Τρίτη 14 Απριλίου 2009

Ο Υπουργός Παιδείας παρέδωσε στην ΠΟΕΔ την πρόταση της Κυβέρνησης για το νέο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών

Ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού κ. Ανδρέας Δημητρίου παρέδωσε σήμερα την πρόταση για το νέο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στον Πρόεδρο της ΠΟΕΔ κ. Δημήτρη Μικελλίδη και σε αντιπροσωπία μελών της Οργάνωσης, στην παρουσία της Γενικής Διευθύντριας του Υπουργείου Παιδείας κας Ολυμπίας Στυλιανού.

Στη συνέχεια ο κ. Υπουργός προέβη στην ακόλουθη δήλωση προς τους δημοσιογράφους:
«Σκοπός της σημερινής επίσκεψης μου στα Γραφεία της ΠΟΕΔ είναι να παραδώσω την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού για το νέο σύστημα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. Προτίμησα να έρθω εδώ να παραδώσω ο ίδιος την πρόταση για να δώσω το μήνυμα ότι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών είναι μια πολύ σημαντική παράμετρος της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Επίσης, για να δώσω το μήνυμα ότι θεωρούμε τις εκπαιδευτικές οργανώσεις τους βασικούς μας εταίρους και για τον λόγο αυτό θέλουμε να προκύψει το τελικό σύστημα αξιολόγησης μέσα από τη συναίνεση και τον διάλογο. Έτσι, παραδίδοντας σήμερα στις εκπαιδευτικές οργανώσεις την πρόταση μας ανοίγουμε τον διάλογο. Θα δοθεί στη δημοσιότητα και θα δείτε ότι εισάγονται πολλά καινοτόμα στοιχεία που μεταρρυθμίζουν τη σχέση του Υπουργείου Παιδείας με τον εκπαιδευτικό και με τη λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων με σκοπό η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών να ανέβει στο ύψος της νέας εκπαίδευσης την οποία θέλουμε. Θεωρούμε την πρόταση μας συμπληρωματική των αλλαγών που φέρνουμε στα Αναλυτικά Προγράμματα. Επομένως από σήμερα αρχίζει ο διάλογος και ελπίζω ότι πολύ σύντομα θα καταλήξουμε».
Κληθείς να ανακοινώσει μερικά από τα βασικά σημεία της πρότασης, ο κ. Υπουργός αναφέρθηκε στην εισαγωγή συστήματος εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, έτσι που να βελτιώνεται η ποιότητα του έργου και της λειτουργίας των σχολείων, και διευκρίνισε ότι θα υπάρχει και εξωτερική αλλά και εσωτερική αξιολόγηση. Επίσης, αναφέρθηκε στην εισαγωγή συστήματος υποστήριξης της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, στη δημιουργία θέσης επαγγελματικού συμβούλου ο οποίος θα βοηθά τον εκπαιδευτικό να βελτιώνεται στο έργο του και στην καθιέρωση νέων θέσεων ανέλιξης των εκπαιδευτικών που δεν συνδέονται με την ανάληψη διοικητικών καθηκόντων, ώστε ο καλός εκπαιδευτικός να αμείβεται και να προάγεται χωρίς να είναι υποχρεωμένος για να αμειφθεί και να προαχθεί να διεκδικήσει θέση διευθυντή. Ο κ. Δημητρίου σημείωσε ότι δημιουργείται Ακαδημία Στελεχών Εκπαίδευσης που σκοπό θα έχει την κατάρτιση των διοικητικών και των παιδαγωγικών συμβούλων, των διευθυντών καθώς επίσης και τη διαμόρφωση εναλλακτικών μοντέλων αξιολόγησης για σκοπούς προαγωγών και για σκοπούς ανάπτυξης.
Από πλευράς του ο Πρόεδρος της ΠΟΕΔ κ. Μικελλίδης ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι αυτά που ανακοινώνει με την πρόταση ο κ. Υπουργός δεν είναι κάτι που ακούει για πρώτη φορά η οργάνωση. Το Σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, είπε, απ’ ό,τι μας έχει ειπωθεί και απ’ ό,τι βλέπουμε, έχει στηριχθεί στο Σχέδιο της Κοινοπραξίας «Αθηνά», το οποίο είχε παραδοθεί πριν από τρία χρόνια και για το οποίο είχαμε κάνει πάρα πολλές συζητήσεις. Δεν έχει και πάρα πολλές διαφορές από το Σχέδιο το οποίο ήρθε αργότερα και με τον Στρατηγικό Σχεδιασμό αλλά φαίνεται ότι πρόκειται για ένα πολύ πιο λεπτομερές σχέδιο από αυτό του Στρατηγικού Σχεδιασμού. Εξέφρασε δε την πεποίθηση ότι έχει συζητηθεί και με το Υπουργείο Οικονομικών και αυτό διευκολύνει τη διαπραγμάτευση σε ό,τι αφορά τα διάφορα ζητήματα που θίγονται εντός του σχεδίου. Σημείωσε ότι, ως τίτλοι, οι αλλαγές τις οποίες ανέφερε ο κ. Υπουργός είναι αυτά τα οποία ανέμεναν ως φιλοσοφία αλλά πρέπει να μελετήσουν προσεκτικά το έγγραφο. Ο κ. Μικελλίδης υπογράμμισε ότι η οργάνωση συνειδητά έκανε αγώνα για να δημιουργηθεί ένα νέο σχέδιο αξιολόγησης γιατί είναι ο θεμέλιος λίθος για να μπορέσει να αλλάξει η κουλτούρα των σχολείων. Τόνισε δε ότι θα δουλέψουν πολύ σκληρά με συναίνεση και όρεξη για διάλογο με το Υπουργείο για να μπορέσουν σύντομα να καταλήξουν και να προχωρήσουν στα τεχνικά ζητήματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: