Δευτέρα, 28 Οκτωβρίου 2013

Αν όχι τώρα, πότε; Αν όχι εμείς, ποιοι; Αν όχι εμείς, ποιοι;

Αν όχι τώρα, πότε; Αν όχι εμείς, ποιοι;
Αν όχι εμείς, ποιοι;

Δάσκαλε:

Σε σένα απευθύνομαι. Σε σένα που πέρασες με άριστα τις εξετάσεις.
Σε σένα που είσαι αποδεδειγμένα ένα από τα κοφτερά μυαλά της χώρας.
Σε σένα που άνετα θα μπορούσες να είσαι ένας επιτυχημένος γιατρός, δικηγόρος ή ότι άλλο επιθυμούσες (με τη βαθμολογία σου εξάλλου είχες όλες τις πόρτες  ανοικτές).
Σε σένα που δεν έμεινες στο πρώτο πτυχίο, αλλά απέκτησες και μεταπτυχιακό και τα προσόντα σου είναι πολύ πάνω από τα απαιτούμενα .
Σε σένα που αναλώνεσαι καθημερινά ενώπιον των μαθητών σου, την ώρα που η κοινωνία προσκυνά την αγορά και οι έμποροι παζαρεύουν την αυριανή σου μέρα.
Σε σένα που σ’ αυτούς τους δύσκολους καιρούς  έχεις το βάρος να μεταλαμπαδεύσεις αξίες και ιδανικά την ίδια ώρα που το ρουσφέτι, η ευνοιοκρατία, η συνδιαλλαγή, το συμφέρον σου βγάζουν επιδεικτικά τη γλώσσα.
Σε σένα που θα πρέπει να δώσεις ένα σωρό εξετάσεις για να αποδείξεις ότι είσαι ικανός, την ίδια ώρα που ανικανότητα κάθεται στις θέσεις των επισήμων.

Αν όχι τώρα, πότε;

Η κατάσταση είναι δύσκολη, το ίδιο και η εποχή. Κανένας δεν το αμφισβητεί. Για σκεφτείτε λίγο πόσο διαφορετική θα ήταν η ιστορία που διδάσκουμε αν πριν από μας κάποιοι μετρώντας τις δυσκολίες καθόντουσαν με σταυρωμένα τα χέρια να καρτερούν το πεπρωμένο τους. Πόσες επαναστάσεις δεν θα είχαν γίνει και πόσα εργατικά  -σημερινά - κεκτημένα δεν θα ήταν κεκτημένα. Πριν 18 χρόνια όταν προσωπικά ξεκινούσα είχαμε τάξεις των 30 μαθητών και ωράριο 32 περιόδων. Κάποιοι πιο παλιοί ίσως να ξεκίνησαν με διαφορετικά δεδομένα χειρότερα από αυτά που περιγράφω. Για όλα τούτα, κάποιοι αγωνίστηκαν.  Πρέπει να δώσουμε φωνή στην οργάνωση μας να διεκδικήσει. Πρέπει να υπερψηφίσουμε τα προτεινόμενα μέτρα. Η μάχη να δοθεί πρέπει. 

Αντρέας Βασιλείου
Εκπαιδευτικός



Οδηγίες για την Παγκύπρια Γενική Συνέλευση Μελών ΠΟΕΔ - Ψήφισμα

ΠΑΓΚΥΠΡΙΑ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΜΕΛΩΝ Οδηγίες ψηφοφορίας

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Ενόψει της Παγκύπριας Γενικής Συνέλευσης των Μελών της Οργάνωσης, που πραγματοποιείται την Τετάρτη, 30 Οκτωβρίου, 2013, με σκοπό να δοθεί στους συναδέλφους η ευκαιρία να τοποθετηθούν με την ψήφο τους για την παραπέρα πορεία των θεμάτων που απασχολούν τον Κλάδο και τη Δημόσια Δημοτική Εκπαίδευση, γενικότερα, κρίνουμε σκόπιμο να φέρουμε σε γνώση σας τα ακόλουθα :
1. Η Παγκύπρια Γενική Συνέλευση θα πραγματοποιηθεί στα ακόλουθα κατά Επαρχιακό Γραφείο Κέντρα :
ΛΕΥΚΩΣΙΑ : Δημοτικό Σχολείο Κωνσταντινουπόλεως
ΛΕΜΕΣΟΣ : Κ΄ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού
ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ : Γ΄ Δημοτικό Σχολείο Παραλιμνίου
ΛΑΡΝΑΚΑ : Δημοτικό Σχολείο Καθαρής (Δ. Λιπέρτη)
ΠΑΦΟΣ : Ι΄ Δημ. Σχολείο Πάφου
ΜΟΡΦΟΥ : Δημοτικό Σχολείο Περιστερώνας
2. Δικαίωμα ψήφου έχουν μόνο όσοι περιλαμβάνονται στον Κατάλογο των Μελών. Κανένα μέλος που δεν έχει περιληφθεί σ’ αυτόν δεν δικαιούται να ψηφίσει, εκτός αν αυτός από λάθος παραλείφθηκε από τον Κατάλογο.
3. Οι εργασίες της Συνέλευσης περιλαμβάνουν μόνο ψηφοφορία, η οποία και θα αρχίσει στις 8 το πρωί και θα συνεχιστεί - με ημίωρη μόνο διακοπή μεταξύ των ωρών 2.00 – 2.30 μετά το μεσημέρι - ως τις 5 το απόγευμα.
4. Κάθε μέλος μπορεί να ασκήσει το δικαίωμα ψήφου στο Κέντρο του Επαρχιακού Γραφείου που είχε ψηφίσει και για τους σκοπούς των τελευταίων εκλογών στην ΠΟΕΔ. Καταβλήθηκε προσπάθεια τα νέα μέλη να κατανεμηθούν στα Ε.Γ. με βάση τον τόπο διαμονής τους.
Όσα μέλη καθίσταται αναγκαίο να ψηφίσουν σε άλλη επαρχία, μπορούν να το πράξουν, ύστερα από συνεννόηση μεταξύ των επηρεαζόμενων Επαρχιακών Γραφείων.
6. Οι Διευθυντές των σχολείων παρακαλούνται να διευκολύνουν τους συναδέλφους να απουσιάσουν, σε χρόνο από το μη διδακτικό τους, ώστε να μπορέσουν να παρουσιαστούν στο χώρο της Συνέλευσης και να ψηφίσουν.
7. Ο Κατάλογος Μελών τηρείται με σειρά Αριθμού Κοινωνικών Ασφαλίσεων, γι’ αυτό και, για να εντοπιστεί το όνομα του εκλογέα, απαιτείται να δοθεί ο μοναδικός αυτός αριθμός του.
8. Πώς ψηφίζετε :
• Χρησιμοποιήστε την πέννα που υπάρχει στο θάλαμο ψηφοφορίας ή άλλη που, όμως, απαραίτητα, να είναι μπλε ή μαύρου χρώματος.
• Σημειώστε ένα από τα σημεία +, Χ ή ν στο τετράγωνο κάτω από την επιλογή σας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΕΔ.

ΠΑΓΚΥΠΡΙΑ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΜΕΛΩΝ ΠΟΕΔ, 30 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2013 - Ανακοίνωση

Διαβάστε Ολόκληρη την Ανακοίνωση

ΠΑΓΚΥΠΡΙΑ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΜΕΛΩΝ ΠΟΕΔ, 30 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2013
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η 30η Οκτωβρίου 2013 δεν είναι μια συνηθισμένη μέρα για τον διδασκαλικό κλάδο! Δεν πρόκειται για μια συνηθισμένη και απλή εκλογική διαδικασία. Τη μέρα αυτή καλούμαστε να δώσουμε με την ψήφο μας φωνή:
·         στις  χιλιάδες των παιδιών που φοιτούν στα δημόσια σχολεία της Κύπρου και των οποίων το δικαίωμα στην ποιοτική εκπαίδευση καταστρατηγείται παράφορα το τελευταίο διάστημα (μείωση προϋπολογισμού για την Παιδεία, σχολεία και τάξεις μαμούθ, μείωση χρόνου για αλλόγλωσσα παιδιά ή παιδιά ειδικής εκπαίδευσης, κατάργηση καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, προσπάθεια εκτροπής της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης, μη επέκταση Υπεύθυνου Τμήματος, μείωση κονδυλίων στις Σχολικές Εφορείες για κάλυψη βασικών αναγκών, μείωση Συνοδών κλπ.),
·         στον εκπαιδευτικό κόσμο, του οποίου τα δικαιώματα, οι συνθήκες εργασίας και η αξιοπρέπεια ποδοπατήθηκαν τα τελευταία χρόνια (μονομερείς αποφάσεις, μειώσεις μισθών, δεσμεύσεις και εισφορές άνευ περιεχομένου, κατάργηση ωρών μετακίνησης, προβληματική εφαρμογή Προαιρετικού Ολοήμερου Σχολείου, κατάργηση διοίκησης Κοινοτικών Τμημάτων, παγοποίηση προαγωγών και μονιμοποιήσεων, κατάργηση καταλόγου διοριστέων κλπ.),
·         στις δεκάδες των απολυμένων εκπαιδευτικών, παρά τις δεσμεύσεις και τη συνεισφορά όλου του Δημόσιου Τομέα και όχι μόνο,
·         στις εκατοντάδες των αντικαταστατών εκπαιδευτικών, των οποίων τα εργασιακά προβλήματα δεν έχουν τελειωμό και
·         στην ΠΟΕΔ για αντιμετώπιση των όσων προετοιμάζονται πίσω από κλειστές πόρτες.
Τη μέρα αυτή δείχνουμε με την ψήφο μας πως ο εκπαιδευτικός κόσμος αντιδρά δυναμικά και σύσσωμα:
·          στην προσπάθεια απαξίωσης της ΠΟΕΔ από το ΥΠΠ (δημόσιες τοποθετήσεις, προσεγγίσεις μείζονων θεμάτων παιδείας, μονομερείς αποφάσεις)
·          στην προσπάθεια του ΥΠΠ για αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης από τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης και στροφής της κατά των εκπαιδευτικών.

Η Αγωνιστική Συνεργασία ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ -ΑΓΩΝΑ, πιστή στις αρχές και αξίες που καθοδηγούν τη δράση της, καλεί το διδασκαλικό κλάδο να υπερψηφίσει τα μέτρα αγώνα της ΠΟΕΔ. Έχουμε γνώση των δυσκολιών που αντιμετωπίζει η οικονομία, ο τόπος, ο κάθε εκπαιδευτικός, όπως και πολλοί συμπολίτες μας, αλλά έχουμε χρέος ως Οργάνωση και ως κλάδος εκπαιδευτικών να σώσουμε την αξιοπρέπειά μας, να δείξουμε πως πολιτικές λιτότητας στην εκπαίδευση δεν είναι ανεχτές, δεν ανεχόμαστε την κοροϊδία, τον εμπαιγμό και τη μονομερή λήψη αποφάσεων από πλευράς της Εργοδοτικής Πλευράς. Πάνω από όλα όμως θα πρέπει να δώσουμε τη δύναμη στην Οργάνωση να σταθεί ασπίδα στο Δημόσιο Σχολείο και ειδικότερα να προασπίσει όλα τα δικαιώματα των μελών της. Τέλος θα πρέπει να δώσουμε εκείνα τα εφόδια στην ΠΟΕΔ να αγωνισθεί για κάθε συνάδελφο ο οποίος οδηγήθηκε ή πρόκειται να οδηγηθεί στην ανεργία. Ας δώσουμε στη συντεχνία μας την απαραίτητη ώθηση για να θωρακίσει την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς του τόπου, στηρίζοντας το Ψήφισμα της 30ης Οκτωβρίου και κάθε μορφής αγώνα αντίδρασης!

Πανελλήνιο συνέδριο: "Ο Κριτικός Γραμματισμός στη σχολική πράξη"

Ο Κριτικός Γραμματισμός αποτελεί την πιο σύγχρονη γλωσσοεκπαιδευτική πρόταση διεθνώς τις τελευταίες δεκαετίες.
Πρόσφατα έχει υιοθετηθεί από τα νέα Προγράμματα Σπουδών Γλωσσικής Διδασκαλίας στην Ελλάδα και την Κύπρο.
•Το Εργαστήριο Γλώσσας και Προγραμμάτων Γλωσσικής Διδασκαλίας, Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (Φλώρινα),

•Το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Θεσσαλονίκη), και


σε συνεργασία με τον ΔΗΜΟ ΔΡΑΜΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (Δ.Ε.Κ.ΠΟ.Τ.Α.) και τους τοπικούς εκπαιδευτικούς-επιστημονικούς φορείς (ΕΛΜΕ και Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαιδευσης ανακοινώνουν τη συνδιοργάνωση του Συνεδρίου

Ο Κριτικός Γραμματισμός στη σχολική πράξη  το οποίο θα διεξαχθεί στη Δράμα από 1 έως 3 Νοεμβρίου 2013
 
http://www.nured.uowm.gr/drama/Archike.html
 

Πέμπτη, 24 Οκτωβρίου 2013

Ποιος είναι ο ικανότερος να διδάσκει; (Μαρίας Καραγιώργη)


Όταν το 2005 άρχισα να εργάζομαι, ως εκπαιδευτικός δημοτικής εκπαίδευσης, τα επαγγελματικά μου δεδομένα ήταν πολύ διαφορετικά από αυτά που βιώνω σήμερα. Είχα ένα σταθερό  μισθό, εξασφαλισμένα συνταξιοδοτικά δικαιώματα και μια μονιμότητα ειδικά μετά το διορισμό μου ως συμβασιούχος.

Σήμερα 8 χρόνια μετά και όντας πλέον συμβασιούχος (εδώ και 5 χρόνια) αρχίζω να συνειδητοποιώ ότι κανένα από όλα αυτά τα δεδομένα που είχα δεν ισχύει. Ο σταθερός μου μισθός παγοποιήθηκε και μειώθηκε, τα συνταξιοδοτικά μου δικαιώματα μου αφαιρέθηκαν και παρά τις υποσχέσεις δεν αντικαταστάθηκαν με εναλλακτικό σχέδιο και η μονιμότητα μου πλέον είναι εύθραυστη μετά από την απόλυση 60 περίπου συναδέλφων μου.

Η μεγαλύτερη ανατροπή στην επαγγελματική μου πορεία είναι αυτή που συμβαίνει τις τελευταίες μέρες, μετά την πρόταση του νέου σχεδίου πρόσληψης στη δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία. Με βάση αυτό το σχέδιο, μου ζητείται να αποδείξω το αυτονόητο, ότι δηλαδή είμαι ικανή να κάνω αυτό που κάνω εδώ και 8 χρόνια. Κανένα πρόβλημα, άλλωστε την αξία μου ως εκπαιδευτικός πρέπει να αποδεικνύω καθημερινά στη διδακτική πράξη. Να όμως που τα αυτονόητα δεν είναι και τόσο αυτονόητα, αφού δε μου ζητούν να αξιολογηθώ στην ικανότητά μου και την αποτελεσματικότητά μου ως εκπαιδευτικός. Κανένας αξιολογητής δε θα μπει στο σχολικό χώρο για να παρατηρήσει τη δύναμη και την ενέργεια, ψυχική και σωματική, που αφιερώνω εγώ και ο κάθε συνάδελφός μου σε καθημερινή βάση. Αυτό που θα αξιολογήσουν είναι την επιστημονική μου κατάρτιση και αυτό με εξεταστικό δοκίμιο. Μα σε αυτό αξιολογήθηκα πριν ακόμα αρχίσω να δουλεύω, μου δόθηκε ολόκληρο πτυχίο που αποδεικνύει αυτή την επιστημονική κατάρτιση και με βάση αυτό εργάζομαι τα τελευταία 8 χρόνια.

Σε αυτό το σημείο εύστοχα θα πει κάποιος ότι αυτό το ίδιο πτυχίο έχουν ακόμα μερικές χιλιάδες άτομα και μέσα από αυτά πρέπει να επιλεγούν οι καλύτεροι. Συμφωνώ απόλυτα η παιδεία αυτού του τόπου αξίζει και είχε πάντοτε τους καλύτερους. Μπορεί ένα σκορ, μια βαθμολογία σε ένα γραπτό δοκίμιο να επιλέξει τον καλύτερο εκπαιδευτικό; Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι αυτός είναι ο καλύτερος, σε τι είναι καλύτερος; Είναι πιο καταρτισμένος επιστημονικά, έχει καλύτερο τρόπο να γράφει εξετάσεις ή απλά έτυχε να είναι σε καλύτερη μέρα από κάποιο άλλο; Ακόμα και αν διασφαλιστεί το απολύτως αδιάβλητο και δίκαιο της εξέτασης, είμαστε τόσο σίγουροι ότι αυτοί οι καλύτεροι είναι ικανότεροι από τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς που απολύσαμε για να προσλάβουμε τους καλύτερους στη θέση τους.

Φυσικά ζούμε στην εποχή της ελεύθερης αγοράς. Ο οποιοσδήποτε επιστήμονας (δικηγόρος, μηχανολόγος, λογιστής) μπορεί να απολυθεί για να προσληφθεί κάποιος άλλος στη θέση του. Γιατί εμείς οι δάσκαλοι να μένουμε εκτός αυτού του κανόνα της ελεύθερης αγοράς εργασίας. Πρέπει όμως για να είμαστε δίκαιοι να ψάξουμε και άλλους κανόνες αυτής της αγοράς. Όπως για παράδειγμα η σημασία που έχει η προηγούμενη πείρα στην πρόσληψη ενός εργαζομένου. Σε οποιαδήποτε υπηρεσία, εταιρεία και οργανισμό τα πέντε, οχτώ και δέκα χρόνια εμπειρίας σε παρόμοια θέση αν δεν είναι απαραίτητα είναι σίγουρα ένα σημαντικό επιπρόσθετο προσόν. Λέτε εμείς οι εκπαιδευτικοί να μην βελτιωθήκαμε καθόλου μετά από τόσα χρόνια υπηρεσίας ή ποτέ κανένας δεν έκανε τον κόπο να μας αξιολογήσει σωστά για να παρατηρήσει αυτή τη βελτίωση;

Θυμάμαι όταν μπήκα για πρώτη φορά στο σχολείο θαύμαζα την αποτελεσματικότητα και τον επαγγελματισμό συναδέλφων που δούλευαν για περίπου δέκα χρόνια. Στα περίπου 30 σχολεία που δούλεψα μέχρι τώρα «έκλεψα» από αυτή την αποτελεσματικότητα και από αυτές τις πρακτικές. Δημιούργησα μια καλή αποθήκη υλικού, την οποία πλέον δεν ντρέπομαι να μοιράζομαι με συναδέλφους, όπως έκανα τα πρώτα χρόνια που το υλικό μου δε μπορούσε να συγκριθεί με αυτό των παλαιότερων δασκάλων. Θυμάμαι κάποτε ένα διευθυντή σε ένα από όλα αυτά τα σχολεία που δούλεψα που μου είχε πει ότι η πιο παραγωγική περίοδος κάποιου εκπαιδευτικού είναι η δεκαετία ανάμεσα στα δέκα και στα είκοσι χρόνια υπηρεσίας, γιατί ο δάσκαλος είναι αρκετά έμπειρος για να δουλέψει σωστά και αρκετά νέος για να αφιερώσει πολλή ενέργεια στους μαθητές του. Οι περισσότεροι από εμάς τους συμβασιούχους βρισκόμαστε πολύ κοντά σε αυτή την παραγωγική περίοδο. Μπορούν όλα αυτά να απαλειφθούν με ένα σκορ στις εξετάσεις;

Αν πραγματικά αγαπάμε την παιδεία και τα παιδιά αυτού του τόπου, πρέπει να επενδύσουμε σε αυτά σωστά και πρέπει να αγωνιστούμε για να διατηρήσουμε και τα δύο ψηλά. Είναι καλό να θυμόμαστε όμως ότι κανένας αγώνας δε γίνεται χωρίς θυσίες.

 

Μαρία Καραγιώργη

Συμβασιούχος Εκπαιδευτικός

Μπράβο, αναβαθμίσαμε τη Δημόσια Εκπαίδευση (Μάριου Ρήγα)


Βρισκόμαστε αρχές Σεπτεμβρίου 2015 και γίνονται οι διορισμοί των εκπαιδευτικών δημοτικής σύμφωνα με το Νέο Σύστημα Προσλήψεων του κ. Κυριάκου Κενεβέζου, Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού. Στόχος σύμφωνα με το σχέδιο είναι να οδηγηθούμε «σε αποφάσεις που απώτερο στόχο θα έχουν την αναβάθμιση της ποιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης».

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΓΙΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟ
(ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ)
 
 
 
 
Α/Α
ΚΡΙΤΗΡΙΟ
ΒΑΡΥΤΗΤΑ
ΣΕΝΑΡΙΟ Α΄
ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄
ΣΕΝΑΡΙΟ Γ΄
ΣΕΝΑΡΙΟ Δ΄
1.
Γραπτή εξέταση
μέχρι 50 μονάδες
30
45
45
45
2.
Πρόσθετα ακαδημαϊκά προσόντα*
μέχρι 25 μονάδες
 
 
 
 
 
Διδακτορικό (σχετικό)
        20 μονάδες
 
 
 
 
 
Διδακτορικό (μη σχετικό)
        15 μονάδες
 
 
       
 
 
Μάστερ (σχετικό)
        13 μονάδες
13
 
13
13
 
Μάστερ (μη σχετικό)
        10 μονάδες         
 
 
 
 
 
2ο Μάστερ (σχετικό ή μη)
        5 μονάδες
 
 
 
 
 
Δίπλωμα (Post Graduate) (σχετικό)
         2 μονάδες
 
 
 
 
 
2ο Πρώτο Πτυχίο (σχετικό ή μη)
         2 μονάδες
 
 
 
 
3.
Εκπαιδευτική προϋπηρεσία
μέχρι 10 μονάδες
10
10
4
2
4.
Έτος απόκτησης πρώτου πτυχίου
μέχρι 10 μονάδες
10 (Απόφ/τος 2005)
10 (Απόφ/τος 2005)
5 (Απόφ/τος 2011)
3 (Απόφ/τος 2013)
5.
Υπηρεσία στην Εθνική Φρουρά
μέχρι 5 μονάδες
0
0
0
5
ΣΥΝΟΛΟ
100 μονάδες
63
65
67
68

Σύμφωνα με τα 4 πιο πάνω απλά, αλλά πολύ πιθανά σενάρια, ίσως γίνουμε μάρτυρες στα εξής:

Το «Σενάριο Α» πρόκειται για μια συμβασιούχο εκπαιδευτικό Δημοτικής Εκπαίδευσης, η οποία ενώ θα έπρεπε να κατέχει θέσει μόνιμου εκπαιδευτικού (κάποιοι βλέπετε στη Βουλή παγοποίησαν της μονιμοποιήσεις από το 2011) παραμένει στη θέση εκτάκτου για 10 συναπτά έτη. Διδάσκει με ζήλο, έχει παρακολουθήσει δεκάδες σεμινάρια επιμόρφωσης, έχει εκτιμηθεί το έργο της από συναδέλφους και ανωτέρους, μα πάνω από όλα έχει αγαπηθεί από τα παιδιά και τους γονείς για την εργατικότητα και την ευσυνειδησία της. Παράλληλα κατάφερε ενώ εργαζόταν να αποκτήσει και το Μεταπτυχιακό της στα Παιδαγωγικά. Από το 2005, χρονιά κατά την οποία αποφοίτησε, εργάζεται  ως έκτακτη σε Δημόσια Δημοτικά της Κύπρου. Δυστυχώς κατά την περίοδο εξετάσεων του 2014 δεν κατάφερε να επιτύχει άριστα (λόγω ατυχίας, λόγω οικογενειακών προβλημάτων, λόγω «κακής ημέρας») στις εξετάσεις για κατάταξη στον νέο πίνακα διορισίμων. Στο μεσοδιάστημα 2005-2015, είχε αποκτήσει οικογένεια, παιδιά, προσωπική ζωή και ίσως μερικά χρέη όπως όλοι μας.

Το «Σενάριο Β» πρόκειται για μια συμβασιούχο εκπαιδευτικό Δημοτικής Εκπαίδευσης, η οποία ενώ θα έπρεπε να κατέχει θέσει μόνιμου εκπαιδευτικού (κάποιοι βλέπετε στη Βουλή παγοποίησαν της μονιμοποιήσεις από το 2011) παραμένει στη θέση εκτάκτου για 10 συναπτά έτη. Διδάσκει με ζήλο, έχει παρακολουθήσει δεκάδες σεμινάρια επιμόρφωσης, έχει εκτιμηθεί το έργο της από συναδέλφους και ανωτέρους μα πάνω από όλα έχει αγαπηθεί από τα παιδιά και τους γονείς για την εργατικότητα και την ευσυνειδησία της. Δυστυχώς δεν είχε το χρόνο να αποκτήσει Μεταπτυχιακό, αφού οι οικογενειακές υποχρεώσεις δεν τις το επέτρεπαν. Από το 2005, χρονιά κατά την οποία αποφοίτησε, εργάζεται  ως έκτακτη σε Δημόσια Δημοτικά της Κύπρου. Ευτυχώς για αυτήν, παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων (βλέπετε στο μεσοδιάστημα 2005-15, είχε αποκτήσει οικογένεια, παιδιά, προσωπική ζωή και ίσως μερικά χρέη όπως όλοι μας), κατάφερε να επιτύχει Άριστα στις εξετάσεις.

Σε μια περίοδο (έτος 2015) που δεν υπάρχουν αφυπηρετήσεις εκπαιδευτικών, νέες θέσεις διορισμών και «αξιοποιώντας»  χιλιάδες ευρώ από τα δημόσια οικονομικά για διεκπεραίωση των εξετάσεων,  τόσο το Σενάριο Α΄ όσο και το Σενάριο Β΄ χάνουν τη θέση τους, αφού είτε κάποιοι άλλοι άξιοι συνάδελφοι, όμως με πολύ λιγότερα χρόνια υπηρεσίας - εμπειρία (ίσως ακόμα και σε ένα φροντιστήριο) έχουν καταφέρει να επιτύχουν άριστα στις εξετάσεις, είτε γιατί εμπίπτουν μέσα στο 20% που «πρέπει» να χάσει τη θέση του. Μπράβο αναβαθμίσαμε την ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης. Δύο «ανάξιοι» εκπαιδευτικοί έχουν χάσει τη θέση τους.

Η ποιότητα της Δημόσιας Εκπαίδευσης, παρά το κλείσιμο σχολείων, τη σύμπτυξη τμημάτων, τη μείωση των ωρών για αλλόγλωσσα, τη μείωση περιόδων για παιδιά Ειδικής Εκπαίδευσης, την κατάργηση του δίωρου μετακίνησης, την κατάργηση του χρόνου για μεντορισμό, την κατάργηση καινοτόμων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, την κατάργηση των ωρών Διοίκησης Κοινοτικών Τμημάτων, τη μείωση των αποσπάσεων για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, τη μη επέκταση του θεσμού του Υπεύθυνου Τμήματος, την κατακρεούργηση του θεσμού του Προαιρετικού Ολοήμερου Σχολείου, το χάσιμο διδακτικών περιόδων μέσα από την αλλαγή στην πρακτική και περιόδους που διορίζονται αντικαταστάτες, τη μείωση των κονδυλίων στις Σχολικές Εφορείες, τη μείωση των Συνοδών παιδιών που το έχουν ανάγκη, τη μείωση κατά δεκάδες εκατομμύρια του Προϋπολογισμού για την Παιδεία, την άθλια οικονομική κατάσταση που έχουν περιέλθει οικογένειες των μαθητών μας, την αποστέρηση από τις σχολικές μονάδες διοικητικού προσωπικού λόγω παγοποίησης των προαγωγών, την αύξηση του ορίου αφυπηρέτησης και ένα σωρό άλλων μέτρων (αύξηση μαθητών;) που πιθανόν να ληφθούν μέχρι τότε ελέω οικονομικής κρίσης, «έχει αναβαθμιστεί»! Κοινωνία, Κυβέρνηση και Κόμματα νιώθουν δικαιωμένοι.

 

Μάριος Ρήγας

Επαρχιακός Γραμματέας ΠΟΕΔ Λεμεσού

Πρόεδρος  Προοδευτικής Κίνησης Δασκάλων και Νηπιαγωγών Λεμεσού