Αρχίζει η διαμόρφωση των νέων αναλυτικών προγραμμάτων ανά μάθημα
Ήρθε η σειρά των επιτροπών
Ήρθε η σειρά των επιτροπών
Μετά την επίσημη παρουσίαση της γενικής πρότασης για τα νέα αναλυτικά προγράμματα, ήρθε η ώρα να αναλάβουν δράση οι επιτροπές που θα ετοιμάσουν το αναλυτικό πρόγραμμα του κάθε μαθήματος ξεχωριστά. Όπως πληροφορείται ο «Π», οι διαβουλεύσεις για την σύνθεση των επιτροπών άρχισαν εδώ και μέρες και σχεδόν έχουν ολοκληρωθεί. Μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή αναμένεται μάλιστα ότι ο Υπ. Παιδείας, Αντρέας Δημητρίου, θα είναι έτοιμος να προχωρήσει στην ανακοίνωση των προσώπων που θα τις απαρτίζουν.
Επιτροπές για 20 μαθήματα
Όπως αναφέρθηκε στον «Π», ήδη ο Υπ. Παιδείας έχει καταλήξει στα ονόματα και σε πρώτο στάδιο θα ανακοινωθούν οι συντονιστές-επικεφαλής της κάθε επιτροπής και οι ακαδημαϊκοί-πανεπιστημιακοί που θα συμμετέχουν σε αυτές. Ακολούθως, ο Υπ. Παιδείας θα προχωρήσει στην προκήρυξη θέσεων για μάχιμους εκπαιδευτικούς οι οποίοι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στις εν λόγω επιτροπές. Σημειώνεται ότι θα διοριστούν περί τις 20 επιτροπές (για κάθε μάθημα ξεχωριστά), ενώ σε κάθε μια από αυτές θα συμμετέχουν δύο με τρεις πανεπιστημιακοί-ακαδημαϊκοί και τέσσερις με πέντε μάχιμοι εκπαιδευτικοί. Οι συγκεκριμένες ομάδες θα κληθούν να εξειδικεύσουν σε κάθε επίπεδο και θεματικό πεδίο τους σκοπούς του αναλυτικού προγράμματος του κάθε μαθήματος. Στόχος είναι μέχρι τις 31 Ιουλίου να έχουν καταρτιστεί τα νέα αναλυτικά προγράμματα όλων των μαθημάτων. Υπενθυμίζεται ότι οι γενικές αρχές που πρέπει να διέπουν τα νέα αναλυτικά προγράμματα έχουν ήδη καθοριστεί από την επιτροπή που ανέλαβε τη διαμόρφωσή τους, υπό την προεδρία του καθηγητή Γιώργου Τσιάκαλου. Στην πρόταση της εν λόγω επιτροπής, η οποία παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα στο Συμβούλιο Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης, επισημαίνεται ότι το σχολείο του 21ου αιώνα πρέπει να είναι δημοκρατικό και ανθρώπινο και πως αυτά τα στοιχεία πρέπει να αντικατοπτρίζουν και τα αναλυτικά του προγράμματα. Στην ίδια πρόταση καταγράφονται επίσης η αποστολή και οι σκοποί της εκπαίδευσης, οι θεμελιώδεις παιδαγωγικές αρχές, οι αρχές οργάνωσης και εφαρμογής των προγραμμάτων σπουδών, οι μέθοδοι διδασκαλίας και μάθησης. Στους σκοπούς του αναλυτικού προγράμματος περιγράφονται τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του μορφωμένου ανθρώπου, τα οποία πρέπει να διαμορφωθούν και να καλλιεργηθούν στο πλαίσιο της σχολικής εκπαίδευσης, ενώ για τις αρχές οργάνωσης και εφαρμογής των προγραμμάτων σπουδών, τονίζεται ότι είναι σημαντικό να υπάρχει ένα ενιαίο και συνεκτικό αναλυτικό πρόγραμμα από την προδημοτική εκπαίδευση έως και το Λύκειο. Αναφορικά με τη διδασκαλία, η επιτροπή επεσήμανε ότι είναι αναγκαία η μετακίνηση από το παραδοσιακό σχολείο, που επικεντρωνόταν στην αποθήκευση πληροφοριών στη μνήμη των παιδιών, προς ένα σχολείο που καλλιεργεί ένα φάσμα στάσεων, συμπεριφορών, ικανοτήτων και δεξιοτήτων.
Εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου