Ζητά στήριξη η παροικιακή εκπαίδευση στο Ηνωμένο Βασίλειο
Στο περίμενε για λύσεις
Ο μακρύς κατάλογος των προβλημάτων, εκπαιδευτικών, οικονομικών και συνδικαλιστικών, τέθηκε πρόσφατα ενώπιον του υπ. Παιδείας, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι τροχοδρομούνται λύσεις
Τα σχολικά εγχειρίδια πρέπει να τύχουν βελτίωσης, τα αναλυτικά προγράμματα χρήζουν αναθεώρησης, ενώ ο αριθμός των μελών της ΚΕΑ πρέπει να αυξηθεί. Αυτά είναι μερικά μόνο από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η παροικιακή εκπαίδευση στο Ηνωμένο Βασίλειο και για τα οποία ζητούνται άμεσα λύσεις.
Ο μακρύς κατάλογος των προβλημάτων, εκπαιδευτικών, οικονομικών και συνδικαλιστικών, αλλά και εισηγήσεις επίλυσής τους, τέθηκαν στον υπ. Παιδείας, Αντρέα Δημητρίου, από τον πρόεδρο της κοινοβουλευτικής επιτροπής Παιδείας, Νίκο Τορναρίτη, ο οποίος πραγματοποίησε πρόσφατα επίσκεψη στη Μεγάλη Βρετανία και είχε επαφές με φορείς της παροικίας. Με επιστολή του ο κ. Τορναρίτης ενημέρωσε τον υπ. Παιδείας για την κατάσταση, ενώ τον κάλεσε να απαντήσει σε συγκεκριμένα ερωτήματα και να ενημερώσει τη Βουλή για τις προθέσεις του υπουργείου.
Γίνονται προσπάθειες
Στην απάντηση του ο υπ. Παιδείας επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ότι αναλυτικό πρόγραμμα που να αφορά μόνο την παροικιακή εκπαίδευση δεν υπάρχει στην παρούσα φάση, αλλά υπάρχουν οδηγίες του υπουργείου τις οποίες ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί στην ΚΕΑ και οι οποίες αλλάζουν ανάλογα με τις ανάγκες του αναλυτικού προγράμματος, που βρίσκεται στα τελευταία στάδια της αναθεώρησής του. Όσο για τα σχολικά εγχειρίδια που αποστέλλονται στην παροικία, ανέφερε ότι η ανανέωσή τους θα βασιστεί στις πρόνοιες του νέου αναλυτικού προγράμματος, ενώ γίνεται προσπάθεια προμήθειας και άλλων βιβλίων, ώστε να μπορούν οι εκπαιδευτικοί να έχουν επιλογή ανάλογα με το επίπεδο των παιδιών. Αναφερόμενος στο θέμα των διορισμών, αλλά και της ανάγκης επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα παροικιακά σχολεία, ο υπ. Παιδείας ξεκαθάρισε ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια, δεν διορίζεται κανένας στην ΚΕΑ εάν δεν έχει πρώτο πτυχίο δασκάλου ή τουλάχιστον φιλολόγου, ακόμα και αν πρόκειται για τη θέση ωρομίσθιου προσωπικού και πως «παρά τις δυσκολίες, γίνεται προσπάθεια και έχει βελτιωθεί σημαντικά η ποιότητα και του ωρομίσθιου προσωπικού». Σημείωσε ακόμη ότι τα επιμορφωτικά προγράμματα έχουν ήδη αρχίσει το 2009 και συνεχίζονται, έτσι ώστε να παρασχεθούν ολοκληρωμένα προγράμματα επιμόρφωσης σε όλους τους τομείς της παροικιακής εκπαίδευσης.
Τροχοδρομούνται λύσεις
Σε ό,τι αφορά στα οικονομικά προβλήματα και ειδικότερα στο θέμα των ενοικίων που πληρώνονται για τις αίθουσες διδασκαλίας, ο κ. Δημητρίου ανέφερε ότι το υπ. Παιδείας προτίθεται να εξετάσει διάφορες πιθανές λύσεις και έχει ληφθεί υπόψη η εισήγηση για «μελέτη αγοράς κτηρίων με τη συμβολή της κυπριακής πολιτείας», όμως το θέμα αυτό ανήκει στην αρμοδιότητα του υπ. Οικονομικών. Για το θέμα της πληρωμής των ωρομίσθιων δασκάλων που διορίζουν οι σχολικές επιτροπές, το υπ. Παιδείας επίσης εξετάζει διάφορες πιθανές λύσεις, ανάμεσα στις οποίες και την εισήγηση για αύξηση κατά 200.000 ευρώ του κονδυλίου που αφορά στη μισθοδοσία των δασκάλων της ΚΕΑ. Όσο για την αύξηση των μελών της ΚΕΑ, στην απάντηση του ο υπ. Παιδείας υπογράμμιζε ότι υπάρχει θετική στάση εκ μέρους του υπουργείου. Εκτενή αναφορά έκανε ο υπ. Παιδείας και στα συνδικαλιστικά προβλήματα που έθιξαν φορείς της παροικίας ξεκαθαρίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι το επίδομα εξωτερικού δεν έχει καταργηθεί και πως «αυτό που γίνεται τα τελευταία χρόνια, είναι να επιλέγονται εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να υπηρετήσουν στην ΚΕΑ χωρίς την καταβολή του επιδόματος. Το υπ. Παιδείας μελετά επισταμένα το θέμα και ετοιμάζει σχετική πρόταση».
Πηγή : Εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου