Παρασκευή 29 Μαΐου 2020

Και η κατρακύλα συνεχίζεται…

Και η κατρακύλα συνεχίζεται…

Του Μάριου Ρήγα*

Και η κατρακύλα συνεχίζεται.  Μετά τις αλλεπάλληλες γκάφες και τραγικούς χειρισμούς κατά την αναστολή φοίτησης, ο Υπουργός Παιδείας και το επιτελείο του συνεχίζουν να προκαλούν με τη στάση τους ακόμα και κατά τη διαδικασία ανοίγματος των σχολείων.

Είναι ξεκάθαρο, ότι κατά τη διαχείριση του ανοίγματος των σχολείων έχει αποτύχει πλήρως ο όποιος «σχεδιασμός» επιχείρησε την τελευταία στιγμή να εκπονήσει το Υπουργείο Παιδείας. Ένας «σχεδιασμός», ο οποίος φαινόταν από την αρχή πως ήταν ελλιπής έως ανύπαρκτος αφού:

1) Στις «επιμορφώσεις» των διευθυντών που διοργανώθηκαν δύο ημέρες  πριν το άνοιγμα των σχολείων, δεν υπήρξε ουσιαστική ενημέρωση για τη διαχείριση της κατάστασης και καμία παρουσίαση όποιου σχεδιασμού για την επαναλειτουργία των σχολείων.

2) Η ανακοίνωση του Υγειονομικού Πρωτοκόλλου Ασφάλειας και Υγείας για αντιμετώπιση του Covid-19 στα σχολεία έγινε μόλις 36 ώρες πριν την επιστροφή μαθητών και εκπαιδευτικών στα σχολεία (και μετά την ενημέρωση των διευθυντών), με αποτέλεσμα οι Σχολικές Εφορείες, το εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό και οι Σύνδεσμοι Γονέων να καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες να καλύψουν τα κενά του Υπουργείου, ούτως ώστε να επιτύχει το εγχείρημα.

3) Μόλις μερικές ώρες πριν την επιστροφή όλων των μαθητών δημοτικού και γυμνασίου, το Υπουργείο Παιδείας ανάρτησε στην ιστοσελίδα του ανακοίνωση βάσει της οποίας απέκλειε μεγάλη μερίδα του μαθητικού πληθυσμού. Παιδιά που φοιτούν σε Ειδικές Μονάδες ή εξυπηρετούνται από συνοδό, ρατσιστικά και ετσιθελικά, αποκλείστηκαν από τα δημόσια σχολεία καταπατώντας κάθε νομοθεσία και σύμβαση.

4) Την Πέμπτη, 21 Μαΐου, οι σχολικές μονάδες είχαν να αντιμετωπίσουν ανάμεσα σε όλα και την υποστελέχωση σε διδακτικό προσωπικό. Πάρα πολλά σχολεία λειτούργησαν και ακόμη λειτουργούν με μεγάλες ελλείψεις προσωπικού, οι οποίες λόγω της ευσυνειδησίας  των εκπαιδευτικών και της άοκνης προσπάθειάς τους, δεν επηρέασαν την ασφάλεια των παιδιών.

5) Μετά από τη θύελλα αντιδράσεων εκπαιδευτικών, γονιών και οργανωμένων φορέων, το Υπουργείο Παιδείας απέστειλε διαφοροποιημένη ανακοίνωση στην οποία ανέφερε ότι μια μικρή μερίδα παιδιών με συνοδό θα επιστρέψει στα σχολεία, ενώ για κάποια άλλα θα ζητηθεί η έγκριση από ειδική επιτροπή. Την αμέσως επόμενη της νέας οδηγίας, ενημερώνονται οι γονείς των παιδιών αυτών ότι απαιτείται να προσκομίσουν διάγνωση και βεβαίωση από θεράποντα ιατρό για να επιτραπεί ή όχι στα παιδιά η φοίτηση τους στο σχολείο, αγνοώντας εντελώς το γεγονός ότι οι διαγνώσεις και βεβαιώσεις υπάρχουν ήδη στους φακέλους των παιδιών στις σχολικές μονάδες. 

6) Σύμφωνα με οδηγίες του ΥΠΠΑΝ, στο διάστημα μέχρι το κλείσιμο των σχολείων, θα γίνεται εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα παιδιά που δεν μπορούν να επιστρέψουν στο σχολείο, αφού ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, αλλά όχι στα παιδιά τα οποία δεν μπορούν να επιστρέψουν στα σχολεία γιατί κάποιο μέλος της οικογένειας τους ανήκει στις ευπαθείς ομάδες. Πέραν του γεγονότος ότι για ακόμη μια φορά το ΥΠΠΑΝ δεν λέει με ποιο τρόπο θα γίνεται αυτό, συνεχίζει την πολιτική των διακρίσεων εις βάρος μια άλλης ομάδας παιδιών αυτή την φορά.

7) Δύο μήνες μετά την αναστολή φοίτησης και την έναρξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης,  το ΥΠΠΑΝ παραδέχεται ότι κάποιες χιλιάδες παιδιών εξακολουθούν να μην έχουν πρόσβαση σε διαδίκτυο και εξοπλισμό, συνεχίζοντας να συντηρεί την κοινωνική ανισότητα και την καταπάτηση των δικαιωμάτων του παιδιού.

Με όλα αυτά να συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες, ο Υπουργός Παιδείας συνεχίζει την προσφιλή του τακτική να αγνοεί τους πάντες και να επιρρίπτει αλλού τις δικές του ευθύνες και του Υπουργείου του. Στην προσπάθεια του να καλύψει τις δικές του αδυναμίες και τα δικά του τραγικά λάθη:

 1) Επέρριψε ευθύνες στους εκπαιδευτικούς και την ΠΟΕΔ γιατί δεν προσέρχονταν στα σχολεία μετά τις 13 Μαρτίου, την στιγμή που ακολουθούσαν τα διατάγματα της Κυβέρνησης. Μάλιστα δήλωσε πως αν πήγαιναν οι εκπαιδευτικοί σχολείο θα διαπιστώνονταν τα όποια κενά στην εξ αποστάσεως. Απλά να αναφέρω ότι τα κενά τα είχαν δηλώσει οι εκπαιδευτικοί από την πρώτη ημέρα και ακόμα περιμένουν να συμπληρωθούν.

2) Επέρριψε ευθύνες στους εκπαιδευτικούς και την ΠΟΕΔ για τα όποια προβλήματα παρουσιάσθηκαν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τη στιγμή που 2000 και πλέον μαθητές, ακόμα και σήμερα, δεν έχουν πάρει από το Υπουργείο τον πολυδιαφημιζόμενο εξοπλισμό.

3) Επέρριψε ευθύνες στους εκπαιδευτικούς και την ΠΟΕΔ για την υποστελέχωση των σχολικών μονάδων, τη στιγμή που ήταν ευθύνη του Υπουργείου του η έγκαιρη πλήρωση των αναγκών. Μέχρι και την προηγούμενη του ανοίγματος των σχολείων, το Υπουργείο δεν ξεκαθάριζε ποιοι εκπαιδευτικοί, που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, δικαιούνται την Ειδική Άδεια που προβλέπεται στα Διατάγματα. Αποκορύφωμα το Υπουργείο Παιδείας να ενημερώνει διαφορετικά την ΠΟΕΔ από ότι το Υπουργείο Υγείας και να αναγκάσει εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες να επιστρέψουν στα σχολεία.

 4) Επέρριψε ευθύνες στην Επιδημιολογική Ομάδα και στους γιατρούς του Υπουργείου Υγείας για τις αποφάσεις του και τον ρατσιστικό αποκλεισμό παιδιών από τα σχολεία, στην προσπάθεια του να καλύψει την προχειρότητα με την οποία προσεγγίστηκε το συγκεκριμένο ζήτημα.

Είναι ολοφάνερο πως δεν είναι τα παιδιά με αναπηρίες που πρέπει να περάσουν από αξιολόγηση για να έχουν πρόσβαση στο δημόσιο σχολείο, αλλά κάποιοι άλλοι, τους οποίους η ενασχόληση τους με τη διαχείριση των ζητημάτων παιδείας είναι καταστροφική και επικίνδυνη.  Και ενώ η κατρακύλα συνεχίζεται, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας συνεχίζει να την αγνοεί. Κύριε Πρόεδρε θα περιμένετε να σας καταλογίσει εσάς ευθύνες ο Υπουργός σας, για να δούμε τη δική σας παρέμβαση;

 

*Εκπαιδευτικός Δημοτικής,

Μέλος Γραμματείας Προοδευτικής Κίνησης Δασκάλων και Νηπιαγωγών

Μέλος Διοικητικού Συμβουλίου ΠΟΕΔ

Δεν υπάρχουν σχόλια: