Κυριακή, 28 Μαΐου 2017

Ας κάνουμε τη διαφορά και στην Ειδική Εκπαίδευση, της Ιωάννας Πέτρου

Ο κλάδος της Ειδικής Εκπαίδευσης εδώ και χρόνια αντιμετωπίζει τα ίδια άλυτα προβλήματα. Προβλήματα τα οποία επιφέρουν σοβαρότατες επιπτώσεις στην εκπαίδευση των παιδιών. Οι δάσκαλοι Ειδικής Εκπαίδευσης καλούνται να επιτελέσουν το έργο τους σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Όχι μόνο δεν έχει διεκδικηθεί τίποτα για αυτό τον κλάδο εδώ και πολύ καιρό, αλλά αντίθετα έχουν αφαιρεθεί ήδη πολλά.
Η κατάργηση του χρόνου μετακίνησης που δινόταν στους Δασκάλους Ειδικής Εκπαίδευσης και στους Λογοθεραπευτές, έχει πολύ μεγάλο αντίκτυπο στην εκπαίδευση των παιδιών. Ο χρόνος που χρειάζονται οι εκπαιδευτικοί για μετακίνηση είναι πολύτιμος χρόνος, ο οποίος στερείται από το μάθημα των παιδιών, από το χρόνο προετοιμασίας του μαθήματος και από τον χρόνο επικοινωνίας με δασκάλους και γονείς. Οι μετακινούμενοι δάσκαλοι αναγκάζονται στο τέλος της μέρας, με πολύ κόπο να εφαρμόζουν ένα μη ικανοποιητικό πρόγραμμα για αυτά τα παιδιά και να εξαντλούνται στην προσπάθεια αυτή. Ο θεσμός αυτός, όχι μόνο δεν έπρεπε να καταργηθεί, αλλά αντίθετα πρέπει να επεκταθεί σε όλους τους εκπαιδευτικούς που μετακινούνται σε περισσότερα από ένα σχολεία εντός της μέρας.
Ένα άλλο σοβαρό πρόβλημα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε,  είναι η μείωση του χρόνου παροχής Ειδικής Εκπαίδευσης και Λογοθεραπείας, που αναλογεί σε κάθε μαθητή. Ως λύση για το πρόβλημα αυτό το Υπουργείο εισηγείται την ομαδοποίηση παιδιών. Η ομαδοποίηση παιδιών είναι κάτι που κι εμείς οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί επιλέγουμε να εφαρμόζουμε, μόνο όμως όταν είναι προς όφελος των παιδιών και όταν ανταποκρίνεται στις εκπαιδευτικές τους ανάγκες. Δε μπορεί όμως να εφαρμόζεται πάντοτε και σίγουρα όχι ως λύση στο πρόβλημα έλλειψης διδακτικών περιόδων. Αν λάβουμε υπόψη και τις καινούργιες εγκρίσεις παιδιών που συνεχώς προκύπτουν, το πρόβλημα χρόνου γίνεται ακόμη πιο έντονο.
Οι δάσκαλοι, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι σε Ειδικές Μονάδες, έχουν να αντιμετωπίσουν σωρεία προβλημάτων έχοντας αυξημένες ευθύνες. Θεωρούμε ότι επιβάλλεται να παραχωρηθεί και σε αυτούς χρόνος υπεύθυνου τμήματος για να μπορούν να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις όλο και περισσότερο αυξανόμενες υποχρεώσεις.
Τα προβλήματα στην Ειδική Εκπαίδευση είναι πολλά. Αυτά είναι μόνο ενδεικτικά. Για το λόγο αυτό απαιτούμε επιτέλους να δούμε μια ΠΟΕΔ, δυνατή, αποτελεσματική, η οποία να διεκδικεί και να αντιπροσωπεύει και αυτή την ομάδα συναδέλφων. Ας δούμε επιτέλους διαφορά.
Δεν απομακρυνόμαστε από την ΠΟΕΔ. Αντίθετα ψηφίζοντας αλλάζουμε την Οργάνωση μας και συμμετέχουμε σε αυτή. Η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ήταν και θα είναι πάντοτε στο πλευρό της Ειδικής Εκπαίδευσης, προτείνοντας στα ψηφοδέλτια της τον μεγαλύτερο αριθμό εκπροσώπων του κλάδου αυτού. Προτείνει άτομα τα οποία είναι ενεργά μέλη της Κίνησης και των Κλαδικών Επιτροπών Ειδικής Εκπαίδευσης της ΠΟΕΔ, τα οποία αναδεικνύουν συνεχώς τα προβλήματα του κλάδου. Χρειαζόμαστε εκπροσώπους με όρεξη για δουλειά και μετά την 30ή Μαΐου. Αυτή τη φορά, ας κάνουμε εμείς οι εκπαιδευτικοί τη διαφορά!
*Δασκάλα Ειδικής Εκπαίδευσης

Υποψήφια Γενική Αντιπρόσωπος Προοδευτικής Κίνησης Δασκάλων και Νηπιαγωγών

Δεν υπάρχουν σχόλια: