Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013

Δελτίο Τύπου: «Νέο Σύστημα Πρόσληψης Εκπαιδευτικών»


Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία η Εκδήλωση-Συζήτηση με θέμα «Πρόταση ΥΠΠ για σύστημα διορισμών: Πρόταση εκσυγχρονισμού ή ενταφιασμός ονείρων;», η οποία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 5 Νοεμβρίου 2013. Στην εκδήλωση, την οποία διοργάνωσαν από κοινού η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΚΑΙ Η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ, έγινε παρουσίαση της πρότασης και κατατέθηκαν οι θέσεις των δύο Κινήσεων.

Το πιο σημαντικό ήταν το γεγονός ότι δόθηκε η ευκαιρία στους παρευρισκόμενους να εκφράσουν τις δικές τους απόψεις. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

  1. Η πρόταση του ΥΠΠ για ένα Νέο Σύστημα Προσλήψεων Εκπαιδευτικών δεν οδηγεί σε πραγματικό εκσυγχρονισμό της  εκπαίδευσης, αφού με τα δεδομένα που υπάρχουν στην εκπαίδευση (δεν υπάρχουν επιπλέον θέσεις), η αντικατάσταση μερικών εκπαιδευτικών από άλλους δε θα οδηγήσει στο ζητούμενο.
  2. Η πρόταση εξυπηρετεί αλλότριους σκοπούς, αφού ο χρόνος που τίθεται στο τραπέζι, ο ετσιθελισμός του ΥΠΠ, η απουσία σοβαρής και τεκμηριωμένης επιχειρηματολογίας από πλευράς του ΥΠΠ και ο τρόπος μοριοδότησης των υποψηφίων, καταδεικνύουν ξεκάθαρα την πρόθεση εξυπηρέτησης τρίτων. 
  3. Συνάδελφοι συμβασιούχοι - αντικαταστάτες, οι οποίοι εργάζονται ως έκτακτοι κινδυνεύουν να οδηγηθούν στην ανεργία, στο βωμό εξυπηρέτησης «υποχρεώσεων» που έχουν αναληφθεί από την Κυβέρνηση.
  4. Με την παρούσα πρόταση επιβαρύνονται οι εκπαιδευτικοί, το κράτος, ίσως ακόμα και τα παιδιά (άγχος, προετοιμασία εξετάσεων από εκατοντάδες εκπαιδευτικούς κλπ.) προς όφελος άλλων.
  5. Μετά από πολύχρονη υπηρεσία στο Δημόσιο Σχολείο και εν τη απουσία αξιολόγησης της εργασίας και προσφοράς των εκτάκτων συναδέλφων στο σχολικό χώρο, ζητείται από το ΥΠΠ να αξιολογηθούν σε ένα γραπτό υλοκεντρικό δοκίμιο για να «αποδείξουν την αποτελεσματικότητά τους».
  6. Η απλή αλλαγή της μοριοδότησης σε μια «βελτιωμένη» πρόταση του ΥΠΠ, παραμένοντας στην ίδια φιλοσοφία των εξετάσεων, με μερική αναπροσαρμογή του τρόπου μοριοδότησης και χωρίς να διασφαλίζονται όλοι όσοι εργάζονται (συμβασιούχοι και αντικαταστάτες) δεν πρέπει να γίνει αποδεκτή από τις Εκπαιδευτικές Οργανώσεις.
  7. Η φιλοσοφία της επετηρίδας διατηρείται και στην Νέα Πρόταση, γεγονός το οποίο επιβεβαιώνει πως δεν επιτυγχάνεται εκσυγχρονισμός, παρά μόνο αβεβαιότητα στους νέους εκπαιδευτικούς αφού κάθε δύο χρόνια απλώς θα εναλλάσσονται μεταξύ τους.
  8. Το μοναδικό, εντελώς καινούριο σε σχέση με το υφιστάμενο σύστημα είναι η προσθήκη των εξετάσεων, αφού τα υπόλοιπα κριτήρια εξακολουθούν να λαμβάνονται υπόψη με διαφορετική απλώς αξία.
  9. Η φιλοσοφία της εναλλαξιμότητας των νέων εκπαιδευτικών (εκτάκτων), όπως διαφαίνεται από τη Νέα Πρόταση, ίσως είναι η απαρχή της άρσης της μονιμότητας όλων των εκπαιδευτικών στα πλαίσια μιας συνεχούς αμφισβήτησης της αποτελεσματικότητάς τους.
  10. Η αντιμετώπιση της νέας τάξης πραγμάτων, οι περικοπές στην εκπαίδευση και οι απολύσεις συναδέλφων όπως διαφάνηκαν αρχές της σχολικής χρονιάς δεν έτυχαν δυναμικής αντίδρασης από τις Εκπαιδευτικές Οργανώσεις.

Ως Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών, αφουγκραζόμαστε τις απόψεις και ανησυχίες όλων των συναδέλφων. Θεωρούμε πως έχουμε χρέος να ακούμε και να στηρίζουμε τους εκπαιδευτικούς, κάτι το οποίο καταδεικνύει η εικοσάχρονη μας ιστορία στα συνδικαλιστικά δρώμενα. Δηλώνουμε πως, τόσο για το θέμα του καταλόγου, όσο και για κάθε ενέργεια που βλάπτει τους συναδέλφους και το Δημόσιο Σχολείο θα συνεχίσουμε να είμαστε μπροστάρηδες στους αγώνες. Η αναποφασιστικότητα που επέδειξαν οι Εκπαιδευτικές Οργανώσεις από την αρχή της χρονιάς για δυναμικές αντιδράσεις στις περικοπές στην εκπαίδευση και τις δεκάδες απολύσεις συναδέλφων μας έβρισκε και μας βρίσκει  αντίθετους. Θα πρέπει επιτέλους δυναμικά να δείξουμε στην Εργοδοτική Πλευρά πως δεν μπορεί να λαμβάνει με την πάσα ευκολία αποφάσεις που βλάπτουν τον κλάδο και την εκπαίδευση. Η Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών θα συνεχίσει μαζί με τη βάση των εκπαιδευτικών να δίνει τους αγώνες της. Χαμένοι αγώνες, οι αγώνες που δε δίνονται.

Γραφείο Τύπου Προοδευτικής Κίνησης Δασκάλων και Νηπιαγωγών, 8/11/2013

Δεν υπάρχουν σχόλια: