Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου 2017

Τα μυστικά μιας υπογραφής

Με αφορμή το άρθρο της κ. Παπαγεωργίου με θέμα: «Μια αλήθεια πίσω από τις απεργίες της ΠΟΕΔ» που είδε πρόσφατα το φως της δημοσιότητας, είμαστε υποχρεωμένοι να προβούμε στις ακόλουθες επισημάνσεις:
  • Διαχωρίζουμε απόλυτα και κατηγορηματικά τη θέση μας σε σχέση με τη δημοσίευση του συγκεκριμένου άρθρου με την υπογραφή της συγγραφέως ως προέδρου της Επαρχιακής Επιτροπής ΠΟΕΔ Λ/σίας, αφού τα υπόλοιπα μέλη της Επιτροπής καμιά ενημέρωση δεν είχαμε ούτε για την πρόθεση της ενέργειας και φυσικά ούτε για το περιεχόμενο.
  • Επιθυμούμε να διευκρινίσουμε ότι η τακτική αυτή της κ. Παπαγεωργίου έχει ως αποτέλεσμα από τη μια την περιφρόνηση του Σώματος που η ίδια υποτίθεται πως εκπροσωπεί κι από την άλλη μια ξεκάθαρη προσπάθεια επηρεασμού των συναδέλφων εκπαιδευτικών με την παρουσίαση καθαρά προσωπικών απόψεων, κάτω από τον μανδύα της συλλογικότητας.
  • Δεν αντιλαμβανόμαστε όπως και αρκετοί άλλοι αναγνώστες που σχολίασαν το άρθρο, τη χρονική «συγκυρία» της δημοσίευσης ενός κειμένου με θεματική τα απεργιακά μέτρα της Οργάνωσης, τόσο ετεροχρονισμένα, ενάμιση μήνα μετά την ολοκλήρωση της δράσης αυτής, αφήνοντας την εντύπωση ενός κειμένου-κονσέρβας που ήταν φυλαγμένο στο ντουλάπι για να εμφανιστεί θριαμβευτικά με μια σκηνοθετική τσαχπινιά ως «αυτοεκπληρούμενη προφητεία».
Θα ήταν άδικο ωστόσο να μην υιοθετήσουμε την παραδοχή της αρθρογράφου που λειτουργεί ως κατακλείδα του άρθρου της: «Νομίζω, όμως ότι ο σωστός συνδικαλισμός είναι κάτι διαφορετικό… γράφει. Όντως… δε θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε περισσότερο. Γιατί :
  • Σωστός συνδικαλισμός είναι να εκφράζεις τη φωνή του συνόλου που εκπροσωπείς κι όχι τις προσωπικές σου απόψεις στο δημόσιο λόγο.
  • Σωστός συνδικαλισμός είναι να σέβεσαι και να εφαρμόζεις τις πρόνοιες της δημοκρατίας όταν η άποψη σου μειοψηφεί κι όχι όταν κρύβεσαι πίσω από την ασφάλεια και την υπεροψία της πλειοψηφίας.
  • Σωστός συνδικαλισμός είναι να αφοσιώνεσαι στο εμείς και όχι στο εγώ σου.
  • Σωστός και υγιής συνδικαλισμός ακόμα είναι να αρθρώνεις λόγο συναινετικό κι όχι να σαμποτάρεις τις αποφάσεις της ίδιας της Οργάνωσης σου με πρόσχημα τη δήθεν απαίτηση του Κλάδου, στο στυλ « Επειδή ΕΣΕΙΣ μας το ζητήσατε…».
  • Αυτός δε νοείται σωστός συνδικαλισμός. Είναι όμως απόλυτα διακριτός…
Αγάθη Γεωργιάδου, Γραμματέας ΠΟΕΔ Λ/σίας
Κυριάκος Παπασολoμώντος, Αντιπρόεδρος ΠΟΕΔ Λ/σίας
Αντώνης Παπακυριακού, Ταμίας ΠΟΕΔ Λ/σίας
Έλενα Μαυρογένη, Β. Γραμματέας ΠΟΕΔ Λ/σίας
Χριστίνα Παναγή, Β. Οργανωτικός Γραμματέας ΠΟΕΔ Λ/σίας

Δικοινοτικής Δράσης του Κ.Ο.Ε.Τ. «Περιστέρια»

Σύντομη Περιγραφή της Δικοινοτικής Δράσης του Κ.Ο.Ε.Τ. «Περιστέρια»

Η ειρήνη είναι αγαθό και τρόπος ζωής που στις μέρες μας δοκιμάζεται έντονα. Ενώ βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων σε πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο, τόσο στην Κύπρο όσο και στην ευρύτερη περιοχή, και ενώ οι λαοί διψούν για αυτήν, έχουμε ακόμη αρκετό έδαφος να καλύψουμε έως ότου πετύχουμε να την κάνουμε μέρος της πραγματικότητάς μας.

Ως Κ.Ο.Ε.Τ. θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη χρονική συγκυρία, κατά την οποία καταβάλλονται έντονες προσπάθειες για επίλυση του εθνικού μας προβλήματος, είναι ιδανική για την πραγματοποίηση αυτής της συμβολικής δράσης ως ένδειξη της επιθυμίας του κάθε απλού ανθρώπου για επικράτηση της ειρήνης στο νησί μας.

Σκοπός, λοιπόν, της συγκεκριμένης εγκατάστασης είναι να μεταφέρει με τρόπο λιτό και απέριττο την επιθυμία κάθε απλού ανθρώπου για επικράτηση της ειρήνης στον τόπο μας, αλλά και στον κόσμο γενικότερα. Ως σύμβολο της ειρήνης χρησιμοποιείται το περιστέρι, το οποίο θα είναι φτιαγμένο από χαρτί, υλικό ευτελές, αναλώσιμο και προσωρινό, όπως η ειρήνη, η οποία είναι εύθραυστη και χρειάζεται φροντίδα και αγώνα για να διατηρηθεί.

Μαθητές αλλά και απλός κόσμος θα κληθεί να δημιουργήσει και να τοποθετήσει το δικό του περιστέρι στο χώρο, δηλώνοντας συμβολικά το λιθαράκι που χρειάζεται να βάλει ο καθένας μας στον αγώνα για επίτευξη της ειρήνης.

Η εγκατάσταση θα γίνει την Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2017 στο «Σπίτι της Συνεργασίας» στη Λευκωσία. Τα χάρτινα περιστέρια θα δημιουργηθούν τόσο εκ των προτέρων όσο και κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης.

Την εκδήλωση στηρίζουν το Σπίτι της Συνεργασίας και ο Όμιλος Ιστορικού Διαλόγου και Έρευνας.


Πληροφορίες:
koetinfo@gmail.com

https://www.facebook.com/events/660834877410323

Διαμόρφωση Νέου Συστήματος Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου και των Εκπαιδευτικών, Δεκέμβριος 2016



Διαμόρφωση Νέου Συστήματος Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου και των Εκπαιδευτικών, Δεκέμβριος 2016
Τοποθέτηση στο Διοικητικό Συμβούλιο ΠΟΕΔ, 26 Ιανουαρίου 2017
Το υφιστάμενο σύστημα αξιολόγησης, η φιλοσοφία και οι πρόνοιες που το διέπουν είναι ξεπερασμένες και αναχρονιστικές. Ανάμεσα στις άλλες αδυναμίες, δίνεται έμφαση κυρίως στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού για σκοπούς προαγωγής, απουσιάζει σε μεγάλο βαθμό η διαμορφωτική αξιολόγηση, ενώ παρουσιάζεται αυξημένο το στοιχείο του επιθεωρητισμού. Επιπρόσθετα απουσιάζει η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και η εσωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Υπάρχει η αναντίρρητη ανάγκη για κατάργηση του μονοδιάστατου μοντέλου του επιθεωρητισμού και εισαγωγής ενός νέου, σύγχρονου, πολυδιάστατου μοντέλου που να βασίζεται όχι μόνο στις σύγχρονες προσεγγίσεις, αλλά και στις ιδιαιτερότητες του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Ως Κίνηση διαχρονικά θέταμε ως επιτακτική ανάγκη την αλλαγή του υφιστάμενου σχεδίου αξιολόγησης ούτως ώστε να διορθωθούν οι στρεβλώσεις και αδυναμίες του, προς όφελος της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Η όποια αλλαγή θα πρέπει να στοχεύει στη βελτίωση των εκπαιδευτικών, δημιουργώντας ταυτόχρονα ένα σύστημα στο οποίο θα επιβραβεύονται οι πιο άξιοι.
Η οποιαδήποτε μελέτη και κριτική θεώρηση της πρότασης του ΥΠΠ για ένα Νέο Σύστημα Αξιολόγησης (ΝΣΑ) θα πρέπει να γίνει μέσα από τρεις άξονες: α) τη φιλοσοφία που το διέπει και τις γενικές αρχές, β) τις διαδικασίες που ακολουθούνται και πρόνοιες για κάθε πτυχή της αξιολόγησης και γ) την οικονομική πτυχή του όλου εγχειρήματος.
1. Φιλοσοφία και βασικές πτυχές Νέου Συστήματος Αξιολόγησης
Συμφωνούμε σε γενικές γραμμές με τις βασικές πτυχές και αρχές του ΝΣΑ, όπως αναφέρονται στο Εισαγωγικό Κεφάλαιο της πρότασης, και θεωρούμε πως πάνω σε αυτές πρέπει να στηρίζεται κάθε κριτική θεώρηση του ΝΣΑ. Ταυτόχρονα, η ποιοτική αναβάθμιση της παιδείας και ο αντίκτυπος που θα έχει ένα ΝΣΑ στην καθημερινότητα και ποιο σχολείο τελικά οραματιζόμαστε οφείλει πάλι να μας καθοδηγεί.
Παρά την συμφωνία μας με τις βασικές αρχές του ΝΣΑ, την ίδια ώρα μας βρίσκει κάθετα αντίθετους η φιλοσοφία η οποία διέπει την πρόταση όπως πηγάζει από τις επιμέρους πρόνοιες της. Η όλη φιλοσοφία του ΝΣΑ μας αναγκάζει να απορρίψουμε την πρόταση στην ολότητά της.
Συγκεκριμένα, μέσα από τις διάφορες πρόνοιες του σχεδίου εισάγεται ένα αυστηρά ιεραρχημένο πλαίσιο επόπτευσης της εκπαίδευσης. Δίνεται υπερεξουσία σε κάθε ανώτερο, ενώ εκπαίδευση και εκπαιδευτικοί μπορούν να γίνουν υποχείριο της εκάστοτε εξουσίας. Αποκρινόμαστε ολοκληρωτικά από το «ανθρώπινο και δημοκρατικό σχολείο, χωρίς άγχος για τους εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες», το οποίο οραματιζόμαστε ως Κίνηση και ως Εκπαιδευτική Οργάνωση γενικότερα. Αντίθετα υιοθετούνται τακτικές αξιολόγησης από τις πρακτικές του management και της διαχείρισης προσωπικού στην ελεύθερη αγορά, τακτικές οι οποίες δεν έχουν θέση στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Πρόκειται καθαρά για ένα γραφειοκρατικό μοντέλο, με ιδιαίτερα χρονοβόρες διαδικασίες. Η συνεχής συμπλήρωση εντύπων και η ενασχόληση με γραφειοκρατικές διαδικασίες στερεί σοβαρό χρόνο εις βάρος του εκπαιδευτικού και διοικητικού έργου. Την ίδια ώρα η συνεχής εποπτεία και στενή παρακολούθηση (κάθε χρόνο) από την εκάστοτε εξουσία, αλλά και ο συνεχής ανταγωνισμός εντός της σχολικής μονάδας, θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στη δημιουργία αρνητικού κλίματος ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς.

Μέσα στην πρόταση υπάρχουν αρκετά λάθη, ασάφειες, ακόμα και αντιφάσεις. Οι αδυναμίες και τα ερωτήματα που γεννιούνται είναι πάρα πολλά. Εισηγούμαστε, η ΠΟΕΔ να καταγράψει και να αναδείξει όλες τις διαφωνίες και τα πολλά ερωτηματικά που προκύπτουν, απορρίπτοντας την ίδια ώρα την πρόταση. Η πρόταση απέχει μακράν από ότι είχαμε συζητήσει με το εκάστοτε Υπουργείο τα τελευταία τουλάχιστον οχτώ χρόνια. Διαχρονικά είχαμε καταθέσει πάρα πολλές θέσεις στον όποιο διάλογο προηγήθηκε τα προηγούμενα χρόνια για αντίστοιχες προτάσεις και παρόλα αυτά δεν έχουν ληφθεί ιδιαίτερα υπόψη.
Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να καταλήξουμε με βασικές και αρκετές βελτιώσεις στα πρακτικά ζητήματα του ΝΣΑ, συζητώντας ταυτόχρονα την οικονομική πτυχή της πρότασης. Η οικονομική πτυχή θεωρούμε είναι άμεσα συνδεδεμένη τόσο με την κατάληξη σε συμφωνία όσο και στην επιτυχή εφαρμογή της.
2. Αρνητικές επισημάνσεις της πρότασης
·         Η συνεχής παρακολούθηση και λογοδοσία (κάθε χρόνο), δημιουργεί ένα ιδιαίτερα στρεσογόνο και ανταγωνιστικό περιβάλλον εργασίας. Ξεφεύγουμε από «το ανθρώπινο και δημοκρατικό σχολείο χωρίς άγχος για τους εκπαιδευτικούς και μαθητές» και δημιουργείται ένα σχολείο με όρους και συνθήκες παραγωγής και αγοράς.
·         Παρά τη συνεχή λογοδοσία και αξιολόγηση δε φαίνεται να παραχωρούνται οποιαδήποτε κίνητρα στους εκπαιδευτικούς.
·         Απουσιάζει από την πρόταση η θέση του «Ανώτερου Εκπαιδευτικού». Μια θέση η οποία θεωρείτο σε προηγούμενες προτάσεις καινοτόμα, αφού παρείχε κίνητρα στους εκπαιδευτικούς και ενθάρρυνε έμπειρους εκπαιδευτικούς που δε θέλουν να καταλάβουν κάποια διοικητική θέση να παραμείνουν στην τάξη.
·         Ο Διευθυντής επιφορτίζεται με πάρα πολλά επιπλέον καθήκοντα (στήριξη, μεντορισμός, αξιολόγηση εκπαιδευτικών κ.ά.), δημιουργώντας την ανάγκη μηδενικού διδακτικού χρόνου σε όλους τους τύπους σχολείων.
·         Ο Βοηθός Διευθυντής (διοικητικός) επιφορτίζεται με επιπλέον καθήκοντα, αφού κάποιοι ΒΔ θα αναλάβουν καθήκοντα Παιδαγωγικού Συμβούλου.
·         Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος επωμίζεται έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο και μας προβληματίζει, προβληματίζοντας ο χρόνος που θα έχει στη διάθεση του για να είναι αποτελεσματικός. Λαμβάνοντας υπόψη τον επιπρόσθετο ρόλο που αναλαμβάνει για στήριξη τόσων εκπαιδευτικών ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος θα χρειάζεται ένα τεράστιο μέρος του εξωδιδακτικού του χρόνου για να ασκήσει αποτελεσματικά τα καθήκοντα του.
·         Η ανάθεση του ρόλου του Παιδαγωγικού Συμβούλου από τον Διευθυντή, χωρίς να ξεκαθαρίζουν τα προσόντα, ακόμα και η θέληση του Βοηθού Διευθυντή μας προβληματίζει ιδιαίτερα.
·         Ο αριθμός των Βοηθών Διευθυντών που καθορίζεται με τα σημερινά δεδομένα σε κάθε σχολική μονάδα σε συνάρτηση των επιπλέον καθηκόντων είναι μικρός.
·         Η πολλαπλή συμπλήρωση εντύπων, τόσο για διαμορφωτική όσο και αριθμητική αξιολόγηση, καθιστούν το σύστημα γραφειοκρατικό και ιδιαίτερα χρονοβόρο αντλώντας χρόνο από τον πολύτιμο εξωδιδακτικό χρόνο εκπαιδευτικών και Διοικητικής Ομάδας.
·         Σε αρκετά σημεία του σχεδίου εντοπίζονται αντιφάσεις και λάθη, οδηγώντας στο συμπέρασμα ότι πολλές πτυχές του παρουσιάζουν προχειρότητα μελέτης.
·         Παρά τον τίτλο και την εισαγωγή του Σχεδίου καμία αναφορά δε γίνεται για τη Διαμορφωτική Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου (Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση), στοιχεία τα οποία χαρακτηρίζονταν θετικά σε προηγούμενες προτάσεις. Η αξιολόγηση επικεντρώνεται και πάλι στον εκπαιδευτικό.
·         Δίνεται ιδιαίτερη ισχύ στον Διευθυντή, δημιουργώντας ίσως προβλήματα εντός των σχολικών μονάδων στα πλαίσια του καλού και υγιούς κλίματος.
·         Δεν υπάρχει διάκριση ρόλων υποστηρικτή – σύμβουλου με τον αξιολογητή. Το ίδιο άτομο που καλείται να εμπιστευθεί ο εκπαιδευτικός να τον στηρίξει είναι αυτός που στο τέλος της ημέρας θα τον αξιολογήσει αριθμητικά. Αυτό είναι μια από τις αδυναμίες του υφιστάμενου σχεδίου αξιολόγησης, η οποία στις προηγούμενες προτάσεις αντιμετωπιζόταν με τη διάκριση των Συμβούλων και των Αξιολογητών.
·         Από την πρόταση προκύπτει ένα μεγάλο οξύμωρο. Οι αντικαταστάτες θα τυγχάνουν διαμορφωτικής αξιολόγησης, θα παρακολουθούνται και θα στηρίζονται από τον Παιδαγωγικό Σύμβουλο και τον Διευθυντή ανά 15 ημέρες. Την ίδια ώρα, σε κάποιες περιπτώσεις θα αξιολογούνται από τον Διευθυντή και δύο Επιθεωρητές και η αξία τους θα αποτιμάται αριθμητικά. Αν μάλιστα αυτή είναι ίση ή μικρότερη από το 60%, τότε θα κρίνονται ανεπαρκείς, ενώ στην αντίθετη περίπτωση μέχρι εξαίρετοι. Πώς είναι δυνατόν έναν τον οποίο τον κρίνεις από πολύ καλό μέχρι εξαίρετο εντός της εκπαιδευτικής πράξης και καθημερινότητας, να χρειάζεται γραπτές εξετάσεις (μέσω του ΝΣΔ) για να αποδείξει την αξία του;

3.                Καταληκτικά

Ως Κίνηση διαχρονικά είμαστε υπέρμαχοι στην αλλαγή του υφιστάμενου Σχεδίου Αξιολόγησης, το οποίο κατά γενική ομολογία είναι απαρχαιωμένο και αντιπαραγωγικό. Παρόλα αυτά δεν πρόκειται να δεχτούμε ότι μας προτείνει η επίσημη πλευρά, τη στιγμή που αυτό απέχει κατά πολύ από αυτό που είχαμε σχεδόν καταλήξει τα προηγούμενα χρόνια. Αν το ΥΠΠ θέλει μια πραγματική μεταρρύθμιση, όπως ευαγγελίζεται, οφείλει να προσέλθει σε θεσμικό και ουσιαστικό διάλογο με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις πρώτιστα. Είναι πολύ σημαντικό, όποια μεταρρύθμιση εφαρμόζεται, να γίνεται μακριά από σκοπιμότητες, με μόνο γνώμονα το καλό της εκπαίδευσης και όχι για λόγους εντυπωσιασμού της κοινωνίας. Σίγουρα η πρόταση όπως έχει κατατεθεί από το ΥΠΠ δεν μπορεί να γίνει αποδεχτή.

Τέλος, ο διάλογος θα πρέπει να γίνει μόνο, όταν και εφόσον το ΥΠΠ αποδεχθεί η οικονομική πτυχή του σχεδίου να συζητηθεί ταυτόχρονα με όλες τις υπόλοιπες πρόνοιες της πρότασης. Η επιτυχία της όποιας πρότασης είναι άρρηκτα συνδεμένη με την οικονομική πτυχή της. Δεν μπορούν τόσο οι απλοί εκπαιδευτικοί όσο και τα στελέχη να επωμιστούν τόσους νέους και σημαντικούς ρόλους χωρίς τον αντίστοιχο χρόνο για να τους φέρουν αποτελεσματικά εις πέρας. Αυτό θα αποβεί σίγουρα εις βάρος του εκπαιδευτικού έργου και των άλλων πολλαπλών καθηκόντων που έχουν να επιτελέσουν, με τελικό αποδέχτη σίγουρα τους/τις μαθητές/τριες. Η βασική αρχή για βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, μέσα από την παροχή κινήτρων, παύει να υπάρχει και γίνεται μύθος, από τη στιγμή που ο αριθμός διοικητικών και άλλων θέσεων προαγωγής παραμείνει ο ίδιος. Συνεπώς, η δημιουργία ενός συγκεντρωτικού και αυστηρά ιεραρχημένου πλαισίου ελέγχου και επόπτευσης από την εξουσία με συνεπακόλουθο τη διαμόρφωση συγκεκριμένου τύπου εκπαιδευτικών μας βρίσκει κάθετα αντίθετους.

Κυριακή, 8 Ιανουαρίου 2017

Δικοινοτική Κινητοποίηση για Ειρήνη και Επανένωση στη Κύπρο


Τρίτη 10 Ιαν. ώρα 6 μ.μ Λήδρα Πάλας –
Δικοινοτική Κινητοποίηση για Ειρήνη και Επανένωση στη Κύπρο
Συνδιοργανώνεται από 120 και πλέον οργανώσεις, συντεχνίες, κόμματα και κοινωνικούς φορείς και από τις δύο κοινότητες.


10 Ocak 2017 saat 19:00 Ledra Palas ara bölge.
120 den fazla sendika, sivil toplum örgütü ve siyasi partinin organize ettiği iki toplumlu
Kıbrısta Barış ve yeniden Birleşme etkinliği