Παρασκευή, 28 Οκτωβρίου 2011

"Ανάγκη για κοινό μέτωπο ΠΟΕΔ και οργανωμένων γονέων "

 Γιώργος Ταλιαδώρος, Μέλος Δ.Σ. ΠΟΕΔ 

Δυστυχώς φτάσαμε στο σημείο να επιχειρηματολογούμε για τα αυτονόητα. Η ανάγκη για συνεργασία εκπαιδευτικών και γονιών είναι αναντίλεκτη και καταλυτική στη μεγιστοποίηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων των παιδιών.

Ανάλογης σημασίας θεωρώ ότι θα έπρεπε να είναι και η σχέση και η συνεργασία των οργανωμένων γονιών με τη συντεχνία της ΠΟΕΔ.

Δυστυχώς οι σχέσεις των δύο φορέων υποβάλλονται σε δοκιμασία το τελευταίο διάστημα λόγω των μέτρων που πήρε η ΠΟΕΔ ως αντίδραση στην καταστρατήγηση από τα κόμματα και την πολιτεία κάθε αρχής κοινωνικού διαλόγου και στην μεθοδευμένη επιλεκτική στόχευση των δημοσίων υπαλλήλων. Δεν θεωρώ σκόπιμο, σε αυτό το στάδιο, να καταλογίσω ευθύνες (που προφανώς υπάρχουν) για την τροπή που πήραν τα πράγματα. Χρειάζεται όμως να τεθούν κάποια ζητήματα που θα διευκολύνουν ίσως το δημόσιο διάλογο, σε μια προσπάθεια εξομάλυνσης των σχέσεων των δύο πλευρών.

Η Προοδευτική χαιρετίζει την πρόταση νόμου του ΑΚΕΛ για τους Αντικαταστάτες

Η Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών χαιρετίζει την ενέργεια της κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΑΚΕΛ Αριστερά Νέες Δυνάμεις να καταθέσει πρόταση νόμου για τροποποίηση της Περί Δημόσιας και Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας Νομοθεσίας, με σκοπό να καταργηθεί η οροφή των 18 μηνών για τους συνάδελφους αντικαταστάτες, περίοδος κατά την οποία οι αντικαταστάτες εκπαιδευτικοί λαμβάνουν 1/2 μονάδα υπηρεσίας στον κατάλογο διοριστέων για κάθε έξι μήνες συνεχής υπηρεσίας.

Ήδη στον κατάλογο διοριστέων δημοτικής εκπαίδευσης, υπάρχουν συνάδελφοι αντικαταστάτες οι οποίοι έχουν συμπληρώσει τους 18 μήνες υπηρεσίας και δεν πιστώνονται με επιπλέον μονάδες, με αποτέλεσμα να χάνουν την σειρά τους στον κατάλογο και να πέφτουν σε χαμηλότερη θέση από την περσινή χρονιά, παρά το γεγονός ότι έχουν περισσότερη υπηρεσία από συνάδελφους που τους υπερπηδούν στον κατάλογο. Το γεγονός αυτό δημιουργεί αδικία εις βάρος όσον συναδέλφων έχουν περισσότερη υπηρεσία ως αντικαταστάτες των 18 μηνών. Η πρόταση νόμου του ΑΚΕΛ αν στηριχθεί από τα υπόλοιπα κοινοβουλευτικά κόμματα θα διορθώσει την αδικία. 

Για το λόγο αυτό καλούμε ΟΛΑ τα κοινοβουλευτικά κόμματα όπως εξετάσουν το συντομότερο δυνατό τη συγκεκριμένη πρόταση νόμου και την εγκρίνουν , πριν την 31η Δεκεμβρίου 2011, ημερομηνία κατά την οποία συμπληρώνονται οι κατάλογοι διοριστέων για το 2011.

Γραφείο Τύπου Προοδευτικής Κίνησης Δασκάλων και Νηπιαγωγών
28/10/2011


"Γονιέ ξύπνα… ",

Λάμπρος Στεφάνου, Μέλος Δ.Σ. ΠΟΕΔ,

Γονιέ ξύπνα, σε ‘σένα μιλώ!
*Σε ‘σένα που δάκρυσες, όταν σου είπα πως πρέπει να είσαι περήφανος για το παιδί σου.
*Σε ‘σένα που ανησύχησες, όταν σε ενημέρωσα για τα μαθησιακά προβλήματα του παιδιού σου.
  • Σε ‘σένα που ανακουφίστηκες, όταν σε ενημέρωσα για την πρόοδο του παιδιού σου.
  • Σε ‘σένα που ενθουσιάστηκες, όταν το παιδί σου έφερε βραβείο στο σπίτι.
  • Σε ‘σένα που ποτέ δεν ήρθες στις επισκέψεις γονέων και σε ενημέρωνα γραπτώς και πολλές φορές τηλεφωνικώς.
  • Σε ‘σένα που μου εμπιστεύτηκες τα οικογενειακά σου προβλήματα.
  • Σε ‘σένα που μου ζήτησες να μιλήσω με το παιδί σου για τη συμπεριφορά του στο σπίτι.
  • Σε ‘σένα που σε κάλεσα στην τάξη για να παρακολουθήσεις μάθημα.
  • Σε ‘σένα που με κάλεσες στα γενέθλια του παιδιού σου.
  • Σε ‘σένα που σε κάλεσα στις εκδηλώσεις του σχολείου για να καμαρώσεις το παιδί σου.
  • Σε ‘σένα που μου ζήτησες δεκάδες φορές να στηρίξω με την παρουσία και συμμετοχή μου τις εκδηλώσεις του Συνδέσμου Γονέων.
  • Σε ‘σένα που μου είπες δεκάδες φορές πως θαυμάζεις την υπομονή μου, πως δε θα άντεχες ούτε λεπτό στην τάξη.
  • Σε ‘σένα που άκουσες εκατοντάδες φορές το όνομά μου από το στόμα του παιδιού σου.
  • Σε ‘σένα που ξέρεις πως κατοικώ στην ψυχή του παιδιού σου.
  • Σε ‘σένα που θα ‘πρεπε να ξέρεις πως αναλώνομαι, λιώνω σαν κερί, για να φωτίσω τη διαδρομή του παιδιού σου.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο...

Προς διόρθωση της αδικίας για αντικαταστάτες εκπαιδευτικούς : Πρόταση για τροποποίηση του νόμου από ΑΚΕΛ

 Η κοινοβουλευτική Ομάδα του ΑΚΕΛ Αριστεράς Νέες Δυνάμεις, με πρόταση νόμου για τροποποίηση του περί δημόσιας και εκπαιδευτικής υπηρεσίας νόμου, εισηγείται την κατάργηση του περιορισμού της οροφής των 18 μηνών, περίοδος κατά την οποία οι αντικαταστάτες εκπαιδευτικοί λαμβάνουν 1/2 μονάδα υπηρεσίας για κάθε έξι μήνες υπηρεσίας. Όπως πληροφορείται η Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών , στόχος είναι να συζητηθεί και να ψηφιστεί η συγκεκριμένη τροποποίηση εντός του 2011, έτσι ώστε να μην αδικηθούν συνάδελφοι που συμπληρώνουν τους 18 μήνες υπηρεσία τη φετινή χρονιά.

 Σχετικά δημοσιεύματα :
Περισσότερες μονάδες στους αντικαταστάτες εκπαιδευτικούς, εφημερίδα ΧΑΡΑΥΓΗ
Άδικο το πλαφόν στη συγκομιδή μονάδων, εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ

Τρίτη, 25 Οκτωβρίου 2011

Διεκδικητικό πλαίσιο ΠΟΕΔ τριετίας 2011-2014, τοποθέτηση Αγωνιστικής Συνεργασίας

Ως Αγωνιστική Συνεργασία Προοδευτικής – Αγώνα, οραματιζόμαστε μια ΠΟΕΔ δίπλα στον κάθε εκπαιδευτικό, δίπλα στις αγωνίες και τα προβλήματα της καθημερινότητας. Οραματιζόμαστε μια ΠΟΕΔ δυναμική, διεκδικητική, η οποία να αγωνίζεται τόσο για την προάσπιση των κεκτημένων του κλάδου όσο και για νέες κατακτήσεις που θα οδηγήσουν σε καλύτερες συνθήκες εργασίας και ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Οραματιζόμαστε μια ΠΟΕΔ που θα συμμετέχει ενεργά και εποικοδομητικά σε κάθε διάλογο που αφορά εκπαιδευτικά θέματα, με θέσεις και προτάσεις τεκμηριωμένες. Οραματιζόμαστε τέλος, μια ΠΟΕΔ που θα δίνει φωνή στη βάση και που θα την εκφράζει σε κάθε της βήμα και ενέργεια.

Διαβάστε ολόκληρη την τοποθέτηση της Αγωνιστικής Συνεργασίας Προοδευτική Αγώνας για το πλαίσιο δράσης της ΠΟΕΔ την τριετία 2011-2014

Τοποθέτηση Αγωνιστικής Συνεργασίας Προοδευτικής – Αγώνα για την οικονομική κρίση και την αντίδραση της ΠΟΕΔ

 
Εν μέσω περιόδου έντονης δοκιμασίας για το διδασκαλικό συνδικαλιστικό κίνημα, η παρούσα Παγκύπρια Συνδιάσκεψη αποτελεί την καταλληλότερη ευκαιρία για απολογισμό, αυτοκριτική, επανασχεδιασμό στρατηγικής και αντεπίθεση. Λαμβάνοντας υπόψη την κομβική σημασία της Συνδιάσκεψης, ως Αγωνιστική Συνεργασία καταθέτουμε τη δική μας εισήγηση για τα μέτρα στήριξης της κυπριακής οικονομίας, η οποία επικεντρώνεται στην καλοπροαίρετη – δημιουργική κριτική, στον εντοπισμό λαθών και παραλείψεων και τέλος, στον επανακαθορισμό της στρατηγικής της ΠΟΕΔ, ώστε να ισχυροποιηθεί ο αγώνας για την προστασία των ωφελημάτων του κλάδου.

Αγαπητοί συνάδελφοι, η οικονομική κρίση δεν άγγιξε μόνο την Κύπρο, αλλά αποτελεί παγκόσμιο γεγονός. Συνιστά κοινή παραδοχή, ότι η άποψη που κατά διαστήματα εκφράστηκε από κυβερνητικά στελέχη για μη επηρεασμό της κυπριακής οικονομίας από τη διεθνή οικονομική κρίση, ήταν λανθασμένη. Από την πρώτη στιγμή τέθηκε και εξακολουθεί να τίθεται το καίριο ερώτημα, κατά πόσο  η εκτελεστική και νομοθετική εξουσία θα πετύχουν την ισόνομη συνεισφορά όλων για τη στήριξη της κυπριακής οικονομίας Προς το παρόν, όλα τα μέτρα που έχουν ληφθεί ή εξαγγελθεί, αδίκως πλήττουν μόνο τους δημοσίους υπαλλήλους και τους εκπαιδευτικούς. Οι Δημόσιοι Υπάλληλοι δεν ευθύνονται ούτε για το σπάταλο κράτος, ούτε για τα διαρθρωτικά προβλήματα της οικονομίας, ούτε για την ευρύτερη οικονομική κρίση, ούτε έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν εξολοκλήρου και κατά αποκλειστικότητα  το λογαριασμό της κρίσης. Από τη μια, ως πολίτες της Κύπρου, βλέπουμε την ανεργία, τις οικονομικές δυσκολίες πολλών συνανθρώπων μας, βιώνουμε τις περικοπές και την προσπάθεια περιορισμού του κράτους δικαίου και από την άλλη, βλέπουμε την πλουτοκρατία να παραμένει στο απυρόβλητο. Δίπλα από τις «παράγκες, την ανεργία και τη φτώχια», βλέπουμε τις προκλητικές επαύλεις και τα υπερκέρδη. Η αδικία αυτή δεν μπορεί να μας αφήνει αδιάφορους. 

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, βιώσαμε το τελευταίο διάστημα και μια άνανδρη προσπάθεια απαξίωσης του συνδικαλιστικού κινήματος και μια συντονισμένη επιχείρηση παραγκωνισμού των συνδικαλιστών και επιβολή από τη νομοθετική εξουσία νέων τρόπων ρύθμισης των εργασιακών σχέσεων μεταξύ  κρατικών υπαλλήλων και κυβέρνησης.

«Η Εικόνα της ΠΟΕΔ και η Κοινή Γνώμη»

Διαβάστε ολόκληρη την τοποθέτηση της Αγωνιστικής Συνεργασίας Προοδευτικής Αγώνα στην ΠΣΓΑ

«Το βασιλόπουλο της Βενεδιάς» Θεατρική Ομάδα «ΣΚΗΝΟΒΑΤΕΣ» ΠΟΕΔ Λευκωσίας


Παραστάσεις στην Αίθουσα Τελετών Πανεπιστημίου Κύπρου :  Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2011, ώρα 11:00 και 15:00, Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2011, ώρα 19:30, Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2011, ώρα 19:30 και Κυριακή 20 Νοεμβρίου, ώρα 11:00 και 15:00. Τιμή Εισόδου : €5

Τετάρτη, 19 Οκτωβρίου 2011

Κρίμα συνάδελφοι, κρίμα...

 Του Μάριου Ρήγα


Προτού παραθέσω και αναλύσω μερικές σκέψεις, προβληματισμούς και εισηγήσεις, θεωρώ πολύ σημαντικό να δηλώσω ευθαρσώς τα εξής: 1) σέβομαι τις καθόλα δημοκρατικές διαδικασίες του Διοικητικού Συμβουλίου κατά τη λήψη αποφάσεων πλειοψηφικά ή ομόφωνα, 2) έχω κάθε δικαίωμα (και υποχρέωση), ως απλό μέλος της ΠΟΕΔ, να εκφράζω  καλόπιστη κριτική στις οποιεσδήποτε αποφάσεις ή και χειρισμούς της Οργάνωσης, κάτι που θα  έπρεπε να κάνει το κάθε μέλος χωρίς απλά να μεμψιμοιρεί, 3) στο πιο κάτω κείμενο εκφράζονται τόσο προσωπικές απόψεις, όσο και θεωρήσεις πάρα πολλών συναδέλφων (που προέρχονται μάλιστα από διάφορους ιδεολογικοπολιτικούς χώρους), χωρίς αυτές να δεσμεύουν στην ολότητά τους την Κίνησή μου. 

Το προηγούμενο Διοικητικό Συμβούλιο (13/10/2011), ανάμεσα σε άλλα, αποφάσισε ομόφωνα να άρει τα μέτρα που αφορούσαν τις εκδρομές και τις επισκέψεις σε εργάσιμο χρόνο, στα πλαίσια της καλής θέλησης και με γνώμονα το καλό των παιδιών. Δυστυχώς δεν έπραξε το ίδιο και σε σχέση με την προηγούμενή του απόφαση για τη μη συμμετοχή των συναδέλφων στις επιμορφώσεις για την εφαρμογή των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων (ΝΑΠ). Συγκεκριμένα, με τις ψήφους των ΠΑΔΕΔ-ΑΚΙΔΑ, το Διοικητικό Συμβούλιο έλαβε την απόφαση για συνέχιση του μέτρου. Κρίμα συνάδελφοι!

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο ...

Τρίτη, 18 Οκτωβρίου 2011

O λόγος περί στρατηγικής

ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΤΑΛΙΑΔΩΡΟΥ

Η στρατηγική αποτελεί όρο μείζονος σημασίας στη στρατιωτική επιστήμη. Σύμφωνα με τη Βικιπαίδεια, «στρατηγική είναι ο τρόπος της χρήσης/σύζευξης των υπαρχόντων μέσων για την επίτευξη των εθνικών/πολιτικών σκοπών από τους οποίους πηγάζουν οι στόχοι της εθνικής ασφάλειας εν όψει υπάρχουσας ή δυνητικής σύγκρουσης. Αποτελεί επιστήμη και τέχνη (βασίζεται στην εμπειρία και στο ταλέντο).


Μία ολοκληρωμένη προσέγγιση της στρατηγικής περιλαμβάνει τουλάχιστον δύο άξονες: την τρέχουσα στρατηγική, η οποία συνδυάζεται με ορατούς, απτούς και άμεσους στόχους και τη μελλοντική στρατηγική σχεδίαση, η οποία συνδυάζεται με ευρύτερους στόχους.

Η στρατηγική, ως σχέδιο δράσης που αποτελεί συνειδητή και ηθελημένη ενέργεια δεν εφαρμόζεται μόνο στο πολεμικό πεδίο αλλά και σε διάφορες άλλες περιπτώσεις (πολιτική, οικονομία, εμπόριο, παιχνίδια, τεχνολογία, κτλ) και γι’ αυτό ο όρος χρησιμοποιείται ευρέως και για να δηλώσει:
  • Το σχέδιο δράσης μίας επιχείρησης ή ενός οργανισμού (κυρίως σε μεσο – μακροπρόθεσμο πλαίσιο)
  • Την συλλογιστική και τις ενέργειες που ακολουθούνται σε διάφορα παιχνίδια που προϋποθέτουν προετοιμασία από πλευράς κινήσεων (όπως π.χ. σκάκι και ηλεκτρονικά παιχνίδια στρατηγικής)
  • Το σχέδιο που τίθεται προκειμένου να επιτύχουμε έναν οποιοδήποτε στόχο ο οποίος συνήθως βρίσκεται σε υψηλή στάθμη δυσκολίας (πχ πολιτικές εκστρατείες υποψηφίων, κτλ)».
Πολύ κατατοπιστικός ο ορισμός της στρατηγικής και η επεξήγησή του. Η στρατηγική όπως αναφέρεται και πιο πάνω, δεν εφαρμόζεται μόνο στο πολεμικό πεδίο αλλά και σε διάφορες άλλες περιπτώσεις. Στόχος του παρόντος άρθρου είναι να παρουσιάσει τη στρατηγική της ΠΟΕΔ ή καλύτερα να καταδείξει την έλλειψη στρατηγικής εκ μέρους της ΠΟΕΔ σε σχέση με τα μέτρα που πήρε ή προτίθεται να πάρει η πολιτεία για εξυγίανση των δημόσιων οικονομικών.



Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο...

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΟΕΔ


Η ΠΟΕΔ εκφράζει και δημόσια την απογοήτευσή της για τον τρόπο που η Πολιτική Ηγεσία του τόπου μεταχειρίστηκε, ως την ώρα, το θέμα της ενίσχυσης της Κυπριακής Οικονομίας, ταυτίζοντας ουσιαστικά τη θέση της με εκείνη του μεγάλου κεφαλαίου και παραγνωρίζοντας τα καλώς νοούμενα συμφέροντα των εργαζομένων όλων των τάξεων του πληθυσμού.
Η Πολιτική Ηγεσία, παραγνωρίζοντας τα μηνύματα των καιρών αμφισβήτησε και, ουσιαστικά, καταπάτησε το δικαίωμα ρόλου και λόγου των οργανωμένων φορέων μεγάλης μερίδας εργαζομένων, ανάμεσα στους οποίους και οι δάσκαλοι. Επικαλούμενη, όποτε βόλευε το στόχο αυτό, την ανάγκη για επείγουσα εξέταση και λήψη απόφασης σε διάφορα θέματα, δεν επέτρεψε την ουσιαστική και, μέσα από τα υφιστάμενα θεσμικά όργανα διαβούλευσης, συζήτηση και λήψη απόφασης για το καθένα από αυτά, με αποτέλεσμα την έγκριση από τη Βουλή νομοθετημάτων τα οποία δεν ήταν καρπός ενός πραγματικού και σύμφωνου με τους θεσμούς διαλόγου ανάμεσα στα ενδιαφερόμενα μέρη, ενώ αποστέρησε, έτσι, και το δικαίωμα των μερών για τις όποιες αντιδράσεις τους αναγνωρίζονται από το Νόμο. Κορύφωση της στάσης αυτής της Πολιτικής Ηγεσίας αποτέλεσε η υιοθέτηση από τη Βουλή τροποποιημένης της Συμφωνίας που είχε συναφθεί, με τα ελλείμματα, έστω, συνδικαλιστικού διαλόγου, ανάμεσα στο Συνδικαλιστικό Κίνημα και την Επίσημη Πλευρά σε ένα από τα μέτρα που περιλαμβάνονταν στο Α΄ πακέτο για στήριξη της Οικονομίας.
Εκπρόσωποι της Πολιτικής Ηγεσίας εργάστηκαν ιδιοτελώς, εκμεταλλευόμενοι την οικονομική κατάσταση και τις συνθήκες ανεργίας που αυτή είχε ως αποτέλεσμα σε μερίδα του πληθυσμού, για να διασπάσουν, πρώτα, την ευρύτερη κοινωνία και, ύστερα, το Συνδικαλιστικό Κίνημα. Απαξίωσαν την προσφορά των εργαζομένων στο Δημόσιο Τομέα και, σκόπιμα, δημιούργησαν συνθήκες διασυρμού, ιδιαίτερα των εκπαιδευτικών αλλά και των άλλων κρατικών υπαλλήλων, επιδιώκοντας την αρνητική, απέναντί τους, τοποθέτηση άλλων κοινωνικών, οργανωμένων και μη, συνόλων.
Κάμνοντας κατάχρηση της δυνατότητάς τους για πιο εύκολη πρόσβαση στα ΜΜΕ, συγκεκριμένοι εκπρόσωποι της Πολιτικής Ηγεσίας παρασιώπησαν ηθελημένα ότι :
1.      Οι Κύπριοι εκπαιδευτικοί είναι πτυχιούχοι πανεπιστημίου που, αξιοκρατικά και στα πλαίσια θεσμοθετημένων εξετάσεων, επιλέγηκαν για το συγκεκριμένο τομέα και, αξιοκρατικά, επίσης, και στα πλαίσια του ισχύοντος συστήματος διορισμών, προσλήφθηκαν στο δημόσιο, χωρίς αυτοί να έχουν τύχει, σχετικά, οποιασδήποτε εύνοιας και χωρίς να έχουν αδικήσει κανένα. Η πλειονότητα των εκπαιδευτικών είναι, σήμερα, κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου, γεγονός που τους καθιστά τους πλέον προσοντούχους στον τομέα τους σε ολόκληρη την Ευρώπη.
2.      Οι εκπαιδευτικοί εργάζονται συγκεκριμένο ωράριο, η εφαρμογή του οποίου δεν είναι πρόσφατη αλλά ανατρέχει πολλές δεκαετίες πίσω. Το ωράριο αυτό αποφασίστηκε, όχι μόνο σ’ ανταπόκριση απαίτησης των εργαζομένων, αλλά και ως εκπαιδευτικά επιβαλλόμενο και ως συνάδον με τα ισχύοντα στις ευρωπαϊκές και άλλες χώρες του πολιτισμένου κόσμου. Κανένας δεν μπορεί να ισχυριστεί, βάσιμα, ότι το ωράριο εργασίας των Κύπριων εκπαιδευτικών είναι καλύτερο από εκείνο των εκπαιδευτικών στις ανεπτυγμένες χώρες, γιατί τα δεδομένα είναι γνωστά και αδιαμφισβήτητα.
3.      Το μισθολόγιο, εξάλλου, των εκπαιδευτικών δεν καθορίστηκε χτες, αλλά εφαρμόζεται εδώ και δεκαετίες. Αυτό δεν είχε κριθεί ως υψηλό, όταν κάποιοι άλλοι, σ’ εκείνο το στάδιο, αποκτούσαν, βοηθούμενοι από την ανάπτυξη που είχε, τότε, η Οικονομία, περιουσίες, τις οποίες κατέχουν ακόμη, τη στιγμή που οι «προνομιούχοι» εκπαιδευτικοί πληρώνουν, ακόμη, δόσεις για την κατοικία που πιθανό, από τότε, να αποτόλμησαν να ανεγείρουν. Κανένας δεν μπορεί να ισχυριστεί πως το μισθολόγιο των εκπαιδευτικών πλεονεκτεί σε σχέση με ανάλογες θέσεις στον ιδιωτικό τομέα της Κύπρου, για τις οποίες, μάλιστα, δεν έχει κριθεί σκόπιμο να επιβληθούν οποιεσδήποτε εισφορές,  ενώ αυτό είναι συγκριτικά χαμηλότερο από πολλές άλλες χώρες της Ευρώπης, λαμβανομένων υπόψη του ΑΕΠ και του κατά κεφαλήν εισοδήματος.
4.      Η πλειονότητα των εκπαιδευτικών δεν έχει σταθερό τόπο εργασίας και ότι κάθε νέος συνάδελφος τοποθετείται αρχικά σε μεγάλες αποστάσεις, π.χ. από τη Λευκωσία στην Πάφο (τουλάχιστο για μια τριετία), ενοικιάζει και επιπλώνει σπίτι, χρεώνεται, υποχρεωτικά, για κατάλληλο αυτοκίνητο, πληρώνει την αντίστοιχη διακίνηση για να δει την οικογένειά του, με αποτέλεσμα ο μισθός του να μειώνεται δραστικά. Μικρότερη μείωση μισθού, για σκοπούς διακίνησης, συνεχίζουν, όμως, να έχουν οι εκπαιδευτικοί και στη συνέχεια της υπηρεσίας τους.
5.      Οι εκπαιδευτικοί καταβάλλουν στο ακέραιο ό,τι τους αναλογεί ως φόρος, σε αντίθεση με τόσους άλλους που, παρ’ όλα τα ψηλά εισοδήματα που αυτοί έχουν και/ή τα υπέρογκα κέρδη που πραγματοποιούν, παραλείπουν να πληρώσουν, φοροδιαφεύγουν ή φοροαποφεύγουν.
Σε μια κοινωνία που και ο τελευταίος πολίτης δεν μπορεί παρά να έχει αντίληψη της πραγματικότητας σε ένα χώρο, όπως είναι η Εκπαίδευση, η Πολιτική Ηγεσία δεν βρήκε οτιδήποτε να πει για να στηρίξει αυτά που διεθνείς Οργανισμοί, όπως είναι η ΟΥΝΕΣΚΟ και το Διεθνές Γραφείο Εργασίας, από το 1965 διακήρυξαν, για τις συνθήκες εργασίας των εργαζομένων, για το δικαίωμά τους να οργανώνονται συλλογικά, για την υποχρέωση του Κράτους να μεριμνά για τη σύσταση και λειτουργία μηχανισμών διαβούλευσης για τα θέματα που τους επηρεάζουν, για αναγνώριση του δικαιώματος του καθενός να αμείβεται ανάλογα με ό,τι αναμένεται από αυτόν να επιτελέσει.
Σήμερα, που στο διεθνές σκηνικό κορυφώνεται η αντίδραση των εργαζομένων για τη συνεχιζόμενη υποβάθμιση του επιπέδου διαβίωσής τους, η Πολιτική Ηγεσία του τόπου μας οφείλει να σταθεί με περίσκεψη και, έχοντας επίγνωση του ρόλου και των ευθυνών της, να αναπροσαρμόσει τη στάση της στη βάση των αξιών που, ως σήμερα, κράτησαν την κοινωνία μας στο δρόμο της ειρήνης και της προόδου. Έχει υποχρέωση να επανεξετάσει τον τρόπο που τα προβλήματα της Οικονομίας θα πρέπει να αντιμετωπιστούν και, αναγνωρίζοντας τις αξίες που μέσα από την πάροδο των χρόνων υιοθετήθηκαν γενικά, να ενεργήσει για δίκαιες και όχι δικαιοφανείς λύσεις και για πραγματικό και μέσα από τους θεσμούς διάλογο ανάμεσα στους κοινωνικούς εταίρους, με στόχο ένα καλύτερο αύριο.
Σε μια τέτοια προοπτική, να είναι σίγουροι πως θα μας βρουν συμπαραστάτες.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΕΔ.

Κυριακή, 16 Οκτωβρίου 2011

Κλαδικές Επιτροπές ΠΟΕΔ Λευκωσίας

Συναδέλφισσες,Συνάδελφοι,

H ΠΟΕΔ Λευκωσίας σας ενημερώνει ότι οι Κλαδικές Επιτροπές της Επαρχίας μας ξεκινούν τη λειτουργία τους μέσα στο μήνα Οκτώβριο, με την εκλογή νέων Επαρχιακών Συμβουλίων.

«Ο ρόλος των Κλαδικών Επιτροπών είναι συμβουλευτικός. Μπορούν, όμως, να έχουν λόγο στα θέματα που τους αφορούν και μπορούν να υποβάλλουν σχετικά εισηγήσεις, ανάλογα με την επαρχιακή ή παγκύπρια σύνθεσή τους, στις επαρχιακές επιτροπές ή στο Δ.Σ. . Μπορούν επίσης να συμμετέχουν, αν τους ζητηθεί, στις συνεδρίες διαφόρων οργάνων της ΠΟΕΔ για να εκθέτουν τις απόψεις και τις θέσεις τους πάνω στα θέματα που τους αφορούν.», άρθρο 27.3 του καταστατικού της ΠΟΕΔ.

Στόχος του Επαρχιακού Γραφείου ΠΟΕΔ Λευκωσίας είναι η εμπλοκή περισσότερων συναδέλφων και συναδελφισσών στις δραστηριότητες της Οργάνωσης.  Με το σκεπτικό αυτό απευθύνουμε πρόσκληση σε όλους, για  ενεργή συμμετοχή και δραστηριοποίηση στις Επιτροπές, ανακοινώνοντας ταυτόχρονα τις πρώτες συγκεντρώσεις.

Οι συναντήσεις θα πραγματοποιηθούν στην Αίθουσα Συνεδριάσεων του Δ.Σ της ΠΟΕΔ,  Λεωφ. Αρχ. Μακαρίου  Γ΄18,( 5ος όροφος ) και έχουν προγραμματιστεί ως εξής:

- Κλαδική Επιτροπή Διευθυντών        Δευτέρα   17/10/11, ώρα 17:00 
- Κλαδική Ειδικής Εκπαίδευσης         Δευτέρα   17/10/11, ώρα 18:00
- Αθλητική Επιτροπή                        Τετάρτη    19/10/11, ώρα 17:00
- Νεοεισερχομένων                         Τετάρτη    19/10/11, ώρα 18:00
- Κλαδική Επιτροπή Νηπιαγωγών       Δευτέρα   24/10/11, ώρα 17:00
- Πολιτιστική Επιτροπή                      Δευτέρα   24/10/11, ώρα 18:00

Από την ΠΟΕΔ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
 

Παρασκευή, 14 Οκτωβρίου 2011

"Το συνδικαλιστικό γήρας", του Γιώργου Ταλιαδώρου


Μετά από 20 χρόνια συνδικαλιστικής δράσης ήταν αναμενόμενο και φυσικό επακόλουθο η ΑΚΙΔΑ να παρουσιάσει συμπτώματα οξείας παλινδρόμησης και πνευματικού σκότους. Δεν εξηγείται διαφορετικά η διάσταση ανάμεσα στις θέσεις που εκφράζει ενώπιον των συναδέλφων στις Γενικές Συνελεύσεις και στις εισηγήσεις που καταθέτει στο Δ.Σ. της ΠΟΕΔ.

Τελευταίο κρούσμα αυτής της ασυνέπειας ήταν η επίσημη τοποθέτηση της ΑΚΙΔΑ στο ΔΣ από τον Πρόεδρό  της, ότι δεν προκρίνει παρατεταμένα απεργιακά μέτρα επειδή αυτά θα πλήξουν οικονομικά τους συναδέλφους. Ως εδώ καλώς. Μια θέση απόλυτα κατανοητή και ίσως βάσιμη, έχοντας υπόψη τις αντιδράσεις μερίδας συναδέλφων. Το πρόβλημα ξεκινά από τη στιγμή που στην πρόσφατη Γενική Συνέλευση στη Λεμεσό, η δεδηλωμένη θέση της ΑΚΙΔΑ ήταν πως πρέπει να προχωρήσουμε με απεργιακά μέτρα χωρίς να υπολογίζουμε το οικονομικό κόστος που αυτά θα έχουν, φτάνει να διεκδικήσουμε τα δίκαιά μας. Ας αποφασίσουν τελικά τι θέλουν: εξαγγελθείσες απεργίες ή τα λεφτά. Και τα δύο μαζί δεν γίνεται.

Απ’  ότι φαίνεται, με τα χρόνια, η ακίδα της συγκεκριμένης κίνησης στράβωσε και δυστυχώς ρυμουλκεί μαζί της και την ΠΑΔΕΔ- Πρωτοπορία στην εκτροπή από τη στόχευση που πρέπει να έχουν τα μέτρα και ο αγώνας της συντεχνίας μας. Αυτά με αφορμή τα όσα τραγελαφικά εκτυλίχθηκαν σήμερα στο Δ.Σ της ΠΟΕΔ. Από την ΑΚΙΔΑ και την ΠΑΔΕΔ, σήμερα, πήραμε μαθήματα επιλεκτικής μνήμης, στρεβλής επιχειρηματολογίας και υποτίμησης της νοημοσύνης μας, μέσα από τις θέσεις και τις προτάσεις τους, στις οποίες εγώ προσωπικά απαξιούσα να απαντήσω κατά τη διάρκεια της συνεδρίας....

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο ....

Τετάρτη, 12 Οκτωβρίου 2011

Πλήρης παγοποίηση της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης: Είναι εφικτή;

 Λάμπρου Στεφάνου
Τις τελευταίες μέρες γίνεται πολλή συζήτηση αναφορικά με το μέτρο της ΠΟΕΔ για αποχή από τις επιμορφώσεις που σχετίζονται με την εισαγωγή των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων (ΝΑΠ). Αποδείχτηκε πως οι δάσκαλοι (ανεξαρτήτως κινησιακής τοποθέτησης) στην πλειοψηφία τους, απέρριψαν το μέτρο, όχι μόνο γιατί πλήττει περισσότερο τους ίδιους, αλλά και γιατί επί της ουσίας δεν ασκεί την αναμενόμενη πίεση (λαμβάνοντας υπόψη και την εξαγγελία του ΥΠΠ για επιμόρφωση στα σχολεία). 

Εν όψει της δικαιολογημένης ανάγκης για κλιμάκωση των μέτρων της ΠΟΕΔ,  διατυπώνεται η άποψη (τόσο από κινήσεις, όσο και από μεμονωμένα άτομα) πως η αποχή από τις επιμορφώσεις θα πρέπει να συνοδευτεί από καθολική παγοποίηση των διαδικασιών εφαρμογής της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης (ΕΜ). Το καίριο ερώτημα που τίθεται, λαμβάνοντας υπόψη τα πιο πάνω, είναι το εξής: Ποιο είναι το περιεχόμενο της θέσης για «πλήρη και καθολική παγοποίηση των διαδικασιών εφαρμογής της ΕΜ;»  Με άλλα λόγια, πώς αυτή μπορεί να λάβει χώρα πρακτικά, εντός του σχολείου;

Παραθέτω σε σημεία τα όσα θα πρέπει να απαντηθούν από αυτούς που προτίθενται να προωθήσουν το εν λόγω μέτρο:

1.      Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση είναι και το Νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα (ΝΩΠ). Πώς πρακτικά μπορεί να λάβει χώρα η παγοποίησή του; 

2.      Στο ΝΩΠ, εισήχθηκε ο θεσμός της Εμπέδωσης. Με την εισαγωγή του θεσμού της Εμπέδωσης, μετουσιώνεται σε πράξη η όλη φιλοσοφία των ΝΑΠ για επίτευξη των στόχων από όλα τα παιδιά. Τι θα καλούνται οι δάσκαλοι να κάνουν την ώρα της Εμπέδωσης;

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο...

"Η ΠΟΕΔ δηλώνει απούσα...", Μάριος Στυλιανού


Η ΠΟΕΔ δηλώνει απούσα στην πιο ιστορική στιγμή της κυπριακής εκπαίδευσης. Δηλώνει απούσα, αφού η πλειοψηφία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, σε αντίθεση με τα μέλη της Αγωνιστικής Συνεργασίας, αποφάσισαν να καλέσουν τους εκπαιδευτικούς όπως απέχουν από τις επιμορφώσεις που αφορούν την εφαρμογή των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων. Η απόφαση αυτή, η οποία πάρθηκε με πλειοψηφικό τρόπο, είναι απόλυτα σεβαστή. Αυτή η στάση, όμως, της ΠΟΕΔ, μου θυμίζει την προσπάθεια που έγινε στην Ελλάδα το 1917, επί πρωθυπουργίας Ελευθέριου Βενιζέλου, για εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και φιλοδοξούσε να εισαγάγει για πρώτη φορά τη διδασκαλία της δημοτικής γλώσσας μέσα από μια σειρά νέων βιβλίων. Ο λαός επιζητούσε αυτήν τη μεταρρύθμιση σε αντίθεση με τους λίγους της αστικής τάξης οι οποίοι αποφάσισαν ανάμεσα σε άλλα να κάψουν τα αναγνωστικά. Το γεγονός ότι τα επόμενα χρόνια οι οικονομία της Ελλάδας συνέχιζε να είναι γεωργοκτηνοτροφική και τα περισσότερα παιδιά δε φοιτούσαν στο σχολείο, ανάγκασε την αστική ηγεσία να στραφεί προς το Βενιζέλο για να αναλάβει πάλι τη μεταρρύθμιση. Το ημερολόγιο όμως έγραφε 1929… Χάθηκαν τόσα πολύτιμα χρόνια που επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό την Ελλάδα στη συνέχεια σε όλους τους τομείς.   

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο