εξευτελιστικό τρόπο το μαθητή, και τα γδαρσίματα στο σώμα είναι πιθανό να προήλθαν από καβγά του με άλλο παιδί ή από κτύπημά του στο θρανίο.

Στην έκθεσή της η Επίτροπος αναφέρει ότι η παραπονούμενη μητέρα σε κατάθεσή της στον ανακριτή υποστήριξε ότι τη στιγμή που βρισκόταν στο γραφείο του διευθυντή του σχολείου με το παιδί της, η δασκάλα του παιδιού της απολογήθηκε σε γονείς συμμαθητή του που τον είχε κτυπήσει χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος.

Επίσης η παραπονούμενη ισχυρίστηκε στην κατάθεσή της ότι η συγκεκριμένη εκπαιδευτικός κτύπησε και άλλα παιδιά και η συμπεριφορά που επιδεικνύει στους μαθητές της δεν είναι η αρμόζουσα.

Πηγή : sigmalive.com

Δευτέρα, 14 Δεκεμβρίου 2009

Νωρίτερα θα καταβληθεί ο 13ος μισθός των δημοσίων υπαλλήλων

Οκτώ ημέρες νωρίτερα και συγκεκριμένα στις 23 Δεκεμβρίου θα καταβληθεί σε περίπου 60.000 δημόσιους υπαλλήλους ο 13ος μισθός. Όπως ανέφερε σήμερα ο υπουργός Οικονομικών Χαρίλαος Σταυράκης η απόφαση λήφθηκε προκειμένου να τονωθεί η αγορά, η οποία παρουσιάζει αισθητή κάμψη τους τελευταίους μήνες.


Ο κ. Σταυράκης εξήγησε ότι εδώ και πάρα πολλά έτη στο δημόσιο τομέα πληρωνόταν με επιταγές ημερομηνίας 31 Δεκεμβρίου, δημιουργείτο ένα γραφειοκρατικό και διαδικαστικό κόστος και στους συναδέλφους του δημόσιου τομέα, που έπρεπε να τις εξαργυρώσουν και στις τράπεζες και στις επιχειρήσεις που τις εδέχοντο''.

''Από εφέτος'', είπε ο κ. Σταυράκης, ''και ο 13ος μισθός θα πληρώνεται αυτόματα με εμβάσματα στους τραπεζικούς ή συνεργατικούς λογαριασμούς που έχουν οι κρατικοί υπάλληλοι με τα διάφορα ιδρύματα, άρα θα υπάρχει μια σημαντική μείωση κόστους''.

''Το πιο ευχάριστο'', συνέχισε ο Υπουργός, ''είναι ότι, στην προσπάθειά μας να τονώσουμε την ψυχολογία της αγοράς και την κίνηση του παζαριού κατά τις τελευταίες εβδομάδες του Δεκεμβρίου, ο 13ος μισθός, σε συνεργασία με τις τράπεζες και τα συνεργατικά, αντί να έχει ημερομηνία 31 Δεκεμβρίου, θα έχει ημερομηνία 23 Δεκεμβρίου, άρα οι 60.000 περίπου υπάλληλοι θα πάρουν τον 13ο μισθό οκτώ ημέρες πριν, για να έχουν μεγαλύτερη ευχέρεια να τον ξοδέψουν στην αγορά και να αναζωογονηθεί, έστω και ελαφρώς, η οικονομία''

Πηγή : Εφημερίδα ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ

* Το δημοσίευμα απαντά από μόνο του στο γελείο sms που κυκλοφόρησαν στελέχη διδασκαλικής παράταξης στην ΕΠΑΡΧΙΑ ΠΑΦΟ, πριν από ένα μήνα, περι μη καταβολής ή καθυστέρησης της καταβολής του 13ου μισθού από την κυβέρνηση στους δημοσίους υπαλλήλους.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η συγκεκριμένη παράταξη προσπαθεί να πανικοβάλει συναδέλφους με "ψεύτικα" μηνύματα σε κινητά τηλέφωνα. Το ιδιο έκαναν και με τους διορισμούς, το ίδιο και με τον κατάλογο διορίστέων, το ίδιο τώρα και με τον 13ο μισθό.... ας τους κρίνει ο κόσμος ... δεν έχουν ίχνος αξιοπιστίας, απλά νομίζουν ότι θα πλήξουν την κυβέρνηση με γελεία sms. 

Παρασκευή, 11 Δεκεμβρίου 2009

Εκπαιδευτική Ημερίδα

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


Το Γραφείο Παιδείας της Κ.Ε. του ΑΚΕΛ σας προσκαλεί σε εκδήλωση – ημερίδα, η οποία θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, 14 Δεκεμβρίου και ώρα 5.00μμ, στο Χίλτον Παρκ στη Λευκωσία.

Στην εκδήλωση θα τιμηθούν παλαίμαχα στελέχη του Γραφείου Παιδείας της Κ.Ε. του ΑΚΕΛ και θα ακολουθήσει ημερίδα με θέμα :

«Ίσες Ευκαιρίες στην Εκπαίδευση: Μύθοι και Πραγματικότητες. Η επίτευξη του στόχου για ισότητα των μαθητών στα αποτελέσματα μέσα από την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση και την αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων».


Χαιρετισμό στην εκδήλωση θα απευθύνουν ο Γ.Γ. της Κ.Ε. του ΑΚΕΛ, σ. Άντρος Κυπριανού και ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού κ. Αντρέας Δημητρίου.

Ομιλητές στο σεμινάριο θα είναι ο Γιώργος Τσιάκαλος, Καθηγητής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος της Επιτροπής Αναλυτικών Προγραμμάτων και ο Χρήστος Κάτσικας, Εκπαιδευτικός Συγγραφέας.

*Θα δοθούν πιστοποιητικά παρακολούθησης της Ημερίδας

Γραφείο Παιδείας Κ.Ε. ΑΚΕΛ
Π.Α. 22761121

Τετάρτη, 9 Δεκεμβρίου 2009

Αυξάνεται η ΑΤΑ - Αύξηση Μισθών από τον Ιανουάριο

Πρόβλεψη ΑΤΑ 1.1.2010

Αύξηση του Τιμαριθμικού κατά 1,42% στο σύνολο του μισθού

Η Στατιστική Υπηρεσία έχει ανακοινώσει το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή για το μήνα Νοέμβριο.
Ενώ μας απομένει ένας μήνας για να υπολογίσουμε το τιμαριθμικό επίδομα που θα πάρουν οι εργαζόμενοι από 1.1.2010, θα προβούμε σ’ ένα σενάριο με το δείκτη του Δεκέμβρη να παραμένει στα ίδια επίπεδα του Νοέμβρη, σενάριο που πιστεύουμε δε θα διαφέρει και πολύ από το τελικό αποτέλεσμα.

Με βάση τους υπολογισμούς μας το τιμαριθμικό επίδομα από 1.1.2010 θα αυξηθεί κατά 1,42% στο σύνολο του μισθού, ενώ στο βασικό μισθό η αύξηση θα είναι 5,64%. Ως εκ τούτου το συνολικό τιμαριθμικό επίδομα θα φθάσει το 295,50% σε σύγκριση με 289,86% που είναι σήμερα.

Ενσωματώνοντας τώρα το 220% του τιμαριθμικού επιδόματος (για όσους εργοδότες έχουν προβεί σε τέτοια ενσωμάτωση) το τιμαριθμικό επίδομα θα αυξηθεί από 21,83% που είναι σήμερα στο 23,56%.

Γραφείο Μελετών ΠΕΟ

Αιτήσεις Μετάθεσης ή Μη Μετάθεσης για τη σχολική χρονιά 20010-2011

Η Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας καλεί τους εκπαιδευτικούς Δημοτικής, Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης να υποβάλουν τα πιο κάτω έντυπα, μόνο σε ηλεκτρονική μορφή, στην ιστοσελίδα της Επιτροπής: http://www.eey.gov.cy/.

Τα έντυπα αυτά είναι:

1.1 Έντυπο ΕΕΥ 11 – Αίτηση μετάθεσης

1.2 Έντυπο ΕΕΥ 12 – Αίτηση μη μετάθεσης.

Η υποβολή των πιο πάνω αιτήσεων, από όλους ανεξαίρετα τους μόνιμους ή επί δοκιμασία εκπαιδευτικούς, είναι υποχρεωτική.

Οι εκπαιδευτικοί, μετά την ηλεκτρονική υποβολή του σχετικού εντύπου ΕΕΥ11 ή ΕΕΥ12 στην ΕΕΥ, θα
παραδίδουν, για σκοπούς ελέγχου, το απόκομμα-απόδειξη της ηλεκτρονικής αποστολής στον Διευθυντή του σχολείου. Σε περίπτωση που υπηρετούν σε δύο ή περισσότερα σχολεία, θα παραδίδουν το απόκομμα-απόδειξη στον Διευθυντή του σχολείου, στο οποίο υπηρετούν τις περισσότερες περιόδους και, στην περίπτωση που οι περίοδοι είναι οι ίδιες, στο σχολείο που ανήκουν.

2. Έντυπο ΕΕΥ 13 – Αίτηση μετάθεσης ή μη μετάθεσης για ειδικούς λόγους

Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι θα επικαλεστούν ειδικούς λόγους για μετάθεση ή μη μετάθεσή τους, πέρα από την υποβολή των εντύπων ΕΕΥ11 ή ΕΕΥ12, θα πρέπει να υποβάλουν στην ΕΕΥ και το έντυπο ΕΕΥ13 μαζί με όλα τα απαραίτητα αποδεικτικά ή δικαιολογητικά στοιχεία. Το έντυπο ΕΕΥ13 με τα σχετικά έγγραφα πρέπει να αποσταλεί ταχυδρομικά στο Γραφείο της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας στη διεύθυνση: Οδός Μιχαλάκη Καραολή, 1408 Λευκωσία. Διευκρινίζεται ότι η Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας θα εξετάζει λόγους υγείας μόνο μετά από έκθεση Ιατροσυμβουλίου.
Ειδικοί λόγοι για μετάθεση ή μη μετάθεση των εκπαιδευτικών είναι:

2.1. Προσωπικοί λόγοι υγείας
2.2. Λόγοι υγείας συζύγου
2.3. Λόγοι υγείας εξαρτωμένων
2.4. Εγκυμοσύνη
2.5. Βρέφος κάτω των 12 μηνών.

3. Έντυπο ΕΕΥ 03 – Αίτηση αλλαγής στοιχείων εκπαιδευτικού.

Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι σκοπεύουν να διεκδικήσουν μονάδες μετάθεσης για διάφορους λόγους, θα πρέπει να συμπληρώσουν το έντυπο ΕΕΥ03, επισυνάπτοντας όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Οι λόγοι που μπορούν να επικαλεστούν και τα αντίστοιχα δικαιολογητικά που πρέπει να επισυνάψουν είναι:

Λόγοι Δικαιολογητικά

3.1. Σύναψη γάμου -  Πιστοποιητικό γάμου
3.2. Γέννηση τέκνου  - Πιστοποιητικό γέννησης
3.3. Παιδιά- φοιτητές ή και στρατιώτες, που δεν θα έχουν συμπληρώσει το 26ο έτος της ηλικίας τους μέχρι 31.8.2010 - Πιστοποητικό φοίτησης ή υπηρεσίας στην Ε.Φ.

Το έντυπο ΕΕΥ03 μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά πρέπει να αποσταλεί ταχυδρομικά στο Γραφείο της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας στη διεύθυνση: Οδός Μιχαλάκη Καραολή, 1408 Λευκωσία.

Εκπαιδευτικός που δεν υποβάλλει απαιτούμενο δικαιολογητικό, εντός της καθορισμένης προθεσμίας, δε θα πιστώνεται με τις αντίστοιχες μονάδες.

4. Έντυπο ΕΕΥ 03 – Αίτηση αλλαγής έδρας.

Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι επιθυμούν αλλαγή έδρας, θα πρέπει να επισυνάψουν και αποστείλουν ταχυδρομικά στο Γραφείο της ΕΕΥ, μαζί με το έντυπο ΕΕΥ03, τα πιο κάτω δικαιολογητικά, στα οποία να φαίνεται η νέα διεύθυνση κατοικίας του εκπαιδευτικού:

4.1. Βεβαίωση κοινοτάρχη και
4.2. Λογαριασμό σταθερού τηλεφώνου/ή
4.3. Λογαριασμό ρεύματος/ή
4.4. Λογαριασμό υδατοπρομήθειας.

Σημειώνεται ότι αν τα πιο πάνω δικαιολογητικά 4.2, 4.3 ή 4.4 είναι στο όνομα του/της συζύγου, ο ενδιαφερόμενος εκπαιδευτικός θα πρέπει να επισυνάψει αντίγραφο πιστοποιητικού γάμου.


5. Όλα τα έντυπα/αιτήσεις ΕΕΥ11, ΕΕΥ12, ΕΕΥ13, ΕΕΥ03 υποβάλλονται μόνο από:

5.1. Εκπαιδευτικούς που κατέχουν μόνιμη θέση
5.2. Εκπαιδευτικούς που κατέχουν μόνιμη θέση επί δοκιμασία.

6. Όλα τα έντυπα/αιτήσεις και τα σχετικά δικαιολογητικά/πιστοποιητικά θα πρέπει να υποβληθούν
στην ΕΕΥ το αργότερο μέχρι την 12.00 μεσημβρινή της Δευτέρας 18 Ιανουαρίου 2010.

Εκπρόθεσμη υποβολή δικαιολογητικών δεν θα λαμβάνεται υπόψη από την ΕΕΥ.

7. Οι έγκυες εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να ενημερώνουν εγκαίρως την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, και όχι αργότερα από τον τρίτο μήνα της εγκυμοσύνης τους, για την αναμενόμενη ημερομηνία τοκετού, αποστέλλοντας σχετική ιατρική βεβαίωση.

8. Μόνιμοι εκπαιδευτικοί Δημοτικής Εκπαίδευσης που επιθυμούν να υπηρετήσουν σε υποχρεωτικό Ολοήμερο σχολείο θα πρέπει να το δηλώσουν στο σχετικό κατάλογο προτιμήσεων.

9. Παρακαλούνται οι Διευθυντές των σχολείων να φέρουν σε γνώση των εκπαιδευτικών τα πιο πάνω

Κυριακή, 6 Δεκεμβρίου 2009

Μπόλιασμα από τα νέα Αναλυτικά

Δημοσίευμα της εφημερίδας ΧΑΡΑΥΓΗ :

  • Σημαντικός και δημιουργικός θα είναι ο ρόλος των εκπαιδευτικών στο νέο ανθρώπινο, δημοκρατικό σχολείο.
  • Η επόμενη φάση της διαδικασίας θα στηριχθεί σε εκπαιδευτικούς που είχαν άμεση εμπλοκή στη διαμόρφωση των Αναλυτικών Προγραμμάτων.
  • Ελεγχόμενη και σταδιακή η εφαρμογή των νέων Αναλυτικών προγραμμάτων.
  • Συνεχής και σε βάθος χρόνου η επιμόρφωση εκπαιδευτικών
  • Επιβάλλεται η δημιουργία ποικιλόμορφου διδακτικού υλικού
  • Ενοποίηση Μέσης Γενικής με Μέση Τεχνική Εκπαίδευση.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Παιδιά Μεταναστών : Μέτρα για ποιοτική εκπάιδευση

Άρθρο της Χρ. Βαλανίδου στην εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ

Η κοινωνία της Κύπρου όπως και άλλων ευρωπαϊκών χωρών, καθημερινά αλλάζει σε σύνθεση και χαρακτηριστικά. Για την  Κύπρο οι αλλαγές είναι πιο εμφανής λόγω και του μικρού της μεγέθους και της ξαφνικής αλλαγής - από χώρα αποστολής μεταναστών μετατρέπεται σε χώρα υποδοχής τους.  Η κοινωνική κουλτούρα της Κύπρου - όσο και αν χαρακτηρίζεται από άλλες θετικές συμπεριφορές όπως ο εθελοντισμός και η αλληλεγγύη για τα θύματα πολέμου, δεν καλύπτει και τη διαφορετικότητα της αποδοχής του άλλου.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο : Με δυσκολίες προσαρμογής οι μαθητές

Άρθρο του Χρ. Κάτσικα στην εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ

Ένας στους τέσσερις μαθητές στην Ελλάδα δηλώνει ότι δεν πολυκαταλαβαίνει τα μαθήματα και επίσης ένας στους τέσσερις φοβάται τους μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων στα διαλείμματα. Μιλάμε για τα 100.000 "πρωτάκια" που περνούν κάθε χρόνο από την ΣΤ΄ τάξη του Δημοτικού στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου. (ΠΡΟΤΑΞΗ)


Η μετάβαση από το δημοτικό σχολείο στο Γυμνάσιο αποτελεί μια ολόκληρη διαδικασία, η οποία περιλαμβάνει όλες τις περιπλοκές που συνεπάγεται μια αλλαγή, μια μετάβαση. Στη χώρα μας, η πρωτοβάθμια εκπαίδευση χαρακτηρίζεται από την παροχή γενικών γνώσεων, ενώ η δευτεροβάθμια εκπαίδευση χαρακτηρίζεται από τη διαφοροποίηση των μαθημάτων και καθώς η βασική φιλοσοφία που διέπει τη λειτουργία, την οργάνωση και το ρόλο Δημοτικού και Γυμνασίου είναι αυτή των δύο σχολείων που εργάζονται αυτόνομα, η μετάβαση των 12χρονων έχει επιπτώσεις στη σχολική τους πορεία ενώ για το 10% αυτής της ηλικιακής ομάδας η αλλαγή σχολείου αποτελεί τραυματική εμπειρία και πολλά απ' αυτά τα παιδιά έχουν συνεχιζόμενα προβλήματα....

Σάββατο, 5 Δεκεμβρίου 2009

7η Δεκεμβρίου : Μέρα μνήμης και τιμής για τους μαχητές της Αντίστασης

Η 7η Δεκεμβρίου έχει εδώ και μερικά χρόνια καθιερωθεί ως η μέρα κατά την οποία τιμούνται οι αγωνιστές της Ελευθερίας, αυτοί που με το αίμα τους πότισαν το δρόμο της δημοκρατιάς, αντιστεκόμενοι στο προδοτικό πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου 1974. Την 7η Δεκεμβρίου 1974, ο πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Αρχιεπίσκοπος Μακάριος, επέστρεψε στην Κύπρο από την εξορία και έτυχε μεγάλης υποδοχής από τον Κυπριακό λαό. Η 7η Δεκεμβρίου έχει οριστεί ως η ημέρα που τα σχολεία μας τιμούν τους αγωνιστές της δημοκρατίας.




Εκπαιδευτικό Υλικό για την Ημέρα τιμής για τους Αγωνιστές της Ελευθερία:



Γιορτή για την ημέρα της Δημοκρατίας

Γιορτή αφιερωμένη στους μαχητές της Αντίστασης

Ομιλία για την 7η Δεκεμβρίου

Φωτογραφίες από το Πραξικόπημα

Φύλλο Εργασίας : Αντίσταση στο Πραξικόπημα

Τραγούδια : Ο δρόμος, Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί, Ανάθεμα την ώρα

Μήνυμα Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού

Σεξουαλική αγωγή σε όλη την εκπαίδευση

Από Εφημερίδα ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ

Εισαγωγή σε όλες τις βαθμίδες


ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗτων νέων αναλυτικών προγραμμάτων, αναμένεται να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Σύμφωνα με τα όσα προκύπτουν από σχετικό σημείωμα του υπουργείου Παιδείας, και σήμερα η σεξουαλική αγωγή είναι ενταγμένη στα σχολεία. Αφήνει να νοηθεί, όμως, ότι ο ρόλος της θ’ αναβαθμιστεί, αφού στο πλαίσιο της αναθεώρησης των αναλυτικών, δημιουργήθηκε ξεχωριστό πεδίο και αντίστοιχη επιτροπή Αγωγής Υγείας, η οποία κατέθεσε ολοκληρωμένο σχέδιο προγράμματος στο οποίο η σεξουαλική αγωγή περιλαμβάνεται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Όσον αφορά στο τι ισχύει σήμερα γύρω από το ευαίσθητο αυτό θέμα, το υπουργείο Παιδείας απαντώντας σε σχετικό ερώτημα της βουλευτού Στέλλας Κυριακίδου, εξηγεί ότι η σεξουαλική αγωγή αντιμετωπίζεται ως ένα από τα θεματικά πεδία της Αγωγής Υγείας. Στη Δημοτική Εκπαίδευση εντάσσεται κυρίως στα μαθήματα της Επιστήμης, των Ελληνικών και των Θρησκευτικών, ενώ στη Μέση Εκπαίδευση τα θέματα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης εξετάζονται κατά τη διδασκαλία της Βιολογίας, των Φυσιογνωστικών και της Οικιακής Οικονομίας. Επισημαίνει δε, ότι εδώ και μερικά χρόνια, λειτουργεί πιλοτικό πρόγραμμα «διαφυλικής αγωγής» σε έξι Γυμνάσια.

Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα διδάσκουν καθηγητές της Βιολογίας οι οποίοι έτυχαν ειδικής επιμόρφωσης ώστε η διδασκαλία να προσεγγίζεται διαθεματικά και να καλύπτει τόσο το βιολογικό όσο και το κοινωνικό και ψυχολογικό επίπεδο της σεξουαλικότητας. Εκτός από τα παραπάνω, το υπουργείο σημειώνει ότι στα σχολεία λειτουργούν και πολλά άλλα σχετικά προγράμματα. Για παράδειγμα, το πρόγραμμα μέντωρ, στη Β’ γυμνασίου, ασχολείται εξ ολοκλήρου με τη σεξουαλική αγωγή. Επίσης, 210 σχολεία που συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Σχολείων Αγωγής Υγείας, δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη θετικών διαπροσωπικών σχέσεων, που αποτελούν βασικό πυλώνα των θεμάτων της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. Έχουν εφαρμοστεί ακόμα, εκπαιδευτικά προγράμματα αγωγής υγείας για την πρόληψη του ΑΙDSγια μαθητές της Στ’ Δημοτικού και της Α’ Λυκείου, καθώς και εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ταξιδεύοντας προς τον κόσμο των ενηλίκων» για μαθητές Α’ Λυκείου.

Μέτρα για τη σχολική βία

Από Εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ

Συνέρχεται την Τρίτη το Συμβούλιο Παιδείας


Στο πλαίσιο της συνεδρίασης θα παρουσιαστούν οι εισηγήσεις του Υπ. Παιδείας για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας. Επί τάπητος 15 μέτρα άμεσης εφαρμογής

Αποφάσεις για σχολική βία καλείται να πάρει το Συμβούλιο Παιδείας, το οποίο συνέρχεται την ερχόμενη Τρίτη στο Προεδρικό Μέγαρο. Όπως πληροφορείται ο «Π», στο πλαίσιο της συνεδρίασης θα παρουσιαστούν οι εισηγήσεις του Υπ. Παιδείας αναφορικά με τα μέτρα άμεσης εφαρμογής για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας -τα οποία καθορίστηκαν με βάση τις εισηγήσεις της Επιστημονικής Επιτροπής για τη σχολική βία-, αλλά και να οριστικοποιηθεί η εφαρμογή αυτών.

Σημειώνεται ότι τα μέτρα συζητήθηκαν σε συνεδρίαση του Συμβουλίου Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης και έγιναν αποδεκτά από τους εμπλεκόμενους φορείς χωρίς να εκφραστούν ουσιαστικές διαφωνίες, ενώ κάποια από αυτά έχουν ήδη αρχίσει να εφαρμόζονται.

Πρακτικά μέτρα

Στο έγγραφο που θα καταθέσει το Υπ. Παιδείας στο Συμβούλιο Παιδείας καταγράφονται 15 μέτρα άμεσης εφαρμογής για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας. Κάποια από αυτά άρχισαν ήδη να εφαρμόζονται, ενώ για άλλα γίνονται ήδη ενέργειες προώθησής τους. Στις εισηγήσεις του Υπ. Παιδείας περιέχονται, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

*Σύσταση Επιτελικής Ομάδας 'Αμεσης Παρέμβασης σε σχολικές μονάδες, η οποία θα στελεχώνεται από εκπαιδευτικούς ψυχολόγους και εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς.

*Λειτουργία Συντονιστικού Φορέα σε επίπεδο Υπ. Παιδείας, για την καθοδήγηση, προώθηση και αξιολόγηση των προγραμμάτων και δράσεων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της βίας στο σχολείο.

*Λειτουργία Παρατηρητηρίου για τη βία, το οποίο θα καταγράφει και αξιολογεί τα στοιχεία σχετικά με την έκταση και τις μορφές βίας ανά σχολείο, επαρχία, φύλο και άλλες παραμέτρους.

*Αναδόμηση και ενίσχυση της Υπηρεσίας Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας.

*Εισαγωγή του Θεσμού του Σχολικού Κοινωνικού Λειτουργού, σε πιλοτική βάση.

*Ενσωμάτωση προγραμμάτων αγωγής υγείας στα νέα αναλυτικά προγράμματα των σχολείων.

*Επέκταση του θεσμού των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας σε νέες περιοχές και σχολικές μονάδες.

*Ανάπτυξη Κέντρων Ψυχικής Υγείας σε όλες τις επαρχίες, τα οποία θα παρέχουν υπηρεσίες ψυχοκοινωνικής στήριξης σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, σχολικές μονάδες και γονείς.

*Επέκταση της λειτουργίας του Ανοιχτού Σχολείου σε νέους Δήμους.

Υπό στενή παρακολούθηση πέντε σχολεία

Από Εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ

Δεν συντρέχουν, στο παρόν τουλάχιστον στάδιο, λόγοι για κλείσιμο των σχολείων, λόγω της γρίπης Α. Αυτό αποφασίστηκε χθες στο πλαίσιο πολύωρης υπηρεσιακής σύσκεψης, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Υπ. Υγείας, παρόντων και αρμόδιων λειτουργών του Υπ. Παιδείας. Όπως πληροφορείται ο «Π», κατά τη διάρκεια της σύσκεψης αξιολογήθηκε η όλη κατάσταση, μελετήθηκαν τα στατιστικά στοιχεία και οι αριθμοί, συζητήθηκαν εκτενώς οι προβληματισμοί και ανησυχίες που εκφράζονται την τελευταία περίοδο για την αύξηση των κρουσμάτων στα σχολεία, ενώ τέθηκαν και ερωτήματα που αφορούν το ενδεχόμενο να κλείσουν τμήματα ή σχολεία. Συγκεκριμένα, οι αρμόδιοι του Υπ. Υγείας κλήθηκαν να απαντήσουν πότε κρίνεται αναγκαίο να κλείσει ένα τμήμα ή σχολείο, αλλά και τι γίνεται στην χειρότερη των περιπτώσεων, όπου σε ένα τμήμα παραμένουν δηλαδή μόνο 2-3 μαθητές. Ερωτηθείς για τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξαν οι αρμόδιοι των δύο Υπουργείων, ο προϊστάμενος του Γραφείου Ασφάλειας και Υγείας του Υπ. Παιδείας, Χαράλαμπος Κωνσταντίνου, δήλωσε στον «Π» ότι «δεν μπήκαμε στην λογική των ποσοστών και του κλεισίματος τμημάτων, καθώς η κάθε περίπτωση αποφασίστηκε να αξιολογείται ξεχωριστά. Εξετάστηκαν μία προς μία όλες οι περιπτώσεις σχολείων παγκύπρια, αξιολογήσαμε όλα τα δεδομένα, τα στοιχεία και τους αριθμούς και εστιάσαμε την προσοχή μας σε μικρό αριθμό σχολείων όπου οι αριθμοί των κρουσμάτων είναι ανησυχητικοί. Φαίνεται δηλαδή να παρουσιάζουν αυξητική τάση». Σημείωσε ακόμη ότι γι΄ αυτά τα σχολεία - υπολογίζεται ότι είναι τέσσερα με πέντε - αποφασίστηκε ότι «χρήζουν περαιτέρω επιτόπιας διερεύνησης και παρακολούθησης. Και γι΄ αυτό αποφασίστηκε να παρακολουθούνται στενότερα από το Υπ. Υγείας και από τις Σχολιατρικές Υπηρεσίες». Ερωτηθείς γενικά για το ενδεχόμενο να κλείσουν σχολεία, ο κ. Κωνσταντίνου υπογράμμισε ότι «από την αξιολόγηση των δεδομένων καταλήξαμε επίσημα στην απόφαση ότι για να κλείσει ένα σχολείο πρέπει να συντρέχουν λόγοι δημόσιας υγείας και όταν διαπιστωθεί ότι αυτή απειλείται. Αυτή τη στιγμή δεν συντρέχουν τέτοιοι λόγοι. Δεν λύνεται το πρόβλημα με το να κλείσουν τα σχολεία. Αυτό μας συμβούλευσε το Υπ. Υγείας».


Μόνο στο Υπ. Παιδείας τα στοιχεία

Στο μεταξύ, με νέα εγκύκλιό του προς τις Διευθύνσεις των σχολείων το Υπ. Παιδείας τις ενημέρωσε χθες ότι έχει υποπέσει στην αντίληψή του ότι ορισμένα σχολεία ενημερώνουν διάφορους φορείς για το θέμα των απουσιών των μαθητών και πως «κάτι τέτοιο αντίκειται προς την εκπαιδευτική νομοθεσία και πιθανόν να παραβιάζει τον περί προστασίας προσωπικών δεδομένων νόμο καθώς και τις συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, ενώ παράλληλα δημιουργεί αχρείαστη αναστάτωση». Επεσήμανε επίσης ότι «αρμόδια αρχή στην οποία θα πρέπει να καταλήγει τέτοιου είδους πληροφόρηση είναι μόνο το Υπ. Παιδείας, το οποίο παρακολουθεί και αξιολογεί την κατάσταση επί καθημερινής βάσης, σε συνεργασία με το Υπ. Υγείας».

Πέμπτη, 3 Δεκεμβρίου 2009

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΘΕΣΕΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ

Η Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας γνωστοποιεί σε όλους τους ενδιαφερομένους ότι, στην επίσημη εφημερίδα της Δημοκρατίας ημερομηνίας 4.12.2009, δημοσιεύονται προκηρύξεις για τις πιο κάτω θέσεις προαγωγής στη Δημόσια Εκπαιδευτική Υπηρεσία.


Αιτήσεις από ενδιαφερομένους πρέπει να υποβληθούν στην Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας μόνο σε ηλεκτρονική μορφή, με τη συμπλήρωση του εντύπου ΕΕΥ14 . Η περίοδος υποβολής αιτήσεων είναι από 4 μέχρι 28 Δεκεμβρίου 2009. Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.

Ίσες Ευκαιρίες στην Εκπαίδευση: Μύθοι και Πραγματικότητες

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


Το Γραφείο Παιδείας της Κ.Ε. του ΑΚΕΛ σας προσκαλεί σε εκδήλωση – ημερίδα, η οποία θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, 14 Δεκεμβρίου και ώρα 5.00μμ, στο Χίλτον Παρκ στη Λευκωσία.

Στην εκδήλωση θα τιμηθούν παλαίμαχα στελέχη του Γραφείου Παιδείας της Κ.Ε. του ΑΚΕΛ και θα ακολουθήσει ημερίδα με θέμα :


«Ίσες Ευκαιρίες στην Εκπαίδευση: Μύθοι και Πραγματικότητες. Η επίτευξη του στόχου για ισότητα των μαθητών στα αποτελέσματα μέσα από την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση και την αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων».

Χαιρετισμό στην εκδήλωση θα απευθύνουν ο Γ.Γ. της Κ.Ε. του ΑΚΕΛ, σ. Άντρος Κυπριανού και ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού κ. Αντρέας Δημητρίου.

Ομιλητές στο σεμινάριο θα είναι ο Γιώργος Τσιάκαλος, Καθηγητής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος της Επιτροπής Αναλυτικών Προγραμμάτων και ο Χρήστος Κάτσικας, Εκπαιδευτικός Συγγραφέας.


Γραφείο Παιδείας Κ.Ε. ΑΚΕΛ
Π.Α. 22761121

Χριστουγεννιάτικες Εκδηλώσεις

Ανακοίνωση Εκτελεστικής Γραμματείας ΠΟΕΔ :

Σε χτεσινή συνάντηση της ΠΟΕΔ με τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού, εξετάστηκε το πρόβλημα που δημιουργείται στην όλη λειτουργία των σχολείων, λόγω του μεγάλου αριθμού απουσιών που είτε οφείλονται στον ιό της Γρίπης Α΄ είτε σε άλλες αιτίες. Αφού συνυπολογίστηκαν, σχετικά, όλα τα δεδομένα, μετά κι από εισηγήσεις της ΠΟΕΔ, συμφωνήθηκαν τα ακόλουθα σε ό,τι αφορά τη διοργάνωση των Χριστουγεννιάτικων Εκδηλώσεων των σχολείων:

1. Ο Διδασκαλικός Σύλλογος σε κάθε σχολείο θα πρέπει να αξιολογήσει την όλη κατάσταση, σε σχέση με τα προβλήματα που παρουσιάζονται για την προετοιμασία της εκδήλωσης και την πραγματοποίησή της, αφού λάβει, σχετικά, υπόψη και τις απόψεις του οικείου Συνδέσμου Γονέων.

2. Ανάλογα με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, ο Διδασκαλικός Σύλλογος, δικαιούται, αρμοδίως, να αποφασίσει για τη μορφή, το περιεχόμενο ή το χρόνο πραγματοποίησης της Γιορτής.

3. Σε περίπτωση που τεκμαίρεται, βάση των δυσκολιών και των προβλημάτων, η ακύρωση της Γιορτής, η απόφαση θα πρέπει να ληφθεί, και πάλι, από το Διδασκαλικό Σύλλογο, οπωσδήποτε, όμως, μετά από συνεννόηση με τον οικείο Σύνδεσμο Γονέων.

Εγκύκλιος ΔΔΕ για μη ακύρωση Χριστουγεννιάτικων Γιορτών

Τρίτη, 1 Δεκεμβρίου 2009

Ανοικτή επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού

ΚΛΑΔΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Έντιμο Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού

Κύριο Ανδρέα Δημητρίου.

Έντιμε κύριε Υπουργέ

Ως Δάσκαλοι Μουσικής που υπηρετούμε στη Δημοτική Εκπαίδευση απευθυνόμαστε σε σας θέλοντας να σας υπενθυμίσουμε ένα θέμα που απασχολεί εδώ και χρόνια τον κλάδο και που δυστυχώς διαιωνίζεται εις βάρος μας.

Εμείς οι δάσκαλοι Μουσικής που εργοδοτούμαστε από το 1987 στη Δημοτική Εκπαίδευση αντιμετωπιζόμαστε από το κράτος ως δεύτερης κατηγορίας Εκπαιδευτικοί όσον αφορά τα δικαιώματά μας. (Κλίμακες Α5-7-8, σημείωση πήραμε την Α8 μόλις το Φεβρουάριο του 2009, μετά από 20 χρόνια υπηρεσίας, κλίμακα η οποία δίδεται στους πρωτοδιόριστους δασκάλους.) Βάσει των υφιστάμενων σχεδίων υπηρεσίας που «αναγκαστήκαμε» να υπογράψουμε δεν έχουμε καμιά προοπτική οποιασδήποτε μορφής ανέλιξης. Το οξύμωρο σχήμα με όλα αυτά είναι ότι η κατάφορη διάκριση με τους υπόλοιπους δασκάλους αφορά μόνο το καθεστώς μισθοδοσίας και επαγγελματικής ανέλιξης. Όσον αφορά τα καθήκοντα μας, καλούμαστε να προσφέρουμε ακριβώς το ίδιο εκπαιδευτικό έργο με αυτούς έχοντας τα ίδια καθήκοντα και τις ίδιες ακριβώς υποχρεώσεις.


Σύντομη ενημέρωση της πολύχρονης παρουσίας μας στην Δημοτική Εκπαίδευση.

1. Μέχρι το 1986 όλοι οι απόφοιτοι των Ωδείων Κύπρου και Ελλάδας διορίζονταν στην Μέση Εκπαίδευση βάσει των τότε σχεδίων υπηρεσίας. Τα σχέδια αυτά καταργούνται «εν μία νυκτί» χωρίς το κράτος να επιδείξει την παραμικρή ευαισθησία καλύπτοντας επαγγελματικά τουλάχιστον τους ήδη αποφοιτήσαντες ή φοιτούντες στα Ωδεία Μουσικούς. Σημειώστε ότι μέχρι το 1986 δεν υπήρχε άλλη επιλογή μουσικών σπουδών σε Κύπρο και Ελλάδα εκτός από τα Ωδεία.

2. Το 1987 εργοδοτούμαστε στη Δημοτική Εκπαίδευση με σύμβαση για 12 χρόνια.

3. Το 1995 μετά από συμφωνία του Υπουργείου Παιδείας με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο οργανώθηκε σειρά επιμορφωτικών μαθημάτων με δικά μας έξοδα μετά το πέρας των οποίων εγκριθήκαν νέα σχέδια υπηρεσίας από το Υπουργικό Συμβούλιο για τους Δάσκαλους της Μουσικής. Τα βασικά στοιχεία των σχεδίων αυτών που αποτελούν διάκριση σε βάρος μας είναι: α) κλίμακες Α5-7, β) καμία δυνατότητα επαγγελματικής ανέλιξης, γ) διπλός σταυρός.

4. Οι δάσκαλοι της Δημοτικής Εκπαίδευσης με το πρόγραμμα ΔΠΤΥΧ. πέτυχαν την εξομοίωση των προσόντων τους (τριετής φοίτηση) με Πανεπιστημιακό Δίπλωμα. Ουδέποτε μας δόθηκε παρόμοια ευκαιρία για αντίστοιχο πρόγραμμα εξομοίωσης αν και προσπαθήσαμε επανειλημμένα. Παραμένουμε έτσι στο ίδιο εργασιακό καθεστώς με μόνη εξέλιξη την από κοινού με την ΠΟΕΔ διεκδίκηση ικανοποίησης των αιτημάτων μας.

Τον Φεβρουάριο του 2009 μας δίδεται η κλίμακα Α8 (η οποία δίδεται στους νεοεισερχόμενους στην εκπαίδευση δασκάλους) μετά την εξάντληση της οποίας δεν θα υπάρχει καμία προοπτική μισθολογικής αναβάθμισης.

Οι συνάδελφοι μας αφυπηρετούν

-χωρίς να έχουν πάρει την ικανοποίηση της δίκαιης αντιμετώπισής τους από το κράτος.

-χωρίς να έχουν νιώσει την ικανοποίηση της αναγνώρισης της προσφοράς τους για τα τόσα χρόνια προσφοράς στη Μουσική Παιδεία του τόπου μας.

-έχοντας με ζήλο και αγάπη υπηρετήσει το λειτούργημα του Δάσκαλου της Μουσικής, ετοιμάζοντας υλικό για Συνέδρια Μουσικής, αναλαμβάνοντας συντονιστικό ρόλο, βοηθώντας και στηρίζοντας συναδέλφους δάσκαλους (πιο προνομιούχους) που αναλαμβάνουν το μάθημα χωρίς απαραίτητα να έχουν και τις ανάλογες γνώσεις……

Έντιμε Υπουργέ,

είναι καιρός πιστεύουμε να αλλάξουν κάποιες νοοτροπίες,. Νοοτροπίες της εύκολης απάντησης: «δεν έχετε τα προσόντα-δεν έχετε δικαιώματα-έχετε όμως υποχρεώσεις».

«Δεν έχουμε τα προσόντα» για να αντιμετωπιστούμε δίκαια, αλλά από την άλλη έχουμε τα προσόντα για να εργαζόμαστε και να προσφέρουμε ισάξια με τους υπόλοιπους δασκάλους, έχοντας τα ίδια καθήκοντα και υποχρεώσεις με αυτούς.

Δε διεκδικούμε τίποτα περισσότερο από το να αντιμετωπιστούμε δίκαια ως πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Περιμένουμε σύντομα την θετική σας ανταπόκριση, παραμένοντας πάντα στη διάθεση σας για συζήτηση των οποιωνδήποτε προοπτικών επίλυσης των προβλημάτων μας.

Ευχαριστούμε εκ των προτέρων

Στέλλα Γεωργίου

Πρόεδρος ΠΑΣΥΔΑΜ