Τρίτη, 31 Αυγούστου 2010

Ανακοίνωση ΠΟΕΔ για διορισμούς και στελέχωση σχολείων

Με την παρούσα επιστολή σας μεταφέρουμε την επιβεβαιωμένη διαπίστωση για σοβαρές περικοπές στους διορισμούς στη Δημοτική και Προδημοτική Εκπαίδευση.

(α) Σύμφωνα με δικά μας διασταυρωμένα στοιχεία οι φετινοί διορισμοί δεν αναπληρώνουν καν τις οργανικές θέσεις – αφυπηρετήσεις του 2010.

(β) Ελλείψεις, οι οποίες έχουν προκύψει από τη μη αποδοχή διορισμών, δεν έχουν πληρωθεί ενώ θα έπρεπε αυτόματα να αναπληρώνονται όπως γινόταν όλες τις προηγούμενες χρονιές.

(γ) Ελλείψεις ωρών σε σχολεία συμπληρώνονται με μια προσπάθεια ισολογισμού και ακρίβειας η οποία δεν θα είναι καθόλου λειτουργική: π.χ. το έλλειμμα δυο ωρών σε σχολεία πώς θα μπορέσει να καλυφθεί τοποθετώντας ένα δάσκαλο για δύο ώρες; Υπογραμμίζουμε ότι η Οργάνωση δεν θα αποδεχτεί τη λειτουργία των σχολείων με ελλείμματα στη στελέχωση.

(δ) Στα σχολεία της Υπαίθρου συνεχίζει να υπάρχει μια αυστηρά οικονομική προσέγγιση οδηγώντας, για οριακούς αριθμούς, περιφερειακά σχολεία σε συμπλέγματα.

Εκφράζοντας τη βαθιά μας ανησυχία καλούμε το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού όπως εγκαταλείψει την τρέχουσα περιοριστική αντίληψη για την Παιδεία, επιτρέποντας την ανακούφιση του σχολικού έργου και την ορθόδοξη λειτουργία των σχολείων.

ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΠΕΟ, DEV-IS και ΔΙΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ‘ΕΝΩΜΕΝΗ ΚΥΠΡΟΣ’

Η 1η Σεπτεμβρίου, που καθιερώθηκε ως Παγκόσμια μέρα δράσης των Συνδικάτων για την ειρήνη στην μνήμη της επίθεσης της ναζιστικής Γερμανίας κατά της ανθρωπότητας το 1939 και των εκατομμυρίων θυμάτων του ναζισμού και του φασισμού, αποτελεί κάλεσμα για τον καθένα μας να διαδραματίσει τον δικό του ρόλο για την επικράτηση της ειρήνης στην χώρα μας και παγκόσμια.

Σήμερα, 65 χρόνια μετά το τέλος του πιο καταστρεπτικού πολέμου που έζησε η ανθρωπότητα, οι πόλεμοι και οι εχθροπραξίες συνεχίζονται σε όλες τις γωνιές της γης και ο κίνδυνος ο κόσμος να ζήσει την οδύνη νέων παγκόσμιων πολέμων μεγαλώνει.

Την ίδια στιγμή, στον κόσμο που ζούμε αυξάνεται η οικονομική ανισότητα, η εκμετάλλευση, η αθλιότητα και η φτώχεια για μεγάλες μερίδες του παγκόσμιου πληθυσμού. Τα ζητήματα της αύξησης της ανεργίας, της μαζικής μετανάστευσης ανθρώπων για αναζήτηση αξιοπρεπούς ζωής, του νέου κύματος έξαρσης του ρατσισμού, της αλλαγής των κλιματικών συνθηκών και της μεγάλη καταστροφή στο περιβάλλον, είναι προβλήματα που επηρεάζουν αρνητικά τις ισορροπίες στον κόσμο και θέτουν την ειρήνη σε κίνδυνο.

Εκφράζουμε την αλληλεγγύη και συμπαράσταση μας σ’ όλους τους λαούς που αγωνίζονται για ανθρώπινα και εργασιακά δικαιώματα, για την οικοδόμηση ενός καλύτερου κόσμου χωρίς ανισότητες και εκμετάλλευση. Ενώνουμε τη φωνή μας με τις φιλειρηνικές προοδευτικές δυνάμεις στον κόσμο που αγωνίζονται για παγκόσμια ειρήνη βασισμένη στον σεβασμό των αρχών του διεθνούς δικαίου, ενάντια στην ιμπεριαλιστική Νέα Τάξη Πραγμάτων, που όπως και σε προηγούμενες ιστορικές περιόδους, συνεχίζει να προκαλεί πολέμους και δυστυχία σε πολλούς λαούς και ειδικότερα στις κατώτερες τάξεις όλων των λαών.

Στο μέσο της πιο μεγάλης οικονομικής κρίσης από την δεκαετία του 1930, οι εργαζόμενοι σε όλο τον κόσμο βιώνουν με τον πιο σκληρό τρόπο τις συνέπειες μιας κρίσης η οποία αποδεικνύεται πολύ πιο βαθιά και πιο μακρόχρονη απ’ ότι υπολογιζόταν. Πρόκειται ξεκάθαρα για κρίση του καπιταλισμού και του νεοφιλελευθερισμού που οδηγεί στη διεύρυνση των ανισοτήτων και στην υπόσκαψη του κοινωνικού κράτους.

Είναι φανερό ότι το σύστημα επιδιώκει να μεταφέρει το βάρος των συνεπειών της κρίσης στις πλάτες των εργαζομένων. Συντασσόμαστε με τους εργαζόμενους όλου του κόσμου και δεν δεχόμαστε να πληρώσουν οι εργαζόμενοι την κρίση του καπιταλισμού.

Στη χώρα μας, ενώ οι συνέπειες της παγκόσμιας κρίσης επηρεάζουν σοβαρά τους εργαζόμενους και ενώ ο εθνικισμός, ο ρατσισμός και ο νεοφασισμός είναι σε έξαρση, ο πιο σοβαρός κίνδυνος που αντιμετωπίζουμε είναι συνέχιση της de facto διαίρεσης του τόπου μας.

Για μας, ο αγώνας για την ειρήνη και την επανένωση της χώρας μας, αποτελεί βασική και άμεση προτεραιότητα. Παραμένουμε σταθερά δεσμευμένοι στην προσπάθεια για λύση δικοινοτικής διζωνικής ομοσπονδίας με πολιτική ισότητα των δυο κοινοτήτων, όπως αυτή διαλαμβάνεται στις σχετικές αποφάσεις του ΟΗΕ και στα πλαίσια ενός κράτους με μια κυριαρχία, μια ιθαγένεια, μια διεθνή προσωπικότητα.

Λύση που να είναι σύμφωνη με τις αποφάσεις και τα ψηφίσματα των Ηνωμένων Εθνών, να είναι στο πλαίσιο των συμφωνιών ανωτάτου επιπέδου μεταξύ των δυο κοινοτήτων, να στηρίζεται στις ευρωπαϊκές αρχές και αξίες και να διασφαλίζει την εφαρμογή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων για όλους τους πολίτες.

Στηρίζουμε την διαδικασία των συνομιλιών και καλούμε τους ηγέτες των δύο κοινοτήτων να συνεχίσουν να εργάζονται με στόχο την επίτευξη λύσης που θα επανενώσει την Κύπρο και θα την καταστήσει ελεύθερη, ανεξάρτητη και πατρίδα όλων των Κυπρίων.

Ζητούμε οι διαπραγματεύσεις να συνεχιστούν εντατικά, μέσα σε πνεύμα εποικοδομητικό και με καλή πίστη, με μοναδικό στόχο την επίτευξη συμφωνημένης λύσης. Ζητούμε να διαφυλαχτεί η πρόοδος που έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα στο τραπέζι των συνομιλιών. Καλούμε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη στο διεθνές επίπεδο να εντείνουν τις προσπάθειες τους για εξεύρεση συμφωνημένης λύσης, σημειώνοντας ότι η παρέλευση του χρόνου δεν βοηθά το στόχο της λύσης, αλλά αντίθετα βοηθά στην εδραίωση της υφιστάμενης κατάστασης.

Η συνεχής προσπάθεια για επίλυση του Κυπριακού προβλήματος και επανένωση της Κύπρου θα είναι και σημαντική συμβολή των Κύπριων εργαζομένων στον αγώνα για τη παγκόσμια ειρήνη. Σε αυτά τα πλαίσια επαναλαμβάνουμε την θέση μας για άμεση αποστρατικοποίηση ολόκληρης της Κύπρου

Η ΠΕΟ, η DEV-IS και η Δικοινοτική Πρωτοβουλία Ειρήνης “Ενωμένη Κύπρος” με την ευκαιρία της 1η του Σεπτέμβρη ως παγκόσμιας Ημέρας Δράσης για την Ειρήνη διατρανώνουν την θέληση τους για λύση και επανένωση του τόπου μας.

Καλούμε όλους τους Κύπριους να ενωθούν μαζί μας την Τετάρτη 1η Σεπτεμβρίου για να σημειώσουμε την απαρχή νέων κοινών αγώνων για επίτευξη της ειρήνης και της επανένωσης.

Το πρόγραμμα της εκδήλωσης Συναπάντημα Ειρήνης και Επανένωσης έχει ως εξής:

Πρόγραμμα Εκδήλωσης:
7.00μ.μ. Συγκέντρωση στην Πλατεία Σολωμού και πορεία προς Λήδρα Πάλας (θα ξεκινήσει παράλληλη πορεία από τις Τουρκοκυπριακές οργανώσεις από την Πύλη Κερύνειας).
7.30μ.μ. Συγκέντρωση στο γήπεδο που βρίσκεται στη νεκρή ζώνη αμέσως μετά το οδόφραγμα.

Χαιρετισμοί:
Πάμπης Κυρίτσης, Γενικός Γραμματέας ΠΕΟ.
Sener Elcil, εκ μέρους της Δικοινοτικής Πρωτοβουλίας Ειρήνης.
Ανάγνωση κοινής διακήρυξης από Dogan Arsehit και Χρίστο Ευθυμίου.

Συναυλία με τον Έλληνα καλλιτέχνη Παντελή Θαλασσινό και την Τουρκοκύπρια Umut Albayrak. Συμμετέχουν η Βούλα Κωνσταντίνου, το Συγκρότημα SOL ANAHTARI και η Δικοινοτική Χορωδία.

Εκ των Διοργανωτών:

ΠΕΟ – DEVIS και Δικοινοτική Πρωτοβουλία Ειρήνης «Ενωμένη Κύπρος»


Όλοι και όλες στην δικοινοτική εκδήλωση για την Ειρήνη και Επανένωση

Η Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να δώσουν μαζικά το παρόν τους στην μεγάλη δικοινοτική εκδήλωση που διοργανώνουν η ΠΕΟ, η DEV-IS και η Δικοινοτική Πρωτοβουλία Ειρήνης Ενωμένη Κύπρος στην οποία συμμετέχουν άλλες 50 Οργανώσεις και από τις δυο κοινότητες, ανάμεσά τους και η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί 1 Σεπτεμβρίου και ώρα 19.00 με μεγάλη πορεία από την Πλατεία Σολωμού προς το Λήδρα Πάλας και στη συνέχεια στις 19.30 θα ακολουθήσει πολιτικό-καλλιτεχνικο πρόγραμμα στο γήπεδο που βρίσκεται στη νεκρή ζώνη αμέσως μετά το οδόφραγμα.

Η εκδήλωση είναι προς τιμήν της Παγκόσμιας Μέρας Δράσης των Συνδικάτων για την ειρήνη στην μνήμη της επίθεσης του ναζισμού-φασισμου και των εκατομμυρίων θυμάτων τους.


Γραφείο Τύπου Προοδευτικής Κίνησης Δασκάλων και Νηπιαγωγών

Στην καρδιά της μεταρρύθμισης : "Παραδόθηκαν τα Νέα Αναλυτικά - Νέο Ωρολλόγιο Πρόγραμμα"

Μετά από δυόμιση χρόνια δουλειάς,ο πρόεδρος της Επιτροπής Διαμόρφωσης Ναλυτικών Προγραμμάτων, κ.Γιώργος Τσιάκαλος παράδοσε χθες στον Υπυργό Παιδείας τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα, από την Προδημοτική μέχρι το Λύκειο, καθώς και την νέα πρόταση για νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα.

Διαβάστε σχετικά άρθρα του ημερίσιου τύπου :

"Στα χέρια μας οι καρποί δουλειάς δύομιση χρόνων"- ΧΑΡΑΥΓΗ 
"Σε τελικό στάδιο η μεταρρύθμιση" - ΑΛΗΘΕΙΑ
"Σε ρυθμούς μεταρρύθμισης η Παιδεία" - ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ
"Νέα Ωρολόγια για Δημοτικά"-ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ
"Έβαλαν μπρος τη μεταρρύθμιση " - ΣΗΜΕΡΙΝΗ
"Άρχισε το μπόλιασμα της μεταρρύθμισης"  - ΠΟΛΙΤΗΣ

Δευτέρα, 30 Αυγούστου 2010

Παρατηρήσεις ΠΟΕΔ για τις προτάσεις της Επιτροπής Αναλυτικών Προγραμμάτων σε σχέση με την εισαγωγή Νέου Ωρολόγιου Προγράμματος

Α. To πρώτο Ωρολόγιο που εισηγείται η Επιτροπή γίνεται δεκτό, σε ό,τι αφορά την κατανομή μαθημάτων κατά τάξη, ως μια καλή βάση περαιτέρω συζήτησης με το Υπουργείο για κατάληξη στο τελικό πρόγραμμα και επίλυση τεχνικών προβλημάτων. Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε και το πώς θα εφαρμοστεί η κατανομή μαθημάτων στους διάφορους τύπους σχολείων.


Β. Θεωρούμε, ως ΠΟΕΔ, πως η ομοιομορφία κατανομής των ωρών για όλες τις μέρες θα ήταν προτιμότερο. Ως εκ τούτου πιστεύουμε πως για την Παρασκευή θα ήταν καλύτερο σενάριο η διδασκαλία σε 7 περιόδους. Επομένως συνολικά οι μαθητές θα έχουν 35 περιόδους. Η επιπρόσθετη περίοδος εισηγούμαστε να δοθεί ως εξής:

Α΄ και Β΄ τάξη: Η εμπέδωση να γίνει 5 περίοδοι

Γ΄και Δ΄τάξη: Η Αγωγή Ζωής να γίνει δίωρο

Ε΄και ΣΤ’ τάξη: Εισαγωγή Αγωγής Ζωής, μονόωρο.

Γ. Επιπλέον θεωρούμε ακρογωνιαίο λίθο εφαρμογής του Νέου Ωρολόγιου Προγράμματος τη διασφάλιση της μείωσης διδακτικού χρόνου κατά 2 περιόδους στον Υπεύθυνο Τμήματος. Αποτελεί για την ΠΟΕΔ άρρηκτο κομμάτι της προσπάθειας εκσυγχρονισμού των Α.Π. Εισηγήσεις για το πώς πρακτικά αυτό γίνεται έχουμε και είμαστε έτοιμοι να τις συζητήσουμε με το Υπουργείο.

Δ. Θεωρούμε επίσης σημαντικό, αν εξασφαλιζόταν ο δεύτερος δάσκαλος στην τάξη για τις περιόδους της Εμπέδωσης Ενίσχυσης. Και γι’ αυτό το θέμα είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε πρακτικούς τρόπους εφαρμογής του.

Ε. Θεωρούμε ότι το Ωρολόγιο Πρόγραμμα και ευρύτερα τα Αναλυτικά Προγράμματα πρέπει να τύχουν μεγάλης προσοχής σε ό,τι αφορά την Επιμόρφωση. Η επιμόρφωση πρέπει να είναι προσθετική στις εμπειρίες των δασκάλων, επεξηγηματική και συνοπτική. Πρέπει να είναι πρακτικά επικεντρωμένη στη διδακτική πράξη και να διαλαμβάνει όλες τις πρόνοιες μετάβασης από το παλιό στο νέο αναλυτικό πρόγραμμα.

ΣΤ. Με την έναρξη εφαρμογής των Αναλυτικών Προγραμμάτων θα πρέπει να σημάνει και η αποφασιστική λήξη του ανεπίσημου ή λανθάνοντος αναλυτικού προγράμματος, τερματίζοντας μια χρόνια παθολογία της Δημοτικής Εκπαίδευσης.

Ζ. Τα συνοδευτικά έγγραφα χρήζουν περαιτέρω επεξεργασίας. Η αναφορά σε μηδαμινή «κατ’ οίκον εργασία» πρέπει να αποφευχθεί. Τα καθήκοντα του Υπεύθυνου Τμήματος χρειάζονται αναδιατύπωση και διαφοροποιήσεις. Τα συνοδευτικά έγγραφα σε κάθε περίπτωση είναι σημαντικό να συνοδεύουν την όλη κατάληξη σε νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα. Θεωρούμε επίσης σημαντικό την έκδοση εγχειριδίου για σύνταξη ωρολογίων, αφού θα αποτελέσει ένα χρήσιμο οδηγό για τις διευθύνσεις των σχολείων.

Ο ΥΠΠ παραλαμβάνει τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα

O υπουργός Παιδείας θα παραλάβει αύριο τα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί από τη σχετική επιστημονική επιτροπή. Η όλη εργασία ξεκίνησε πριν από 2 χρόνια ύστερα από ανοικτή διαβούλευση με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς. Στη συνέχεια δημιουργήθηκαν 21 υποεπιτροπές οι οποίες προχώρησαν στη συγγραφή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών για όλα τα μαθήματα από το νηπιαγωγείο μέχρι την Α' Λυκείου. Στις 21 αυτές υποεπιτροπές συμμετείχαν 53 πανεπιστημιακοί από την Κύπρο και την Ελλάδα, οι οποίοι επιλέχθηκαν κατόπιν διαβουλεύσεων με όλα τα πολιτικά κόμματα και περισσότεροι από 400 μάχιμοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι δήλωσαν ενδιαφέρον έπειτα από ανοικτή πρόσκληση του υπουργείου Παιδείας. Όσον αφορά τη διαδικασία εισαγωγής των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων στα σχολεία, κατά τη σχολική χρονιά 2011-2012 θα εισαχθούν σταδιακά στο σύνολο της Δημοτικής Εκπαίδευσης και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου, τη σχολική χρονιά 2012-2013 θα εισαχθούν στην Α' Λυκείου, τη σχολική χρονιά 2013-2014 στη Β' Λυκείου και, τέλος, τη σχολική χρονιά 2014-2015 στην Γ' Λυκείου.


Πηγή : Εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ

Κυριακή, 29 Αυγούστου 2010

Η χρονιά της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης

Ολα βαίνουν καλώς σε ότι αφορά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, τόνισε σε χθεσινές του δηλώσεις στο ΡΙΚ, ο Υπουργός Παιδείας Ανδρέας Δημητρίου, αναφέροντας πως η στελέχωση και η παραλαβή των βιβλίων είναι σε προχωρημένο και ικανοποιητικό στάδιο ενώ για τα κατασκευαστικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, υπάρχει πολύ καλή οργάνωση.

Ο Α. Δημητρίου σημείωσε πως φέτος θα είναι η χρονιά της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, υπενθυμίζοντας ότι θα αρχίσει η πιλοτική εφαρμογή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων. Επιπλέον θα ξεκινήσουν και τα προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών για τις νέες ανάγκες στη διδασκαλία.

Ο υπουργός αναφέρθηκε επίσης στη μεγάλη αλλαγή που θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά, τη λειτουργία των τετραμήνων αντί των τριμήνων στα γυμνάσια και στα λύκεια.

Επιπλέον, όπως είπε, εισάγεται σε μεγαλύτερο βαθμό η τεχνολογία αφού σε ορισμένα λύκεια οι μαθητές θα προσέρχονται χωρίς βιβλία στο σχολείο, «θέλουμε να κάνουμε ένα άλμα στο μέλλον», τόνισε χαρακτηριστικά ο Α. Δημητρίου.

Αναφερόμενος στους υπό έμφαση στόχους της νέας σχολικής χρονιάς, ο υπουργός Παιδείας ανέφερε πως ο πρώτος στόχος είναι η εξοικείωση μαθητών και εκπαιδευτικών με τα νέα αναλυτικά προγράμματα.

Δεύτερος στόχος είναι το τρίπτυχο «σεβασμός, ευθύνη, αλληλεγγύη», γιατί οι μαθητές θα πρέπει να αναπτύξουν κάποιες αξίες που είναι σημαντικές για την κοινωνία.

Τρίτος στόχος παραμένει η ειρηνική συμβίωση με την άλλη κοινότητα, γιατί, όπως είπε ο Α. Δημητρίου, «ανεξαρτήτως λύσης πρέπει να μάθουμε να συνυπάρχουμε με την άλλη κοινότητα».

Επιστροφή χρημάτων από Παν. Κύπρου

Το Δ.Σ. της ΦΕΠΑΝ του Πανεπιστημίου Κύπρου με ανακοίνωση του πληροφορεί τους φοιτητές που αρχικά είχαν κάνει κράτηση θέση στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και ταυτόχρονα πλήρωσαν για εγγραφή στη ΦΕΠΑΝ ή/και ασφάλιση στο πανεπιστήμιο και δεν πρόκειται να φοιτήσουν τελικά, μπορούν με την επίδειξη της απόδειξης πληρωμής να τους επιστραφούν τα χρήματα πίσω.
 
(πηγή Χαραυγή, 28/08/10)

Παρασκευή, 27 Αυγούστου 2010

Αλλάζει το Δημοτικό Σχολείο

Αλλάζει το Δημοτικό Σχολείο
Οι δάσκαλοι ενέκριναν το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα

ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ

Ο δρόμος για τη θεσμοθέτηση ποικίλων και σημαντικών αλλαγών στη Δημοτική Εκπαίδευση, άνοιξε χθες, με την απόφαση που έλαβε η ηγεσία των δασκάλων. Το Δ.Σ. της ΠΟΕΔ ενέκρινε κατά συντριπτική πλειοψηφία την πρόταση της Επιτροπής Διαμόρφωσης Αναλυτικών Προγραμμάτων (ΕΔΑΠ) για το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των Δημοτικών, το οποίο προβλέπει μεταξύ άλλων, μείωση του διδακτικού χρόνου, ανακατανομή των ωρών διδασκαλίας των διαφόρων μαθημάτων και εισαγωγή των «ζωνών» Αγωγής Ζωής και Εμπέδωσης.

Μετά από πολύωρη συνεδρία, τα μέλη του Συμβουλίου της Οργάνωσης τοποθετήθηκαν θετικά επί των εισηγήσεων της ΕΔΑΠ, κρίνοντας ότι η εφαρμογή τους θα βοηθήσει στην αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Για σωστή κατανομή των μαθημάτων και των περιόδων διδασκαλίας, έκανε λόγο ο πρόεδρος της ΠΟΕΔ Δημήτρης Μικελλίδης, ο οποίος σε δηλώσεις στον «Φ» τόνισε την ανάγκη να δρομολογηθούν χωρίς καθυστέρηση οι απαιτούμενες διαδικασίες ώστε οι αλλαγές να τεθούν σε ισχύ τον Σεπτέμβρη του 2011. Επισήμανε ότι για να επιτευχθεί ο στόχος, θα πρέπει να τοποθετηθεί αμέσως το Υπουργείο Παιδείας και να ξεκινήσει εντατική επιμόρφωση των δασκάλων στα νέα αναλυτικά προγράμματα, προκειμένου ωρολόγιο και αναλυτικά να συμβαδίζουν. Ο κ. Μικελλίδης ανέφερε ότι η μοναδική επιφύλαξη που θέτει το Συμβούλιο, αφορά στο πρόγραμμα της Παρασκευής και εξήγησε ότι οι δάσκαλοι θεωρούν ότι τη συγκεκριμένη μέρα οι ώρες διδασκαλίας δεν πρέπει να μειωθούν από εφτά σε έξι. Αυτή η μια ώρα, όπως είπε, μπορεί να προστεθεί στις ώρες για την Εμπέδωση ή για την Αγωγή Ζωής ανάλογα με την τάξη.

Ερωτηθείς εάν υποβαθμίζονται τα Ελληνικά και τα Μαθηματικά λόγω μείωσης των διδακτικών περιόδων, ο πρόεδρος της ΠΟΕΔ απάντησε ότι δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα. «Όσοι μιλούν για υποβάθμιση, απλώς κινδυνολογούν, γιατί δεν έχουν μελετήσει την κατανομή των μαθημάτων» είπε και πρόσθεσε πως π.χ. οι ώρες της Εμπέδωσης αφορούν κυρίως ενίσχυση των μαθητών στα Ελληνικά και Μαθηματικά. Όσον αφορά στην εισαγωγή των Αγγλικών από την πρώτη Δημοτικού, είπε ότι «χαιρετίζουμε τη συγκεκριμένη πρόταση» και εξήγησε: «Δεν θα περιμένουμε από τα πρωτάκια να γράφουν και να διαβάζουν Αγγλικά. Ο στόχος είναι να έχουν μια πρώτη επαφή με την αγγλική γλώσσα και ευελπιστούμε ότι με τον τρόπο αυτό θα καταπολεμήσουμε το φροντιστήριο».

Να σημειωθεί ότι η Εμπέδωση στοχεύει στην ενίσχυση των παιδιών, τόσο αυτών που αντιμετωπίζουν αδυναμίες όσο και αυτών που μπορούν να προχωρήσουν ένα βήμα παραπάνω, ενώ παράλληλα ο χρόνος αυτός θα μπορεί κάλλιστα να αξιοποιείται για τη διεκπεραίωση της κατ’ οίκον εργασίας.



ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

Με δεδομένη τη χθεσινή απόφαση της ΠΟΕΔ, η πρόταση για το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα θα επικυρωθεί στη σημερινή συνεδρία της ΕΔΑΠ. Την ερχόμενη Δευτέρα, η πρόταση θα παραδοθεί στον υπουργό Παιδείας μαζί με τα τελικά αναλυτικά προγράμματα. Μετά από σχετική διαβούλευση με την ΠΟΕΔ, ο υπουργός αναμένεται να την καταθέσει στο Υπουργικό Συμβούλιο έτσι ώστε οι αλλαγές να εφαρμοστούν τον Σεπτέμβρη του 2011.

Πηγή : Εφημερίδα Φιλελεύθερος

Από χρόνου αλλαγές στα Δημοτικά

Θετική η ΠΟΕΔ στην πρόταση της ΕΔΑΠ για το ωρολόγιο πρόγραμμα
Από χρόνου αλλαγές στα Δημοτικά.



«Πράσινο» στην πρόταση που ετοίμασε η Επιτροπή Διαμόρφωσης Αναλυτικών Προγραμμάτων (ΕΔΑΠ) για το ωρολόγιο πρόγραμμα στη Δημοτική Εκπαίδευση άναψε χθες η ΠΟΕΔ, μετά από συζήτησή της στο ΔΣ. Στην πρόταση περιέχονται σημαντικές αλλαγές που στόχο έχουν να κάνουν πιο αποδοτικό το νέο δημοτικό σχολείο, ενώ επηρεάζουν μαθητές και εκπαιδευτικούς μιας και μειώνονται οι περίοδοι διδασκαλίας, ενώ τέσσερις διδακτικές περίοδοι την εβδομάδα θα αφιερώνονται στην εμπέδωση των μαθημάτων, έτσι ώστε για τις μικρότερες τάξεις να καταργείται και για τις μεγαλύτερες τάξεις να μειώνεται αισθητά η κατ΄ οίκον εργασία. Σημειώνεται ότι η «εμπέδωση» θα στοχεύει στην ενίσχυση των παιδιών, τόσο αυτών που αντιμετωπίζουν αδυναμίες, όσο και αυτών που μπορούν να προχωρήσουν ένα βήμα παραπάνω. Επίσης με την πρόταση της ΕΔΑΠ:


*μειώνεται κατά δύο ώρες το μάθημα των Ελληνικών στη Α΄ και Β΄ τάξη

*μειώνεται κατά μία ώρα το μάθημα των Μαθηματικών σε όλες τις τάξεις

*το μάθημα των Αγγλικών θα διδάσκεται από την Α΄τάξη

*εισάγεται το μάθημα «Αγωγή Ζωής»

*η Γεωγραφία/Περιβαλλοντική Εκπαίδευση θα διδάσκεται από την Α΄ τάξη

Καλή βάση

Κληθείς να σχολιάσει την πρόταση ο πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Δημήτρης Μικελλίδης, δήλωσε χθες στον «Π» ότι σε γενικές γραμμές έχει πολλά θετικά στοιχεία. «Τα ελληνικά/ λογοτεχνία/θέατρο συμπλεγματοποιούνται και ονομάζονται Γλώσσα και Πολιτισμός και είναι σημαντικό να είναι ενιαία αυτά τα θέματα. Είναι θετικό επίσης ότι συμπλεγματοποιούνται οι Φυσικές Επιστήμες και η Τεχνολογία στις πρώτες τέσσερις τάξεις. Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός ότι το μάθημα των Αγγλικών θα διδάσκεται από την Α΄τάξη, όπως και η Αγωγή Ζωής, ενώ καθιερώνεται και η «εμπέδωση» που αποτελεί ένα σημαντικό κεφάλαιο για την ενίσχυση των παιδιών», εξήγησε ο κ. Μικελλίδης.

Σημείωσε, ωστόσο, ότι η ΠΟΕΔ επιθυμεί να γίνει κάποια διαφοροποίηση σε ό,τι αφορά στην εισήγηση της ΕΔΑΠ για μείωση του χρόνου παραμονής των παιδιών στο σχολείο από 35 στις 34 ώρες και ειδικότερα με την πρόταση όπως την Παρασκευή υπάρχει εξάωρο. «Θεωρούμε ότι θα μπορούσε να μπει ακόμη μια διδακτική περίοδος και η Παρασκευή να μην έχει έξι διδακτικές περιόδους, αλλά επτά όπως όλες τις άλλες μέρες», πρόσθεσε. Επεσήμανε ακόμη ότι σε γενικές γραμμές η πρόταση αποτελεί μια πολύ καλή βάση συζήτησης γι΄ αυτό και την αποδέχεται η ΠΟΕΔ. «Γενικά αυτή την πρόταση τη χαιρετίζουμε ως πολύ καλή βάση συζήτησης. Πρέπει όμως να συζητηθεί σοβαρά και να καταλήξουμε συντομότατα σε τελική ρύθμιση για να γίνει στη συνέχεια η επιμόρφωση και τον Σεπτέμβρη του 2011 να εφαρμοστούν όπως πρέπει αυτά τα προγράμματα», κατέληξε.

Πηγή : Εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ




Τετάρτη, 25 Αυγούστου 2010

Δημήτρης Γληνός, ο μεγάλος δάσκαλος

Στις 22 Αυγούστου 1882 γεννιέται στη Σμύρνη ο Δημήτρης Γληνός. Από τις φωτεινότερες μορφές της ελληνικής διανόησης του 20ού αιώνα. Δάσκαλος και αγωνιστής, υπήρξε μια λαμπρή φυσιογνωμία που άφησε τη σφραγίδα του στο προοδευτικό, δημοκρατικό και το κομμουνιστικό κίνημα της Ελλάδας. Η πορεία του Δημήτρη Γληνού είναι μια συνεχής πορεία «όλο προς τα αριστερά», όπως έλεγε ο ίδιος, ενώ αυτοβιογραφούμενος τόνιζε ότι η ιδεολογική του διαδρομή ήταν «από τον Μιστριώτη στον Λένιν».

Στις 27 Δεκέμβρη του 1943 μια ανακοίνωση του ΚΚΕ άφηνε άφωνους τα εκατομμύρια των Ελλήνων που αγωνίζονταν εναντίον της φασιστικής κατοχής. Κανείς δεν μπορούσε να πιστέψει σ' ό,τι άκουγε, κανένας δεν περίμενε ότι εκείνη τη χρονική στιγμή θα συνέβαινε ό,τι είχε συμβεί. «Το Πολιτικό Γραφείο της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ -έλεγε η ανακοίνωση- με βαθύτατη θλίψη αγγέλλει στον ελληνικό λαό ότι ύστερα από σοβαρή εγχείρηση πέθανε στις 26 του Δεκέμβρη 1943 ο εκλεκτός εκπρόσωπος της ελληνικής διανόησης Δημήτρης Γληνός, μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ και της Γραμματείας του Πολιτικού Γραφείου της».

Το πλήγμα από την απώλεια του Δ. Γληνού υπήρξε τεράστιο όχι μόνο για το ΚΚΕ, αλλά και για ολόκληρο το κίνημα της Εθνικής Αντίστασης. Κι ήρθε στη χρονική στιγμή που ο Δ. Γληνός ετοιμαζόταν να προσφέρει μια ακόμη μεγάλη υπηρεσία στο λαό και στο κόμμα, δεδομένου ότι το ΚΚΕ και το ΕΑΜ εκείνο το διάστημα προετοίμαζαν τη συγκρότηση της Κυβέρνησης του Βουνού. «Αποφασίστηκε τότε, στην Κεντρική Επιτροπή του ΕΑΜ -γράφει ο Π. Ρούσος- να βαδίσουμε οπωσδήποτε για το σχηματισμό αντάρτικου πολιτικού οργάνου χωρίς να παραιτηθούμε από την προσπάθεια κυβέρνησης εθνικής ενότητας. Εναν από τους ενδεχόμενους προέδρους προσωρινού κυβερνητικού οργάνου, αν αποτύχαιναν άλλες προσπάθειες, θεωρούσαμε και τον Δημήτρη Γληνό». Δε χωράει αμφιβολία πως ο Γληνός, ακόμη κι αν δε γινόταν πρωθυπουργός στην Κυβέρνηση του Βουνού, σίγουρα θα είχε εξέχουσα θέση σ' αυτήν. Ο ρόλος άλλωστε που του είχε αναθέσει το ΚΚΕ όσον αφορά την προοπτική συγκρότησης αυτής της κυβέρνησης είναι αψευδής μάρτυρας.

«Ο Γληνός -γράφει ο Θ. Χατζής- είχε οριστεί από τη Γραμματεία του ΠΓ να είναι ο μόνος εισηγητής στη 10η Ολομέλεια της ΚΕ του ΚΚΕ και με βάση τα αποτελέσματα των επαφών και διαπραγματεύσεων που θα γίνονταν στο μεταξύ και τις γενικότερες εξελίξεις θα πρότεινε τον άμεσο σχηματισμό του κεντρικού καθοδηγητικού οργάνου στην Ελεύθερη Ελλάδα».

Κορυφαία προσωπικότητα της διανόησης

Ο Δημήτρης Γληνός πέθανε σε ηλικία 61 ετών. Ο Δ. Γληνός γεννήθηκε στις 22 Αυγούστου 1882, στη Σμύρνη. Ο πατέρας του καταγόταν από την Ανδρο και στη Σμύρνη είχε επιχειρήσεις κρασιών, ενώ η μητέρα του, κόρη μεγαλοκτηματία, καταγόταν απ' το Μπουρνόβα της Σμύρνης. Από μικρός υποχρεώθηκε να γνωρίσει τη βιοπάλη, αφού οι αλλεπάλληλες ατυχίες στις επιχειρήσεις του πατέρα του, καθώς και το γεγονός ότι ήταν μέλος πολυμελούς οικογένειας, έφεραν πολλές δυσκολίες στις σπουδές του. Εντούτοις κατάφερε να ολοκληρώσει τις εγκύκλιες σπουδές του στην Ευαγγελική Σχολή της Σμύρνης και το 1905 να αποφοιτήσει από τη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Στη συνέχεια, αφού για ένα διάστημα δίδαξε σε εκπαιδευτικά ιδρύματα μέσης εκπαίδευσης, στα 1908 έφυγε για ειδικές σπουδές στη Γερμανία. Εμεινε στην Ιέννα και στη Λειψία ως τα 1911 όπου σπούδασε παιδαγωγικά, φιλοσοφία, ψυχολογία και κοινωνιολογία.

Οταν ήταν στη Γερμανία ο Γληνός συνδέθηκε φιλικά με τον Γ. Σκληρό, από τον οποίο δέχτηκε την παρόρμηση να επιδοθεί στις σοσιαλιστικές μελέτες. Ακόμη κατά το ίδιο διάστημα είχε τακτική επαφή με τον Ιωνα Δραγούμη, τον Αλ. Δελμούζο, τον Μ. Τριανταφυλλίδη και άλλους, που ενεργούσαν τότε για να ιδρυθεί ο Εκπαιδευτικός Ομιλος. «Ολη του η ζωή, ως που κατέβηκε στην Ελλάδα -γράφει ο Κ. Καραγιώργης- μπορεί να θεωρηθεί σαν προπαρασκευή για την κατοπινή πολύπλευρη δράση του... Μέσα σ' αυτή βρίσκονται οι πηγές για την παραπέρα εξέλιξη του Δ. Γληνού. Τα βασικά στοιχεία στην εξέλιξη αυτή ήταν: 1) η σύνδεσή του με το λαό, 2) η μαχητική ανάμειξή του στο προοδευτικό γλωσσικό, εκπαιδευτικό και γενικότερα πνευματικό αστικοδημοκρατικό κίνημα της εποχής του, το δημοτικισμό, 3) η γερή αστική επιστημονική του κατάρτιση, 4) ο φιλολογικός ματεριαλιστικός προσανατολισμός του, 5) ο επηρεασμός του από τη σοσιαλιστική μαρξιστική κοσμοθεωρία».

Από το 1911 που επιστρέφει στην Ελλάδα ως τα 1943 που πεθαίνει, ο Δ. Γληνός εμφανίζει με τη δράση του ένα κολοσσιαίο σε όγκο και ποιότητα έργο.

Στα 1912 εμπνέει στο Κόμμα των Φιλελευθέρων την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, που όμως ποτέ δε θα αφήσει η αντίδραση να γίνει νόμος του κράτους. Θα την κυκλοφορήσει όμως αργότερα ο ίδιος σε βιβλίο υπό τον τίτλο «Ενας άταφος νεκρός».

Στα 1917 η κυβέρνηση της Θεσσαλονίκης υπό τον Ε. Βενιζέλο τον διορίζει στη θέση του προέδρου του Εκπαιδευτικού Συμβουλίου του υπουργείου Παιδείας. Από τη θέση αυτή ο Γληνός συντάσσει το ιστορικό διάταγμα της 1/5/1917 για την εισαγωγή της δημοτικής γλώσσας στα σχολεία. Κι όταν η κυβέρνηση αυτή εγκαταστάθηκε στην Αθήνα, ο Γληνός ως εκπαιδευτικός σύμβουλος και ΓΓ του υπουργείου Παιδείας επιχειρεί να εφαρμόσει τη γλωσσική μεταρρύθμισή του σε ολόκληρη τη χώρα, με αποτέλεσμα να συναντήσει την αντίδραση της ντόπιας ολιγαρχίας και τελικά να παραιτηθεί από τη δημόσια θέση του για να συνεχίσει τους αγώνες του από άλλο μετερίζι, από τη θέση του προέδρου και του ηγετικού στελέχους του Εκπαιδευτικού Ομίλου.

Το 1922 ο Γληνός ξαναγύρισε στο υπουργείο Παιδείας και το 1924 ανέλαβε τη διεύθυνση της Παιδαγωγικής Ακαδημίας απ' όπου και διώχτηκε το 1926 από την παγκαλική δικτατορία.

Στροφή στο Σοσιαλισμό

Ο Γληνός εκδηλώνεται ανοιχτά υπέρ των σοσιαλιστικών ιδεών στα 1927, όταν στον Εκπαιδευτικό Ομιλο συγκρούονται δύο ομάδες: η σοσιαλιστική, που είναι και πλειοψηφούσα με επικεφαλής τον ίδιο, και η αστική με επικεφαλής τους Δελμούζο-Τριανταφυλλίδη. Από τη σύγκρουση επήλθε διάσπαση, αφού η μειοψηφούσα ομάδα αποχώρησε και ο Εκπαιδευτικός Ομιλος προσανατολίστηκε οριστικά προς το σοσιαλισμό. Αυτή την περίοδο ο Γληνός διευθύνει τα Περιοδικά «Αναγέννηση» (1926-1928) και «Νέος Δρόμος» (1928-1929).

Στο ΚΚΕ βέβαια ο Γληνός άργησε να μπει λόγω και των προβλημάτων που είχε τότε το κόμμα (συνεχής εσωκομματική πάλη, φραξιονισμός κ.ο.κ.).

Το κόμμα τον δέχτηκε με χαρά στις γραμμές του το 1935. Προηγουμένως όμως ο ίδιος είχε προσφέρει σπουδαία δουλειά είτε συνεργαζόμενος με το περιοδικό της κομμουνιστικής διανόησης «Νέοι Πρωτοπόροι» είτε αρθρογραφώντας σε άλλες εφημερίδες και περιοδικά. Εκπληκτικές είναι οι μελέτες του για την πνευματική αντίδραση του τόπου, για την εκπολιτιστική επανάσταση, για τη φιλοσοφία του Χέγκελ κ.ά. που δημοσιεύτηκαν στους «Νέους Πρωτοπόρους» όπως και μια σειρά εκλαϊκευτικών δημοσιευμάτων για την ΕΣΣΔ που δημοσίευσε στην εφημερίδα «Νέος Κόσμος» απ' αφορμή την επίσκεψή του στη Μόσχα το 1934, όπου παρακολούθησε το Συνέδριο των Σοβιετικών Διανοουμένων.

Στις εκλογές του 1936 ο Δ. Γληνός εκλέχτηκε βουλευτής του Παλλαϊκού Μετώπου και μ' αυτή του την ιδιότητα ανέπτυξε πλούσια δραστηριότητα για τα λαϊκά προβλήματα. Γι' αυτό και το καθεστώς της 4η Αυγούστου τον εξόρισε αρχικά στην Ανάφη, στη συνέχεια τον έκλεισε στην Ακροναυπλία (1936-1938), κατόπιν τον ξαναεξόρισε στη Σαντορίνη και τελικά λόγω της κλονισμένης υγείας του υποχρεώθηκε να τον μεταφέρει στην Αθήνα και να του επιβάλει κατ' οίκον περιορισμό, κάτι που ο Γληνός το εκμεταλλεύτηκε για διανοητική εργασία, όπως άλλωστε έκανε και στο διάστημα που ήταν στη φυλακή ή στην εξορία.

Οταν η Ελλάδα βρέθηκε υπό φασιστική κατοχή, η Ασφάλεια παρέδωσε τον Γληνό στους Ιταλούς κατακτητές, οι οποίοι όμως υποχρεώθηκαν να τον απολύσουν ως άρρωστο. Ετσι ο Γληνός συνδέθηκε γρήγορα με το κίνημα της Εθνικής Αντίστασης και το ΚΚΕ, στη Δεύτερη Συνδιάσκεψη του οποίου εκλέχτηκε στην ΚΕ και στο ΠΓ και λίγο αργότερα στη Γραμματεία του ΠΓ.

Ο Γληνός πρόσφερε τεράστια υπηρεσία ως πολιτικός ηγέτης και ως διανοητής στο κίνημα της Εθνικής Αντίστασης. Αρθρογραφούσε συχνά στο «Ριζοσπάστη» και στην ΚΟΜΕΠ και συνέβαλε τα μέγιστα στην καθοδήγηση του αγώνα του ελληνικού λαού.

Αλλά και τίποτα απ' όλα αυτά να μην έκανε, πάλι θα ξεχωρίζαμε την προσφορά του. Είναι ο συγγραφέας ενός εκ των σημαντικότερων ντοκουμέντων της ιστορίας αυτού του τόπου. Είναι ο άνθρωπος που έγραψε το φλογερό βιβλιαράκι «ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΕΑΜ».

Το διανοητικό έργο που άφησε πίσω του ο Γληνός υπήρξε τεράστιο και πολυσήμαντο. Κι είναι πραγματικά αδύνατο σ' ένα μικρό σημείωμα να επιχειρήσει κανείς να κάνει αναφορά που να πληροί στοιχειώδεις όρους επάρκειας. Θα μνημονεύσουμε μόνο λίγες γραμμές από το τελευταίο, δυστυχώς ανολοκλήρωτο, έργο του «Τα σημερινά προβλήματα του ελληνισμού», όπου μιλάει για το ΚΚΕ, το κόμμα δηλαδή που με πλήρη συνείδηση υπηρέτησε. «Το ΚΚΕ -γράφει- αγωνίζεται για ν' ανοίξει στο λαό το δρόμο της πραγματικής του απολύτρωσης από κάθε εξάρτηση.

Οσοι είναι πραγματικοί φίλοι του λαού δεν μπορούν παρά να είναι με τον έναν ή τον άλλο τρόπο σύμμαχοι, συνεργάτες, συναγωνιστές του ΚΚΕ. Και αυτό επίσης είναι σήμερα το πραγματικό κριτήριο και για τις θεωρίες και για τις πραγματικές ενέργειες όλων εκείνων που θέλουν να είναι ηγέτες του λαού. Και η κατ' αρχήν άρνηση συνεργασίας με το ΚΚΕ και η καταπολέμησή του με τα άτιμα μάλιστα μέσα της ψευτιάς, της συκοφαντίας και της πλαστογραφίας, αποτελεί για τον ελληνικό λαό αλάνθαστο τεκμήριο για να κρίνει τους πραγματικούς φίλους του και να τους ξεχωρίσει από τους φανερούς ή κρυφούς εχτρούς του».

Τρίτη, 24 Αυγούστου 2010

Κουδούνι για το νέο σχολείο

Η χρονιά 2010-2011 εισάγει τη δημόσια εκπαίδευση στη νέα εποχή της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Εφαρμόζονται τα τετράμηνα ενώ οι εκπαιδευτικοί προετοιμάζονται για τα νέα αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα

Σε λίγες μέρες ανοίγουν τα σχολεία και το Υπουργείο Παιδείας βρίσκεται επί ποδός για την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Τα δημοτικά σχολεία θα ανοίξουν στις 9 Σεπτεμβρίου ενώ τα Γυμνάσια και Λύκεια στις 10 Σεπτεμβρίου.

Οι δύο προηγούμενες χρονιές αποτελούν παράδειγμα γιατί ομολογουμένως θεωρήθηκαν ως οι καλύτερες από πλευράς προετοιμασίας και ομαλής έναρξης των μαθημάτων.
Πέραν από την καθιερωμένη προετοιμασία με την έγκαιρη στελέχωση, την παράδοση των βιβλίων, την κάλυψη αναγκών υλικοτεχνικής υποδομής και λειτουργίας νέων σχολείων, η φετινή χρονιά έχει ακόμα ένα χαρακτηριστικό.
Η ερχόμενη σχολική χρονιά δεν θα είναι ακόμα μια χρονιά συζητήσεων και μεγάλων υποσχέσεων για το φιλόδοξο στόχο για ένα νέο σύγχρονο και ανθρώπινο σχολείο. Θα τεθεί σε εφαρμογή το μεγαλεπήβολο σχέδιο για αναμόρφωση της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης. Οπως είχε λεχθεί πολλές φορές, η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση αποτελεί εθνικό στόχο και η καρδιά της είναι τα αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα όλων των βαθμίδων της δημόσιας εκπαίδευσης, από το δημοτικό μέχρι το λύκειο.
Παρόλα τα εμπόδια και προσκόμματα που έθεταν κατά καιρούς οι εχθροί της μεταρρύθμισης, η αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων έχει προχωρήσει.
Από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη τα νέα αναλυτικά προγράμματα θα είναι πλέον γεγονός. Η χρονιά που μπαίνει θα αποτελέσει την απαρχή του νέου σχολείου. Η σχολική χρονιά 2010-2011 θα αποτελέσει χρονιά προετοιμασίας με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για τις μεγάλες αλλαγές που θα προκύψουν, έτσι ώστε να είναι έτοιμοι να εφαρμόσουν στην πράξη τις αλλαγές και να αποφευχθούν φαινόμενα του παρελθόντος όπως η πρόχειρη και απρογραμμάτιστη εφαρμογή του Ενιαίου Λυκείου επί διακυβέρνησης Κληρίδη.
Την επόμενη χρονιά 2011-2012, τα νέα αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα θα εφαρμοστούν στα δημοτικά και τα γυμνάσια ενώ τη σχολική χρονιά 2012-2013 θα εφαρμοστούν στην Α’ Λυκείου. Ακολούθως, τη χρονιά 2013-2014 θα εφαρμοστούν στη Β’ Λυκείου και το 2014-2015 στην Γ’ Λυκείου.
Εφαρμόζονται για πρώτη φορά τα τετράμηνα
Τη φετινή χρονιά θα εφαρμοστεί ακόμα μια μεγάλη αλλαγή στη Μέση Εκπαίδευση. Καταργούνται τα τρίμηνα και υιοθετούνται τα τετράμηνα. Ενα αίτημα που τίθεται επιτακτικά τα τελευταία χρόνια από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις προς το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές αποφάσεις των τελευταίων χρόνων στα πλαίσια της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης και της δημιουργίας ενός ανθρώπινου και δημοκρατικού δημόσιου σχολείου.
Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού αφού μελέτησε το θέμα, κατέληξε στην εισήγηση για εφαρμογή από τη σχολική χρονιά 2010-2011 του πλαισίου των τετραμήνων για τα Γυμνάσια, Λύκεια, Τεχνικές Σχολές και Εσπερινά Σχολεία.
Η πρόταση για εφαρμογή του πλαισίου των τετραμήνων βασίζεται σε μια ορθολογιστική προσέγγιση των χρονικών και εκπαιδευτικών δεδομένων που έχουμε στη Μέση Εκπαίδευση του τόπου μας.
Η εφαρμογή των τετραμήνων θα δώσει τη δυνατότητα καλύτερης οργάνωσης της διδασκαλίας της διδακτέας ύλης σε μια σχολική χρονιά και θα απαλλάξει εκπαιδευτικούς και μαθητές από την πίεση του χρόνου αλλά και το αχρείαστο άγχος που προκαλούν οι εξαντλητικές προετοιμασίες για διαγωνίσματα.
Η πρόταση δίνει τη δυνατότητα και την ευχέρεια ένταξης στο πρόγραμμα δημιουργικών εργασιών και ενασχολήσεων των μαθητών.
Δίνει επίσης, τη δυνατότητα όπως, μετά τη λήξη του Α΄ τετραμήνου, οργανώνονται επιμορφωτικά σεμινάρια εντός ή εκτός σχολικής μονάδας.
Θα επιλύσει σοβαρά λειτουργικά προβλήματα που παρουσιάζει το πλαίσιο των τριμήνων και θα απαλλάξει το εκπαιδευτικό μας σύστημα από πολλές και αχρείαστες γραφειοκρατικές διαδικασίες.
Ολα σχεδόν τα βιβλία βρίσκονται στα σχολεία
Στο θέμα των σχολικών βιβλίων, οι υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας βρίσκονται επί ποδός. Τα βιβλία προέρχονται από την Κύπρο και από την Ελλάδα. Οσον αφορά τα βιβλία των οποίων έχει την ευθύνη το Υπουργείο Παιδείας, έχουν τυπωθεί όλα και βρίσκονται στις αποθήκες. Εχουν ήδη ειδοποιηθεί οι Σχολικές Εφορείες να παραλάβουν τα βιβλία και να τα διανέμουν στα σχολεία. Οι περισσότερες Εφορείες έχουν ήδη ολοκληρώσει αυτή τη διανομή.
Για τα βιβλία που προέρχονται από την Ελλάδα, έχουν καθυστερήσει κάποια τα οποία ωστόσο αναμένεται να έρθουν πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Συγκεκριμένα έχουν έρθει όλα τα βιβλία Δημοτικού και Γυμνασίου ενώ απομένουν μόνο κάποια βιβλία του Λυκείου.
Στα αξιοσημείωτα είναι η σημαντική πρόοδος και ο εκσυγχρονισμός της διαδικασίας. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, τα σχολεία παρήγγειλαν ηλεκτρονικά προς το Υπουργείο Παιδείας, βάσει των αναγκών τους, όλα τα βιβλία που θα χρειαστούν τη σχολική χρονιά. Ακολούθως το Υπουργείο Παιδείας έστειλε την παραγγελία στην Ελλάδα.
Θα λειτουργήσουν εφτά νέα σχολεία
Την ερχόμενη σχολική χρονιά θα λειτουργήσουν για πρώτη φορά, το νέο Γυμνάσιο Β’ Λακατάμιας, το Γ’ Δημοτικό Σχολείο Εγκωμης και πέντε καινούρια νηπιαγωγεία. Θα παραδοθούν επίσης σε λειτουργία τέσσερα νέα νηπιαγωγεία σε αντικατάσταση των παλιών κτιριακών τους εγκαταστάσεων.
Οσο αφορά άλλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στα σχολεία μας, αυτά είναι αναγκαία για την κτιριακή αναβάθμιση και όπως είναι λογικό δεν είναι δυνατό να αποπερατωθούν μέσα σε τρεις μήνες που είναι κλειστά τα σχολεία για τις θερινές διακοπές.
Συγκεκριμένα συνεχίζονται έργα γενικής αναβάθμισης σε 15 Δημοτικά και 7 Γυμνάσια και Λύκεια. Σε 33 Δημοτικά σχολεία γίνονται έργα επέκτασης όπως είναι η δημιουργία νέων αιθουσών κ.α..
Σε 7 σχολεία συνεχίζονται τα έργα αναβάθμισης της αθλητικής υποδομής.
Σύμφωνα με τους λειτουργούς του Υπουργείου Παιδείας, εκεί όπου υπάρχουν έργα, λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Ακόμα πιο έτοιμοι από πέρυσι

Η φετινή σχολική χρονιά ξεκινά καλύτερα από κάθε άλλη χρονιά και με πολύ καλούς οιωνούς, τόνισε στην εφημερίδα μας ο Υπουργός Παιδείας Ανδρέας Δημητρίου. “Πέρυσι ξεκινήσαμε πολύ καλά, φέτος είμαστε σε ακόμα καλύτερη κατάσταση”, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών έχουν ολοκληρωθεί, τα σχολικά βιβλία πηγαίνουν στα σχολεία και θα βρίσκονται εκεί για να τα πάρουν οι μαθητές μόλις ξεκινήσουν τα μαθήματα, ανέφερε προσθέτοντας ότι δεν υπάρχουν σοβαρές εκκρεμότητες όσο αφορά τα κτιριακά προγράμματα. “Υπάρχουν βέβαια τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη αλλά το έχουμε πει πολλές φορές ότι αυτό είναι μόνιμη κατάσταση στα σχολεία μας”, διευκρίνισε, σημειώνοντας την πάγια πολιτική του Υπουργείου Παιδείας για αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής. Συμπλήρωσε παράλληλα πως οι Τεχνικές Υπηρεσίες λαμβάνουν τα δέοντα μέτρα για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών.
Οσο αφορά την ηλεκτρονική παραγγελία των βιβλίων που εφαρμόστηκε από την προηγούμενη σχολική χρονιά, ο Υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι αυτός ο θεσμός λειτουργεί πολύ καλά και βοηθά στην καλύτερη και έγκαιρη προετοιμασία των σχολικών μονάδων. Να σημειώσουμε ότι τα σχολεία όλων των βαθμίδων εκσυγχρονίστηκαν με το νέο σύστημα.

(πηγή: Χαραυγή 22/08/10)

Δευτέρα, 23 Αυγούστου 2010

1η Σεπτεμβρίου - Ημέρα Δράσης για Ειρήνη και Επανένωση

Ενημερωτικό Δελτίο Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Ιούνιος-Ιούλιος-Αυγουστος

Διαβάστε το Ενημερωτικό Δελτίο του ΥΠΠ για τους μήνες Ιούνιο-Ιούλιο και Αύγουστο 2010

Έγκαιρα τα νέα αναλυτικά προγράμματα

Ιδιαίτερα αισιόδοξος για την έκβαση της σχολικής χρονιάς που μας έρχεται, δηλώνει ο Υπουργός Παιδείας Ανδρέας Δημητρίου, υποστηρίζοντας πως η φετινή είναι η καλύτερη από κάθε άλλη χρονιά από πλευράς προετοιμασίας. Σε δηλώσεις του μετά το μνημόσυνο του ήρωα Παναγιώτη Λαζάρου, ο Υπουργός Παιδείας εξέφρασε την ελπίδα πως φέτος δε θα συναντηθούν ιδιαίτερα προβλήματα, προσθέτοντας ότι τα σχολεία είναι επαρκώς στελεχωμένα, τα βιβλία είναι στα σχολεία, θα αρχίσουν τάχιστα τα προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, όσα έργα έπρεπε να τελειώσουν πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς έχουν τελειώσει ή τελειώνουν τώρα, ενώ στην τελική στροφή βρίσκονται και τα νέα αναλυτικά προγράμματα. Σύμφωνα με τον Υπουργό, τα νέα αναλυτικά προγράμματα θα του παραδοθούν στις 30 Αυγούστου και η εφαρμογή τους θα ξεκινήσει από φέτος πιλοτικά στα σχολεία.  

Στόχοι σχολικής χρονιάς 2010-2011

 Οι στόχοι της σχολικής χρονιάς 2010-2011 και εισηγήσεις προώθησής τους.

Πέμπτη, 19 Αυγούστου 2010

Τοποθετήσεις Δημοτικής , Προδημοτικής και Ειδικής Εκπαίδευσης

Το ΥΠΠ ανακοίνωσε σήμερα την πρώτη σειρά τοποθετήσεων και μετακινήσεων :

Κανονισμοί Τοποθετήσεων Μετακινήσεων

Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με τους νέους Κανονισμούς Τοποθετήσεων Μετακινήσεων :

"Εκπαιδευτικός που δεν συμφωνεί με την απόφαση της αρμόδιας Αρχής δικαιούται να υποβάλει ένσταση έντος 2 εργασίμων ημερών από τη δημοσίευση των τοποθετήσεων/μετακινήσεων στον τύπο.  Στην ένσταση αναφέρονται και επεξηγούνται τεκμηριωμένα οι λόγοι που τη στηρίζουν.  Η Αρμόδια Αρχή εξετάζει τις ενστάσεις και αποφασίζει το ταχύτερο δυνατό και εν πάση περιπτώσει πριν από οποιαδήποτε νέα σειρά τοποθετήσεων/ μετακινήσεων. Νοείται ότι η Π.Ο.Ε.Δ. μπορεί να ενημερώνει την Αρμόδια Αρχή για πιθανούς σοβαρούς λόγους που αφορούν ορισμένες από τις ενστάσεις. Νοείται ότι ο εκπαιδευτικός έχει το δικαίωμα να ζητήσει τους λόγους της μη ικανοποίησης της ένστασής του, αν δεν ικανοποιηθεί σε καμιά από τις επιλογές του. Η Αρμόδια Αρχή έχει υποχρέωση να ενημερώνει τον εκπαιδευτικό για τους λόγους αυτούς. "

Τα στελέχη της Προοδευτικής Κίνησης Δασκάλων και Νηπιαγωγών είναι στη διάθεσή σας :

Λευκωσία : Απόστολος Σκουρουπάτης 99431467 (Πρόεδρος ΠΟΕΔ Λευκωσίας) / Χριστόφορος Θεοφάνους 99688880 (Μέλος Δ.Σ. ΠΟΕΔ)

Λεμεσός : Μάριος Ρήγας 99423223 (Γραμματέας ΠΟΕΔ Λεμεσού) / Λάμπρος Στεφάνου 99310517 (Μέλος Δ.Σ. ΠΟΕΔ)
Λάρνακα : Μάριος Στυλιανού 99356142 / Λάζαρος Αβραάμ 99787472
Πάφος : Κώστας Αρχοντούς 99542627 (Μέλος Επαρχιακού Γραφείου ΠΟΕΔ Πάφου)
Αμμόχωστος : Μιχάλης Μάρκου 99684279 (Μέλος Επαρχιακού Γραφείου ΠΟΕΔ Αμμοχώστου)
Κερύνεια : Θέκλα Πασχάλη 99571033 (Αντιπρόεδρος ΠΟΕΔ Κερύνειας)
ή με την εκπρόσωπο της Αγωνιστικής Συνεργασίας στην ΠΟΕΔ Λουΐζα Πιττάκαρα 99775764 (Αντιπρόεδρος ΠΟΕΔ)

Τετάρτη, 4 Αυγούστου 2010

Συμπλήρωση αιτήσεων τοποθέτησης σε σχολεία προς τα Επαρχιακά Γραφεία Παιδείας

Υπενθυμίζουμε τους συναδέλφους και συναδέλφισσες, οι οποίοι έχουν διοριστεί σε δήμο ή κοινότητα με 2 ή περισσότερα σχολεία ή νηπιαγωγεία, ότι εντός τριών εργάσιμων ημερών (μέχρι Παρασκευή 6 Αυγούστου) πρέπει να συμπληρώσουν τα έντυπα τοποθέτησης και να τα αποστείλουν στα οικεία Επαρχιακά Γραφεία. Σε αντίθετη περίπτωση, η μη συμπλήρωση εντύπου, ερμηνεύεται και ισοδυναμεί με τη μη ύπαρξη συγκεκριμένων προτιμήσεων.

Όλα τα Έντυπα Τοποθετήσεων μπορείτε να τα βρείτε ΕΔΩ

Μπορείτε να διαβάσετε τους Κανονισμούς Τοποθετήσεων Μετακινήσεων ΕΔΩ

Θυμίζουμε ότι οι Τοποθετήσεις / Μετακινήσεις  θα ανακοινωθούν από την αρμόδια αρχή (ΥΠΠ) μετά τις 18 Αυγούστου.

Για περισσότερη βοήθεια ή πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με τα στελέχη της Προοδευτικής :

Λευκωσία : Απόστολος Σκουρουπάτης 99431467 (Πρόεδρος ΠΟΕΔ Λευκωσίας) / Χριστόφορος Θεοφάνους 99688880 (Μέλος Δ.Σ. ΠΟΕΔ)
Λεμεσός : Μάριος Ρήγας 99423223 (Γραμματέας ΠΟΕΔ Λεμεσού) / Λάμπρος Στεφάνου 99310517 (Μέλος Δ.Σ. ΠΟΕΔ)
Λάρνακα : Μάριος Στυλιανού 99356142 / Λάζαρος Αβραάμ 99787472
Πάφος : Κώστας Αρχοντούς 99542627 (Μέλος Επαρχιακού Γραφείου ΠΟΕΔ Πάφου)
Αμμόχωστος : Μιχάλης Μάρκου 99684279 (Μέλος Επαρχιακού Γραφείου ΠΟΕΔ Αμμοχώστου)
Κερύνεια : Θέκλα Πασχάλη 99571033 (Αντιπρόεδρος ΠΟΕΔ Κερύνειας)

ή με την εκπρόσωπο της Αγωνιστικής Συνεργασίας στην ΠΟΕΔ Λουΐζα Πιττάκαρα 99775764 (Αντιπρόεδρος ΠΟΕΔ)