Κυριακή 23 Αυγούστου 2020

Τοποθέτηση Προοδευτικής στο έκτακτο Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΕΔ 18/8/2020

 

Τοποθέτηση Προοδευτικής στο έκτακτο Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΕΔ 18/8/2020

Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2020-2021 και  έχοντας υπόψη τα όσα έχουν προηγηθεί τις τελευταίες μέρες, η Προοδευτική σημειώνει τα εξής, τα οποία αφορούν όλες τις παραμέτρους που έχουν τεθεί στα προηγούμενα Διοικητικά Συμβούλια της Οργάνωσης:

1.     Επαναλαμβάνουμε τη θέση μας και την κάθετη διαφωνία μας με την πρόωρη έναρξη της σχολικής χρονιάς, χωρίς να έχουν αποφασιστεί και εφαρμοστεί οι ειδικές ρυθμίσεις, όπως τις είχαμε θέσει και στο Διοικητικό Συμβούλιο της Οργάνωσης στις 18 Ιουνίου 2020. Υπενθυμίζουμε ότι θέση της κίνησης ήταν και είναι η εφαρμογή μιας σειράς ρυθμίσεων, οι οποίες θα στοχεύουν στη βελτιστοποίηση της εκπαίδευσης των μαθητών/τριών. Ρυθμίσεις που θα βοηθήσουν τα παιδιά να επιστρέψουν στην κανονικότητα και να ξεπεράσουν τις οποιεσδήποτε δυσκολίες τυχόν να έχουν παρουσιαστεί με το έκτακτο κλείσιμο των σχολείων.

2.     Η μέχρι τώρα αντιμετώπιση της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς από το ΥΠΠΑΝ φανερώνει μια αποσπασματική αντιμετώπιση της όλης κατάστασης, χωρίς την εφαρμογή στοχευμένων μέτρα που να επιδιώκουν στην παροχή ποιοτικής, ενισχυτικής διδασκαλίας, με έμφαση σε συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες, αλλά και ομάδες μαθητών/τριών που έχουν επηρεαστεί περισσότερο από την αναστολή φοίτησης.

3.     Καμία ουσιαστική ρύθμιση δεν έχει εφαρμοστεί ή αποφασιστεί για τη νέα σχολική χρονιά, με εξαίρεση μια μικρή προσπάθεια για εκπόνηση ενός ειδικού προγράμματος ομαλής μετάβασης από την αναστολή φοίτησης στην κανονικότητα, και αυτό χωρίς να συνοδεύεται από συνολική μείωση των μαθησιακών στόχων και της διδακτέας ύλης.

4.     H έγκαιρη και σωστή στελέχωση, φαίνεται και πάλι να οδηγείται σε επανάληψη των τελευταίων ετών, αφού ακόμη αναμένονται δεκάδες διορισμοί καθώς και μετακινήσεις εκπαιδευτικών.

5.     Δυστυχώς, για ακόμη μια φορά δικαιωνόμαστε, αφού είχαμε προειδοποιήσει ότι η πρόωρη έναρξη της σχολικής χρονιάς ήταν απλά ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα που στόχο είχε την παραπλάνηση και τον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης από τα ουσιώδη μέτρα που πρέπει να παρθούν για την παιδεία.

6.     Πολύτιμα εκπαιδευτικά εργαλεία, όπως οι ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας, οι αυξημένες ώρες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης καθώς και οι ώρες του Υπεύθυνου Τμήματος σε Α και Β τάξη φαίνεται και πάλι να αποτελούν θύματα των πολιτικών λιτότητας και των αριθμητικών προσεγγίσεων. Η μεν ανακοίνωση του ΥΠΠΑΝ για τον Υπεύθυνο τμήματος της Α τάξης μόνον αστεία μπορεί να χαρακτηριστεί, αφού επικαλείται την αμέλεια και την αδυναμία του να εφαρμόσει τη συμφωνία στην ΜΕΠΕΥ, ως δικαιολογία για τη μη εφαρμογή και υλοποίησή της, παρόλο που αυτή η επιπλέον ώρα για την Α τάξη έχει τύχει έγκρισης από το Υπουργείο Οικονομικών.

7.     Τα διάφορα σενάρια που βλέπουν το φως της δημοσιότητας για την έναρξη των σχολείων τον ερχόμενο Σεπτέμβρη, δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτά, αφού το ΥΠΠΑΝ όφειλε όλο αυτό το διάστημα των έξι μηνών να μεριμνήσει και να σχεδιάσει την ασφαλή επιστροφή όλων των μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες. Κανένας δεν πρέπει να ξεχνά ότι υπάρχουν παιδιά που έχει από τον Μάρτη να πάνε σχολείο, τα περισσότερα γιατί ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση του ΥΠΠΑΝ να μεριμνήσει να επιστρέψουν όλοι οι μαθητές και μαθήτριες στις σχολικές μονάδες με ασφάλεια, ότι και αν αυτό προϋποθέτει (μείωση αριθμού παιδιών ανά τμήμα, επιπλέον εκπαιδευτικοί, διαρρύθμιση αιθουσών, συστήματα εξαερισμού, αντισηπτικά ανέπαφης χρήσης κτλ)

8.     Την ίδια στιγμή, εκφράζουμε τη βεβαιότητά μας ότι το ΥΠΠΑΝ θα συμπεριφερθεί με την ίδια ακριβώς προχειρότητα που μας έχει συνηθίσει όσον αφορά και τον σχεδιασμό για εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης , εάν και εφόσον αυτή κριθεί αναγκαία. Πέραν από την επαναλαμβανομένη πρόταση ότι έχουν επιμορφωθεί χιλιάδες εκπαιδευτικοί (οι πλείστοι με δική τους πρωτοβουλία) και αρκετά «θα», δεν έχουμε δει να υλοποιείται κάτι το ουσιαστικό όσον αφορά αναβάθμιση διαδικτύου, εκσυγχρονισμό ηλεκτρονικού εξοπλισμού, κάλυψη επιπλέον αναγκών των σχολείων και των παιδιών.

Βάσει λοιπόν όλων των πιο πάνω, η Προοδευτική εισηγείται προς το Δ.Σ. της ΠΟΕΔ τα εξής μέτρα αντίδρασης:

1.     Δημοσιογραφική διάσκεψη ΠΟΕΔ και ανάλυση των θέσεων και ρυθμίσεων που πρέπει να ισχύσουν για την νέα σχολική χρονιά.

2.     Έκδοση Ανακοίνωσης με την οποία να καταγγέλλεται η αδυναμία του ΥΠΠΑΝ να εφαρμόσει δραστικά, ουσιαστικά, παιδοκεντρικά μέτρα που θα έχουν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα και θα ενισχύουν την ποιοτική εκπαίδευση των παιδιών στα δημόσια σχολεία. Η απλοϊκή σύνδεση της ποσότητας εργάσιμου χρόνου με την ποιότητα, ακόμα και την «ποσότητα» της μάθησης, καταδεικνύει την απαράδεκτη και αντιπαιδαγωγική προσέγγιση της Κυβέρνησης στα θέματα παιδείας. Σε καμία περίπτωση η ποσοτικοποίηση της εκπαίδευσης και η αντιμετώπιση της δημόσιας παιδείας με αριθμητική προσέγγιση, δεν μπορούν να λειτουργήσουν προς όφελος των μαθητών/τριών και ως εκ τούτου δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές.

3.     Συνάντηση με την Ομοσπονδία Γονέων Δημοτικής και Προδημοτικής με στόχο τη συζήτηση όλων των πιο πάνω και την επιδίωξη κοινής αντίδρασης.

4.     Άμεση απαίτηση για επαναφορά των ωρών του λειτουργικού αλφαβητισμού και της ολοκλήρωσης της εφαρμογής της συμφωνίας του Υπεύθυνου Τμήματος, όπως αυτή έχει καταγραφεί στη ΜΕΠΕΥ τον Μάη του 2019. Ως πρώτο μέτρο αντίδρασης η ΠΟΕΔ να καλέσει τα μέλη της να μην εφαρμόσουν το Σχέδιο Αξιολόγησης Μαθητή και Μαθήτριας, το οποίο ούτως ή άλλως ως Προοδευτική απαιτήσαμε από την πρώτη στιγμή να τεθεί για επανασυζήτηση ούτως ώστε να αλλάξει η φιλοσοφία που το διέπει.

5.     Ορισμό νέου Δ.Σ. την Πέμπτη 27 Αυγούστου και επανεξέταση της όλης κατάστασης, για λήψη νέων μέτρων αντίδρασης εάν αυτό κριθεί αναγκαίο.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: