Κυριακή, 23 Αυγούστου 2009

Ένας Τ/κ δάσκαλος αναζητεί το στόχο του υπ. Παιδείας…

ΜΕΧΜΕΤ ΜΑΧΜΟΥΝΤ: Ένας Τ/κ δάσκαλος σε ε/κ σχολείο
Αναζητώντας το στόχο του υπ. Παιδείας…
«Το σύστημα αποφάσισε να λειτουργεί σχολεία για τους Τ/κ, αλλά ακόμα δεν έχει ένα αναλυτικό πρόγραμμα γι’ αυτές τις περιπτώσεις»«Εγώ τώρα δουλεύω στη Λεμεσό. Σε ποια συντεχνία πρέπει να είμαι μέλος; Η ΠΟΕΔ είναι των Ελλήνων δασκάλων και η KTOS των Τ/κ. Θα αναγνωριστεί αυτή η συντεχνία απ’ εδώ; Το υπουργείο Παιδείας θα καθίσει να συζητήσει και να συμφωνήσει τα προβλήματά μας με την KTOS;»
Οι περισσότερες οικογένειες Τ/κ (κυρίως αθίγγανοι) που ζουν στη Λεμεσό, δεν νιώθουν ότι είναι κομμάτι της κοινωνίας.Την αδιαφορία του υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού σε σχέση με το δημοτικό σχολείο και το γυμνάσιο του Αγίου Αντωνίου (βρίσκονται στα όρια της ε/κ με την τ/κ συνοικία) στη Λεμεσό, κατέδειξε, χθες, ο Τ/κ δάσκαλος στο εν λόγω γυμνάσιο, Μεχμέτ Μαχμούντ. Στα δύο αυτά σχολεία κάθονται στα ίδια θρανία Ε/κ και Τ/κ μαθητές.Μπορεί ο στόχος του υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού να είναι «η καλλιέργεια κουλτούρας ειρηνικής συμβίωσης Ε/κ – Τ/κ», ωστόσο η πολιτεία φαίνεται να μην γνοιάζεται ιδιαίτερα για ένα τόσο σημαντικό θέμα, το οποίο άπτεται πτυχών του κυπριακού προβλήματος.
«Έχουμε στο δημοτικό σχολείο 50 – 60 Τ/κ παιδιά (κυρίως παιδιά αθιγγάνων) και μερικά άλλα που είναι παιδιά πολιτικών προσφύγων από την Τουρκία. Στο Γυμνάσιο είχαμε (πέρσι) μόνον επτά Τ/κ», είπε ο κ. Μαχμούντ μιλώντας στον «Άστρα».Σύμφωνα με τον Τ/κ δάσκαλο, αυτά τα παιδιά (Τ/κ) αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα συμπεριφοράς και προσαρμογής. «Το κύριο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι πως αυτοί οι μαθητές θα μάθουν το σύστημα και να έρχονται στο σχολείο κάθε μέρα», εξήγησε ο κ. Μαχμούντ.Σημείωσε δε, πως η Κυπριακή Δημοκρατία δεν προνόησε να έχει αναλυτικό πρόγραμμα γι’ αυτές τις ειδικές περιπτώσεις των σχολείων. «Το σύστημα αποφάσισε να λειτουργεί σχολεία για τους Τ/κ, αλλά το ζήτημα είναι ότι ακόμα δεν έχει ένα αναλυτικό πρόγραμμα γι’ αυτές τις περιπτώσεις (τα δύο σχολεία είναι ενταγμένα στις ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας). Τι να διδαχθεί, πώς να διδαχθεί, πότε να διδαχθεί… Και πρέπει να πω ακόμα κάτι… Δεν έχουμε βιβλία. Εγώ έφερα βιβλία από το βορρά και με εκείνα τα βιβλία διδάσκω, διότι κάνουμε Λογοτεχνία, κάνουμε Ιστορία –Ιστορία είναι η Ιστορία της Κύπρου- Γεωγραφία», υπογράμμισε.
Είπε ακόμα ότι οι εκπαιδευτικοί χωρίζουν αυτά τα παιδιά (εκ των οποίων κάποια έχουν σοβαρές γνωσιολογικές ελλείψεις) σε τρεις ομάδες αναλόγως των δυνατοτήτων τους, ούτως ώστε να προσφέρεται όσον το δυνατόν καλύτερη μάθηση. «Το πρόβλημα στη Λεμεσό είναι ότι αυτοί (οι αθίγγανοι) είναι μια μικρή κοινότητα, που οι περισσότεροι δεν έχουν δουλειά ή δουλεύουν περιστασιακά και δεν νιώθουν ότι είναι κομμάτι της κοινωνίας», τόνισε.
Πού να ανήκω;
Ο Μεχμέτ Μαχμούντ διερωτήθηκε, επίσης, σε ποια συντεχνία θα πρέπει να ανήκει ένας Τ/κ δάσκαλος που εργάζεται σε ε/κ σχολείο στις ελεύθερες περιοχές, όταν η ΠΟΕΔ (Παγκύπρια Οργάνωση Ελλήνων Δασκάλων) είναι η οργάνωση των Ελλήνων δασκάλων. «Εγώ τώρα δουλεύω στη Λεμεσό. Σε ποια συντεχνία πρέπει να είμαι μέλος; Η συντεχνία είναι των Ελλήνων δασκάλων, εγώ πού πρέπει να πάω; Να φέρω την KTOS απ’ εδώ; Είναι για τους Τ/κ δασκάλους αυτή η συντεχνία... Θα αναγνωριστεί αυτή η συντεχνία απ’ εδώ; Το υπουργείο Παιδείας θα καθίσει να συζητήσει και να συμφωνήσει τα προβλήματά μας με την KTOS; Έχουμε προβλήματα. Από τον καιρό που αρχίσαμε να διδάσκουμε, έχει τέσσερα χρόνια, ακόμα δεν έχουμε σύμβαση για την εργοδότησή μας. Είμαστε διορισμένοι από το Υπουργικό Συμβούλιο και αυτό είναι ένα πρόβλημα», ανέφερε.
Μας προσβάλλουν
Ο κ. Μαχμούντ έθιξε κάποιες προσβλητικές συμπεριφορές Ε/κ προς Τ/κ που έρχονται στις ελεύθερες περιοχές. «Για παράδειγμα, στο νοσοκομείο ακούμε ‘‘μα δεν έχετε νοσοκομείο και έρχεστε απ’ εδώ;’’ » είπε ο Τ/κ δάσκαλος, σημειώνοντας ότι αυτές οι συμπεριφορές κάνουν το πρόβλημα της Κύπρου μεγαλύτερο.
Δεν υπάρχει πολιτική
Η Ευγενία Νικηφόρου είναι εκπαιδευτικός σε ιδιωτικό σχολείο. «Έχω την αίσθηση ότι δεν υπάρχει πολιτική συγκεκριμένη για τα ε/κ σχολεία στα οποία φοιτούν Τ/κ μαθητές. Επειδή η εκπαίδευση στην Κύπρο ιστορικά ήταν χωριστή, δηλαδή μιλάμε για ε/κ σχολεία και τ/κ σχολεία, τέτοια πολιτική διαμορφωμένη δεν υπάρχει. Άρα ο καθηγητής -κυρίως ο καθηγητής που εργάζεται σε σχολεία όπου αυξήθηκε ο αριθμός των Τ/κ μετά το 2003, αφότου άνοιξαν τα οδοφράγματα- αναπόφευκτα νιώθει κάπως ξεκρέμαστος ή μόνος», επεσήμανε.Η κα Νικηφόρου, η οποία μιλούσε και αυτή στον «Άστρα», είπε ακόμα ότι η αλήθεια είναι πως «ουσιαστικά ήρθαν οι Τ/κ μαθητές (στις ελεύθερες περιοχές), χωρίς να υπάρχει κάποια πολιτική που να στηρίζει την εισαγωγή τους στο ε/κ σχολείο, αλλά και την επανένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον». Οπόταν ήταν και είναι δύσκολα τα πράγματα, υπογράμμισε.Σημειώνεται ότι στις ελεύθερες περιοχές φοιτούν πέραν των 600 Τ/κ μαθητών. Σύμφωνα με το Σύνταγμα του ’60, η παιδεία στην Κύπρο είναι υπόθεση της κάθε κοινότητας ξεχωριστά. Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι το θέμα είναι πάρα πολύ ευαίσθητο πολιτικά, λόγω και της λειτουργίας σχολείων στα κατεχόμενα, στα οποία φοιτούν παιδιά εγκλωβισμένων.

Πηγή : Εφημερίδα ΑΛΗΘΕΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: