Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου 2011

Με τι διαφωνεί τελικά η κοινή γνώμη;

Η Οργανωμένη προσπάθεια της ΟΕΒ και των άλλων εκπροσώπων της πλουτοκρατίας στην Κύπρο, να πλήξουν τις όποιες αντιδράσεις των εργαζομένων για τα όποια επιπλέον μέτρα προωθούνται εις βάρος τους και να στρέψουν την κοινή γνώμη σε άλλες συζητήσεις εκτός από την ουσία των αντιδράσεων, είχε τελικά αποτέλεσμα.

Δημοσιογράφοι, πολιτικοί και απλοί πολίτες αντί να συζητούν και να τοποθετούνται επί της ουσίας και να καταθέτουν απόψεις για τους πραγματικούς λόγους αντίδρασης εκπαιδευτικών και φοιτητών, ασχολούνται με το πόσα παίρνουν οι εκπαιδευτικοί και με το πόσες μέρες εργάζονται. 

Κανένας ή ελάχιστοι παίρνουν θέση για το αν συμφωνούν με το αίτημα των εκπαιδευτικών να συνεισφέρει και η πλουτοκρατία στην αντιμετώπιση της Οικονομικής Κρίσης. Όλοι αυτοί που τοποθετούνται ενάντια στους εκπαιδευτικούς για την εκδήλωση αντιδράσεων στα ετεροβαρή μέτρα, να υποθέσουμε ότι συμφωνούν και με τις  θέσεις που εκφράζει η ΟΕΒ, ότι δηλαδή ο πλούτος έχει ήδη συνεισφέρει και πρέπει να πάρουμε και άλλα από τους εργαζόμενους στο δημόσιο;

Κανένας ή ελάχιστοι παίρνουν θέση για το αν συμφωνούν με την πρόταση για μείωση των κλιμάκων εισδοχής στη δημόσια υπηρεσία. Πόσοι από όλους αυτούς που εναντιόνονται στους εκπαιδευτικούς και στην νεολαία του τόπου, γνωρίζουν ότι οι συνολικές εισφορές των νεοεισερχομένων θα φτάνουν μέχρι και 20% του μισθού τους; Πόσοι από αυτούς γνωρίζουν ότι στη δημόσια υπηρεσία υπάρχουν εκατοντάδες έκτακτοι δημόσιοι υπάλληλοι, με περισσότερα από 5 χρόνια υπηρεσίας, οι οποίοι καλούνται να εισφέρουν επιπλέον 10% του μισθού τους με ενδεχόμενη μείωση των κλιμάκων εισδοχής;
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο....

Τρίτη, 27 Σεπτεμβρίου 2011

VIDEO: Στους δρόμους οι εκπαιδευτικοί: Απαίτησαν στη κρίση να συνεισφέρει κι ο πλούτος


Καθηγητές, δάσκαλοι και φοιτητές βρέθηκαν σήμερα στους δρόμους για να δώσουν το μήνυμα ότι ο πλούτος βγάζει την ουρά του απέξω και έχει προστάτες που δεν θέλουν με κανένα τρόπο να τον πειράξουν.

Έχουν στοχοποιήσει τους εκπαιδευτικούς και όλους τους δημόσιους υπαλλήλους και προσπαθούν με συντονισμένη προπαγάνδα να στρέψουν την κοινή γνώμη και τους άλλους εργαζόμενους εναντίον μας (εργαζόμενος - εναντίον εργαζομένου). Αυτή είναι η τακτική τους ώστε αφαιρώντας τελικά ωφελήματα από όλους τους εργαζόμενους (διότι κανείς δεν πρόκειται να την γλιτώσει αν δεν τους κοπεί η φόρα) να μεγιστοποιήσουν και πάλι τα κέρδη τους. Η επίθεση ήταν πολύ καλά οργανωμένη και συντονισμένη κυρίως μέσω των ΜΜΕ που ελέγχουν απόλυτα. Η δύναμη του εργαζομένου όμως είναι η οργανωμένη πάλη και η κινητοποιήσεις στους δρόμους. Αυτό τους υπενθύμισαν σήμερα οι καθηγητές, δάσκαλοι και φοιτητές.

Αυτό είναι που φοβούνται οι πλουτοκράτορες και πρέπει να κάνουν δεύτερες σκέψεις αν νομίζουν ότι θα επιτρέψουμε με σκυμμένο το κεφάλι να πληρώσουν όλη την κρίση οι εργαζόμενοι και να γίνει ξανά αναδιανομή του πλούτου και συγκέντρωση του στα χέρια των λίγων που έχουν τους άλλους να εργάζονται γι΄αυτούς για να μπορούν να μετρούν τα κέρδη.

VIDEO

Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου 2011

ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΓΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ στην Κινητοποίηση έξω από τη βουλή

Με μέριμνα των Επαρχιακών Γραφείων Λεμεσού, Λάρνακας και Αμμοχώστου διευθετήθηκε λεωφορείο για μεταφορά όσων συναδέλφων επιθυμούν να συμμετάσχουν στην εκδήλωση διαμαρτυρίας, που, στα πλαίσια της στάσης εργασίας, θα πραγματοποιηθεί, έξω από το Υπουργείο Οικονομικών και θα ολοκληρωθεί με πορεία προς τη Βουλή.




Η αναχώρηση του λεωφορείου θα γίνει στις 11:15 π.μ. ακριβώς, από τα πιο κάτω σημεία:

• ΚΒ’ Δημοτικό Σχολείου (Αγίου Γεωργίου Χαβούζας)

• Χώρος Στάθμευσης Αθλητικού Κέντρου Γ.Σ.Ζ.

• Γ΄ Δημοτικό Σχολείο Παραλιμνίου


ΑΠΟ ΠΟΕΔ

Κυριακή, 25 Σεπτεμβρίου 2011

Τα δασκαλούθκια…. (Μέρος Δ’: Ετήσιος Εργάσιμος Χρόνος)


Λάμπρου Στεφάνου
Ίσως το περιεχόμενο του παρόντος άρθρου να εκπλήξει περισσότερο από κάθε προηγούμενο. Βέβαια για κάποιους η έκπληξη θα είναι ευχάριστη και για κάποιους άλλους ιδιαίτερα δυσάρεστη.
Σε συνέχεια του Β’ μέρους των σχετικών ομώνυμων άρθρων (το οποίο αφορούσε στην κατάρριψη μύθων σε σχέση με το επάγγελμα του δασκάλου), παρουσιάζουμε στο παρών άρθρο στοιχεία που ενδεχομένως καταρρίπτουν τον πλέον διαδεδομένο μύθο σε σχέση με το επάγγελμα του δασκάλου στην Κύπρο. Το μύθο εκείνο που ακόμα κι εμείς οι ίδιοι οι δάσκαλοι τον πιστέψαμε, τον υιοθετήσαμε και σε καμιά περίπτωση δεν προσπαθήσαμε να τον καταρρίψουμε.   

Μύθος 4ος: Οι δάσκαλοι στην Κύπρο εργάζονται τις λιγότερες μέρες στην Ευρώπη
Η σύγκριση μεταξύ του ετήσιου εργάσιμου χρόνου των διαφορετικών εκπαιδευτικών συστημάτων παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες, καθώς το κάθε σύστημα λειτουργεί σε διαφορετικό συγκείμενο (εθνικό, θρησκευτικό, πολιτιστικό, περιβαλλοντικό κλπ.), αλλά και εξαιτίας του γεγονότος πως ο συνολικός ετήσιος χρόνος δεν είναι σταθερός από χρονιά σε χρονιά. Η πολυπλοκότητα αυτή συνέτεινε στην εδραίωση και παγίωση της αντίληψης πως οι Κύπριοι δάσκαλοι «κάνουν υπερβολικές διακοπές».

Ο μοναδικός τρόπος αξιόπιστης σύγκρισης του συνολικού ετήσιου χρόνου από χώρα σε χώρα, είναι η καταμέτρηση των εργάσιμων ημερών μία προς μία ή κατ’ αναλογία, η καταμέτρηση των εργάσιμων εβδομάδων. Αυτή είναι ακριβώς και η λογική που διέπει σχετική έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (2011) με θέμα: «Οργάνωση Σχολικού Χρόνου στην Ευρώπη».  Η έκθεση περιλαμβάνει στοιχεία τόσο για την πρωτοβάθμια όσο και για τη δευτεροβάθμια δημόσια εκπαίδευση στην Ευρώπη, αναφορικά με τη σχολική χρονιά 2011-2012. Κύρια πηγή δεδομένων, για τη σύνταξη της έκθεσης, συνιστά το Δίκτυο Ευρυδίκη (πληροφορίες που απορρέουν είτε από νομοθεσίες, εθνικούς κανονισμούς ή άλλα επίσημα έγγραφα με θέμα την εκπαίδευση κλπ.).

Σάββατο, 24 Σεπτεμβρίου 2011

«Τα δασκαλούθκια…» (Μέρος Γ’)


Του Λάμπρου Στεφάνου 
Στο παρών άρθρο θα γίνει προσπάθεια για περαιτέρω στοιχειοθέτηση του στάτους του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού, με εστίαση στην παράμετρο «Η διδασκαλία ως λειτούργημα». Σε επόμενο άρθρο θα στοιχειοθετηθεί η παράμετρος «Ποιότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού (κριτήρια εισδοχής, προσόντα)».

Η διδασκαλία ως λειτούργημα

Με τον όρο λειτούργημα νοείται η δημόσια υπηρεσία που ασκείται υπέρ του κοινού συμφέροντος και της πολιτείας. Κατ’ επέκταση το λειτούργημα μπορεί να οριστεί και ως το σύνολο των καθηκόντων, επαγγελματικών κ.ά., που συνεπάγονται στην εκτέλεσή τους κοινωνική προσφορά (Μπαμπινιώτης, 2005).

Υπό αυτή την έννοια το επάγγελμα του εκπαιδευτικού ασφαλώς και μπορεί να θεωρηθεί ως λειτούργημα, αφού περιλαμβάνει κοινωνική προσφορά. Σε ένα πρώτο επίπεδο η κοινωνική προσφορά των εκπαιδευτικών εντοπίζεται στο πολυδιάστατο έργο εξωσχολικής δραστηριότητας. Η διάσταση αυτή της εθελοντικής προσφοράς των εκπαιδευτικών αποτελεί  καίρια συνεισφορά και στήριξη των ευρύτερων σκοπών του Υπουργείου Παιδείας, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των διάφορων κοινωνικών φορέων, της τοπικής κοινωνίας, καθώς και των θεσμών της Πολιτείας (π.χ. συμμετοχή στην οργάνωση ή πραγματοποίηση δημοτικών /κοινοτικών εκδηλώσεων ή εκδηλώσεων άλλων φορέων).


Δημιουργία Κλαδικής Επιτροπής Νεοεισερχόμενων Εκπαιδευτικών ΠΟΕΔ Λευκωσίας


Μετά και από σχετική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΟΕΔ, η Επαρχιακή Επιτροπή ΠΟΕΔ Λευκωσίας προτίθεται να προχωρήσει σε λειτουργία Κλαδικής Επιτροπής Νεοεισερχόμενων Εκπαιδευτικών στην Επαρχία Λευκωσίας.

Η λειτουργία της συγκεκριμένης κλαδικής επιτροπής, κρίθηκε αναγκαία από την Επαρχιακή Επιτροπή ΠΟΕΔ Λευκωσίας λόγω της σωρείας προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι νεοεισερχόμενοι συνάδελφοι στα σχολεία μας, αλλά και την πρωτοφανή επίθεση που δέχονται αυτό το διάστημα, όσον αφορά το μισθολόγιό τους και τα συνταξιοδοτικά τους ωφελήματα.

Η Κλαδική Επιτροπή Νεοεισερχόμενων Εκπαιδευτικών ΠΟΕΔ Λευκωσίας θα λειτουργεί συμβουλευτικά προς την Επαρχιακή Επιτροπή και θα ασχολείται με θέματα που αφορούν τους νεοεισερχόμενους. Παράλληλα,  θα δώσει την ευκαιρία στους νέους συναδέλφους να αντιμετωπίσουν διεξοδικά τυχόν προβλήματα, αλλά και να διεκδικήσουν οργανωμένα, μέσω του Επαρχιακού Γραφείου ΠΟΕΔ Λευκωσίας τα αιτήματά τους.

Για το σκοπό αυτό, καλούμε όσους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς (συμβασιούχους και αντικαταστάτες) είναι μέλη της ΠΟΕΔ Λευκωσίας και ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στην κλαδική επιτροπή νεοεισερχομένων, όπως παρευρεθούν στην πρώτη συγκέντρωση της Κλαδικής Επιτροπής, την Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2011, ώρα 18:00 στην αίθουσα συνεδριάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΟΕΔ, 5ος όροφος Λεωφ. Μακαρίου Γ΄18.

Θέματα Συνεδρίας :
·           Ενημέρωση
·           Εκλογή Κλαδικής Επιτροπής Νεοεισερχομένων
·           Προγραμματισμός Δράσης
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με τα μέλη της Επαρχιακής Επιτροπής ΠΟΕΔ Λευκωσίας στα ακόλουθα τηλέφωνα :
Πρόεδρος : Απόστολος Σκουρουπάτης - 99431467
Γραμματέας : Αγάθη Γεωργιάδου - 99521653
Αντιπρόεδρος : Κυριάκος Παστίδης - 99406644
Ταμίας : Ρέα Κωνσταντίνου - 99482215
Οργανωτικός Γραμματέας : Θεοδώρα Κάππα - 99544057
Βοηθός Γραμματέας : Ανδρομάχη Πιερή - 99407010
Βοηθός Οργ. Γραμματέας : Λούκας Κυριάκου – 99464472
Από την ΠΟΕΔ Λευκωσίας

Πέμπτη, 22 Σεπτεμβρίου 2011

Εκπαιδευτικό Συνέδριο "Η διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος στην Α και Β τάξεις του δημοτικού σχολείου, στη βάση σύγχρονών προσεγγίσεων : πρακτικές εφαρμογές"

Ο ΚΕΣΕΑ-ΤΠΕ διοργανώνει εκπαιδευτικό συνέδριο με θέμα : "Η διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος στην Α και Β τάξεις του δημοτικού σχολείου, στη βάση σύγχρονών προσεγγίσεων : πρακτικές εφαρμογές", το Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2011, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Κ΄Δημοτικού σχολείου Λεμεσού, ώρα 930.

* Το Συνέδριο στη Λευκωσία έχει ακυρωθεί.

Έκθεση Ζωγραφικής Γιώργου Κωνσταντίνου "αγνώστου χρόνου"

Ο συνάδελφος Γιώργος Κωνσταντίνου διοργανώνει έκθεση ζωγραφικής στα πλαίσια των εορτασμών για τα τριαντάχρονα της πύλης Αμμοχώστου ως χώρου πολιτισμού. Η έκθεση διοργανώνεται στην Πύλη Αμμοχώστου από τις 22 μέχρι τις 27 Σεπτεμβρίου.

Συνθήματα Κινητοποίησης


  • ΠΑΡΑΚΜΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ
  • ΟΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ
  • ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ
  • Η ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΑΦΗΝΕΙ ΕΞΩ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ
  • Η ΑΜΟΙΒΗ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΝΟΜΙΟ  
  • ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Ο ΔΙΑΣΥΡΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
  • ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΟΦΥΓΑΣ
  • Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΕΔΕΙΞΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΑΞΙΩΝ
  • Η ΑΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΝΟΜΙΟ
  • ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΙΚΕΤΕΣ ΑΛΛΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΟΧΗ
  • ΕΧΟΥΜΕ ΗΔΗ ΣΥΝΕΙΣΦΕΡΕΙ  €420.ΟΟΟ.ΟΟΟ ΟΙ ΕΧΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΕΧΟΝΤΕΣ ΠΟΣΑ ;;
  • ΟΧΙ ΣΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΚΛΙΜΑΚΩΝ ΤΩΝ ΝΕΟΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΩΝ
  • ΟΙ ΕΚΤΑΚΤΟΙ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ
  • ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΙ ΚΑΙ Ο ΠΛΟΥΤΟΣ ΑΝΑΠΝΕΕΙ

Δυναμικές Κινητοποιήσεις ΠΟΕΔ : " Όσο πιο πολλοί, τόσο πιο δυνατοί"

Τρίτη 27/9/2011, Ώρα 11:15, Συγκέντρωση στο Υπουργείο Οικονομικών, Ώρα 11:30 κινητοποίηση προς τη Βουλή. Δίνουμε ΟΛΟΙ μαζικό ΠΑΡΩΝ. Στέλνουμε μήνυμα Διεκδίκησης. Απαντάμε σε όσους θεωρούν ότι οι Εκπαιδευτικοί ευθύνονται για την οικονομική κρίση. Διεκδικούμε τα δίκαια ΑΙΤΗΜΑΤΑ μας. Υπερασπιζόμαστε τα κεκτημένα του κλάδου. Με τη μαζική μας παρουσία ζητούμε δίκαιη κατανομή και δίκαιη συνεισφορά ΟΛΩΝ και κυρίως του ΠΛΟΥΤΟΥ. Η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί την καλύτερη εγγύηση για το μέλλον της Κύπρου.

Σχετικές Ανακοινώσεις ΠΟΕΔ :

Μεταθέσεις και διορισμοί με σύμβαση Δημοτικής Εκπαίδευσης

Η Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας ανακοινώνει τις πιο κάτω έκτακτες μεταθέσεις και διορισμούς με σύμβαση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης, με ισχύ από τη Δευτέρα,
26η Σεπτεμβρίου 2011.

Τετάρτη, 21 Σεπτεμβρίου 2011

Τα δασκαλούθκια… (Μέρος Β’)

Σε προηγούμενο ομώνυμο άρθρο στοιχειοθετήθηκαν δύο βασικές παράμετροι που καθορίζουν το στάτους του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού: 1) Το υψηλό επίπεδο δεξιοτήτων που απαιτεί η διδασκαλία και 2) Ο έντονος συναισθηματικός φόρτος (στρες) που περιλαμβάνει η διδασκαλία. Παράλληλα, έγινε αναφορά στη θέαση του εν λόγω επαγγέλματος ως λειτουργήματος, χωρίς όμως αυτό να στοιχειοθετηθεί.

Σε επόμενο άρθρο θα γίνει προσπάθεια για περαιτέρω στοιχειοθέτηση του στάτους του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού, με εστίαση στις εξής παραμέτρους: 1) Η διδασκαλία ως λειτούργημα, 2) Ποιότητα διδακτικού προσωπικού (κριτήρια εισδοχής στο επάγγελμα, προσόντα).  

Στο παρών άρθρο, θα παρουσιαστούν διάφορα στοιχεία σε μια προσπάθεια κατάρριψης σειράς μύθων που έχουν με τον καιρό εδραιωθεί στην κοινή γνώμη. Θα γίνει λοιπόν προσπάθεια κατάρριψης των ακόλουθων μύθων: 1) Οι δάσκαλοι στην Κύπρο εργάζονται τις λιγότερες ώρες στην Ευρώπη, 2) Οι δάσκαλοι στην Κύπρο είναι οι πλέον καλοπληρωμένοι δάσκαλοι στην Ευρώπη, 3) Η διδακτέα ύλη στο δημοτικό είναι χαμηλού επιπέδου, συνεπώς ο καθένας μπορεί να τη διδάξει.