Συνεχίζονται και αυξάνονται οι αδικίες από την εφαρμογή
του Νέου Σχεδίου Διορισίμων στην Εκπαίδευση.
Η Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών, με αφορμή την ανακοίνωση των
νέων καταλόγων διορισίμων στην Εκπαίδευση, μετά και από τη δεύτερη σειρά
εξετάσεων, σημειώνει με εμφαντικό τρόπο ότι οι αδικίες που είχαν επισημανθεί
πριν από την εφαρμογή του το 2017, όχι μόνο συνεχίζονται, αλλά επεκτείνονται
και αυξάνονται. Υπενθυμίζουμε ότι με την εφαρμογή του ΝΣΔΕ το 2017 έχουν
αδικηθεί εκπαιδευτικοί με υπηρεσία στη δημόσια εκπαίδευση, οι οποίοι εργάζονταν
ως αντικαταστάτες και ανέμεναν τη σειρά τους για διορισμό με σύμβαση. Οι
συνάδελφοι αυτοί εξακολουθούν να είναι στο «περίμενε» και να εργάζονται ως
αντικαταστάτες, αφού το ΝΣΔΕ, που μέχρι το 2027 απορροφά το 50% των
νεοδιορισθέντων, αφήνει έξω όσους δεν παρακάθησαν σε αυτές ή όσους δεν πέτυχαν τη βάση σε γραπτές εξετάσεις που
μπορούν να αξιολογήσουν μόνο στο ελάχιστο την πραγματική αξία των εκπαιδευτικών.
Η
πολιτεία δεν υπολογίζει ή δε θεωρεί σημαντικό τον παράγοντα «εμπειρίας» και δεν
έχει φροντίσει να καλύψει με κάποιο τρόπο αυτούς τους συνάδελφους οι οποίοι
έχουν αδικηθεί το 2017.
Οι αδικίες πλέον, συνεχίζονται και αυξάνονται, αφού ένας σημαντικός αριθμός
συναδέλφων μας, οι οποίοι κρίθηκαν «καταλληλότεροι από το 2018 μέχρι το
2020…» και εργάστηκαν με σύμβαση στην εκπαίδευση από τον κατάλογο
διορισίμων, σήμερα μετά από την ανακοίνωση των νέων καταλόγων διορισίμων φαίνεται
να «κρίνονται ακατάλληλοι...»,
με συνεπακόλουθο από τον Σεπτέμβριο του 2020 να βρίσκονται εκτός σχολείων,
για λόγους που δεν έχουν να κάνουν με την αξία τους!!!
Είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι μια εξέταση κρίνει ποιος εκπαιδευτικός θα
διοριστεί και ποιος όχι, αγνοώντας παντελώς την αξία του εκπαιδευτικού στην
τάξη. Καμία αξιολόγηση δεν μέτρησε για την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών αυτών
που έτυχαν επανειλημμένα επιτυχημένης αξιολόγησης για τη πραγματική διδασκαλία
τους τόσο από τους επιθεωρητές αλλά και
τους διευθυντές τους. Συνάδελφοί μας
κινδυνεύουν να μείνουν και πάλι εκτός σχολικών μονάδων, για τα κενά και τις
ελλείψεις που ολοένα εμφανίζει το ΝΣΔΕ. Ο παράγοντας εμπειρία και επιτυχημένων
αξιολογήσεων από ανώτερους λειτουργους του ΥΠΠΑΝ αγνοείται παντελώς για ακόμη
μια φορά, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που το ΝΣΔΕ κράτησε μακριά από την εργασία
στο δημόσιο σχολείο, πριν δύο χρόνια, δεκάδες συνάδελφους με υπηρεσία στην
εκπαίδευση.
Δυστυχώς, όλα όσα είχαμε επισημάνει από το 2015 όταν ψηφιζόταν το ΝΣΔΕ, γίνονται
πραγματικότητα. Κόσμος να «ανακυκλώνεται» στις σχολικές μονάδες λόγω των
αποτελεσμάτων των εξετάσεων ή για άλλους παράγοντες, πριν καν προλάβουν να
βρουν τα πόδια τους στις αίθουσες διδασκαλίας. Καμία σύνδεση της όλης
διαδικασίας του ΝΣΔΕ με την επιτυχημένη αξιολόγηση των συναδέλφων στην τάξη,
ενώ οι «αιώνιοι αντικαταστάτες μας» παραμένουν αδιόριστοι και συνεχίζουν να
είναι η ομάδα των συναδέλφων που έχει αδικηθεί περισσότερο από όλους.
Η πολιτεία οφείλει να διασφαλίσει με τροποποιήσεις στη νομοθεσία τους
εκπαιδευτικούς που έχουν υπηρεσία στη Δημόσια Εκπαίδευση μέσα από τις
διαδικασίες μονιμοποίησης, οι οποίες απαιτούν τέσσερις αξιολογήσεις πραγματικής
διδασκαλίας, μία ανά εξάμηνο, αλλά και μέσα από την αύξηση των θέσεων εργασίας
στο δημόσιο σχολείο στη βάση των πραγματικών αναγκών. Περαιτέρω η κυβέρνηση
πρέπει να προχωρήσει στην αύξηση των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών, στην
κατάργηση των οροφών στην παιδεία και στη μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών
αορίστου χρόνου. Η Προοδευτική σημειώνει ότι θα επανέλθει στο συγκεκριμένο
θέμα, με εισηγήσεις και προτάσεις, έτσι ώστε να μην αδικείται κόσμος από τις
απαράδεκτες διαδικασίες του ΝΣΔΕ.
2/4/2020
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου