Τρίτη, 26 Μαρτίου 2013

ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΛΙΤΟΤΗΤΑΣ



Μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας στην οποία κατέληξε η κυβέρνηση με την Τρόικα και το Eurogroup, η Κίνηση Πολιτών Ενάντια στις Ιδιωτικοποιήσεις και τις Πολιτικές Λιτότητας εκτιμά ότι μπήκαμε σε μια νέα καταστροφική πορεία για την Κύπρο, τους εργαζόμενους και το λαό μας γενικότερα.
Τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται για το τραπεζικό και χρηματοοικονομικό σύστημα θα συρρικνώσουν την οικονομία και θα οδηγήσουν σε παρατεταμένη ύφεση.
Στο μνημόνιο συμφωνίας περιλαμβάνονται και άλλα σκληρά μέτρα, όπως οι ιδιωτικοποιήσεις που θα οδηγήσουν στο ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου και θα στερήσουν από την οικονομία βασικούς μοχλούς ανάπτυξης και ενίσχυσης του κράτους.
Όλα αυτά οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην κατακόρυφη αύξηση της ανεργίας, τη δραματική μείωση του βιοτικού επιπέδου, τη φτώχεια και την ανέχεια.
Με όλα αυτά η Κύπρος θα καταστεί όμηρος των πολιτικών λιτότητας με τις συνεχείς απαιτήσεις της ΤΡΟΙΚΑΣ για λήψη νέων μέτρων, μειώσεις μισθών, συντάξεων και αποκοπών από την υγεία και την παιδεία, με αποτέλεσμα την αποσύνθεση του κοινωνικού κράτους.
Η Κίνηση πιστεύει ότι είναι άμεση η ανάγκη για αντίσταση και κινητοποίηση ενάντια σε αυτές τις πολιτικές και ζητά την οργανωμένη και τεκμηριωμένη υποβολή προτάσεων που θα μας βγάζουν από τα καταστροφικά μνημόνια και θα επιμερίζουν τα βάρη για την έξοδο από την κρίση με τρόπο δίκαιο και με τη συμμετοχή όλων.
Για το σκοπό αυτό η Κίνηση καλεί όλους σε μεγάλη Παγκύπρια κινητοποίηση έξω από το Προεδρικό την Τετάρτη, 27/3/2013, και ώρα 6 μ.μ. Της συγκέντρωσης θα προηγηθεί πορεία με σημείο εκκίνησης τα γραφεία της Ε.Ε. η ώρα 5:30 μ.μ.
Καλούνται όλοι, πολίτες και κοινωνικά σύνολα, να συμμετέχουν. Στην εκδήλωση θα μιλήσουν ο πρόεδρος της Κίνησης Θέμος Δημητρίου και ο Γ.Γ. της ΠΕΟ Πάμπης Κυρίτσης. Χαιρετισμό θα απευθύνει εκπρόσωπος των άλλων οργανωμένων συνόλων που συμμετέχουν στην Κίνηση.

ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ  
     

Τρίτη, 19 Μαρτίου 2013

Ανακοίνωση Προοδευτικής : "Μαύρα κοράκια με νύχια γαμψά..."

Ανακοίνωση σε pdf

Μαύρα κοράκια με νύχια γαμψά………
Η Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών καταδικάζει με τον πιο κατάφορο τρόπο τις καταστροφικές αποφάσεις του EUROGROUP για επιβολή φόρου αλληλεγγύης σε όλους ανεξαιρέτως τους καταθέτες στην Κύπρο. Με μεγάλη μας λύπη και ανησυχία τονίζουμε ότι το χαράτσι στις καταθέσεις δεν είναι το μοναδικό μέτρο που έχει αποδεχθεί η κυπριακή κυβέρνηση, αλλά το πακέτο «διάσωσης» της Κύπρου φαίνεται να περιλαμβάνει μια σειρά από αντιεργατικά μέτρα, όπως σαρωτικές ιδιωτικοποιήσεις ημικρατικών οργανισμών, μειώσεις μισθών και συντάξεων κ.α., τα οποία οδηγούν την κυπριακή κοινωνία στην καταστροφή.
Δεν είχαμε καμία απολύτως αμφιβολία για το ποιοι είναι στην πραγματικότητα οι Ευρωπαίοι «Εταίροι» μας και ποιος είναι ο πραγματικός τους σκοπός. Καλούμαστε καθημερινά να διδάσκουμε τους μαθητές μας ευρωπαϊκές αρχές όπως την κοινοτική και κοινωνική αλληλεγγύη, αρχές που φαίνεται ότι μόνο εμείς τις αντιλαμβανόμαστε και εφαρμόζουμε. Δυστυχώς οι Ευρωπαίοι «Εταίροι» αντί να μας αντιμετωπίζουν ως ισότιμο μέλος της ΕΕ συμπεριφέρονται ως αποικιοκράτες οι οποίοι θέλουν να κατασπαράξουν την Κύπρο και τον λαό της.
Αυτό που πραγματικά μας ξενίζει είναι γιατί ο πρόεδρος της Δημοκρατίας αποδέχθηκε αυτούς τους όρους, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο επιχειρεί να τους επιβάλλει στον Κυπριακό Λαό, θέτοντας ψευδοδιλλήματα και απειλές περί χρεοκοπίας. Αναμένουμε ότι πολύ σύντομα θα αποδεχτεί, θέτοντας κάποια άλλα ψευδοδιλλήματα, τις απολύσεις εκπαιδευτικών και κλείσιμο σχολείων, προτάσεις που τέθηκαν από το ΔΝΤ. Στην πραγματικότητα το δίλλημα που τίθεται απέναντι στον Κυπριακό Λαό είναι αποδοχή των όρων της Τρόικας και υποταγή στις ορέξεις τους ή αξιοπρέπεια και αναζήτηση λύσεων εκτός Τρόικας. Η Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών απορρίπτει τις όποιες επιλογές οι οποίες οδηγούν στη φτωχοποίηση της Κύπρου, την απεμπόληση της κρατικής κυριαρχίας και στο ξεπούλημα του Φυσικού μας Πλούτου στους νεοαποικιοκράτες.
Δεν αρνούμαστε να συνεισφέρουμε για τη σωτηρία της πατρίδας μας, ήδη το έχουμε κάνει αρκετές φορές, φτάνει αυτή η συνεισφορά να διασφαλίζει πραγματικά το μέλλον της Κύπρου, χωρίς δηλαδή να υπάρχει ο φόβος και ο τρόμος επόμενων μνημονίων. Για την Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών, ο μοναδικός τρόπος να επιτευχθεί αυτό είναι με λύσεις εκτός Τρόικας. Προς αυτή την κατεύθυνση, καλούμε την κυβέρνηση και τα πολιτικά κόμματα, όπως κινηθούν άμεσα, έτσι ώστε να απεγκλωβιστεί η Κύπρος από τα πλοκάμια της Τρόικας.
Ως εκ τούτου, το πρώτο βήμα πρέπει να είναι η απόρριψη από τη Βουλή του απαράδεκτου νομοσχεδίου για επιβολή εφάπαξ φόρου επί των καταθέσεων, το οποίο η κυβέρνηση Αναστασιάδη και το ΔΗΣΥ έχουν αποδεχθεί. Για το σκοπό αυτό, η Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών, δηλώνει παρών στις οργανωμένες κινητοποιήσεις που έχουν εξαγγελθεί για σήμερα Τρίτη 19/3/2013 και ώρα 17:30 έξω από το κτήριο της Βουλής και καλεί τον εκπαιδευτικό κόσμο όπως δώσει σύσσωμο το παρών του. Ταυτόχρονα, καλούμε την ΠΟΕΔ όπως τοποθετηθεί άμεσα επί των ραγδαίων εξελίξεων και όπως οργανωμένα εξαγγείλει και αυτή με τη σειρά της τα δικά της μέτρα αντίδρασης.
19/3/2013

Δευτέρα, 18 Μαρτίου 2013

Αντίσταση λαέ, αύριο ώρα 5:30 όλοι μας έξω από την βουλή.


ΑΝΑΒΑΛΛΕΤΑΙ ΓΙΑ AYPIO ΤΡΙΤΗ  ΣTIΣ 5.30MM H MEΓAΛH KINHTOΠOIHΣH EΞΩ AΠO TH BOYΛH. OΛOI MAZI NA ANTIΣTAΘOYME ΣTIΣ KATAΣTOΦIKEΣ ΠPOTAΣEIΣ THΣ TPOIKAΣ.

Και αν τους άνοιξε το δρόμο ο Αναστασιάδης, θα τους τον κλείσει ο ΛΑΟΣ! 

Πέμπτη, 14 Μαρτίου 2013

Παρουσιάσεις Εισηγήσεων 5ου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου ΠΟΕΔ-ΟΕΛΜΕΚ-ΟΛΤΕΚ Λευκωσίας "Φύλο και Εκπαίδευση : Μια εξίσωση Ισότητας

5ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
ΟΕΛΜΕΚ - ΠΟΕΔ – ΟΛΤΕΚ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
 9/3/2013 : Δημιοσιογραφική Εστία Λευκωσία
«Φύλο και Εκπαίδευση : Μια εξίσωση ισότητας»

Παρουσιάσεις Εισηγήσεων :



  «Ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην αναπαραγωγή των στερεότυπων του φύλο», παρουσιάσεις καλών πρακτικών και δραστηριοτήτων από μάχιμους εκπαιδευτικούς Μέσης και Δημοτικής Εκπαίδευσης : 


Παρουσιάσεις Συνεδρίου Προοδευτικής για την Ομαδοσυνεργατική Μάθηση

  1. Δελτίο Τύπου για το Συνέδριο
  2. Ομαδοσυνεργατική Μάθηση : Για ένα ανθρώπινο και δημοκρατικό Σχολείο, Δρ. Κώστας Χαμπιαούρης, ΕΔΕ
  3. Η Ομαδοσυνεργατική Μάθηση και η διαφοροποίηση της διδασκαλίας στην περιβαλλοντική εκπαίδευση/ Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη Διαμάντω Γεωργίου- Γεωργία Δημητρίου-Ηλίας Ηλία
    1. Διδαχτική πρόταση ΠΕΕΑΑ (Υλικό Εργαστηρίου) 
    2. Διδαχτικές Τεχνικές -Μεθοδολογία ΠΕΕΑΑ (Υλικό Εργαστηρίου)
  4. Ομαδοσυνεργατική Μάθηση : Παρουσίαση Εργαστηρίου Γλωσσικού Μαθήματος, Βαλέρια Κυριακίδου - Μαρία Πέτρου Πετούση
    1. Επιχειρηματολογία (Εργαστήριο Γλωσσικού Μαθήματος)
    2. Φύλλο Εργασίας 1 (Εργαστήριο Γλωσσικού Μαθήματος)
    3. Φύλλο Εργασίας 2 ( Εργαστήριο Γλωσσικού Μαθήματος) 
5. Ομαδοσυνεργατική Μάθηση και Μαθηματικά, Λάμπρος Στεφάνου - Άντρη Μάρκου
  1. Εφαρμογίδια (Εργαστήριο Μαθηματικών)
  2. Δραστηριότητες -Λἀμπρος Στεφάνου (Εργαστήριο Μαθηματικών)
  3. Ντόμινο - Άντρη Μάρκου (Εργαστήριο Μαθηματικών)
  4. Παιχνίδια μνήμης- Άντρη Μάρκου (Εργαστήριο Μαθηματικών)
  5. Τρίλιζες - Ἀντρη Μάρκου (Εργαστήριο Μαθηματικών)
  6. Πολλαπλασιασμός ακεραίου επι δεκαδικό- Άντρη Μάρκου  (Εργαστήριο Μαθηματικών)
Φωτογράφιες από τα Συνέδρια

Παρουσιάσεις Συνεδρίου - ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ «ΜΑΚΑΤΟΝ»

Παρουσιάσεις Εισήσεων Συνεδρίου με θέμα  ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ «ΜΑΚΑΤΟΝ», το οποίο πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Μαρτίου 2013 στη Σχολή Τυφλών στη Λευκωσία. Το Συνέδριο διοργάνωσε η Κλαδική Επιτροπή Ειδικής Εκπαίδευσης ΠΟΕΔ Λευκωσίας σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού. Εισηγήτριες στο Συνέδριο ήταν οι Τζίλ Νεοφύτου, SLT - Ντίνα Κώστα, Μed., Ειδ. Παιδ.και Ελένη Θεοδώρου, SLT, MSc, PhD cand.
Διαβάστε τις παρουσιάσεις του συνεδρίου :

Τρίτη, 12 Μαρτίου 2013

Η Κύπρος καίγεται, η δημόσια παιδεία απειλείται με κατάρρευση και κάποιοι ασχολούνται με τις παρελάσεις!



Κλείσιμο σχολείων, συγχωνεύσεις τμημάτων, αύξηση μαθητών ανά τμήμα, αύξηση ωρών διδασκαλίας εκπαιδευτικών και πολλά άλλα εισηγείται το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο στο Υπουργείο Παιδείας στα πλαίσια της έκθεσης του για εξορθολογισμό των κρατικών δαπανών. Μέτρα που αν εφαρμοστούν θα οδηγήσουν στην ανεργία χιλιάδες έκτακτους εκπαιδευτικούς και θα οδηγήσουν τη παιδεία μας δεκάδες χρόνια πίσω. Στο στόχαστρο της Τρόικα, η ποιότητα της δημόσιας παιδείας, στο στόχαστρό τους πλέον, οι ίδιοι οι μαθητές μας, τα παιδιά μας.

Και όμως, σε αυτές τις κρίσιμες μέρες που περνάει η πατρίδα μας, η μόνη έγνοια δυστυχώς κάποιων οργανωμένων συνόλων είναι αν θα πραγματοποιηθούν οι παρελάσεις για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου με την παρουσία - συμμετοχή των δημοτικών μας σχολείων. Αφορμή η εγκύκλιος της ΠΟΕΔ με την οποία απαγορεύεται η συμμετοχή των εκπαιδευτικών - μελών της – σε εξωσχολικές δραστηριότητες και κατ΄πέκταση και η οργανωμένη συμμετοχή των δημοτικών σχολείων στις δημοτικές ή κοινοτικές παρελάσεις, όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια.
 


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο...

Πέμπτη, 7 Μαρτίου 2013

‘Language Policy’







The University of Central Lancashire, Cyprus
cordially invites you to attend the forthcoming colloquium on

‘Language Policy’

Wednesday 13 March 2013
Time: 17:00-20:15
UCLan Cyprus campus (Pyla, Larnaca)

 
 
Language issues in language policy in Cyprus as well as language policy in Cypriot-Greek education will be discussed during the colloquium.

Timetable

17.00 – 17.30
Registration, Cocktail reception

17.30 – 18.15
“Language issues pertaining to language policy in Cyprus”
Dr Andreas Papapavlou, Professor (Dean of the School of Humanities, University of Cyprus)

18.15 – 18.45

“Language policy in Cyprus: tensions between the national and the pedagogical dimension”
Dr Elena Ioannidou, Lecturer (University of Cyprus)

18.45 – 19.00 
Coffee break

19.00 – 19.30
“Towards a pedagogy of variation: the new Language Curriculum of Cyprus”
Dr Stavroulla Tsiplakou, Associate Professor (Open University of Cyprus)

19.30 – 20.00
“Plurilingualism: a challenge for  literacy teaching”
Dr Georgios Tsiakalos, Professor (Aristotle University of Thessaloniki), Chairman of the Committee for the formation of new school curricula in Cyprus

20.00 – 20.15
Open Discussion, Closing
______________________________________________________________

Please register your participation with email to Maria Georgiou at info@uclancyprus.ac.cy

Tel: 24812121
UCLan Cyprus, 12-14 University Avenue, 7080 Pyla
www.uclancyprus.ac.cy

Τρίτη, 5 Μαρτίου 2013

Άδεια 3 ημερών με απολαβές στους άρρενες εκπαιδευτικούς λόγω τοκετού…

Πηγή : www.paideia-news.com

Με εγκύκλιό της η Γενική Διευθύντρια του υπουργείου Παιδείας Ολυμπία Στυλιανού αναφέρεται στη χορήγηση αδειών απουσίας των εκπαιδευτικών. Στην εγκύκλιο  πληροφορεί ότι πλέον για πρώτη χρονιά παραχωρείται άδεια απουσίας με απολαβές μέχρι τρεις εργάσιμες ημέρες σε άρρενες εκπαιδευτικούς σε περίπτωση τοκετού παιδιού τους. Η απόφαση ελήφθη μετά από σύσταση της Επιτρόπου Διοικήσεως, για να καταπολεμηθούν οι φυλετικές ή άλλες διακρίσεις.  
Αναφέρεται στην εγκύκλιο:
Παραχώρηση αδειών απουσίας για προσωπικούς ή οικογενειακούς λόγους
Με βάση τους περί Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας (Χορήγηση αδειών) Κανονισμούς του 1993 - (ΚΔΠ 307/93), σε μόνιμο εκπαιδευτικό λειτουργό μπορεί να παραχωρηθεί άδεια απουσίας με απολαβές μέχρι δώδεκα εργάσιμες ημέρες κάθε σχολικό έτος, μόνο για σοβαρούς προσωπικούς ή οικογενειακούς λόγους που εγκρίνονται από την αρμόδια αρχή. Με βάση τους Όρους Υπηρεσίας των Έκτακτων Εκπαιδευτικών, οι έκτακτοι εκπαιδευτικοί με ετήσια απασχόληση δικαιούνται άδεια απουσίας με απολαβές μέχρι δέκα εργάσιμες μέρες.
2. Η άδεια απουσίας εγκρίνεται από το Διευθυντή του οικείου Τμήματος Εκπαίδευσης ή από εξουσιοδοτημένο από αυτό λειτουργό, μετά από αίτηση του εκπαιδευτικού. Ο Διευθυντής του σχολείου δικαιούται να παραχωρεί άδεια απουσίας μιας ημέρας, μετά από αίτηση του εκπαιδευτικού, η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τις δύο ημέρες γιο κάθε σχολικό έτος.
3. Επειδή είναι αδύνατο να αναφερθούν όλες οι περιπτώσεις κατά τις οποίες εκπαιδευτικοί λειτουργοί ζητούν άδεια απουσίας για σοβαρούς προσωπικούς ή οικογενειακούς λόγους, αναφέρονται εκείνες που παρουσιάζονται πιο συχνά και η υφιστάμενη πολιτική/πρακτική στην παραχώρηση τους. Νοείται ότι σι όλες τις περιπτώσεις που εγκρίνεται άδεια από την αρμόδια αρχή, η άδεια παραχωρείται νοουμένου ότι δεν έχουν εξαντληθεί οι 12 εργάσιμες μέρες.
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΛΟΓΟΙ
α) Λόγοι υγείας μέλoυς  της οικογένειας είτε στην Κύπρο είτε στο εξωτερικό
Παραχωρείται άδεια απουσίας με απολαβές νοουμένου ότι η αίτηση συνοδεύεται απαραίτητα από σχετική ιατρική βεβαίωση ότι είναι απαραίτητη η παρουσία/συνοδεία του εκπαιδευτικού. Διευκρινίζεται ότι η πιο πάνω παραχώρηση περιλαμβάνει και την άδεια απουσίας με απολαβές μέχρι τρεις εργάσιμες ημέρες για άρρενες εκπαιδευτικούς σε περίπτωση τοκετού παιδιού τους.
β) Συνοδεία τέκνων στο εξωτερικό νια σκοπούς σπουδών
Ο Διευθυντής του σχολείου μπορεί να υποβάλλει αιτιολογημένη εισήγηση στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου για παραχώρηση άδειας για συνέντευξη για εξασφάλιση θέσης ή για εγγραφή κα; εγκατάσταση πρωτοετούς φοιτητή μέχρι τρεις (3) ημέρες ή μέχρι πέντε (5) ημέρες αν πρόκειται για σπουδές σε πολύ μακρινές χώρες (π.χ. Αμερική, Αυστραλία) με πλήρη δικαιολογητικά και νοουμένου ότι δεν παρακωλύεται η ομαλή λειτουργία του σχολείου Τονίζεται ότι κατά την περίοδο Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου οι Διευθυντές πρέπει να εξετάζουν όλες τις πιθανές περιπτώσεις πριν προωθήσουν οποιαδήποτε τέτοια εισήγηση και να προωθούν μόνο εκείνες που τεκμηριωμένα μπορούν να χαρακτηριστούν ως «εξαιρετικές περιπτώσεις».
Για συνοδεία ανάπηρου τέκνου στο εξωτερικό για τους πιο πάνω σκοπούς παραχωρείται άδεια μέχρι τρεις (3) ημέρες ή μέχρι πέντε (5) ημέρες, ανάλογα, χωρίς να εμπίπτει στους πιο πάνω περιορισμούς.
γ) Τελετή αποφοίτησης
Παραχωρείται άδεια απουσίας με απολαβές μέχρι τρεις (3) μέρες ή μέχρι πέντε (5) μέρες αν πρόκειται για μακρινές χώρες για να παραστούν στην τελετή αποφοίτησης τέκνων ή των ιδίων, πτυχιακού ή μεταπτυχιακού επιπέδου.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ
α} Τέλεση γάμου
Παραχωρείται άδεια απουσίας με απολαβές για τρεις εργάσιμες μέρες,
β) Μετάβαση στο εξωτερικό για ιατρικές εξετάσεις
Παραχωρείται άδεια απουσίας με απολαβές, νοουμένου ότι η αίτηση, συνοδεύεται από σχετική ιατρική βεβαίωση και θα προσκομιστούν ιατρικά πιστοποιητικά από το εξωτερικό κατά την επιστροφή.
γ) Συμμετοχή σε πανεπιστημιακές εξετάσεις στην Κύπρο ή το εξωτερικό
Παραχωρείται άδεια απουσίας με απολαβές μέχρι (3) εργάσιμες μέρες για εξέταση προς απόκτηση δεύτερου πτυχίου νοουμένου ότι οι σπουδές έχουν σχέση με την εκπαίδευση και για απόκτηση μεταπτυχιακού διπλώματος ή τίτλου νοουμένου επίσης ότι οι μεταπτυχιακές σπουδές έχουν σχέση με την εκπαίδευση (εξαιρείται το πιστοποιητικό παρακολούθησης).
δ) Συμμετοχή σε εκπαιδευτικά σεμινάρια/συνέδρια στην Κύπρο ή το εξωτερικό
Παραχωρείται άδεια απουσίας με απολαβές νοουμένου ότι η αίτηση συνοδεύεται από σχετική σύσταση του αρμόδιου κυβερνητικού φορέα π.χ. Πολιτιστικές Υπηρεσίες, Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών κτλ. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις n αρμόδια αρχή συνεκτιμά την ποιότητα ενός συνεδρίου ή σεμιναρίου και το πραγματικό ενδιαφέρον του εκπαιδευτικού όπως και το εκπαιδευτικό όφελος και υπό τη δέσμευση ότι ο εκπαιδευτικός θα ενημερώσει με την επιστροφή του τους συναδέλφους του για τις εργασίες και τα πορίσματα του συνεδρίου/σεμιναρίου που παρακολούθησε.
ε) Καλλιτεχνικές. πνευματικές και άλλες εκδηλώσεις
Παραχωρείται άδεια απουσίας με απολαβές όταν είναι κάτω από την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού ή άλλου επίσημου φορέα ή πρόκειται για μεγάλης σημασίας εκδηλώσεις (Πανελλήνιες ή πολυεθνικές με συμμετοχή 4 τουλάχιστον χωρών). Νοείται ότι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί λαμβάνουν μέρος στις εκδηλώσεις χωρίς οποιαδήποτε αμοιβή από μέρους των οργανωτών ή των εκπροσώπων. Σε αντίθετη περίπτωση οι συμμετέχοντες πρέπει να υποβάλλουν αίτηση για την παραχώρηση άδειας για ιδιωτική μερική απασχόληση, με τα απαραίτητα δικαιολογητικά και να εξασφαλίσουν τη σχετική έγκριση, ως προϋπόθεση για εξέταση αίτησης για άδεια απουσίας για τη συμμετοχή τους.
στ) Αθλητικές εκδηλώσεις στην Κύπρο ή το εξωτερικό
Παραχωρείται άδεια απουσίας με απολαβές σε αθλητές που συμμετέχουν, προπονητές και εφόρους που συνοδεύουν εθνικές ομάδες της Κύπρου σε διεθνείς αγώνες και σε διαιτητές/παρατηρητές, αθλητές-προπονητές και εφόρους-συνοδούς ομάδων που συμμετέχουν σε επίσημους διεθνείς αγώνες. Νοείται ότι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί λαμβάνουν μέρος στις εκδηλώσεις χωρίς οποιαδήποτε αμοιβή από μέρους των οργανωτών ή των εκπροσώπων. Σε αντίθετη περίπτωση οι συμμετέχοντες πρέπει να υποβάλλουν αίτηση για την παραχώρηση άδειας νια ιδιωτική μερική απασχόληση, με τα απαραίτητα δικαιολογητικά και να εξασφαλίσουν τη σχετική έγκριση, ως προϋπόθεση για εξέταση αίτησης για άδεια απουσίας για τη συμμετοχή τους.
4. Επειδή είναι απαραίτητο να αντικαθίστανται οι εκπαιδευτικοί που απουσιάζουν με πολυήμερες άδειες, με συνέπεια να επιβαρύνεται το δημόσιο με πρόσθετες δαπάνες, η παραχώρηση τέτοιων αδειών 6α γίνεται με πολλή φειδώ. Παρακαλούνται οι διευθυντές των σχολείων να συστήνουν ή όχι την παραχώρηση άδειας απουσίας παραθέτοντας τους λόγους στο ειδικό έντυπο υποβολής αίτησης για άδεια απουσίας και να παραχωρούν τις δύο μονοήμερες άδειες απουσίας πριν ή μετά από Σαββατοκύριακα, αργίες και διακοπές μόνο αν τούτο είναι απόλυτα αναγκαίο. Νοείται ότι θα πρέπει να μην υπάρχει, όταν δίδονται μονοήμερες, διήμερες ή τριήμερες άδειες, απώλεια διδακτικού χρόνου.
5. Η εγκύκλιος με τα ίδια στοιχεία και ημερομηνία 15/05/2009 ακυρώνεται.

Σάββατο, 2 Μαρτίου 2013

Η ΠΟΕΔ καλεί τους εργαζόμενους στα προαιρετικά ολοήμερα να αποφύγουν κάθε ενέργεια που θα μπορούσε να θεωρηθεί ως εγγραφή ή ένταξη σε οποιαδήποτε άλλη συντεχνία

Λευκωσία, 27 Φεβρουαρίου, 2013
Προς όλους τους συναδέλφους
που υπηρετούν σε έκτακτη βάση
στο Προαιρετικό Ολοήμερο Σχολείο

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Αισθανόμαστε ην ανάγκη να επικοινωνήσουμε μαζί σας, για να διευκρινίσουμε τη στάση της ΠΟΕΔ σ’ ό,τι αφορά το θέμα της απασχόλησής σας στο Προαιρετικό Ολοήμερο Σχολείο και να σας ενημερώσουμε, γενικά, για τις εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα σ’ ό,τι αφορά τους όρους εργοδότησής σας, ιδιαίτερα μετά τη λειτουργία του ΙΔΑΒΕΠ, που μονομερώς η Επίσημη Πλευρά του Υπουργείου προώθησε και έθεσε σ’ εφαρμογή ως φορέα Ιδιωτικού Δικαίου, μορφής που, για πρώτη φορά, εμφανίζεται στο χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
1. Σχετικά, υπενθυμίζουμε ότι η Οργάνωση είχε, από την αρχή της λειτουργίας του Ολοήμερου Σχολείου, υιοθετήσει τη θέση πως προτεραιότητα για απασχόληση στο Ολοήμερο θα έπρεπε να δοθεί, όπως και δόθηκε από τότε, στους αδιόριστους συναδέλφους, στο βαθμό, βέβαια, που να διασφαλίζεται η σύνδεση του απογευματινού Ολοήμερου με πρωινό σχολείο, από το οποίο και, λογικά, αυτό διοικείται.
Η Οργάνωση επεδίωξε, τότε, και πέτυχε τους καλύτερους δυνατούς όρους απασχόλησης και την αμοιβή των απασχολουμένων στο Προαιρετικό Ολοήμερο, οι οποίοι ισχύουν μέχρι σήμερα.
2. Είναι φανερό πως η απασχόληση των εργοδοτουμένων στον ιδιόμορφο αυτό τύπο σχολείου δεν μπορούσε να τεθεί σε μόνιμη βάση, από τη στιγμή που αυτή συνδέεται άμεσα με τον Κατάλογο Διοριστέων και τη σειρά διορισμού σε θέσεις επισυμβάσει και/ή αντικαταστάτη, ενώ επηρεάζεται, ασφαλώς, από το γεγονός ότι αυτή δεν καλύπτει πλήρες ωράριο και, συνεπώς, δεν είναι δυνατό να δεσμεύει τους επηρεαζομένους να αποφεύγουν την όποια άλλη απασχόλησή τους, κάτι που, στην ουσία, συνεπάγεται η οποιασδήποτε μορφής αυτή μονιμότητα. Οι ίδιοι αυτοί λόγοι εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι σήμερα, γι’ αυτό και δεν πρέπει να αναμένεται ότι είναι πρακτικά δυνατό αυτή να επιτευχθεί χωρίς να θυσιαστούν διάφορα άλλα δικαιώματα των επηρεαζομένων, περιλαμβανομένων της διατήρησης της σειράς του Καταλόγου Διοριστέων και της διασφάλισης των ευνοϊκότερων, σε σχέση με αυτούς του Ιδιωτικού Τομέα, όρων απασχόλησης στο Δημόσιο.
3. Το καλοκαίρι του 2012, με αφορμή σχετική έκθεση της Γενικής Ελέγκτριας και με βαθύτερη αιτία την ανάγκη να παρουσιαστούν, ενόψει Τρόικα, μειωμένες οι δαπάνες για την Εκπαίδευση, το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε, μονομερώς, ύστερα από σχετική απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, στην αλλαγή του καθεστώτος εργοδότησης στο Προαιρετικό Ολοήμερο Σχολείο, θέτοντας, σχετικά, σ’ εφαρμογή το νέο Φορέα, Ιδιωτικού πια Δικαίου, γνωστό σήμερα ως ΙΔΑΒΕΠ. Η ΠΟΕΔ αντέδρασε, τότε, από κοινού με τις άλλες Εκπαιδευτικές Οργανώσεις, αφού το θέμα επηρέαζε κι επηρεάζει και τους λειτουργούς της Μέσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης που απασχολούνται στα ΚΙΕ, και με κοινό έγγραφό τους που υποβλήθηκε, σε συνεργασία με Γραφείο Νομικών Συμβούλων, υπέβαλλε ότι :
«α. Θεωρεί απαράδεκτη και προκλητική τη συμπεριφορά του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στη συνομολόγηση της συμφωνίας για το καθεστώς λειτουργίας των ΚΙΕ και των Προαιρετικών Ολοήμερων Σχολείων χωρίς τη συμμετοχή των Εκπαιδευτικών Οργανώσεων.
β. Εκτιμά ως απαράδεκτη και τη συμπεριφορά των συντεχνιών ΣΕΚ - ΠΕΟ, οι οποίες ενεργώντας αντιδεοντολογικά συμφώνησαν με το Υπουργείο Παιδείας για θέματα κυρίως εκπαιδευτικά που δεν είναι της αρμοδιότητας τους.
γ. Διαφωνεί με την αλλαγή του νομικού καθεστώτος των ΚΙΕ και των Προαιρετικών Ολοήμερων Σχολείων και την υπαγωγή τους σε Φορέα Ιδιωτικού Δικαίου, πράγμα που ουσιαστικά θα οδηγήσει σε διάλυση τους και ενίσχυση της παραπαιδείας.
δ. Στηρίζει την προώθηση της απασχόλησης άνεργων εκπαιδευτικών στα Προαιρετικά Ολοήμερα Σχολεία και ζητά την έναρξη διαλόγου για το συγκεκριμένο θέμα.
ε. Εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια της για τη στάση του Υπουργείου Παιδείας και την απαξίωση των αρμοδίων εκπαιδευτικών οργανώσεων σ' ένα τόσο σοβαρό θέμα».
4. Η ΠΟΕΔ συνεχίζει να διαφωνεί με την αλλαγή του νομικού καθεστώτος για την εργοδότηση των απασχολουμένων στο Προαιρετικό Ολοήμερο κτλ. και την υπαγωγή του σε Φορέα Ιδιωτικού Δικαίου και εξακολουθεί να επιδιώκει διαφοροποίηση της πολιτικής απόφασης που οδήγησε σ’ αυτό. Η Οργάνωση, βλέποντας το ρόλο της ως συλλογικής έκφρασης των εκπαιδευτικών που απασχολούνται στο Δημόσιο Τομέα, δεν μπορεί να συμφωνήσει με την εφαρμογή όρων και συνθηκών εργασίας του Ιδιωτικού Τομέα σε Δημόσια Σχολεία και σε εκπαιδευτικούς οι οποίοι είναι εν δυνάμει μέλη της και οι οποίοι, με βάση και το Καταστατικό της, από τη στιγμή που εγγράφονται στο Πανεπιστήμιο, θεωρούνται συνδεδεμένα μέλη της. Μέσα από αυτή την προοπτική εξετάζοντας το ζήτημα, αυτή διεκδικεί ρόλο και λόγο στα θέματα που σχετίζονται με την απασχόλησή σας και ήταν πάντοτε παρούσα και με άποψη σε κάθε περίπτωση που συζητήθηκαν θέματα που σας αφορούν, ενώ σε διάφορες περιπτώσεις, όπως π.χ. η καταβολή της αντιμισθίας σας πριν από τα Χριστούγεννα, προέβη σε διαβήματα και ενέργειες που είχαν ως αποτέλεσμα την επίλυση των προβλημάτων που εγείρονταν. Θεωρεί ύποπτη και υστερόβουλη κάθε ενέργεια από πλευράς άλλων Συντεχνιών, του Ιδιωτικού Τομέα, που αποσκοπεί να «οργανώσει» και να «εντάξει» τους εργαζομένους στο Προαιρετικό Ολοήμερο Σχολείο σε συλλογική έκφραση κάτω από τον έλεγχό τους και λανθασμένη, από πλευράς των επηρεαζόμενων συναδέλφων, επιλογή να συμφωνήσουν και ν’ αποδεχτούν κάτι τέτοιο. Πολλοί από σας έχετε ήδη, με την ευκαιρία της απασχόλησής σας ως αντικαταστάτες, εγγραφεί ως τακτικά μέλη της ΠΟΕΔ, ενώ πολλοί άλλοι θα εγγραφείτε σε επόμενο στάδιο, από τη στιγμή που θα εργοδοτηθείτε ως αντικαταστάτες σε δημόσιο σχολείο. Η συλλογική έκφραση των δασκάλων, των νηπιαγωγών και των εκπαιδευτικών της Ειδικής Εκπαίδευσης, στο χώρο του Δημοσίου, είναι, αποκλειστικά και ανέκαθεν, η ΠΟΕΔ και είμαστε σίγουροι πως δεν θα θέλατε να είστε οι πρώτοι που θα συμβάλουν στη διαφοροποίηση αυτού του καθεστώτος, επιτρέποντας σε Οργανώσεις ξένες προς το επάγγελμα να υπεισέλθουν λαθραία στο χώρο αρμοδιότητας και δραστηριοποίησης της ΠΟΕΔ. Ο καθένας κατανοεί, πιστεύουμε, πως αυτό δεν είναι προς όφελος ούτε του ιδίου, ούτε και του Κλάδου, γενικότερα.
5. Σ’ ό,τι αφορά την ουσία των θεμάτων που αναφέρονται στους συναδέλφους που εργάζονται σήμερα στο Προαιρετικό Ολοήμερο, η Οργάνωση εκφράζει, πρώτα, ανησυχία για την πιθανή εξέλιξη του ΙΔΑΒΕΠ, επισημαίνοντας ότι διαφάνηκαν, ήδη, από την τρέχουσα σχολική χρονιά, πλείστα όσα προβλήματα, με σοβαρές εκπαιδευτικές διαστάσεις, όπως είναι π.χ. το γεγονός ότι εργαζόμενοι στο Ολοήμερο υποχρεώνονται να εγκαταλείψουν την απασχόλησή τους σ’ αυτό προκειμένου να εργαστούν ως αντικαταστάτες, αλλά και καταστρατήγησης όρων απασχόλησης στο Ολοήμερο λόγω υπαγωγής των εργαζομένων σ’ αυτό, σε άλλο νομικό καθεστώς από εκείνο της Δημόσιας Εκπαίδευσης, όπως π.χ. η αναγνώριση της υπηρεσίας τους ως εκπαιδευτικής, για διάφορους σκοπούς.
Τελευταίο αίτημα της ΠΟΕΔ τα τελευταία τρία χρόνια ήταν η αναγνώριση της υπηρεσίας προϋπηρεσίας των αδιόριστων εκπαιδευτικών ως εκπαιδευτική υπηρεσια σε Δημόσιο Σχολείο. Το αίτημα είχε τεκμηριωθεί με τέτοιο τρόπο που δεν μπορούσε παρά να γίνει αποδεκτό από το Υπουργείο Παιδείας. Αντί αυτού, το Μάιο του 2012 σε δημοσιευμά παρουσιάζεται η ίδρυση ιδιωτικού φορέα.
Η ΠΟΕΔ από το Μάιο, έστω κι αν διαφώνησε με τη δημιουργία του ΙΔΑΒΕΠ, προσπάθησε να διασφαλίσει τα δικαιώματα των εργαζομένων σε αυτό. Πρώτη μάχη έγινε για την αντιμισθία, όπου οι φήμες έλεγαν πως θα μπορούσε να κατέβαινε στα 11 ευρώ. Ευτυχώς, με τις παρεμβάσεις που έγιναν, η αντιμισθία παρέμεινε στα επίπεδα προ ΙΔΑΒΕΠ.
Άλλο σημείο τριβής ήταν η καθυτέρηση που παρατηρήθηκε στη λειτουργία των προαιρετικών ολοήμερων. Αυτά ξεκίνησαν λειτουργία την πρώτη εβδομάδα Οκτωβρίου. Σημαντικό θέμα που δημιουργήθηκε ήταν και ο περιορισμός της μιας εργασίας και ανάγκκη παρουσίασης πιστοποιητικού ανεργίας. Η ΠΟΕΔ από την αρχή διατήρησε τις επιφυλάξεις της για την ορθότητα αυτού του μέτρου και με συντονισμένες ενέργειες έπεισε, έστω και πριν ένα μήνα, να εφαρμοστεί η εισήγηση της κλαδικής των αντικαταστατών που να δίνει δικαίωμα στους εργαζομένους στο προαιρετικο ολοήμερο να πηγαίνουν σε αντικαταστάσεις μέχρι και 15 ημερών. Σημαντική ήταν η παρέμβαση της ΠΟΕΔ και στο θέμα καθυστέρησης πληρωμής των δεδουλευμένων των εργαζομένων στο προαιρετικό ολοήμερο.
Τα πιο πάνω θέματα καταδεικνύουν τα πολλαπλά προβλήματα που εντοπίζονται στη δημιουργία του ΙΔΑΒΕΠ. Το πιο σημαντικό πρόβλημα που εντοπίζεται από την ΠΟΕΔ είναι η μετατόπιση ενός σημαντικού κομματιού της δημόσιας εκπαίδευσης στον Ιδιωτικό. Η χρηματοδότηση για την πρώτη χρονιά έχει γίνει από το κράτος. Ο προβληματισμός όμως όλων μας είναι μήπως αυτό είναι το πρώτο βήμα για την πλήρη ανεξαρτητοποίηση του φορέα ώστε αυτός να αυτοχρηματοδοτείται;
6. Ανάμεσα, εξάλλου, στα διάφορα ερωτήματα που, ενόψει της νέας κατάστασης, εγείρονται στα πλαίσια της μελέτης του θέματος της στελέχωσης των προαιρετικών Ολοήμερων, περιλαμβάνονται :
• Ποιοι θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα να είναι υποψήφιοι για διορισμό και με ποια σειρά, ιδιαίτερα αν ληφθεί υπόψη και η πιθανότητα αριθμός συμβασιούχων συναδέλφων να παραμείνουν, με τη λήξη της σχολικής χρονιάς, εκτός υπηρεσίας, εξαιτίας της αύξησης του διδακτικού χρόνου των δασκάλων;
• Πότε θα πρέπει, για τον ίδιο λόγο, να προκηρυχτούν οι θέσεις, ώστε να μην αποστερηθούν του δικαιώματος απασχόλησης οποιοιδήποτε συνάδελφοι;
• Θα πρέπει να καθοριστεί όριο αποδοχών από άλλη απασχόληση, που να αποκλείει τη δυνατότητα υποψηφιότητας και, αν ναι, ποιο θα πρέπει να είναι αυτό;
• Είναι ορθό και θα πρέπει να τυγχάνει εφαρμογής, εργαζόμενοι στο Ολοήμερο να υποχρεώνονται να παραιτηθούν αν εργοδοτηθούν ως αντικαταστάτες ή αλλού;
• Αν ναι, μήπως θα πρέπει να υπάρχει περίοδος χάριτος, έτσι που μικρής διάρκειας απασχόληση και σε δεύτερο επάγγελμα να μη συνεπάγεται, απαραίτητα, και την παραίτηση του εργαζομένου στο Ολοήμερο;
Αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα θα πρέπει να τύχουν απάντησης, με στόχο την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση του προβλήματος, μέχρι να καταστεί δυνατό το γενικότερο ζήτημα του νομικού καθεστώτος για απασχόληση στο Προαιρετικό Ολοήμερο να επανεξεταστεί και να ρυθμιστεί με το σωστό τρόπο.
Για να γίνει, όμως, αυτό, θα πρέπει κάθε προσπάθεια κατακερματισμού της δύναμης των εργαζομένων, και/ή όσων έχουν δικαίωμα να εργαστούν σ’ αυτά, να τερματιστεί και οι συνάδελφοι να παραμείνουν ενωμένοι κάτω από τη συνδικαλιστική Οργάνωση που φύσει και θέσει μπορεί και πρέπει να τους εκπροσωπεί. Για να γίνει κάτι τέτοιο, κανένας συνάδελφος δεν πρέπει να δώσει πίστη στα όσα, υστερόβουλα, διατυμπανίζονται από τις Συντεχνίες του Ιδιωτικού Τομέα, που επιδιώκουν να τους εντάξουν στη δύναμή τους. Η ΠΟΕΔ εξετάζει, ήδη, μορφές εσωτερικής οργάνωσης για τους αδιόριστους, αντικαταστάτες και απασχολουμένους στο Ολοήμερο, συναδέλφους, τέτοιες που θα επιτρέπουν να τίθενται άμεσα και πιο ξεκάθαρα τα προβλήματα που τους απασχολούν, ώστε αυτά να τυγχάνουν άμεσης προώθησης και επίλυσης.
7. Για όλους τους πιο πάνω λόγους, η ΠΟΕΔ σας καλεί να αποφύγετε κάθε ενέργεια που θα μπορούσε να θεωρηθεί ως εγγραφή ή ένταξή σας σε οποιαδήποτε άλλη Οργάνωση εκτός από τη ΠΟΕΔ και ζητά από σας να την εξουσιοδοτήσετε να χειρίζεται, αποκλειστικά, όλα τα θέματα που σχετίζονται με την απασχόλησή σας. Δεσμεύεται ότι θα ενεργεί εκ μέρους και για λογαριασμό σας όπως για κάθε άλλο μέλος της, μέσα από τις διαδικασίες που προδιαγράφονται από το Καταστατικό της.