Πέμπτη, 3 Σεπτεμβρίου 2009

Ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού παρουσίασε την πολιτική του Υπουργείου για τους αλλόγλωσσους μαθητές

Την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού παρουσίασε  ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού κ. Ανδρέας Δημητρίου σε διάσκεψη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Υπουργείου Παιδείας, την Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου.
Στην αρχική του ομιλία ο κ. Υπουργός ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι στους αλλόγλωσσους μαθητές, οι οποίοι συνεχώς αυξάνονται τα τελευταία χρόνια, παρέχεται το δικαίωμα εγγραφής και δωρεάν εκπαίδευσης στα δημόσια σχολεία της Κύπρου σε όλα τα επίπεδα της Δημοτικής, Μέσης Γενικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης, υπογραμμίζοντας ότι «στο εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν γίνεται καμία διάκριση σχετικά με τη φυλή, την κοινότητα, τη γλώσσα, το χρώμα, τη θρησκεία, τις πολιτικές ή άλλες πεποιθήσεις, αλλά και την εθνική καταγωγή των μαθητών».
Σημείωσε δε ότι η κυπριακή κοινωνία δείχνει πολλά στοιχεία «ανοίγματος» προς τις άλλες εθνότητες. Αυτό θέλω και να το χαιρετίσω και να το επαινέσω, πρόσθεσε ο κ. Υπουργός, όπως και το γεγονός ότι και η αντιπολίτευση, για παράδειγμα ο κ. Τορναρίτης μιλά με τους ίδιους όρους που μιλά και η Κυβέρνηση ως προς την ανάγκη εκπαίδευσης των αλλόγλωσσων και γενικά των μαθητών που έρχονται από άλλες χώρες.
Ο κ. Δημητρίου επισήμανε ότι αν και είχαν αρχίσει εδώ και χρόνια να λαμβάνονται μέτρα, δεν είχε ποτέ ως τώρα διαμορφωθεί ένα ενιαίο και ολοκληρωμένο πλαίσιο πολιτικής για την εκπαίδευση αυτών των μαθητών.
Πρόσθεσε επίσης ότι γενικός στόχος της πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας είναι η αποτροπή του κοινωνικού αποκλεισμού των αλλόγλωσσων μαθητών και η αρμονική τους ένταξη στην εκπαίδευση και συνακόλουθα στην κυπριακή κοινωνία. Ακολούθως, προέβη σε αναλυτική παρουσίαση των μέτρων που θα εφαρμοστούν κατά τη διάρκεια του νέου σχολικού έτους για την επίτευξη του προαναφερθέντος στόχου. Όπως είπε, τα μέτρα κατατάσσονται σε τέσσερις άξονες προτεραιοτήτων: τα προγράμματα για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τη συλλογή δεδομένων σχετικά με τις ανάγκες των αλλόγλωσσων μαθητών και τις δράσεις για την υποδοχή των νεοαφιχθέντων αλλόγλωσσων μαθητών. (Για το πλήρες κείμενο της ομιλίας του κ. Υπουργού πατήστε ΕΔΩ).
Ειδική αναφορά στη σχετική έκδοση του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Οδηγός Υποδοχής για τους αλλόγλωσσους μαθητές» έκανε ο Προϊστάμενος του Τομέα Εκπαιδευτικής Τεκμηρίωσης κ. Γαβριήλ Καράλλης, ο οποίος είπε ότι ο οδηγός έχει εκδοθεί με βάση τον αριθμό των ξενόγλωσσων παιδιών που φοιτούν αυτή τη στιγμή στα σχολεία μας και διατίθεται σε επτά ξένες γλώσσες (Τουρκική, Αγγλική, Βουλγαρική, Γεωργιανή, Αραβική, Ουκρανική, Ρουμανική και Ρωσική) καθώς και στην Ελληνική για χρήση από τους εκπαιδευτικούς. Πρόσθεσε ότι γενικός στόχος της έκδοσης είναι να προωθήσει την πολυπολιτισμική κουλτούρα στα σχολεία μας και να αναδείξει το γεγονός ότι η κυπριακή πολιτεία φροντίζει για όλα τα παιδιά που φοιτούν στο σχολείο, ενώ ο ειδικός στόχος είναι η παροχή πληροφοριών στα αλλόγλωσσα παιδιά και τις οικογένειές τους για το δικαίωμα όλων στη μόρφωση και για τις ειδικές πρόνοιες για τους αλλόγλωσσους μαθητές. Περιέχει, επίσης, στοιχεία για το εκπαιδευτικό σύστημα, τις βαθμίδες και τους τρόπους εισδοχής καθώς και γενικότερες πληροφορίες ώστε τόσο οι γονείς όσο και τα παιδιά να αποκτήσουν έναν καλό προσανατολισμό που θα βοηθήσει στην ομαλότερη ένταξη τους στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο κ. Υπουργός διευκρίνισε ότι από την εν λόγω πολιτική δεν εξαιρούνται τα παιδιά των οποίων οι γονείς βρίσκονται παράνομα στην Κύπρο, σημειώνοντας ότι τα σχολεία είναι ανοιχτά για όλους και ότι η εκπαίδευση αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα οποιουδήποτε όπου και αν βρίσκεται. Πρόσθεσε επίσης ότι το γεγονός ότι προσφέρουμε εκπαίδευση σε όλα τα παιδιά είναι ένας δείκτης ποιότητας της κοινωνίας μας.
Κληθείς να αναφέρει εντυπώσεις από προηγούμενες χρονιές ως προς τη στάση των Ελληνοκύπριων μαθητών έναντι των αλλόγλωσσων, ο κ. Δημητρίου είπε ότι στα σχολεία όπου υπάρχει μεγάλη συγκέντρωση αλλόγλωσσων μαθητών δεν έχουν προκύψει ιδιαίτερα προβλήματα, ενώ ειδικά στις ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας οι μεταξύ τους σχέσεις είναι πολύ στενές και δεν έχουν παρατηρηθεί προβλήματα ούτε με τα αλλόγλωσσα παιδιά ούτε και μεταξύ των αλλόγλωσσων και των ελληνόφωνων μαθητών.

Σχετικό δημοσίευμα : Χιλιάδες Αλλόγλωσσοι μαθητές στα δημόσια σχολεία - Εφημερίδα Φιλελεύθερος

Δεν υπάρχουν σχόλια: