Σάββατο 31 Μαρτίου 2012

Παρουσιάσεις Βιωματικών Εργαστηρίων Προοδευτικής Κίνησης Δασκάλων και Νηπιαγωγών

 Βιωματικά Εργαστήρια για το μάθημα της Γλώσσας :
  1. ΤΡΟΠΟΙ ΣΥΝ-ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗΣ ΜΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ (Προτεινόμενη ανάπτυξη σε δίωρα) 
  2.  Συνοδευτικά Κείμενα Παρουσίασης Γλωσσικού Μαθήματος 
  3.  ΤΡΟΠΟΙ ΣΥΝ-ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗΣ ΜΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
 Βιωματικά Εργαστήρια για Λογοτεχνία :
 Βιωματικά Εργαστήρια για Μαθηματικά :

Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

Πακέτο Στοχευμένων Μέτρων Κρατικής Φοιτητικής Πρόνοιας

Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού ανακοινώνει ότι έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες αναφορικά με το πακέτο στοχευμένων μέτρων κρατικής φοιτητικής πρόνοιας, το οποίο εφαρμόζεται το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012, για τρίτη συνεχή χρονιά, με την παραχώρηση κονδυλίου ύψους € 7.750.000 προς τους φοιτητές που φοιτούν σε Δημόσια και Ιδιωτικά Πανεπιστήμια και Δημόσιες Σχολές Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Κύπρου.

Συγκεκριμένα, την τρέχουσα ακαδημαϊκή χρονιά, τα δύο δημόσια πανεπιστήμια (το Πανεπιστήμιο Κύπρου και το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου), τα τέσσερα ιδιωτικά (το Πανεπιστήμιο Frederick, το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και το Πανεπιστήμιο Νεάπολης), καθώς επίσης οι δύο Δημόσιες Σχολές Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης το Ανώτερο Ξενοδοχειακό Ινστιτούτο Κύπρου και το Δασικό Κολέγιο) θα παραχωρήσουν τα ακόλουθα στοχευμένα μέτρα ενίσχυσης της φοιτητικής πρόνοιας:

1. Επίδομα στέγασης, ύψους €1800 (€150 το μήνα Χ 12), για το οποίο δικαιούχοι είναι οι φοιτητές που συγκέντρωσαν 18 μόρια και άνω.
2. Επίδομα σίτισης, συνολικής αξίας €1.092 (€7 ημερησίως Χ 156 μέρες/ έτος), για το οποίο δικαιούχοι είναι οι φοιτητές που συγκέντρωσαν 16 μόρια και άνω.
3. Επίδομα αγοράς πανεπιστημιακών βιβλίων και εργαστηριακού εξοπλισμού, ύψους €300, για το οποίο δικαιούχοι είναι οι φοιτητές που συγκέντρωσαν 16 μόρια και άνω.
4. Επίδομα για αγορά ή αναβάθμιση Ηλεκτρονικού Υπολογιστή, ύψους €500, για το οποίο δικαιούχοι είναι οι πρωτοετείς φοιτητές που συγκέντρωσαν 16 μόρια και άνω.

Συνολικά, θα επωφεληθούν 3538 φοιτητές παγκύπρια από την παραχώρηση των πιο πάνω επιδομάτων. 1380 φοιτητές θα επωφεληθούν του επιδόματος στέγασης, 3400 φοιτητές θα επωφεληθούν του επιδόματος σίτισης, 3378 φοιτητές θα επωφεληθούν του επιδόματος αγοράς πανεπιστημιακών βιβλίων και εργαστηριακού εξοπλισμού και 952 φοιτητές θα επωφεληθούν του επιδόματος για αγορά ή αναβάθμιση Ηλεκτρονικού Υπολογιστή.

Η ενημέρωση όσον αφορά στους δικαιούχους φοιτητές, τις διαδικασίες παραχώρησης και καταβολής των επιδομάτων θα γίνει απευθείας από τα ίδια τα εκπαιδευτικά ιδρύματα προς τους φοιτητές τους. Όσον αφορά στους κύπριους φοιτητές που σπουδάζουν στο εξωτερικό, τα στοχευμένα μέτρα φοιτητικής πρόνοιας υλοποιούνται από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Κύπρου.

Συγκεκριμένα, σήμερα, 30 Μαρτίου 2012 λήγει η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων και το ΙΚΥΚ θα ξεκινήσει την επεξεργασία των αιτήσεων. Τονίζεται ότι φέτος είναι η 3η χρονιά εφαρμογής του πακέτου στοχευμένων μέτρων στη φοιτητική ζωή της Κύπρου. Ως εκ τούτου, καταβάλλεται προσπάθεια από τους εμπλεκόμενους φορείς να εντοπιστούν αδυναμίες στις διαδικασίες
υλοποίησης, οι οποίες χρήζουν βελτίωσης. Η ενίσχυση της φοιτητικής πρόνοιας με κονδύλια του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, τόσο στα δημόσια, όσο και στα ιδιωτικά πανεπιστήμια του τόπου, πραγματοποιείται στο πλαίσιο των αποφάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου, το οποίο αναγνωρίζει ότι η δημιουργία και η ενίσχυση των υποδομών και θεσμών της φοιτητικής πρόνοιας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Κύπρου είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για τη δημιουργία σύγχρονων πανεπιστημίων, βάσει των ευρωπαϊκών και διεθνών προτύπων.

Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού εκφράζει τις ειλικρινείς του ευχαριστίες προς τα πανεπιστήμια και τις δημόσιες σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που με ζήλο και αποτελεσματικότητα αγκάλιασαν την απόφαση της Κυβέρνησης για τη θεσμοθέτηση για πρώτη φορά στην κυπριακή κοινωνία των Στοχευμένων Μέτρων Κρατικής Φοιτητικής Πρόνοιας. Η στήριξη του θεσμού της φοιτητικής πρόνοιας από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς είναι προς όφελος όχι μόνο των φοιτητών μας αλλά και των ιδίων των πανεπιστημίων του τόπου μας αφού η παραχώρηση των Στοχευμένων Μέτρων Κρατικής Φοιτητικής Πρόνοιας αποτελεί κίνητρο και βοήθεια στις οικογένειες
ευρωπαίων πολιτών, έτσι ώστε να εμπιστευτούν τη μόρφωση των παιδιών τους, με τις λιγότερες δυνατές οικονομικές δυσκολίες, στα κυπριακά πανεπιστήμια. Με τον τρόπο αυτό, διευρύνεται η πρόσβαση προς την Ανώτερη Εκπαίδευση και υποβοηθείται η προσέλκυση φοιτητών στα Πανεπιστήμια.

Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012

Διεθνείς διακρίσεις και για το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα των Αγγλικών.


Πέραν από το νέο Α.Π. της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη, που συμπεριλήφθηκε από την UNESCO στον κατάλογο με τις καλύτερες πρακτικές προώθησης της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, και πέραν από το νέο Α.Π. της Αγωγής Υγείας, για το οποίο απέστειλε συγχαρητήρια επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO), σειρά, για διεθνή διάκριση, πήρε και το νέο Α.Π. των Αγγλικών.

Συγκεκριμένα, στο 19ο Συνέδριο του Ελληνικού Συνδέσμου Καθηγητών Αγγλικής TESOL Macedonia Thrace που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, το Σαββατοκυρίακο 10 - 11 Μαρτίου 2012, οι εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, που παρουσίασαν το νέο Α.Π. των Αγγλικών και τον τρόπο που εφαρμόζεται στο Δημοτικό Σχολείο και ιδιαίτερα στις μικρότερες τάξεις (μέσω του Προγράμματος CLIL), απέσπασαν τα θερμά συγχαρητήρια τόσο των διοργανωτών όσο και των εκπροσώπων των υπόλοιπων χωρών που συμμετείχαν όπως της Ελβετίας, τη Ρουμανίας, τη Σερβίας, τη Βουλγαρίας, την Αγγλίας, κ.λπ.

Ήδη το πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης, που συνεργάζεται με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, ξεκίνησε από φέτος να εφαρμόζει πτυχές του κυπριακού Α.Π. και να δοκιμάζει τη προσέγγιση CLIL που υιοθετήθηκε από φέτος, μέσω της εφαρμογής του νέου Α.Π. Αγγλικών, σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία της Κύπρου.

Παράλληλα το περιοδικό για τους εκπαιδευτικούς της Σερβίας ετοιμάζει άρθρο για τον τρόπο εφαρμογής του CLIL στη Κύπρο ενώ η Ένωση Εκπαιδευτικών Οργανώσεων (για εκπαιδευτικούς Αγγλικών) της Βορειο-Ανατολικής Ευρώπης SEETA  (http://www.seeta.eu/), που αποτελείται από 12 εθνικές οργανώσεις εκπαιδευτικών της Αγγλικής, ζήτησε από τους λειτουργούς του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού να παρουσιάσουν, σε διαδικτυακό σεμινάριο, τον τρόπο εισαγωγής του νέου Α.Π. των Αγγλικών και της προσέγγισης CLIL στην Κύπρο.

Σημειώνεται πως κατά την περσινή σχολική χρονιά οι αρμόδιοι λειτουργοί του Υπουργείου, σε συνεργασία  με την ερευνητική ομάδα του Ελεύθερου Πανεπιστημίου Βρυξελλών ( Vrije Universiteit Brussel), παρουσίασαν το νέο Α.Π. των Αγγλικών σε συνέδριο που διοργάνωσαν καθηγητές και ερευνητές του Πανεπιστημίου αποσπώντας εγκωμιαστηκά σχόλια.

Συγχαρητήρια επιστολή από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας για το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα της Αγωγής Υγείας της Κυπριακής Δημοκρατίας.


Συγχαρητήρια επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού απέστειλε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας – Π.Ο.Υ. (World Health OrganizationWHO) για το περιεχόμενο και τις καινοτομίες που εισάγει στα κυπριακά σχολεία το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα της Αγωγής Υγείας το οποίο ξεκίνησε να εφαρμόζεται στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης τα τελευταία δύο χρόνια σε όλα τα σχολεία Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης.

Ένας από τους πρωταρχικούς στόχους του νέου Αναλυτικού Προγράμματος της Αγωγής Υγείας είναι η αντιμετώπιση διαφόρων  κοινωνικών προβλημάτων,  όπως το κάπνισμα, o αλκοολισμός, η χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών, η έλλειψη οδικής συνείδησης, η παραβατικότητα, η έξαρση των σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων, η παχυσαρκία, ο ρατσισμός κ.λπ., τα οποία δεν μπορούν να επιλυθούν με βάση κατασταλτικές λογικές αλλά μόνο με την ανάπτυξη και εφαρμογή επιστημονικά σχεδιασμένων και δομημένων προληπτικών προγραμμάτων Αγωγής Υγείας.

Το Υπουργείο, αναγνωρίζοντας το γεγονός ότι η Αγωγή Υγείας δεν μπορεί να προσφέρεται μόνο μέσα από κάποια παρεμβατικά προγράμματα, στο περιθώριο του επίσημου Αναλυτικού και Ωρολογίου Προγράμματος των σχολείων, προχώρησε, στο πλαίσιο της εισαγωγής των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων, στην ένταξη της Αγωγής Υγείας ως ξεχωριστό γνωστικό αντικείμενο στο Σχολικό Πρόγραμμα των μαθητών όλων των βαθμίδων (Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης).

Στο μάθημα, τα παιδιά, δε έχουν απλά την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις σωματικές συνέπειες ορισμένων συμπεριφορών αλλά κυρίως να κρίνουν τους παράγοντες που επηρεάζουν τη συμπεριφορά τους, να εξασκηθούν σε δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας, διαχείρισης των συγκρούσεων και αντιμετώπισης της πίεσης των φίλων, να εντοπίζουν τα κοινωνικά στερεότυπα, να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους, κ.λπ. Στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος περιλαμβάνονται θέματα όπως η ασφάλεια,η  αγωγή του καταναλωτή, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των πολιτών, η χρήση και κατάχρηση ουσιών εξάρτησης, η σεξουαλική αγωγή κ.λπ.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στη συγχαρητήρια επιστολή του Π.Ο.Υ. (η οποία επισυνάπτεται αυτούσια):

«η μετάβαση από την παραδοσιακή προσέγγιση της Αγωγής Υγείας σε μια πιο ολιστική σχολική προσέγγιση, που αναγνωρίζει και αντιμετωπίζει ευρύτερα το θέμα της υγείας, που πετύχατε στο κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα μπορεί να λειτουργήσει ως παράδειγμα για όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες. Ο Οργανισμός θα σας δώσει πολλές ευκαιρίες, μέσα από διεθνή συνέδρια και δίκτυα, για παρουσίαση και συζήτηση του παραδείγματος της Κύπρου».


Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012

Νέα Αναλυτικά Προγράμματα : «Από τη θεωρία στην Πράξη».


Μετά τα τρία επιτυχημένα συνέδρια σε Λάρνακα, Λεμεσό και Πάφο, τα οποία παρακολούθησαν πέραν των 350 εκπαιδευτικών,  ο κύκλος των Εκπαιδευτικών Συνεδρίων της  Προοδευτικής Κίνησης Δασκάλων και Νηπιαγωγών με θέμα «Νέα Αναλυτικά Προγράμματα : Από τη θεωρία στην πράξη»,  συνεχίζεται και ολοκληρώνεται  αυτή την εβδομάδα με τα συνέδρια σε Αμμόχωστο και Λευκωσίας, την Παρασκευή 30 Μαρτίου και το Σάββατο 31 Μαρτίου αντίστοιχα. 

Το Εκπαιδευτικό Συνέδριο στην Αμμόχωστο θα πραγματοποιηθεί στο Γ΄ Δημοτικό Σχολείο Σωτήρας, από τις 4:00 μ.μ. μέχρι τις 7:15 μ.μ. και στη Λευκωσία στο Δ΄ Δημοτικό Σχολείο Λατσιών, από τις  9:00 π.μ. μέχρι τις 12:15.. Τα Συνέδρια θα έχουν τη μορφή Βιωματικών Εργαστηρίων στα μαθήματα Μαθηματικών, Ελληνικών και Λογοτεχνίας. Περισσότερες Πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην Ιστοσελίδα της Προοδευτικής www.proodeftikidask.com. Δήλωση συμμετοχής μπορείτε να υποβάλλεται μόνον ηλεκτρονικά στη διεύθυνση https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dEVFMUxlc3NMTG5TY0RXcF90SS1zQnc6MQ

Δικαίωμα Συμμετοχής : 10 Ευρώ. Τηλέφωνα Επικοινωνίας : 99431467 για Λευκωσία και 99522895 για Αμμόχωστο.

Προαγωγές Διευθυντών Δημοτικής Εκπαίδευσης

28.3.2012
ΠΡΟΑΓΩΓΕΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
Η Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας ανακοινώνει ότι έχει αποφασίσει να προσφέρει προαγωγή στους πιο κάτω εκπαιδευτικούς λειτουργούς από 1η Σεπτεμβρίου 2012 ως ακολούθως:

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Π.5625 Νίκας Κυριάκος
5516 Ιωάννου Μάριος
5628 Πεγειώτης Ιωάννης
5594 Κωνσταντίνου Γεώργιος
5325 Παντζιαρίδη-Γιαννακίδη Δέσποινα
5815 Βακανά Ελένη
5176 Αβραάμ Παναγιώτης
5749 Νικολαΐδου Μυριάνθη
5908 Ολύμπιος Μιχαλάκης
5333 Παντέλα Σούλα
5740 Ζάουρα Ελένη
5272 Μουζούρης Ευάγγελος
5532 Ιωάννου Ερασμία
5947 Νικολαΐδου-Γερασιώτη Όλγα
5932 Χατζηπιερή Χρυστάλλα
6340 Καφούρης Δημήτρης
5263 Ιωάννου Αχιλλέας
5485 Μουστακάς Μιχάλης
5626 Παπαχριστοφόρου Δημήτριος
5621 Γεωργίου Χριστάκης
5593 Ευθυμίου Τιμόθεος
5598 Παπαχριστοφόρου Ιωάννης
5524 Σέας Νεόφυτος
6075 Κλεάνθους Μαρία
5497 Ιακωβίδου-Αιλιάνου Λήδα
5132 Νικολάου Ευγενία
5348 Πρωτοπαπάς Παναγιώτης
5589 Σιοπαχά Μαριάννα
6097 Γεωργίου Μαρία
5478 Ευσταθίου Παναγιώτης
6081 Ξενοφώντος Μαρία
5352 Ψύλλος Πανίκκος
5777 Αποστολίδης Απόστολος
5492 Αλεξάνδρου Μαρία
5764 Δήμου Μαρία
5259 Καλλή-Χατζηλουκά Μαρία
6536 Καλογήρου Χρυστάλλα
5465 Κυριαζή Μαρία
5945 Λουκαΐδου Μαρία
5470 Ξιουρή Άννα
5471 Παπαλουκά Γεωργία
5250 Παπανικόλα Φλώρα
5956 Πέτρου-Φούσια Αντρούλα
7158 Χατζηαναστάση-Στυλιανού Παρασκευούλα
6048 Χριστοδούλου Κούλλα
5653 Χριστοφή Ευγενούλα
5776 Αλλαγιώτης Κύπρος
5460 Βασιλείου-Κουζάρη Άννα
5238 Δημητρίου Μερόπη
5769 Θεοδωρίδου-Λάμπρου Χρυστάλλα
5517 Κεφάλας Μιχάλης
5540 Κότσαπα Μαρία
5979 Κυπριανού Δημήτρης
6730 Νίκου Ρένα
5627 Παυλίδης Στέλιος
5323 Αναστασίου Εύα
5337 Χατζηττοφή-Σέα Ελένη
6124 Μάμα Πολύδωρος
5784 Σπύρου Γεώργιος
5934 Αγγελίδου Ιωάννα
5228 Αγρότη Βενετία
6350 Αναστασίου Ελένη
5865 Ανδρέου-Αρτέμη Αναστασία
5607 Άσσια-Θεοδούλου Βασιλεία
6741 Βασιλείου-Νεοκλέους Καίτη
5534 Γεωργίου Χριστίνα
5919 Γεωργίου-Λιασίδου Γιαννούλα
5608 Γιαννάκη-Ιωαννίδου Θέμις
6165 Δημητρίου-Λάμπρου Άννα
5582 Ιακωβίδου Ελένη
6253 Ιωαννίδου Τώνια
6359 Ιωάννου Καλομοίρα
5977 Ιωάννου Σάββας
7599 Κακαρινέλλη-Πατσαλοσαββή Ζωγραφιά
5927 Κολλακίδου-Σταυρινού Σοφία
6032 Κουττούκη-Ευαγγέλου Δέσπω
5914 Κυθραιώτου Έλενα
5390 Κυπριανού-Ζαντή Μυρούλα
6107 Νεοφύτου-Αγαθού Φυτούλα
6037 Νικολάου Ροδούλα
6224 Παναγή Μαρία
5645 Πατέρα Γιωργούλλα
5681 Σαρρή-Δημητρίου Κυριακή
6409 Σταυρίδου Αγγελική
5308 Στυλιανίδου Ειρήνη
5616 Τσιάκκα-Ηρακλέους Ελενίτσα
6974 Φραγκούδη Νίκη
6249 Χατζηνικολάου Περικτιόνη
5993 Χατζησταύρου Σεραφία
6423 Κωνσταντίνου Ευφροσύνη
6396 Κασιώτου Αθηνά
6398 Κούλα Βασούλα
6367 Λειβαδιώτου Έλενα
6417 Χρυσοχού Μαρία
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με το άρθρο 35Β (10)(β)(ii) των περί Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας Νόμων, στους προαχθέντες Σπύρου Γεώργιο (Π.5784) και Κυπριανού-Ζαντή Μυρούλα (Π.5390), πέραν των μονάδων που τους παραχωρήθηκαν για την απόδοσή τους στην προσωπική συνέντευξη, παραχωρήθηκε μία επιπλέον μονάδα για πρόσθετο προσόν το οποίο αποκτήθηκε μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων.

Σάββατο 24 Μαρτίου 2012

Διαβάστε τον "ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟ"

Διαβάστε στον "ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟ" :
  1.  ΠΟΕΔ : Το πάθημα να γίνει μάθημα
  2. 9+1 απαντήσεις στα ψέμματα της ΠΑΔΕΔ
  3. Κόκκινα βέλη...
  4. Πολιτιστική Απόδραση
Εκδίδεται από το Γραφείο Τύπου της Προοδευτικής Κίνησης Δασκάλων και Νηπιαγωγών

Ρατσισμός και άτομα με σύνδρομο Down

Άρθρο του Γιώργου Τσιάκαλου στην εφημερίδα ΧΑΡΑΥΓΗ
 
Η 21η Μαρτίου ορίστηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Ρατσισμού. Πολλές θα είναι και φέτος οι εκδηλώσεις με τις οποίες εκατομμύρια απλοί πολίτες σε ολόκληρο τον κόσμο θα διαδηλώσουν την απέχθεια και την αντίθεσή τους απέναντι σε ένα φαινόμενο που εξαναγκάζει ανθρώπους σε υποτελή διαβίωση και ταυτόχρονα υπονομεύει τη δημοκρατία. Ομως, όπως κάθε χρόνο, πιο δυνατή θα ακουστεί και πάλι από τα ΜΜΕ η φωνή των δυνατών και των κυρίαρχων, που κι αυτοί θα στηλιτεύουν το ρατσισμό, αλλά, ως σύγχρονοι Φαρισαίοι, θα τον βλέπουν μόνο στους άλλους – ποτέ στον εαυτό τους. Αλλά ο ρατσισμός είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των ισχυρών του κόσμου, ακόμη και όταν η πολιτική τους αυτή χαρακτηρίζεται «απλώς» από παραλείψεις όσων θα έπρεπε και θα μπορούσαν να γίνουν αλλά δεν έγιναν, επειδή αφορούσαν τους πιο αδύναμους και ανίσχυρους της κοινωνίας.
Στις σκέψεις αυτές οδηγείται κανείς συνειρμικά όταν αναλογιστεί ότι η 21η Μαρτίου ορίστηκε να είναι, επίσης, Hμέρα Αλληλεγγύης με τα Ατομα με Σύνδρομο Down. Φυσικά, πολλοί θεωρούν ότι πρόκειται για τυχαίο γεγονός, σύμπτωση, σαν αυτές του παράλληλου εορτασμού αγίων που δεν είχαν καμιά σχέση μεταξύ τους. 
Ομως δεν είναι έτσι. Οι άνθρωποι με σύνδρομο Down ήταν οι πρώτοι –πριν από τους Εβραίους, τους κομμουνιστές, τους σοσιαλδημοκράτες, τους αξιωματικούς του κόκκινου στρατού, τους αντιφασίστες χριστιανούς, τους Ρομά, τους ομοφυλόφιλους- που βίωσαν το ρατσισμό των εθνικοσοσιαλιστών του Χίτλερ και οδηγήθηκαν μαζικά σε μαρτυρικό θάνατο. Πριν ακόμη κατασκευαστούν οι τεχνικά άρτια εξοπλισμένοι θάλαμοι αερίων του Αουσβιτς, χιλιάδες άνθρωποι με σύνδρομο Down βρήκαν φριχτό θάνατο σε σφραγισμένα φορτηγά αυτοκίνητα, όπου με σωλήνες διοχετεύονταν τα καυσαέρια της αναμμένης μηχανής. Ηταν οι πρώτοι για τους οποίους οι εθνικοσοσιαλιστές επινόησαν την έννοια «ζωή χωρίς καμιά αξία». Κι εφάρμοσαν την απειλή τους, που ορισμένοι ανόητοι ή ιδιοτελείς την προσελάμβαναν ως «επαγγελία», να απαλλάξουν την κοινωνία από κάθε «περιττό κοινωνικό βάρος».
Αναγκαία είναι η υπενθύμιση ότι η φυσική εξόντωση των ανθρώπων με σύνδρομο Down - και όλων των αναπήρων- στη ναζιστική περίοδο παρουσιάστηκε ως «υπηρεσία»: 
Προς την κοινωνία – που θεωρούνταν ότι εξαιτίας μιας ξεπερασμένης ηθικής αναλάμβανε το «δυσβάστακτο» οικονομικό κόστος της διατήρησης στη ζωή αυτών των ατόμων.
Προς την οικογένεια – που θεωρούνταν ότι εξαιτίας της ίδιας ηθικής υποχρεωνόταν να διάγει μια ζωή περιορισμών και δυστυχίας φροντίζοντας το «ανάξιο για ζωή άτομο».
Προς το ίδιο το άτομο – που θεωρούνταν ότι από τη φύση του δεν μπορούσε παρά να είναι δυστυχισμένο.
Στην απολογία του στο διεθνές δικαστήριο εγκλημάτων πολέμου της Νυρεμβέργης ο Καρλ Μπραντ, ένας από τους υπευθύνους των προγραμμάτων «ευθανασίας» δήλωσε: «Δεν νιώθω να με βαραίνει τίποτε. Οι πράξεις μου ήταν αποτέλεσμα απολύτως ανθρώπινων συναισθημάτων και ποτέ δεν είχα άλλη πρόθεση από το να βοηθήσω ώστε να περιοριστεί γι’ αυτά τα κακόμοιρα πλάσματα η γεμάτη βάσανα ύπαρξή τους». Ο Καρλ Μπραντ καταδικάστηκε σε θάνατο και εκτελέστηκε δια απαγχονισμού. Ομως η οπτική του αναμφίβολα επέζησε και εμφανίζεται στον τρόπο με τον οποίο συχνά αξιολογούνται οι συμπολίτες μας με σύνδρομο Down. 
Την περασμένη Κυριακή η «Χαραυγή» δημοσίευσε μια συνέντευξη με τον Πάμπλο Πινέδα, «τον πρώτο Ευρωπαίο δάσκαλο με σύνδρομο Down». Ο Πάμπλο Πινέδα απέδειξε αυτό που οι παιδαγωγοί γνωρίζουμε εδώ και πολλές δεκαετίες: τα παιδιά με σύνδρομο Down μπορούν να μορφωθούν, αλλά παραμένουν ανεκπαίδευτα και εξαρτημένα από τους άλλους επειδή η κοινωνία τα αντιμετωπίζει ως ανίκανα για μόρφωση και αυτόνομη ζωή. Ετσι, το αποτέλεσμα της συμπεριφοράς των ισχυρών απέναντι σε μια ομάδα ανθρώπων παρουσιάζεται ως αιτία της δυστυχίας της. Με αυτό ως «αυτονόητη αλήθεια», η ομάδα που ζει σε υποτέλεια εξαιτίας του ρατσισμού των ισχυρών αντιμετωπίζεται, στην καλύτερη περίπτωση, με φιλανθρωπία –και σε βάρβαρες εποχές με εξόντωση.
Την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού θ’ ακουστούν πολλές εκκλήσεις, άλλες ειλικρινείς και άλλες από συνήθεια και ρουτίνα. Εμείς, όμως, ας κρατήσουμε στο νου μας τη σχέση της με την Ημέρα Αλληλεγγύης με τα Ατομα με Σύνδρομο Down. Η καλύτερη υπόσχεση που μπορούμε να δώσουμε αυτή την ημέρα είναι ότι θα εντείνουμε τις προσπάθειές μας για τη δημιουργία του δημοκρατικού και ανθρώπινου σχολείου, που θα κάνει τους Πάμπλο Πινέδα αυτού του κόσμου αυτονόητη κατάσταση και θα αφαιρεί έτσι ένα μεγάλο κομμάτι από το υπόβαθρο του ρατσισμού.
Τότε, θα μπορούμε να γιορτάζουμε από κοινού την τρίτη διάσταση της 21ης Μαρτίου: την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης. Μέχρι τότε, ακόμη και όταν το πρωί ακούμε στο ραδιόφωνο και απολαμβάνουμε ποιήματα, θα τριγυρνούν συνειρμικά στο μυαλό μας οι στίχοι του Μπέρτολτ Μπρεχτ «άσχημοι καιροί για ποίηση».
 
* Ο Γιώργος Τσιάκαλος είναι καθηγητής Παιδαγωγικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Παρασκευή 23 Μαρτίου 2012

Συλλογή υπογραφών... μέχρι να έρθει ο Φούλης

…………….. γιατί ενύχτωσε κι ο Φούλης δεν ήρθε

Κι’ ας περιμέναμε έξω από τη Βουλή, οι εκπαιδευτικοί, οι φοιτητές, οι μαθητές. Ήταν όλες οι Οργανώσεις εκεί. Με πανό και συνθήματα. Περιμέναμε ιδιαίτερα τους εκπροσώπους των δυο κομμάτων (ΔΗΣΥ – ΔΗΚΟ) που κατάθεσαν την πρόταση για παράταση του ορίου αφυπηρέτησης στο 64ο. Κανείς δε φάνηκε. Ούτε από την μπροστινή είσοδο, ούτε από πλάι.

Ο κ. Αβέρωφ είπε την προηγούμενη φορά, όταν τα έβαλε και πάλι με τους εργαζόμενους, ότι δεν έμαθε να βγαίνει από τις πίσω πόρτες και προκλητικά πέρασε μπροστά από τους διαδηλωτές. Τώρα έμαθε… Και μπήκε και βγήκε από τις πίσω πόρτες. Το ίδιο και ο Νικόλας. Κρίμα! Εκεί ήταν και οι φοιτητές της ΝΕΔΗΚ (ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ). Περίμεναν εξηγήσεις. Μάταια. Τα συνθήματα έπαιρναν και έφερναν. Σε ώτα μη ακουόντων: «Έχουμε 29 ψήφους και θα το περάσουμε». Γιατί 29; ΔΗΣΥ – ΔΗΚΟ – Κουλίας. Αναμένουν ίσως Περδίκη και Συλλούρη. Ο ένας (Περδίκης), άλλοτε λαλίστατος, πέρασε σκυφτός και μπήκε στη Βουλή. Κακό σημάδι. Η νεολαία των Οικολόγων όμως ήταν μαζί μας και στο Φορέα και έξω από τη Βουλή. Ο κ. Συλλούρης πέρασε πλάι – πλάι και μπήκε αθόρυβα. Ναι αθόρυβα! Ο Συλλούρης!

Ο κ. Αβέρωφ διατείνεται ότι ο νομπελίστας οικονομολόγος κ. Πισσαρίδης διατύπωσε την άποψη ότι όταν αυξάνεται το όριο αφυπηρέτησης μειώνεται η ανεργία!!!!! Σοβαρά; Τότε γιατί δεν πάμε μέχρι τα 70. Και είπε τέτοιο πράγμα ο Πισσαρίδης; Δεν λέω ότι ψεύδεται ή παραπλανεί ο Αβέρωφ. Αλλά και την άλλη φορά, όταν επισκέφτηκαν οι Εκπαιδευτικές Οργανώσεις τους κ. Αναστασιάδη και Αβέρωφ, και μας έδωσαν και γραπτώς τις θέσεις τους, όπου υπήρχε και το 64ο και μείς αντιδράσαμε άμεσα, μας είπε να μην ανησυχούμε και δεν πρόκειται να το καταθέσει στη Βουλή αν δεν προηγηθεί διάλογος κοινωνικός, με όλους τους εμπλεκόμενους, με όλες τις Οργανώσεις. Μας ξεγέλασε. Εκτός και αν «κοινωνικός διάλογος» και «άλλοι εμπλεκόμενοι» είναι μόνο οι βουλευτές του ΔΗΣΥ – ΔΗΚΟ.

Ήταν εκεί και η ΠΕΟ. Ακούστηκε αρκετές φορές και το σύνθημα: «Φοιτητές – Εργατιά, μια φωνή και μια γροθιά». Μας συγκίνησε. Ίσως επειδή μας θύμισε και τα δικά μας φοιτητικά χρόνια. Στην Αθήνα. Πορείες φοιτητών και εργατών, να περνούμε από το Σύνταγμα….. Ήτανε και κάποιοι άλλοι φοιτητές που κάθονταν στις καφετέριες με το φραπεδάκι. Ίσως και να διερωτούνταν τι γυρεύουν οι μεν με τους δε. Ψιλά γράμματα. Αυτό που σκέφτομαι – συνειρμός τώρα – είναι ότι ίσως και οι εισηγητές της πρότασης για παράταση να ήταν απ’ αυτούς που κάθονταν στις καφετέριες.

Και σκέφτομαι πάλι. Είναι δυνατόν κάποιοι που ποτέ δεν πεινάσανε, δεν δουλέψανε, δεν έμειναν άνεργοι, που τα έβρισκαν ΟΛΑ έτοιμα, που δε δούλευαν ταυτόχρονα και σπούδαζαν (συμβαίνουν κι' αυτά) να ήταν αλλού; Στις καφετέριες θα ήταν. 

Ναι και θα διερωτούνταν ίσως:Που πάνε όλοι αυτοί που σηκώνουν το πανό και ξεκινάνε; Οι αριθμοί του Νικόλα λένε ότι ανέβηκε το προσδόκιμο όριο ζωής. Αλήθεια; Έτσι λεν οι αριθμοί; Τις προάλλες δεν έλεγες κ. Νικόλα ότι οι άνθρωποι δεν είναι αριθμοί; Και αν ανέβηκε (αν πιστέψουμε τους αριθμούς σου), πρέπει να το δουλεύουμε; Η περίπτωση να απολαύσουμε το δεδουλευμένο μιας ζωής για ακόμα λίγο, δεν περνά απ’ το μυαλό σου. Γιατί εμείς μια ζωή δουλεύουμε. Από τα παιδικά μας χρόνια. Με τα δυο μας χέρια. Όχι με τα χίλια δυο των άλλων. Δεν βρήκαμε τίποτα έτοιμο. Ούτε στημένη δουλειά, περιουσίες, κτήματα, λεφτά. Ξέρετε κ. Αβέρωφ και Νικόλα, σε όλο τον κόσμο η παράταση του ορίου είναι επιλογή της εργοδοσίας. Οι εργαζόμενοι αντιδρούν, διαμαρτύρονται, βγαίνουν στους δρόμους. Το ίδιο συμβαίνει και στην Κύπρο. Με μια ειδοποιό διαφορά: Η Κυπριακή Βουλή ετσιθελικά έρχεται και το επιβάλλει. Τώρα θα μου πείτε, τι να κάνετε και σεις, εξυπηρετείται το κεφάλαιο, είναι η δουλειά σας, πηγάζει από την ιδεολογία σας.

Βγείτε όμως και πέστε το καθαρά. Μην εμπαίζετε όλους μας, εννοώ τους εργαζόμενους, τους φοιτητές, τους άνεργους, με ιδεολογήματα και αλχημείες που υποτιμούν την νοημοσύνη μας.

Φέτος, ο αριθμός στον Κατάλογο Διοριστέων έφτασε τις 40 χιλιάδες. Πίσω από κάθε αριθμό είναι μια ανθρώπινη ψυχή, ένας νέος επιστήμονας που αναζητεί μια δουλειά «ότι να’ ναι». Όταν ακούς το παιδί σου που σπούδασε, πήρε πτυχία, μπορεί και δοκτοράτα και σου λέει μια δουλειά «ότι να’ ναι», ας είναι και 400, 500 ευρώ το μήνα, γιατί ντρέπεται να του δίνεις εσύ χαρτζιλίκι, πώς μπορείς να παρατείνεις το όριο για να εξυπηρετήσεις μερικές εκατοντάδες υψηλόμισθους και φυσικά το μεγάλο κεφάλαιο.

Μας είπατε μέχρι το 63ο και φτάνει. Πριν καλά - καλά εφαρμοστεί το 63ο πάτε για 64ο, μετά 65ο, 66ο, 70ο!

Και μάλιστα βιάζεστε. Με την ταχεία. Με συνοπτικές διαδικασίες. Το ίδιο κάνατε και με το 63ο. Και μάλιστα κατακαλόκαιρα, να αποφύγετε αντιδράσεις. Και τώρα καταθέσατε μια πρόταση από την οποία δε βγαίνει κανείς από μέσα. Τόσο πρόχειρα. Δεν σας νοιάζει ούτε καν αν είναι αντισυνταγματική όπως αποφάνθηκε η νομική υπηρεσία. Γιατί να σας νοιάζει, έχετε πλειοψηφία, λέτε. Από τους 56 έχετε τους 29. Περάστε το λοιπόν κι’ αυτό. Εμείς θα’ μαστε στους δρόμους και έξω από τη Βουλή. Με τους αδιόριστους, τους φοιτητές, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, του δημόσιους υπαλλήλους, τους εργάτες, με όλους όσους δεν αντέχουν την αλαζονεία και την ύβρη που διαπράττετε, στην κοινωνία, στην παιδεία, στους θεσμούς, στα κινήματα αλλά ιδιαίτερα απέναντι στους νέους. Αυτοί να’ στε σίγουροι. Δεν πρόκειται ούτε να ξεχάσουν ούτε να σας δικαιολογήσουν.
Τους καταδικάσατε στην ανεργία. Του οδηγείτε στην ανέχεια.

Όπως λέει όμως και ο ποιητής «….. θα λάβουνε τα όνειρα εκδίκηση».

Σωτήρης Χαραλάμπους
Πρόεδρος Προοδευτικής Κίνησης Καθηγητών

Η ΠΟΕΔ δεν είναι προτεκταράτο του ΔΗΣΥ

Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012

Κάλεσμα για μαζική και δυναμική παρουσία στην αυριανή κινητοποίηση του ΦΟΡΕΑ ενάντια στην αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης.


Η Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών καλεί τα μέλη της, τους φίλους της και ολόκληρο το διδασκαλικό κόσμο, όπως δώσει μαζικό και δυναμικό παρών στην αυριανή κινητοποίηση του ΦΟΡΕΑ ενάντια στην αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης, η ώρα 15:30 έξω από τη βουλή των Αντιπροσώπων. 

Όλοι μαζί, νεολαία – φοιτητές – εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι, οφείλουμε αύριο να απαντήσουμε με το δικό μας δυναμικό τρόπο στην αντινεανική και αντικοινωνική πρόταση του ΔΗΣΥ και του ΔΗΚΟ για αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης και κατεπέκταση την αύξηση της ανεργίας στους νέους συνανθρώπους μας. 

Αύριο, Πέμπτη 22/03/2012  και ώρα 15:30 :
  •    απαντάμε σε αυτούς που προσπαθούν να κατασπαράξουν τα δικαιώματα των εργαζομένων, 
  •  στέλλουμε μήνυμα αντίσταση και αντίδρασης στις νεοφιλελεύθερες και αποτυχημένες πολιτικές τους, 
  •  υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματά μας, τα κεκτημένα μας και τη δημόσια εκπαίδευση.
Η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών θα είναι εκεί, έξω από τη βουλή, για να ορθώσει και το δικό της ανάστημα μαζί με τις υπόλοιπες οργανώσεις που συμμετέχουν στο ΦΟΡΕΑ, για να ενώσει τη φωνή της μαζί με τις εκατοντάδες χιλιάδες νέους και εργαζόμενους, για να αντισταθεί στις προθέσεις και επιθυμίες αυτών που επιδιώκουν  την αύξηση της ανεργίας και την καταστροφή της κυπριακής κοινωνίας.

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΟΡΙΟΥ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗ – ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ

Γραφείο Τύπου Προοδευτικής Κίνησης Δασκάλων και Νηπιαγωγών
21/3/2012