Τοποθέτηση Προοδευτικής στο Διοικητικό Συμβούλιο
της ΠΟΕΔ, 2 Μαΐου 2020, για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Συναδέλφισσες,
συνάδελφοι,
Δυστυχώς ο ΥΠΠΑΝ συνεχίζει να εμπαίζει με τη νοημοσύνη του εκπαιδευτικού
κόσμου, να αγνοεί τις διαδικασίες διαλόγου, να επιχειρεί ωραιοποίηση τη όλης
κατάστασης και να προχωρά σε μονομερείς αποφάσεις και οδηγίες οι οποίες μοναδικό στόχο έχουν τη δημιουργία
εντυπώσεων, αγνοώντας παντελώς την πραγματικότητα. Από τις 13 Μαρτίου που έχει ανασταλεί η
φοίτηση, ο ΥΠΠΑΝ αρνείται προκλητικά τον διάλογο και αρκέστηκε σε δύο
συναντήσεις εντελώς ενημερωτικές. Σε καμία περίπτωση δεν τήρησε τις δεσμεύσεις
και υποσχέσεις του. Απέτυχε επίσης να διασφαλίσει τις ίσες ευκαιρίες
πρόσβασης στη δημόσια εκπαίδευση για όλους τους μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης,
όπως είχε υποσχεθεί, με τη διάθεση σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες
συσκευών εργασίας και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Παρά τα ψέματα από τον ΥΠΠΑΝ ότι δήθεν είχε
εξασφαλιστεί ο εξοπλισμός για όλα τα παιδιά, έγινε τελικά παραδεκτό σε πρόσφατες δηλώσεις του
ότι αυτό δεν ισχύει, γεγονός που δικαιώνει τη θέση της ΠΟΕΔ όλο αυτό το
διάστημα. Αναμένουμε, όπως άλλωστε δήλωσε, οι ανάγκες αυτές να καλυφθούν άμεσα
τις επόμενες ημέρες. Θα παρακολουθούμε τις εξελίξεις και αν χρειαστεί θα
καταγγέλλουμε καθημερινά τις ανισότητες που δημιουργούνται εξ υπαιτιότητας του
ΥΠΠΑΝ. Το ίδιο ζητούμε να πράττει και η ΠΟΕΔ.
Χαρακτηριστικά, σημειώνουμε ότι αυτή τη χρονική στιγμή, δύο μήνες μετά,
1800 μαθητές μας της Ε’ και Στ’ τάξης δεν έχουν κατάλληλη συσκευή για σύγχρονη
εκπαίδευση και ταυτόχρονα 300 μαθητές δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, βάσει των
πραγματικών στοιχείων που οι διευθύνσεις των σχολείων μας έχουν δηλώσει. Επιπλέον
και πολύ σημαντικό, το υπουργείο συνεχίζει ακόμα να αδυνατεί να δώσει σαφείς
οδηγίες ως προς τους μαθησιακούς στόχους που έχει αυτή η εξ αποστάσεως
εκπαίδευση. Η ευθύνη της αδυναμίας έναρξης της σύγχρονης εκπαίδευσης σε
όλες τις σχολικές μονάδες, βαραίνει αποκλειστικά και μόνον το ΥΠΠΑΝ. Την ίδια
στιγμή, σημειώνουμε και εξακολουθούμε να θεωρούμε ότι η όλη στάση της ΠΟΕΔ στο
συγκεκριμένο θέμα ήταν σωστή, όπως και η οδηγία να μην εφαρμοστεί η τελευταία εγκύκλιος της ΔΔΕ, ημερομηνίας 23
Απριλίου, η οποία μιλά ακόμα και για υποχρεωτική σύγχρονη εκπαίδευση από την Α’ μέχρι την Στ’ τάξη.
Το ΥΠΠΑΝ με τις μονομερείς του οδηγίες, αυξάνει εν γνώσει του τις κοινωνικές
ανισότητες μεταξύ των μαθητών και εντέχνως προσπαθεί να μεταφέρει τις δικές του
ευθύνες στους ώμους των εκπαιδευτικών.
Λαμβάνοντας υπόψη τις συζητήσεις με τους Οργανωμένους Γονείς, τις
δεσμεύσεις του ΥΠΠΑΝ και γενικά τις εξελίξεις, εισηγούμαστε προς το Δ.Σ. τα
εξής:
Ε’ και Στ’ τάξη: Στη βάση της παιδαγωγικής αυτονομίας να
επιτραπεί σε κάθε εκπαιδευτικό η επιλογή της μεθόδους της εξ αποστάσεως
εκπαίδευσης που θα χρησιμοποιήσει, ανάλογα και με τις ανάγκες και
ικανότητες των μαθητών της τάξης του. Στις περιπτώσεις που θα χρησιμοποιηθεί η
σύγχρονη εκπαίδευση, αυτό μπορεί να γίνει στη ζώνη 12:00 με 13:30 ή σε άλλο
χρόνο αν αυτό κριθεί πιο πρακτικό και ωφέλιμο βάσει των ιδιαιτεροτήτων της κάθε
τάξης. Σε περίπτωση που εξακολουθούν μαθητές να
μην έχουν κατάλληλες συσκευές για σύγχρονη εκπαίδευση μπορεί να συνεχίσει και
με ασύγχρονη εκπαίδευση για αυτά τα παιδιά. Την
ίδια ώρα αναμένουμε από το ΥΠΠΑΝ, έστω και την υστάτη να καθορίσει ξεκάθαρα το
τι διδάσκονται τα παιδιά.
Α΄ μέχρι Δ’ τάξη: Να συνεχιστεί η ασύγχρονη εκπαίδευση, όπως
εφαρμοζόταν μέχρι σήμερα. Η επικοινωνία μεταξύ δασκάλου και μαθητή για σκοπούς
συναισθηματικής στήριξης να είναι τακτική, αλλά να επιτραπούν τα μέσα και ο τρόπος που ο
κάθε εκπαιδευτικός έχει επιλέξει να επικοινωνεί με τους μαθητές του, ανάλογα
και με τις ανάγκες της τάξης του και σε χρόνο που μπορούν όλα τα παιδιά. Αυτό
σε καμία περίπτωση δεν επιβάλλει ταυτόχρονη επικοινωνία με όλα τα παιδιά για
σκοπούς διδασκαλίας, όπως αναφέρει η τελευταία εγκύκλιος του ΥΠΠΑΝ. Την
ίδια ώρα αναμένουμε από το ΥΠΠΑΝ, έστω και την υστάτη να καθορίσει ξεκάθαρα το
τι διδάσκονται τα παιδιά.
Προδημοτική Εκπαίδευση: Να συνεχιστεί η ασύγχρονη εκπαίδευση, επικοινωνία
και επαφή εκπαιδευτικών και μαθητών. Εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό
κομμάτι η συναισθηματική στήριξη των παιδιών από τους νηπιαγωγούς.
Ειδική Εκπαίδευση: Το ΥΠΠΑΝ
να δώσει ξεχωριστές οδηγίες για την Ειδική Εκπαίδευση, τόσο για τα παιδιά που
χρήζουν Ειδικής Εκπαίδευσης και Λογοθεραπείας και φοιτούν στη Γενική Τάξη, όσο
και για τα παιδιά που φοιτούν στα Ειδικά Σχολεία. Στην τελευταία εγκύκλιο,
ημερομηνίας 23 Απριλίου, το ΥΠΠΑΝ απευθύνεται και στις Διευθύνσεις των Ειδικών
Σχολείων, χωρίς να κάνει καμία απολύτως αναφορά για τον τρόπο που θα εφαρμοστεί
η σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία στα Ειδικά Σχολεία και φυσικά χωρίς καμία
απολύτως οδηγία για τα παιδιά που χρήζουν Ειδικής Εκπαίδευσης στη Γενική Τάξη. Όλο
αυτό το διάστημα στην Ειδική Εκπαίδευση εφαρμόζεται ασύγχρονη εξ αποστάσεως
διδασκαλία, ενώ το ΥΠΠΑΝ, με εξαίρεση τις περιπτώσεις των παιδιών με προβλήματα
ακοής, δεν βρήκε ακόμα τον νόμιμο τρόπο, για να εφαρμοστεί η εξ αποστάσεως
σύγχρονη εκπαίδευση και στα υπόλοιπα παιδιά που χρήζουν ειδικής εκπαίδευσης ή
λογοθεραπείας. Σημαντικά ερωτήματα για την εφαρμογή της σύγχρονης εξ αποστάσεως
εκπαίδευσης στην Ειδική Εκπαίδευση παραμένουν αναπάντητα, ενώ το ΥΠΠΑΝ δεν έχει
φροντίσει να ελέγξει κατά πόσο όλοι οι μαθητές που χρήζουν Ειδικής Εκπαίδευσης
και Λογοθεραπείας έχουν κωδικούς ΤΕΑΜS.
Εκπαιδευτική Τηλεόραση: Η Εκπαιδευτική τηλεόραση λειτουργεί συμπληρωματικά
και ενισχυτικά με την όλη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Αποτελεί
θετικό βήμα το γεγονός ότι έχουν αυξηθεί τα εκπαιδευτικά τηλεοπτικά
προγράμματα, αλλά παραμένει απαράδεκτη η οδηγία να παρακολουθούνται υποχρεωτικά
από τους μαθητές Α’ μέχρι Δ’ τάξης και στη συνέχεια να οργανώνεται τηλεδιάσκεψη,
με σκοπό να συζητείται το εκπαιδευτικό τηλεοπτικό πρόγραμμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου